Kim: Balen dat je nu ng een keer stress moet hebben voor de operatie Maar lekker thuishangdagje is niet mis Hmmmmm niet echt fijne bevallingen gehad dan meissie Mijn kindjes zijn beide spontaan (want huis tuin en keuken trucjes tellen niet hihi) gekomen met 39.2 en 37.2 Ooooooh het blijft wel echt spannend met je meisje he Ik duim met je mee hoor meid!!! Jan: Natuurlijk mag jij schrijven over je hele zieke meisje!!! Dat is net zo belangrijk hoor meid!! Kache: He getsie zo belabberd is echt niks he Lov: Hopelijk ben je nu echt mooi schoon en is je HCG ook helemaal weggespoeld nu!!!! Mooi om het zo te doen. Heerlijk van elkaar genieten en wat moet zijn, moet zijn Leona wat heerlijk meid!!!!! Gefeliciteerd!! Lieke: Aaah meid nee toch Ik snap je heel goed. Jij hebt net zo'n behoefte aan rust en kalmte om toch te kunnen genieten van deze zwangerschap, en dan komen nu alle toeters en bellen, waardoor jullie alleen maar extra met je neus op de pijnlijke kant van jullie zwangerschap en verleden worden gedrukt. Gats meid ik had het je echt anders gegund Hele hele dikke knuffel liefie ♥ Ik hoop echt dat deze zwnagerschap toch heel mooi mag verlopen ondanks alle drukte om je heen. Kruip in je bubbel en laat de wereld langs je heen razen. Ik weet t makkelijk gezegd, en niet te doen in praktijk, maar ik hoop echt dat je dicht bij je gevoel kan blijven. Voor jezelf, zodat het mooi blijft... MrsDee: Welkom meid!! Spannend!!
mrs dee: welkom leuk dat jullie ook voor een derde gaan. lieke: wat vervelend dat het nu geen normale zwangerschap is, natuurlijk wel goed dat alles gecontroleerd word maar wel ook heel dubbel en extra veel druk op je schouders. babbel: we hebben al een nieuwe datum 31 januari dus dat is al vrij snel weer. het blijft nu idd wel spannend, ik ben bang dat dat voorlopig wel zo blijft dus proberen we van het positieve uit te gaan, hoe moeilijk dat ook is.
Ja dat natuurlijk wel lieke.....je bent natuurlijk er Weel heel erg veel mee bezig op deze manier.....dus wat dat betreft snap ik je wel natuurlijk.... Babbel soms zo lekker of iets gewoon te laten zijn.... Kim ohhhh moet je je weer opladen ....
@januari hoe is het nu met je dochter? Stom he die koorts af en toe hoe dat dan aan houd. @kache bah vervelend dat je je weer beroerd voelde. Gelukkig bij alle 2 mijn zwangerschappen niet gehad. Hoop ook bij de 3e niet. @leona ik duim voor je dat het nu allemaal goed gaat. Gefeliciteerd met je zwangerschap. @lieke *knuff* sterkte met al je extra onderzoekjes. Probeer toch ook van de extra echos te genieten. Wij zullen bij een 3e ook extra in de gaten gehouden worden ivm de aangeboren slokdarmafwijking van onze jongste. Iig extra echos en misschien ook nogmeer maar dat weet ik nu nog niet. @babbelbol haha welke huis tuin en keuken trucjes heb jij toegepast. Bij onze jongste kwam het ook spontaan opgang. En wel na een gezellig knuffel momentje met manlief. @msdee welkom. Tuurlijk mag je hier ook mee schrijven. Niet teveel hoor kan het nu al niet bijhouden hahahahaha. Bevallingen bij ons zijn de jongens met 38,2 en 36,2 geboren. De 1e bleef de ontsluiting hangen op 4 cm dus verder ingeleid en bij de 2e ging alles spontaan alleen meneertje ging gezellig nog ff draaien. Uiteindelijk in een spoedkeizersnee geëindigd en de volgende mag dan ook niet meer via de normale weg maar moet met een kz. . Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat dat gaat dan aangezien de jongste zich spontaan te vroeg melde en er tegen me gezegd is dat ik geen weeën mag hebben ivm het litteken van de kz. Van binnen is de kz toen verticaal gemaakt ipv horizontaal ivm ons dwarsliggertje haha. testdrang nou vandaag niet getest haha. wel gekocht haha.
Meiden, ik kom morgen even bij lezen, heb wel al wat gelezen maar reageer morgen even! Dochter was vandaag flink ziek, hoge koorts en spugen. Weer naar de dokter geweest, dubbele oorontsteking en keelontsteking, nu ab-kuur! Zal ze nu dan eindelijk opknappen! Pfff.....
Allemaal bedankt voor de lieve reacties! Nu nog even de acties op jullie berichten! @claudia en kache, ja dta is precies wat ik bedoel. Ik ga in het zh bevallen en bv geven, maar als iemand precies het tegenovergestelde doet, dan is dat toch prima! Ik hoef toch niet voor een ander te beoordelen wat het beste is... @babbel, jaaaa hier is het veeeel gezelliger! @kim, vervelend dta je dochter koorts heeft. Kan me wel voorstellen dat je nog even opgelucht bent. En wat een ingewikkeld verhaal zeg met die kinderarts. Hoop in ieder geval okk dat het van de oorbeeln komt! Dna is het snel en gemakkelijk opgelost hè? Wel fijn dat ze al met 37 weken gaan inleiden met jouw voorgeschiedenis. Hier zijn ze daar heel terughoudend in. Gisteren ook weer, 38 weken ivm rijping van de longetjes. Ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon zo'n spuitje geven net als bij iemand die bijv met 35 weken spontaan bevalt. Moet ik de volgen keer maar eens vragen. Maar goed om te weten dat het bij jou dus wel gewoon kan. Ik denk dat ik het met 37 wk ook helemaal heb gehad. @kache, wat ontzettend shit dat je je al zo lang slecht voelt. Ja dan duren 9 maanden wel heel erg lang... Schrijf het maar lekkker van je af! Kan me in ieder geal goed voorstellen dat je je dan neerslachtig gaat voelen! En wat zijn jouw kids lang blijven zitten zeg! Had je het net helemaal gehad? @leona, welkom terug en natuurlijk proficiat met je zwangerschap! Ga voor je duimen... @januari, hè wat duurt dat allemaal lang. Nogmaals beterschap en hopelijk gaat het zwaardere geschut nu helpen! @Mrsdee, welkom!
lieke: ik vind dat wel vreemd met 38 weken ivm longen want vanaf 37 weken mag je gewoon thuis bevallen. ik zou het ook even navragen, kan mij voorstellen dat jij het dan ook wel gehad hebt met 37 weken. ik ben blij dat het hier besproken is en mocht het nodig zijn dat ze het dan ook doen. jan: wat zielig zeg voor je meisje, met die ab kuur moet ze toch binnen 3 dagen opknappen. jeetje wat een weer he dames, het ziet er altijd mooi uit maar ik heb echt niks met sneeuw.
Jan: Aaaaaaaaaaaaah arm meisje Ik hoop dat ze snel opknapt nu!! Lieke: Oh? Pas met 38 weken? Kim: nee die sneeuw vind ik heel leuk voor de kinderen, maar om doorheen te rijden... vreselijk
Oh ja hihihi huis-tuin-en keukentrucjes. Ja ook zoiets maar ook in combi met drukpuntmassage van tenen en enkel. En als je voorweeën hebt is een samentrekken van de baarmoeder () een goed idee om het op gang te krijgen hahahaha. Wel pijnlijk, maar effectief
Kimberly balen zeg maar het is zo de 31ste!!! KLinkt leuk maar wachten duurt lang en hopelijk heeft ze dan geen verhoging en kan de operatie door gaan!! Gaan ze dan ook gelijk een stukje weefsel weghalen?? Lieke, je wordt wel weer met de neus op de feiten gedrukt meis!! Probeer nu te denken dat ze er alles aan willen doen om je kleintje te redden en op de wereld te brengen. Alleen jammer dat je nu niet meer het gevoel hebt dat het een normale zwangerschap is! Maar extra controle over het welzijn van je kindje is alleen maar goed! Januari oorontsteking en keelonsteking meid wat zal je kleine meisje het moeilijk hebben (jij ook natuurlijk!!) Hopelijk slaat de ab-kuur snel aan en is ze straks weer helemaal opgeknapt!! Kache het zit je niet echt mee deze zwangerschap.... Leona van harte gefeliciteerd en dat dit maar een plakbeeb zal zijn!!!! Tweety testdrang geen idee waar je het over hebt!!! hahahahahha! Een verticale litteken van keizersnee, dacht dat dat iets van vroeger was. Ik heb een horizontale van onze eerste. Tweede is natuurlijk gekomen, wel ziekenhuis i.v.m. litteken keizersnee.
@ Leona: gefeliciteerd! Hoop dat deze goed blijft plakken! @ Kimberly: oef, wat een tegenvallend bericht van kinderarts . Voorlopig dus nog niet klaar met dokteren... Duim dat oorbellen uit iets doen! Fijn dat jullie weer een nieuwe afspraak hebben voor de amandelen. Oeh, dat zijn dan idd geen gemakkelijke bevallingen geweest, ik kan me voorstellen dat een groot kindje je spaans benauwd zou maken! Heb ik geen last van, hoe rot zwangerschappen qua kwaaltjes ook geweest zijn, bevallen is voor mij echt peanuts (mijn dochter van 4520 gram is binnen enkele minuten zuchten met 2 persweeen naar buiten gefloept). Nooit een dringende reden geweest om (eerder) in te grijpen, al hebben ze me wel een inleiding aangeboden bij mijn dochter omdat ik er helemaal doorheen zat. Maar tja, ik vond een inleiding ook wel weer beetje eng en ik dacht, die laatste 2 wkn overleef ik ook wel, dus natuur afgewacht. @ Lieke: dat lijkt me idd niet makkelijk, dat er weer een heel circus opgestart wordt, maar ik kan me voorstellen dat het hoe dan ook voor jullie, maar ook voor artsen, nooit meer een 'gewone' zwangerschap kan zijn... Sterkte! Had het wel gehad ja , vooral bij de eerste was overtijd gaan erg teleurstellend. Bij de 2e ging ik er meer vanuit en nu... kan ik me werkelijk geen voorstelling maken dat er een kindje voor de 41 wkn uitkomt! @ MrsDee: welkom en succes! Ik zie dat zwanger worden niet zomaar vanzelf gaat voor jullie. @ Babbelbol: had je al weer een nieuw suikercontrole gehad? En hoe voel je verder? @ Tweety: sterke vrouw , zitten de testjes je nu niet aan te staren dan? Nou, je hebt dan ook al de nodige zorgen gehad met je kindjes! Is je jongste geopereerd aan de slokdarm? (en dat jullie puf hadden om hoog zwanger te knuffelen ... Bij mij deed het allemaal zeer, no way dat hij mij mocht aanraken , ha ha) @ januari: oef, je meisje heeft het flink te pakken! Hopelijk gaan de AB snel hun werk doen! Beterschap! @ Claudia: spannend!! Gaan ze vanaf nu ook groei in de gaten houden? (mijn schoonzusje heeft een tweeling gekregen in okt en zij wist altijd te vertellen hoe groot/zwaar kindjes waren e.d. Kreeg standaard iedere controle een echo. Maar was wel 1-eiig, misschien dat dit verschil maakt) En tja, zwanger zijn is niet makkelijk voor mij, nooit geweest, en ik zucht, huil, vloek en tier zo om de zoveel tijd , maar ja, strikt genomen gaat alles voorspoedig, het zijn 'normale' kwaaltjes. Geen enge dingen, kindjes gezond en ook bevallen is altijd heel makkelijk geweest, dus ik probeer mijn zegeningen te tellen . (maar dit is wel echt de laatste!!) @ hier: nog steeds geen sneeuw gezien...
Ik denk dat de gyn wel weer een echo maakt maar zij heeft geen apparaat er naast staan dat er foto's uitkomen. Dus het zal wel bij kijken blijven vanmiddag! Hoe groot en zwaar ze zijn staat allemaal in de computer bij het ziekenhuis en niet op een kaart die ik mee kan nemen naar huis. Bij de verloskundige had ik wel zo'n kaart en vond het verrekte handig en heb die van Stephan ook gebruikt bij de zwangerschap van Emma. Maar nu heb ik niets om te vergelijken!! Baal daar wel van! 1-eiige tweelingen worden volgens mij wel meer in de gaten gehouden dan 2-eiig. Omdat er meer risico's aan verbonden zijn. Maar dit kan natuurlijk ook per ziekenhuis verschillen?
Succes en veel plezier Claudia!!!! Jammer dat je geen foto's krijgt En ik heb nooit de gewichten van mn kindjes geweten in de buik??? Kache: Nee ik ga morgenvroeg prikken!
Dank jullie wel voor het welkom! Leuk dat ik hier mee mag kletsen. Ik ben eerst even een beetje aan het meelezen om jullie een beetje te leren kennen Als jullie wat van mij willen weten hoor ik het graag! @Tweety: Komt goed, zal nog niet teveel gaan typen hahaha @Lieke: Sterkte met alle extra onderzoekjes! Ik hoop dat je ondanks alles toch nog van je zwangerschap kan genieten! @Januari2010: Beterschap met je dochtertje, ik hoop dat ze snel opknapt! @Kache: Dank je wel! Klopt, wil nog niet echt vlotten, daarom toch maar weer de MMM in helaas. Hopelijk gaat het dan wel lukken. @bevallen: Ik ben van de 1e bevallen met 39,1 en van de 2e met 39,3 (na geknuffel met man hihi)
@januari ach jee arme meisje dubbele oorontsteking en nog keel ontsteking ook. @claudia ja klopt idd dat is idd de ouderwetse methode maar onze jongste lag op een moeilijke positie dus kozen ze binnen voor die snee. Meneertje was 2 dagen voor de bevalling nog aan het indalen. Dag van de bevalling voelde ze geen hoofdje meer na de echo bleek meneertje in een stuit te liggen en tijdens de laatste 2-4 cm is meneer weer terug gaan draaien en lag dwars met zijn hoofje rechts en voetjes links van me buik. @kache ja ze komen door het plafon naar beneden haha. Alleen heb ze niet meer nodig denk ik deze ronde L Vanmorgen roze op mijn papiertje L ook een zeurend gevoel in me onderbuik ongi is onderweg vrees ik. Heb niet veel verloren een druppeltje op me inlegkruisje en met afvegen ook enkele druppeltjes. Net was het wel anders van kleur meer oud bloed. We zullen het morgen zeker weten als het echt door zet.
Claudia hoe was het bij de gyn? Januari beterschap met je meisje!! Bevallen, de eerste dochter ingeleid met 39.2 (groeiachterstand) en geboren binnen 3 uurtjes. Bij de tweede dochter ingeleid met 37 weken (ook groeiachterstand) en geboren binnen 45 minuten. Ik vraag me toch enigszins af hoe snel een derder bevalling zou gaan Ik hoop heel erg op een kindje zonder groeiachterstand en een thuisbevalling! Dat lijkt me toch zo mooi!! Tweety hè wat balen!! Morgen nog even afwachten dus...
Tweety: spannend bijna je nod! Heb je toch al stiekem een tweede test gehad? Mag je geen weeën meer krijgen vanwege het verticale litteken? Normaal mag je na een keizersnede toch wel nog gewoon bevallen? Tenminste mijn zus wel! Heb je nu dan ook een litteken van boven naar beneden over je hele buik? Lees nu dat je krampjes hebt... Hopelijk houd je lichaam je voor de gek. Kimberley: balen dat de operatie niet doorging. Wanneer mag ze nu? Spannend nieuws ook van de kinderarts! Hopelijk valt het uiteindelijk toch mee en inderdaad maar gauw de oorlellen uit! Mag ze nog wel andere oorbellen? Lees nu dat je al een afspraak hebt voor de keel amandelen! Al weer bijna! Kache: knuffel voor jou! Wat vreselijk dat je steeds zo misselijk/ziek bent! En wat een lange zwangerschappen! Pfff.... Te vroeg is niks maar zo laat lijkt me ook niks! Jou dochter was gewoon dubbel zo groot als de onze... Blij te horen dat de bevalling niet extreem zwaar was. (Vond die van mij al pittig....) Leona: gefeliciteerd met je zwangerschap Lieke: knuffel lieverd! Wat rot dat het bezoek bij de gyn zo zwaar valt en dat ze nu toch allerlei onderzoeken willen gaan doen! Hoe zit het nu met je vruchtwater dan? Is het weer zoveel of nu wel gewoon. Ik vind het overigens (zeker in jou geval) echt raar dat ze niet gewoon met 37 inleiden! Misschien nog eens bij een ander ziekenhuis navragen? Als je met 37 wkn spontaan bevalt is dat gewoon prima! Maar inleiden niet?? Begrijp er echt niks van. Mrs. Dee: welkom! Ka: nog wat leuks gedaan op je vrije dag? Lekker sleeën met de kids? Babbelbol: hoe gaat het met jou zwangerschap? Ben benieuwd naar je glucose waarde morgenochtend! Claudia: ons meisje begint op te knappen! Ein-de-lijk... Hoe was het bij de gyn en hoe is het met nummer 3 en 4!! Haha, blijf het zo grappig vinden. Ka: op welke lijnen zaten jou kids? Was de groeiachterstand bij de tweede groter? Onze eerste was het kleinst, tweede was beter voor de termijn, hopelijk is de derde gewoon op gewicht en op tijd! Onze dochter knap gelukkig op! Heel fijn! Mijn cyclus lijkt in de war... Komt denk ik door de hoge koorts die ik gehad heb. Ik zou vandaag eisprong moeten hebben maar volgens mij klopt het niet. Ik voel hem altijd en merk het 2 dgn daarvoor ook aan afscheiding. Hoop dat mijn cyclus toch gewoon klopt! Volgende maand beginnen leuk leuk leuk. Ga lekker tv kijken en op tijd naar bed!
@januari denk dat me lichaam me niet voor de gek aan het houden is helaas voelt zoals elke maand grrrr haha. ik heb op me buik gewoon een horizontaal litteken maar van binnen dus op me baarmoeder een vertikaal en voor hoever ik weet zei de gyn toen dat daar geen weeen op mogen ivm eerder kans op scheuren dan. maar dat was ruim 4 jaar geleden misschien is het nu weer anders hoor het wel als het zover is haha.