@ Bianca: Welkom terug meid en gefeliciteerd! We gaan bijna gelijk op Leuk die echo weer! Ik pas weer in week 7. De nekplooimeting: Mijn man twijfelsde maar na alle voors en tegens gaan we er niet voor. Het is slechts een kansberekening en stel je krijgt een kans van 1 op 205 dan krijg je niet eens vervolgonderzoeken, maar zit je wel in de stress En daarna, tja wat dan. De VK zei heel duidelijk dat Edwardssyndroom en Patausyndroom ook met de 20wk echo er uit komt. En een kindje met het syndroom van down vind ik dan echt een ander verhaal. Ik denk niet dat ik mijn kindje dan weg kan of wil halen, wat mijn man ook vindt Maar mijn man wil het ook niet, hij wil het risico niet nemen van een MK met een punctie of vlokkentest. Al is die klein het is toch 1 kindje per 200 puncties
jan: fijn dat je een goed weekend hebt gehad, doet altijd goed. bianca: welkom terug, gefeliciteerd met je zwangerschap. om je vraag te beantwoorden, ja ik heb bij alle de 3 de zwangerschappen gekozen voor een combinatie test. babbel: knap dat je de keuze gemaakt hebt het niet te doen. zo zie je dat toch ieder er anders in staat. ook ik ben sinds gisterenavond geveld door de griep en ook een flinke griep. mijn ribben en rug doen pijn van het hoesten en blijf drinken omdat ik het zo warm heb. desondanks vandaag toch langs het werk geweest om een collega een paar uurtjes in te leren. dat kost mij nu wel een beetje mij kop maar goed, lekker op tijd naar bed doet misschien wonderen.
Hoi hoi Mijn echo was heel leuk. Zij was er van overtuigd dat het een meisje is. Ik dacht echt in extase te zijn na de twee prachtige jongens nu een meisje. Daarentegen maakt het me juist mega onzeker. Ik durf niet blij te zijn, want het is nog zo klein en stel je voor dat het kindje straks alsnog een jongen blijkt te zijn met 20 weken? Allemaal gedachten die door mijn hoofd schieten pffff erg he. Ik ga denk ik met 17 weken nog even naar ochten. Das lekker in de regio en als hij dan hetzelfde zeg kan ik het misschien gaan geloven. Alhoewel ik betwijfel het want ik ken mezelf. Ik blijf vast twijfelen tot de 3d kleuren echo met 28 weken het echt goed laat zien aan ons. Of nog beter.....tot dat het kleine meisje in mijn armen ligt. Hierin merk ik dat ik mezelf nog niet helemaal in de hand heb hoor. Ik ben helemaal niet zo'n labiel iemand zoals het misschien zo overkomt, maar ik maak me zo'n zorgen. Gelukkig mag ik donderdag weer naar de vlos en dan mag ik hopelijk voor het eerst het hartje horen. Dat maakt de zorgen misschien weer iets minder.......pfff mutsje dat ik ben...... Liefs
@januari heel gezellig hihi @zeester o super een meisje. Daar hoop ik ook op hoor als ik eerlijk ben na 2 jongens. Ik snap ook goed je gedachtes. een deze dagen is mijn eisprong. mijn cyclus is niet elke keer gelijk hij schommeld tussen de 28-30 dagen dus we klussen vrolijk door
Bianca welkom terug en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Bij geen van de zwangerschappen heb ik een combinatietest laten doen. Gehandicapt of niet het is je kind en om al voor die tijd in de stress te zitten lijkt mij niets. Januari fijn dan je een leuk weekend hebt gehad! Zeester mischien een meisje dat zou leuk zijn voor je. Wij hebben een jongen en een meid en krijgen nog zo'n stel erbij! Enne een meisje is net zo ondeugend en stront eigenwijs en ondernemend als een jongen. WIj hebben hier het levende bewijs rondkruipen!! Dus laat je niet wijsmaken dat een meisje per definitie rustiger is!! hahahahahaha..... @hier gisteren heeft Emma voor het eerst een paar stapjes gezet!! En zowel papa, mama als Stephan hebben het gezien!! Wat een leuk gezicht zo'n stralende glimlach op d'r gezichtje zo van zie je allemaal wat ik kan!!
claudia: wat goed van je dochter, heerlijk zo'n stralend toetje. zeester: dat zou idd wel erg leuk zijn nu een meisje. ik duim voor je dat ze er niet naast zat. van allebei wat hebben is toch heel mooi. ik ga weer gauw terug mijn bed in, heb flinke koorts en voel mij echt beroerd.
Haha Claudia herkenbaar. Mijn dochter is ook flink ondernemend nu hihi. Maar mn zoon was wel drukker Zeester: n meid is superleuk, maar 3 jongens lijkt me ook heerlijk hoor! Jeeeeeeej voor Emma! Zo knap weer he !
@ Bianca: ha ha, ik ben er ook gewoon ingevallen, hoor, een maandje of 2 geleden, dus gaat makkelijk hoor . Fijn dat je nu na mk weer zwanger bent en mooie echo's hebt gehad! (even uit mijn herinnering, jullie waren al heel lang bezig voor een 3e?) @ combinatietest: bij mijn eerste wel gedaan, eigenlijk zonder er heel hard over nagedacht te hebben, het werd aangeboden, dus wij dachten: oke . Bij mijn tweede hebben we er heeeeeeeeel hard over nagedacht en gesproken, 'wat-als' e.d. Toen kwamen we eigenlijk tot conclusie dat zo'n kansberekening weinig zou toevoegen, behalve wellicht extra stress en onzekerheid (inmiddels ook een paar vrouwen in omgeving wiens zwangerschappen flink 'vergald' zijn door minder goede uitslagen, maar uiteindelijk toch een gezond kind). Niet gedaan dus. Nu bij de 3e eigenlijk nauwelijks over nagedacht, niet gedaan. Ik heb in principe geen verhoogd risico, dus we zien wel wat de natuur voor ons in petto heeft. Garanties krijg je toch nooit. @ kimberly: he balen dat je jezelf ook ziek geworden bent, maar wel goed voor jezelf zorgen, hoor! Je hebt er alleen maar jezelf mee, he , als je niet goed uitziekt. Beterschap! @ Zeester: fijn dat de echo weer goed was! En wellicht een meisje! Spannend, hoor, ik kan me voorstellen dat je dat na 2 jongens wel heel bijzonder zou vinden. Maar het is idd nog erg vroeg om er op te kunnen vertrouwen, ik moet eerlijk toegeven dat ik om die reden gewoon gewacht heb tot 20 wkn, omdat het dan ook echt met 99% zekerheid gezegd kan worden (en dan nog heb ik het ook 3 keer gevraagd en ze hebben me het echt op beeldscherm laten zien ). En niet te streng zijn voor jezelf hoor. Al die hormonen in je lijf maken niemand van ons erg stabiel en ze hebben ook echt invloed op je psyche. Ik ben zwanger altijd een stuk neerslachtiger en huileriger dan normaal ... (al is het deze zwangerschap beter dan de vorige, toen was ik echt mega-labiel ) @ Claudia: wauw, wat geweldig! de eerste stapjes! Lekker op tijd , was je oudste ook snel? En mijn kids zijn op hun eigen manier soms een handvol , ha ha. Ik moest in het begin erg wennen aan het 'gil-gehalte' van mijn dochter, kan/kon me soms toch een partijtje moeilijk doen ... (vooral het stukje 'zelluf doen', maar nog niet zelf kunnen, mega-vermoeiend...) @ hier: vandaag eindgesprek op het kinderdagverblijf gehad voor dochter, over 3 weekjes gaat ze voor het laatst... Was een leuk, positief gesprek, ze heeft het prima gedaan en ze zullen haar missen . Mannetje moeten laten komen, want WC kapot (altijd handig als je zwanger bent ... we hebben maar 1 WC namelijk). Ik hoop dat de rekening meevalt. Verder de eerste cadeautjes gekocht voor verjaardagen van kinderen, nu nog een diep nadenken over verlanglijstjes voor familie en wat voor traktaties? En carnaval ook voor de deur, kids moeten nog wat nieuws hebben om aan te doen. Drukke weken voor de boeg ... Morgen groeiecho en controle VK, ben benieuwd!
Wat een verrassing! Kraamzorg belde net om afspraak te maken voor intake, ze willen thuis langs komen ... Ik dacht dat ze dat niet deden bij een 3e (ze hebben het bij de 2e ook niet gedaan ). Kan nu alleen maar denken: pffff, het is nog zo'n troep in huis! En heb nog niets uitgezocht voor baby! (alsof ik op examen moet of zo, ha ha!) Ben benieuwd ...
bianca: leuk dat je er weer bent! alweer 9 weken zwanger! Hoe was je echo vandaag? hopelijk alles goed! @ combinatietesten, wij hebben bij beide zwangerschappen geen testen gedaan, beetje dezelfde reden als babbelbol. Je krijgt een kans en wat doe je daar vervolgens mee?! kindje met down is welkom en veel andere dingen kunnen ze toch op de 20 wkn echo zien maar dit zijn echt keuzes die je zelf moet maken. Ligt ook aan je leeftijd e.d. kimberley: ook al griep! Iedereen begint om te vallen, geloof ik! Ben echt zo blij dat ik er weer vanaf ben. En super dat je ondanks de griep toch weer naar je werk bent geweest! Ze zullen erg blij met je zijn! Wat doe je voor werk? Beterschap!! Zeester: leuk een meisje na 2 jongens! Kan me voorstellen dat je erg blij bent maar 3 gasten is ook wel heel gaaf natuurlijk! Tweety: Ben blij dat jullie het iedere avond zo gezellig maken Claudia: wat gaaf dat Emma al een paar stapjes heeft gezet!! Ze is lekker vlot. Sinds onze jongste goed loopt vind ik het wel een stukje makkelijker geworden. Kache: balen dat de wc kapot was.. die rekeningen vallen ook altijd tegen :x Fijn dat het gesprek over je dochter allemaal goed was maar je had vast niet anders verwacht ! Nog even en dat naar de basisschool, heerlijk lijkt me dat! Zijn je kinderen allebei in februari jarig? Lekker druk! hier: vandaag nod maar nog geen bloed oid... toch maar weer een testje gedaan maar negatief. Denk dat mijn cyclus door de griep toch flink door de war is geschopt. Was vorige week echt overtuigd dat ik zwanger was en de testen waren ook 3 dgn achter elkaar positief maar daarna alleen nog maar negatieve testen gehad. Hoop dat ik nu snel ongesteld word, dit vind ik namelijk ook maar niks!
kache: haha, komt helemaal goed met dat gesprek hoor! Je mag ook bellen en zeggen dat je het niet nodig vind dat ze komen, he! Ik vond het maar zonde van mijn tijd....
@claudia Wat goed van emma. @kimberley beterschap @januari he jammer een neg test. Maar je weet wat ze zeggen he geen bloed is moed. @hier denk dat ik vandaag mijn eisprong heb. Had vanmiddag vies slijm brrrr. En wat roze met afvegen. ook wat ongi achtige krampen. Nou ja nog maar 2 weken dan weten we meer hahahaha
Tweety: wachtweken duren lang, hè! Ik denk niet dat het bij mij raak is hoor! Laat de ongesteldheid maar komen
kache: ben benieuwd wanneer ze mij bellen voor intake. ik heb wel vorige week mijn kraampakker gehad al. ik hoop ook dat ze niet langskomen. hier hetzelfde ook aan het bedenken wat dochterlief moet trakteren volgende week, ze wil dit jaar roodkapjespak dus ga daar maar eens even voor kijken. jan: toch vreemd he die positieve testen en dan nu niet. hopelijk toch alsnog een positieve test. het werk is idd erg blij dat ik dit voor ze wil doen, ze lopen anders ook echt vast. ik ben doktersassistente in een solopraktijk. ik heb zo'n beetje de hele dag op bed gelegen, en denk dat ik zo niet heel veel anders ga doen. wat kan je toch ziek zijn van een griep.
@kim, beterschap meid! Het zit je niet mee hè? @jan, balen zeg een negatieve test. Dat had ik niet verwacht. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. @claudia, wauw super de eerste stapjes! @bianca, welkom! Wij hebben nooit een combinatietest gedaan een beetje om de redenen die heir al zijn genoemd. We hebben ons gezonde zoontje verloren na 38 weken en 5 dagen, dsu zekerheid krijg je toch niet! En kan me niet voorstellen dat ik zou kunnen laten weghalen. @kache, wat erg zeg van je vrienden! Wens ze heel veel sterkte! Als ze beoefte heeft aan lotgenoten contact kan ik lueve engeltjes echt aanbevelen! Hoop dat ik niemand vergeten ben. Wij zijn net terug van een heerlijk weekendje Sauerland. Heerlijk genoten van de sneeuw, sleeën, Maud op de ski's, gezellig gourmetten en samen zijn met. Schoonfamilie! Net controle bij vk: alles ok en goed gesprek gehad!
Kimberley: leuke baan heb je! Tenminste het lijkt mij erg leuk! Lieke: weekendje weg klinkt heerlijk! Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat je een goed gesprek hebt gehad met de Vk vandaag. Ik vind het ook vreemd van mijn testjes. Ik heb ze bewaard en op 23, 24 en 25 waren ze echt positief! Op 26 negatief, 27 een heeeeel licht streepje maar beschouw hem al negatief, gister niet getest en vandaag negatief. Stel dat er toch een bevruchting is geweest maar dat het niet goed is gegaan kan mijn menstruatie dan op zich laten wachten?
Hoi meiden,Ik heb jullie echt niet bijgehouden. Sorry! Een weekend vol verjaardagen en daarna een ziek meisje. Zelf ook niet fit. Ik kom even langs waaien en zo lekker op tijd naar bed. Denk dat ik mijn eisprong nu ergens heb. Steeds wat last van mijn buik.
Jan; Zoals je het beschrijft denk ik wel aan een VMK dan moet je wachten tot je lichaam je schoonmaakt of toch even naar de HA gaan hoor... Want een positest krijg je niet zomaar... Sterkte met wachten meid Lieke: Heerlijk genoten dus Fijn meid!! Wat leuk Maud op de ski's hihi Tweety: Duurt eeuwig he dat wachten. Succes meid!! Ik duim! Kim:L Meid meid wat krijg je het voor je kiezen zeg Wat knap dat je wel nog werkt. Maar DENK AAN JEZELF lieverd!!!!!!