derde kindje.....

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Lov23, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    4,010
    0
    0
    hallo dames, hoop dat ik hier ook mee mag lezen. Ik ben een trotse mama van 2 kids maar twijfel nog heel erg over een derde. Zou hier graag wat zekerder van mijn zaak worden door jullie ervaringen. Mijn gevoel zegt nl heel erg hard jaaaaa maar mijn verstand wil het bij 2 houden. Vriendlief vind alles best dus laat de keus aan mij. Hij zou 3 kindjes heel leuk vinden maar is reeel genoeg om te zien dat de zorg voor 99 % bij mij komt te liggen ivm zijn drukke baan. Ik moet met een beetje schaamte zeggen dat ik het nu de kleinste wat groter is het wel een stuk makkelijker vind worden en het gevoel van mijn eigen ik weer terug krijg. Maar dat neemt niet weg dat er geen dag voorbij gaat dat ik zit te dromen over nr. 3. Ergens denk ik dat ik me niet zo aan moet stellen en blij moet zijn dat ik de luxe heb om te dubben over wel/niet een derde. Er zijn er zo veel die graag een kindje willen maar het niet gegund is. Maar ik vind de keuze wel heel moeilijk! Hoop dat mijn verhaal niet raar overkomt.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Welkom dagdromer......
    Ik denk dat iedereen wel even zo gedacht heeft hoor :D het is ook goed om er zo eens goed over na te denken.
    Ik denk dat het antwoord of de overtuiging bij jezelf ligt. Ik wilde zo graag een derde dat ik al snel wist dat we er gewoon weer voor moesten gaan. Mijn vriend was echter niet zo overtuigd, inmiddels helemaal bijgedraaid na wat pushen van mij hahahahah grapje.

Ik weet idg zeker dat als die derde er nooit was gekomen dat ik later veel spijt zou hebben. Maar goed eerst maar eens zwanger worden nu.D

3. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

Jan 17, 2012
    4,226
    0
    0
    Dagdromer: Wel herkenbaar hoor meid!! Maar indd ik heb toen gedacht: Het gaat zooooo snel, die makkelijke tijd krijg ik ook snel weer terug en dan is mijn gzinnetje wel compleet voor mijn gevoel. En net als Lov wilde ik zo graag een derde kindje ♥

4. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    4,010
    0
    0
    babbelbol, jij slaat de spijker op z'n kop! die gedachte heb ik ook heel vaak. Het gaat zo snel en het is maar even. Maar als ze beiden dan weer eens een onuitstaanbare bui hebben en alles tegenzit betrap ik me er op dat ik blij ben dat er nu maar 2 rondlopen.

lov, bedankt voor het welkom. Gelukkig toch ook voor anderen herkenbaar. pfff opluchting :D

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja soms denk ik ook......waarom wil ik een derde.........hahahahha

6. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

Jan 17, 2012
    4,226
    0
    0
    Hahaha Dagdromer, maar je oudste kindjes worden ook ouder en die buien nemen dan ook weer af :) Komt echt goed. Ik heb t geluk dat mn zus er drie heeft en een goede vriendin ook. Hier zijn best veel gezinnen met 3.

7. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    4,010
    0
    0
    Denk dat we er stiekem ook wel al van uit gaan dat we er voor gaan. We hebben het er ook al over gehad wanneer we er voor zouden gaan. Na de zomervakantie. Dus ben bang dat we er eigenlijk al uit zijn maar tja die twijfel he!

Babbelbol, gefeliciteerd met je zs. De eerste 12 weken er al weer bijna opzitten!

En voor degene die al/nog bezig zijn hoop ik dat het lekker snel raak mag zijn!

Hier in de omgeving heel weinig gezinnen met meer dan 2 kids. Word ook beetje raar over gedaan. Maar we hebben plek genoeg in huis en zitten financieel ook niet lastig dus wat dat betreft geen beren op de weg. Is meer twijfel aan mezelf of ik het kan handelen en de praktische dingen.

8. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ha Lieke: Herkenbaar dat je soms heel lang bezig bent om op iedereen te reageren ;)
    Mijn man vroeg hoe ik het voor elkaar gekregen had om die houder in de toilet te laten vallen, ben blij te horen dat ik niet de enig ben, die dit soort dingen heeft J
    Verbouwing zal wel weer pittig worden, eigenlijk zitten we al 3 jaar lang zo’n beetje in de verbouwing, van de ene verandering in de andere maar dan met name in de zaak en niet thuis, gelukkig! Maar nu dus toch de zolder, moet toch een kamer maken voor als er een derde komt, he!
    Dat je dochter zo met de dood bezig is, heeft ze bewust meegekregen dat het broertje is overleden? Ze was natuurlijk pas twee maar misschien heeft ze het toch allemaal wel goed begrepen?

Lov: ik geloof niet dat ik echt wat zie op je test maar ben niet echt een goede tuurder en al helmaal niet op testen die ik niet ken. (op kruidvat zie ik het meestal wel). Maar zie je in het echt wel wat of juist niet? Drupje bloed… oei… hoop toch echt dat het gewoon door de goede doorbloeding komt van de baarmoeder omdat je gewoon zwanger bent! Ik duim heel hard!

Kimberley: ik weet eigenlijk even niet wat ik er tegen kan doen, hij had net weer een hele luier vol, liep helemaal langs zijn beentje, echt zo zielig. Hij is verder wel gewoon heel vrolijk, slaapt alleen wat meer dan gebruikelijk. Alweer bijna 32 weken!! Jeetje wat gaat dat snel, he! Nog even en de eerste baby’s in de topic worden alweer geboren. Zie je op tegen de bevalling?

Dagdromer: Welkom! Je stukje is echt super herkenbaar maar wat lov ook schrijft als je het niet doet zal het waarschijnlijk altijd blijven knagen dat je nog graag een derde had gewild. Vorige maand heb ik een vmk gehad en toen dacht ik zelfs weer… ach wat doen we moeilijk, we houden het gewoon bij 2 kids. Het is al druk genoeg maar dat gevoel ik vaak maar even en dan komt de sterke wens voor een derde toch weer omhoog! Succes met de overwegingen!
    En wat anderen ervan zeggen moet je lekker naast je neerleggen, mijn schoonouders zeggen ook steeds, jullie hebben een jongen en een meisje, meer smaken zijn er niet hoor! Pfff… word gek van die opmerkingen en het slaat ook nergens op. Of ik nu alleen jongen of alleen meisjes had gehad of zoals nu gemengd, de wens voor een derde is en blijft er!

Hier: vandaag een negatieve ovulatietest gehad mijn eitje is dus geweest en ik zit weer op de wachtbank! Nog 2 weken en dan weten we meer!!

O, nee… ons mannetje heeft weer een vieze broek… wasmachine draait hier overuren.

9. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    @ Januari: he fijn, zo'n smiley in zicht :D. Jammer van je off-day, soms heb je dat gewoon, he? Doe maar rustig aan.

@ Lov: pffff, meid, duim voor je! Maar ik heb wel gehoord dat je LH weer iets toeneemt vlak voor menstruatie, dus tenzij het echt een enorme knaller is, zegt een donker streepje bij ovutest niets, volgens mij... Sterkte op de wachtbank!

@ kimberly: wordt dit dan de eerste keer dat je BV gaat geven? Spannend hoor, als je tips/tricks nodig hebt, heb veel ervaring ;)...
    Heb je uitslag van je dochter al?
    Wij hebben juist expliciet niet om dezelfde kraam gevraagd ;), heeft haar werk netjes gedaan hoor, maar echt helemaal geen klik...
    En lekker dat je jongste nog slaapt! Dat is hier allang verleden tijd :cool:, mijn jongste hield net na 2e verjaardag al op met middagslaapje.

@ Lieke: fijn dat je weer wat aan de beterende hand bent, toch ellendig zo'n griep. Ik hoorde op radio dat er al wkn een griepepidemie gaande is...
    Bezig zijn met de dood, nee, dat herken ik niet van mijn kinderen, maar volgens mij is het wel echt een thema dat kleuters erg kan bezighouden (zonder dat dit afwijkend is ;)). Het is ook een vreemd iets om te bevatten.

@ claudia: veel succes vandaag, hoop op goede uitslagen!

@ Tweety: knuff, meis! Duim voor je.

@ Dagdromer: welkom! En ik ben het met Lov eens, ik denk dat we hier allemaal wel hebben nagedacht en getwijfeld. Ben soms ook blij dat ik nu er nu maar 2 heb, maar ik moet ook zeggen dat die buien idd veel minder zijn nu ze ouder worden. En wij wisten ook dat we enorme spijt zouden hebben als we het niet zouden doen. Gezinnetje was gewoon niet compleet, altijd een 3e gewenst...

Soms komt het 'geregel' wel een beetje op me af (het is een hele puzzel om werk, scholen en opvang in een werkbare tijdsplanning te krijgen), want in ons geval komt grootste deel van zorg ook op mijn schouders, maar ik ben van mening dat het een kwestie van wennen is. Ik pas me wel aan ;), heb al zoveel 'overleefd' en 'gehandeld' de afgelopen jaren, deze baby er bij komt ook goed. En straks gaat die ook naar school en zijn dingen weer anders, etc...

@ hier: dochterlief was opgeknapt genoeg (maar nog niet helemaal fit) om vandaag te kunnen genieten van verjaardag en is naar KDV nu. En dan moet ze eigenlijk morgenochtend voor haar 1e echte schoolochtend (vrijdag is maar halve dag). Even kijken of ze dat wel gaat trekken, anders meld ik haar ziek en beginnen we gewoon na het weekend.

Nu ligt manlief met koorts in bed... hoop dat we niet allemaal ziek gaan worden! En lastig, want zaterdag hebben we eigenlijk familie uitgenodigd voor de verjaardagen van kids, maar manlief is eigenlijk degene die boodschappen zou moeten doen e.d. We moeten maar even kijken hoe het loopt.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh kache.....die wilde ik niet horen .....
    Ach we wachten maar af.

11. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    lieke; ik heb je bericht nu pas gelezen, ik voel mij nu verder wel prima. als ik optijd even ga liggen dan komt het allemaal goed.
    spannend idd het kamertje klaarmaken. ik herken dat niet wat je dochtertje betreft, misschien omdat mijn kinderen er ook niet direct mee te maken hebben.

dagdromer: welkom, gezellig dat je mee komt kletsen en heel herkenbaar die dubbele gedachten. mijn man wil heel graag 4 kinderen en ik wilde er altijd 2. nu hebben we de middenweg en is nummer 3 onderweg. ik heb nu ook echt het gevoel dat alles voor de laatste keer is. probeer dan extra te genieten.

babbel: morgen 12 weekjes joepie. gaat snel bij een ander vind ik zeg.

jan: hier werkt banaan en peperkoek stoppend bij de kids. zo zielig zeg dat hij telkens helemaal vol zit en je wordt er zelf ook wel simpel van. als hij maar goed drinkt dat is wel belangrijk.
    ja nu schiet het idd wel op gelukkig. eerlijk ik zie heel erg op tegen de bevalling maar meer omdat het al 2 keer niet makkelijk ging.

kache: van harte gefeliciteerd met je meisje, gelukkig fit genoeg om het te vieren. spannend de echte eerste schooldag. balen zeg nu je mannetje ziek en mannen zijn al zo extra zielig als ze ziek zijn ihihihih. dit wordt de eerste keer bv voor mij ja. en ik heb er heel stom gezegd zo'n zin in. ik kijk daar erg naar uit en hopelijk lukt het ook. wat ik mij wel af vraag is of ik iets vooraf kan doen om het te stimuleren?
    ik had met de kraamhulp echt een leuke band, ik heb super genoten bij de jongste. en idd wij treffen het met haar dat zij nog wil slapen smiddags. een kind uit een boekje.

lov: ik hoop het echt zo voor je.

dochter heeft op school niet meer zoveel geplast. we laten haar nu extra drinken en dan kijken we het weekend wel even af. anders maandag weer opnieuw plasje na laten kijken.
    voor nu dus alles goed gelukkig.

12. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    dagdromer: welkom! Wat een moeilijke keuze he. Je komt er vast wel uit. ik kan je helaas geen advies geven...

Wat betreft praten over de dood. Maud doet dit nav de dood van de oma van ML vorig jaar. En ze zit nu in de waarom-fase! Waarom is ze dan dood gegaan? Tja, oude mensen gaan dood. dus nu is de andere oma van ML bijna dood, want die is ook al heel oud. Maar ook op straat is ze bezig om niet onder de auto te komen, want dan ga je dood enzovoort. Het heeft niet met Bart te maken, want zij heeft niet bewust meegekregen dat hij dood is gegaan. Voor haar is Bart een grafje meer niet. Dat dit ooit een baby was, dat snapte ze toen nog niet en nu heeft ze daar nog niet naar gevraagd. We laten haar leidend zijn in de informatie die we over Bart geven. Als ze iets vraagt, geven we eerlijk antwoord...
    ik heb van collega's wel eens gehoord dat hun kids ook zo'n fase hadden, maar jullie kids dus blijkbaar (nog) niet...

13. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    lieke: de oudste vraagt wel waarom iemand dood gaat, maar gaat daar niet op in als ze haar antwoord heeft. ik denk dat zij die periode al een tijdje voorbij is. zij is 6 nu dus weet er natuurlijk al meer van af. ik vind het heel goed hoe jullie omgaan met haar vragen over bart.

als ik geen atwoord heb op vragen van mijn dochter dan draai ik de vraag altijd om" waarom denk jij? " en dan is haar antwoord prima.
    zo is ze nu natuurlijk bezig met de vraag: hoe komt de baby uit de buik? tja wat zeg je dan tegen een 6 jarige. ik heb dus gezegd" hoe denk jij dat die eruit komt?" ze komt er vanzelf wel achter hoe het werkelijk zit als de tijd daar is. zij is er nu van overtuigd dat de baby via de navel komt.

14. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    @kimberly, dat heeft Maud ook al gevraagd. Ik heb gewoon eerlijk antwoord op haar vraag gegeven. Natuurlijk wel een op een kinderlijke manier. Ik had een simpele uitleg een vriendin gekregen en die werkte prima. Maar of ze het allemaal onthoud, weet ik niet. Ze heeft er in ieder geval wel heel goed op gereageerd.

15. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,587
    0
    36
    Januari fijn dat de houder het weer doet! Handige man heb je!
    Jullie ook verbouwen? Wij moeten de zolder ook nog afwerken. De gipsplaten zijn net gehaald. Wat een werk hè.

Kache bij de oudste duurde het 6 maanden en bij de jongste was het ook in 1 keer raak. Nu weer. Ik had de test gedaan en weg gelegd. Ben nogal ongeduldig en zag niet meteen wat. Toen begon de jongste te huilen en daarna ging manlief de douche in. Hij zag 2 streepjes :D Moest wel even 'wennen' aan het idee, maar we zijn zo blij!
    Beterschap met je dochter en fijn dat ze tevreden zijn op de school van je zoontje! Oeh beterschap met jullie allen zo te lezen! Hopelijk word je zelf niet ziek.

Lov spannend!!! Ik duim voor je! Ik had (en heb...) ook zo'n honger.

Tweety wat klote dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt!

Lieke ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de vk. Je mag bij ons pas bellen als je 6 weken bent.

Dagdromer zo hebben wij ook gedacht hoor. Wij hebben ons gevoel gevolgd. Van een kindje erbij krijg je geen spijt, van het niet doen wel. Ook al zal het in het begin zeker pittig zijn. De babytijd gaat zo snel voorbij en dan zijn ze weer een stuk zelfstandiger. Ik denk ook weleens bij zo'n dag dat ze allebei aan het draken zijn van pfoe hoe ga ik dat straks doen met nog een baby erbij. Maar dat loopt vast ook wel los. De peuterpuberteit gaat ook wel over ;)

Vandaag op kraamvisite geweest bij mijn beste vriendin. Die is eersgisteren bevallen van een zoontje. Zo lief!! Meteen verkocht :D De meiden vonden het ook erg leuk! De oudste heeft hem nog even vast gehouden. Ze vond het alleen wel wat raar dat hij sliep. Dat doe je toch niet op schoot? Slapen doe je in bed ;)

16. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    4,010
    0
    0
    Bedankt voor de leuke reacties!!

Lieke, hier wel een kindje dat heel erg bezig is met de dood. Hij kwam ineens zelf met de vraag nadat hij besefte dat hij maar 1 oma heeft en de meeste kindjes uit zijn klas hebben er 2. Een ouder kindje had gevraagd of zijn "andere" oma dan dood was? Toen kwam hij met die vraag. Heb ook alles wat hij wilde vragen op een eerlijke en kinderlijke manier proberen uit te leggen en niet meer verteld dan nodig. Hij wil nu wel regelmatig naar haar graf om bloemetjes of een tekening te brengen. Ik laat hem maar. Hij heeft mijn schoonmoeder nooit gekend maar zo heeft hij toch nog een beetje 2 oma's. Merk aan hem dat hij er wel vaak over nadenkt. Misschien een fase.....

ka85, leuk kraamvisite! Mijn broer heeft in december een dochtertje gekregen en smelt ook elke keer als ik haar zie.

kimberly, hopelijk gaat het met extra laten drinken helemaal over. Beterschap!

Voor degenen op het wachtbankje....SUCCES!!

17. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    mijn dag begon vandaag al niet lekker zeg, ik werd wakker met buikpijn en harde buiken. even gaan douchen en toen zakte het een beetje. dochter klaar gemaakt voor school en toen toch maar weer mijn bedje in tot 11 uur. toch heb ik het nu 2 keer per uur erg vervelend en vermoeiend.

ik denk dat ik vandaag maar lekker op de bank blijf zitten. de kids zijn nu vanmiddag lekker bij moeder dus lekker gebruik van maken.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Doe rustig aan Kim!

19. claudia1976

claudia1976 Bekend lid

Nov 8, 2010
    744
    0
    0
    Hier even een update van mijn ziekenhuis bezoek gisteren. Voor meer heb ik nu even geen tijd. Zal later op iedereen reageren!!

Gisteren echo en afspraak gyn gehad. Beide kindjes liggen met hoofdje naar beneden, helemaal goed!! Verklaard wel het beurse gevoel bij mijn rechterribben, daar zitten ze namelijk met z'n tweeen tegen aan te trappelen!!
    Groei kindjes een ietsiepietsie onder het gemiddelde van een eenling, dit is bijzonder goed voor een tweeling. De vrouw die de echo had gemaakt zei al als het zo doorgaat dan gaan we lachend het ziekenhuis uit! Toen heb ik maar de opmerking gemaakt dat er eerst nog een bevalling voor kwam!!
    De glucosetest was prima in orde. Nuchter 5.1 en daarna 5.3. De waardes moeten tussen de 5 en 7 liggen.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou super allemaal Claudia!

Share This Page