derde kindje.....

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Lov23, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    #4301 lieke1979, Feb 28, 2013
    Last edited: Feb 28, 2013
    @jan, balen dat je ook ziek bent geworden. Beterschap! En je ovu- streepjes, ik ben daar altijd slecht in. Ik durf er niks over te zeggen.
    @Jan, kim en lov. Helemaal mee eens dat ze beter naar zwangere vrouwen moeten luisteren. Dan kan een heleboel ellende worden voorkomen. Ik heb veel lotgenotencontact gehad en daaruit blijkt toch dat wij het vaak bij het juiste eind hadden, maar gewoon niet serieus werden genomen... Ik heb nu een gyn die uitsprak dat hij niet voelt wa ik voel en dat ik gewoon meteen moet komen als ik het niet vertrouw. Dat vond ik heel erg fijn!
    @kim, wat een verhaal zeg met die box. Echt schandalig! En dat verklaart veel dat ie is gedraaid. Hoop wel dat ie van zelf terugdraait... Niet draaien met placenta aan de voorkant, heb ik nog nooit van gehoord.
    @ka, leuk hè weer shoppen voor lente/zomerkleertjes! Maud heeft nu 104-110. Gaat hard hè? Wanneer wordt ouw dochter vier?
    @ralin, hè wat verelend meid. Kun je niet bellen of je eerder terecht kunt? Met jouw geschiedenis, kan ik me je onzekerheid goed voorstellen...
    @wynie, succes meid!

Hier wel ok. Flinke hoofdpijn al de hele week. Hoop dat ik snel van die verkoudheid af ben, want denk dat het daardoor komt. Alles zit vast. Vooral met dorge lucht oo t werk heb ik veel last... Morgenvroeg met Maud naar de dokter. Ze is half december gevallen en heeft nog steeds een randje op haar voorhoofd. Maak me een beetje ongerust. Wel een leuk weekend voodpr de boeg. Zaterdga een dagje met ml op stap. Zondag aarvoorstelling van het zandkasteel.

2. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    lieke: wat fijn dat je gyn in ieder geval anders denkt en echt van jou gevoel uitgaat. zouden ze idd allemaal moeten doen.
    mm wat appart van maud ben benieuwd wat het is, misschien littekenweefsel? klinkt als een leuk weekend, geniet er lekker van en hopelijk voel je je dan ook wat beter.
    ik wist ook niet dat het moeilijk was met voorliggende plancenta . als ze het kindje dan willen draaien en de placenta ligt ervoor is er meer kans op loslating en dat klinkt we logisch.

3. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    maud is dan best groot toch? mijn dochter gaat nu naar 98 die is precies een jaar jonger.

4. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    @kim, ja dat klinkt idd logisch. Je wilt natuurlijk liever geen keizersnede, maar mij lijkt het wel fijn te weten dat ze geen risico willen nemen...
    Ja Maud is best lang voor haar leeftijd, maar ik moet erbij zeggend at sommige maatjes 104 perfect passen, maar sommige truitjes worden echt al te kort. En in een jaar groeien ze toch best veel hè.
    Hoe gaat het met jou vandaag?

5. Ralin

Ralin Actief lid

Aug 25, 2012
    250
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Lieke... wat vervelend zeg dat je zo'n last hebt van hoofdpijn. succes straks bij de ha met Maud, hopelijk valt het mee. Leuk weekend ook voor de boeg, gezellig!!

Kimberly... wat een eigenwijsje heb je in je buik.. hopelijk draait hij nog terug.. liever dat als een keizersnede... heb je daar al over nagedacht wat je dan wil??

Hier geen nieuws.. voel me nog hetzelfde, eerder gaan is niet echt een optie, want mijn vriend heeft dinsdag vrij en eerder wordt heel moeilijk ivm werk. Dus nog een paar daagjes geduld moeten hebben..

6. claudia1976

claudia1976 Bekend lid

Nov 8, 2010
    744
    0
    0
    Kim nu nog gedraaid!! Wat een eigenwijs ventje heb je!! Hopelijk draait ie nog! Maar dat zal wel zeer pijnlijk worden! Maar nu met pijn rondlopen is ook geen pretje!

Ralin nog even en het is dinsdag!! Hopelijk gaat alles goed en heb je een plakbeeb!!

Kledingmaat mijn zoon heeft ook maat 104-110 en dochter heeft maat 80 maar ook daar gaat ze zo uit, sommige zijn echt al te kort!! Dus maat 86 komt eraan!! Eind maart mag ik weer naar het CB met haar ben benieuwd hoe lang ze is!!!

Lieke hoofdpijn is zo vervelend bij een verkoudheid!! Zonder die hoofdpijn was het veel makkelijker te verdragen, vind ik altijd!!

7. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    @ralin, dat worden een paar lange dagen voor jou. Heb je wel wat afleiding?

Bij de ha was alles ok, het is een onderhuids litteken...

Bart draaide nog met 38 weken, maar goed ik had dan ook veel vruchtwater. Als ik jou zo begrijp kim, heb jij net weinig vruchtwater?

8. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    lieke: fijn dat alles goed was bij de huisarts met maud.
    ik weet niet goed hoe het zit met vruchtwater, ik ben zelf erg klein en vrij tenger dus veel ruimte heeft hij niet en dat is goed te voelen. dat was van de vk de verklaring waarom het zoveel pijn doet. ik hoop zeker dat hij wel zelfstandig terug draait.
    anders wordt het een ks en daar heb ik weinig zin in.

ralin: wat ontzettend balen zeg, ik hoop dat je die paar dagen goed doorkomt want zo duren ze toch wel lang. hoe voel je je nu verder?

claudia: altijd leuk vind ik even langs het cb om te kijken wat ze gegroeid zijn. hoe vaak moeten bij jullie de kinderen komen?
    ik merk namelijk hier dat het veranderd is in een paar jaar.

de oudste komt zo alweer uit school. gelukkig haalt mijn man haar op. hij is vrij vandaag. vanmiddag en vanavond hebben we bruiloft. helaas is dat niet naast de deur, 2 uur afstand. dus hebben we besloten dat hij alleen gaat. hier gaat het redelijk vandaag, hopelijk blijft het rustig.

9. wynie

wynie Lid

Jan 20, 2013
    65
    0
    0
    dames, willen jullie me me meedenken??
    altijd een cyclus gehad van 28dgn. 2e kerstdag cerazette gestopt. begin jan. heftige pijn in de buik, vermoedelijke sprong, duurde wel 2a3 dagen, 2weken later menstruatie. fijn alles werkt! toen een cyclus van 29 dagen en geen sprong gevoeld, de 17e begonnen met menstuatie, en dan deze maand dus echt er voor gaan! volgende berekeningen zou ik zondag of maandag de ovulatie hebben, maar nu had ik woe-avond een zeurend gevoel rondom de linkereierstok (vermoed ik) voelde me ook niet lekker, vroeg naar bed. gister zette dat zeurige gevoel door, ook een flinke klodder slijm verloren (sorry voor detail), en vanmorgen ook dat zeurende gevoel, wordt nu wat minder. zojuist ovulatietest gedaan voor het eerst, gewoon om me lijf te begrijpen, 2 streepjes gelijk aan elkaar, goed zichtbaar, maar het sprong er niet af! heb ik nu de sprong dus gehad, of is deze nu onderweg????? snap er geen hout van...

10. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    @ Tweety: he, he, eindelijk meid! Duidelijkheid. Ik wens je veel succes voor de komende ronde! (met ovu-tests nu?)

@ Kimberly: hmm, fijne vriendin ;), gelukkig is het 'misverstand' nu opgehelderd en heb jij je box weer terug.
    Maar oeh :$, wat een eigenwijsje, met deze termijn naar stuit draaien... Fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt waarom je zo'n last had, maar dat is niet echt geweldig nieuws. Terugdraaien lijkt me dan idd niet echt iets om naar uit te kijken ;) (maar ik hoop toch voor je dat hij dat doet, want in stuit blijven liggen geeft ook weer hoop gedoe!)

@ Ka: lekker wezen shoppen :), leuk hoor. Moet ook weer eens wat zomerspul gaan scoren voor mijn kids ;). Mijn dochter zit nu in 104-110.

@ Lieke: fijn dat het goed was met Maud bij de dokter. Balen van je hoofdpijn, hopelijk is het snel over zodat je fijn van je weekend kunt genieten!

@ Ralin: he meid :(, wat jammer die onzekerheid. Dan duren dagen lang, ja... Hou je taai!

@ Wynie: sorry, geen ervaring met ovu-tests (wel met cyclus die lange tijd van slag was na stoppen cerazette ;)).

@ hier: druk geweest met nesteldrang ;). Gisteren zijn mijn ouders hier geweest en hebben ongeveer het hele huis grondig gepoetst en ik heb opgeruimd, gestreken, gevouwen, bezig geweest met babykamer.
    Daarnaast heb ik 2 avonden de kids alleen naar bed moeten brengen, dus weinig op internet geweest.

Proefdruk geboortekaartje is binnen (en OK ;)), verwacht de enveloppen binnenkort, dus dan kan ik gaan schrijven. En dan moet ik maar weer eens op mijn lijstje kijken wat nog moet :cool:.

Ook weer een nacht matig geslapen, wat gerommel in de buik ;).

Dochterlief heeft nu haar eerste schoolweek erop zitten en valt niet tegen ;). Ze lijkt al meteen zoveel ouder en wijzer... Ze vindt het leuk en de vermoeidheid valt mee, al is het wel duidelijk dat ze erg veel indrukken opdoet natuurlijk...

11. januari2010

januari2010 Niet meer actief

goedemorgen allemaal!

Gister wel meegelezen met mijn telefoon maar geen tijd om te reageren :)

kimberley: Hoe gaat het nu met de pijn in je buik? Denk je dat de kleine alweer is terug gedraaid of niet? Ik had ook nog nooit gehoord dat ze geen draaipoging deden als de placenta aan de voorkant ligt. Heb bij allebei de placenta voor gehad, gelukkig draaide ze zelf keurig met het hoofd naar beneden!

Lieke: Ben jij bij Bart ook niet serieus genomen door de verloskundige of niet? Wel fijn dat je huidige gyn. gewoon op jou afgaat en niet of zijn verwachtingen of aannames.
    O en wat vervelend die hoofpijn, heb het vorige week ook 2 dagen heel erg gehad.. drama! En wat leuk dat jullie naar de voorstelling van het Zandkasteel gaan. Ik neem aan dat je het tv-programma bedoelt? Toeren ze door het hele land of is dit iets eenmaligs? Dochterlief is helemaal gek op het zandkasteel, zodra het muziekje begint springt ze op! zo lief.
    Fijn dat het bij de dokter gewoon goed was, het randje op het hoof van maud. Goed dat je even geweest bent.

Maud is een jaar ouder dan onze dochter maar zij zit nu in maat 86-92... ben benieuwd of zij volgend jaar al richting 104 gaat maar denk het niet.

Kimberley: dan is jou dochter dus precies even oud als mijn dochter. Voor haar is 92 vaak echt nog te groot. Ligt wel een beetje aan het merk maar meestal heeft ze 86, zeker van broeken.
    Je schrijft dat je zelf vrij klein en tenger bent, heb je wel een grote buik of niet?
    Ik ben ook redelijk tenger en 1.71 lang. (al hoewel tenger.. na de zwangerschap zitten er wel nog wat kilo's extra aan ;)) maar ik had ook echt een heel klein buikje... jij ook?

Ralin: kop op, he! positief denken! Voor je het weet is het dinsdag, ik duim heel hard voor een mooie echo!

Claudia: krijg jij binnenkort weer een echo of niet? Onze zoon van sept 2011 gaat nu ook naar maar 86, die lopen dus zo'n beetje gelijk. Heb nu ook in de uitverkoop nog een shirtje gekocht van Baker bridge maat 2 (2 jaar), dit komt overeen met 86-92, nog wel wat groot vooral lange mouwen maar ik vind het al best kunnen. (nu valt dit merk wel klein)

Wynie: ik kan je helaas niet helpen met je vraag maar een ovu test is pas positief als het test streepje donkerder is dan de controle streep. Je ziet hem vaak wel steeds iets donkerder worden tot een knal test en dan komt je ei na 24 uur. (uren weet ik niet precies maar je moet dan in ieder geval klussen :))

Kache: o, wat erg die nesteldrang, hoop echt dat ik dat wat minder ga krijgen als ik weer zwanger ben. Ik sloeg op het eind echt helemaal door.
    Ik vind het bij jou wel echt spannend worden hoor!! Onze jongste was er op jou termijn al en de oudste ook al bijna.
    Succes met de laatste loodjes en probeer lekker een beetje aan jezelf te denken en te rusten als het kan, straks met een derde krijg je het druk zat!
    Op welke termijn waren je andere twee ook alweer geboren (heb je vast al eens gezegd maar ik haal de namen soms door elkaar :)).

Lov: Hoe is het met jou? Ben jij thuisblijf mama of werk je? Ik ben een beetje van beide, wij hebben een bedrijf aan huis dus ben eigenlijk altijd aan het werk maar ook altijd thuis bij de kindjes! Ze gaan nu wel 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal / opvang maar meer zodat ze ook met andere kindjes kunnen spelen

Hier: vanmorgen een test gedaan van testjezelf en ik zie toch echt een tweede roze streepje, wel heeeeel licht en (bijna) niet op de foto te krijgen... toch wel weer heel erg spannend! Iemand ervaring met deze testen?
    Bij de andere twee en bij mijn vmk van vorige maand voelde ik altijd de innesteling, had dan echt lage rugpijn en wist niet hoe ik moest zitten maar deze maand niet gehad dus dacht/denk eigenlijk dat het niet raak is, maar de test is toch wel hoopgevend.

Ik ga maar is wat nuttigs doen ;) zit al een half uur aan dit bericht.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jan ik ben thuismama inmiddels....voorheen niet vrijwillig zeg maar. Heb een ongeval gehad en was daarom thuis..ook afgekeurd en al.
    Nu ben ik thuismama:D

Hier heb ik vandaag een ovu gedaan en er staat toch al een goed streepje.....dus wie weet ben ik eens eerder deze ronde.

Ben wel benieuwd naar je test!!

13. januari2010

Lov: dat klinkt heftig zeg! Ik hoop dat je het inmiddels een plek hebt gegeven dat werken er niet inzit! Wel leuk dat je altijd bij je kindjes kan zijn! (Al is het soms ook best even lekker zonder!! :p).
    Zou leuk zijn als je eisprong lekker snel is deze maand!!

Zal dalijk even foto plaatsen maar ben bijna zeker dat je hem niet ziet op foto!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja soms wel frustrerend dat altijd thuis zijn.......maar het is eenmaal niet anders.

Laat maar zien ik kan goed turen hahaah

15. januari2010

#4315 januari2010, Mar 2, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 2, 2013
    Kan me voorstellen dat het soms frustrerend is hoor! Ik heb het altijd druk omdat alles 'moet' met 2 kleintjes om je heen!!

Wel heel onduidelijk hoor!!

Edit: zie hem nu zelf ook niet meer.

16. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    #4316 lieke1979, Mar 2, 2013
    Last edited: Mar 2, 2013
    @kim, kan me voorstellen dat je er veel meer last van hebt als je klein en tenger bent. Voor de grootte van je baarmoede rmaakt het volgens mij niet uit. Ik heb een vriendin die heel klein en tenger is, maar toch een enorme buik had omdat ze veel vruchtwater had. Hoe is t vandaag met je? Jammer van de bruiloft maar wel verstandig lijkt me...

@wynie heb je vandaag nog een test gedaan? Dan kun je zien of de streep dikker of dunner wordt..

@kache, poeh poeh jij bent lekker druk bezig geweest. En dat met je hoogzwangere buik. Knap zeg. Waar heb je de geboortekaartjes besteld? Wat goed dat t je dochter zo goed af gaat op school.

@jan, nee bij mij is er niet echt een fout gemaakt (bij meerdere lotgenootjes wel), maar ik ben wel nooit serieus genomen in mijn gevoel. Ook niet door mijn omgeving. En daar heb ik wle moeite mee gehad. Het enige dat de gyn had kunnen doen is inleiden toen ik er om vroeg (nadat Bart dwars had gelegen). Waarschijnlijk had ik dan nu gewoon een gezond kindje gehad. Maar goed ik snap hun afweging wel.
    Idd het zandkasteel van tv. Ze komen hier in het theater, maar neem aan dat ze door het hele land gaan! Ben benieuwd wat Maud er van vindt.
    Vrvelend hè die hoofdpijn. Zit het bj jou ook vast?
    Helaas ik zie geen streepje op je test, maar ik hoop dat he geeoon te vroeg s en je volgende week een knaller gaat krijgen.

@lov heftig zeg van je ongeluk. Zou je nu wel weer kunnen werken, of ben je nog steeds afgekeurd? Ik hoop dat je deze maand idd lekker vroeg bent. Je hebt ang geneg gewacht hè?

Hier nog steeds knallende hoofdpijn. Net toch maar een paracetamol genomen. Doe ik liever niet, maar ik wil dadelijk een leuke middag hebben met ml. Verheug me op de high tea. Bios slaan we denk ik maar over...

17. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    kache: wat fijn dat je dochter het naar haar zin heeft op school. en die nesteldrang vreselijk zeg, ik blijf ook maar dingen bedenken die ik nog wil doen

jan: mijn dochter is van augustus 2010, zij heeft nu 98 aan. 92 gaat misschien met lengte net maar met breedte echt niet. mijn dochter is best stevig. ik heb idd een behoorlijk buik, zal straks weer eens een foto maken en plaatsen. ik ben zelf maar 1.55 m en weeg normaal buiten de zwangerschappen om 50 kilo. echt een ukkie dus ;) ik zie het streepje ook niet op deze foto, je houdt het wel spannend zeg.

lieke; wat balen zeg van die hoofdpijn, hopelijk kun je toch genieten. toch best een rotgevoel lijkt mij als je niet serieus genomen wordt en zeker gezien jou gevolgen. ik vond het nu al rot. probeer te genieten van je middag en ik wens je veel beterschap.

lov; wat heftig zeg, gedwongen thuis zijn is nooit leuk. ik kan mij voorstellen dat je soms ook wel even iets wil dat van jezelf is.
    dat worden weer gezellige dagen voor jullie dan met een posi ovu test.

de beeb is nog niet terug gedraaid, ik voel bijna letterlijk de voetjes eronder uitkomen. dat geeft een stekend drukkend gevoel en kan dan ook even niet bewegen.
    de kindjes kijken lekker even tekenfilm en ik heb alles weer aan kant in huis. mijn man is even de boodschappen doen, ook wel lekker als zometeen alles weer is aangevuld.

ik ben van plan om borstvoeding te geven, halen jullie dan de vit k al vooraf in huis? en eventueel flesvoeding voor het geval dat?

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kim nee geen fv in huis.....tegenwoordig zijn de winkels alle dagen open dus dan kan je toch wel iets halen als. Maar hier ging het altijd goed.

@jan ja misschien zie ik wel iets maar ken die testen niet ....
    @lieke jeetje lijkt me zo onvoorstelbaar erg om dat te weten dat het anders had kunnen zijn?
    @ongeval inmiddels van 100% afgekeurd te zijn volledig gezond opeens volgens het UWV....wat dus niet klopt. Maar ik heb gekozen om niet mijn leven meer te laten bepalen door het UWV;)
    Het is niet niks om zo vaak te moeten uitleggen wat voor en pijn je hebt....en je steeds te moeten verdedigen.

19. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    @ Januari: jeetje, je maakt het meteen weer spannend ;), maar ik zie op de foto niets, dus geduld denk ik?
    Ha ha, heeft geen zin om het nu al spannend te vinden, want het duurt hier heus nog wel een tijdje ;) (41+3 en 41+5 wkn is mijn score). Kimberly bevalt vast als eerste hier (al ben ik officieel het langst zwanger :p).

@ Lov: jeetje, heftig hoor, afgekeurd na een ongeluk :(. Ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk 'accepteren' was/is. Geen last als thuisblijfmoeder? Of moet je toch aanpassingen maken?
    Maar goed lekker moederen kan ook veel voldoening geven :D!
    (en combi werk en moederschap kan soms aardig wat stress geven, is soms ook verre van ideaal)

@ Lieke: balen dat de hoofdpijn blijft, helpt paracetamol wat? Hoop dat het jullie middagje niet verziekt (hmmm, high tea, lekker zeg!).
    We hebben geboortekaartje besteld bij geboortekaartjes.nl (La carte), hadden we bij mijn dochter ook al gedaan, 4 jaar geleden :p. Goede service en andere sites hadden niet HET kaartje, allemaal niet echt onze stijl. Enveloppen zijn inmiddels binnen, dus deze week hoef ik me niet te vervelen ;).

@ hier: vandaag met kids en manlief even in stad geweest, zomerjasjes, zomerschoentjes. Dan hebben we die in ieder geval in huis als het weer omslaat :cool:. Ben nu wel weer gebroken en erg misselijk, zucht (ondanks goede nachtrust). Manlief heeft al aangekondigd dat hij de kids morgen op sleeptouw neemt, even wat rust voor mij. Maandag hebben de kids helaas een studiedag, dus weer een hele dag om me heen (vind ik nu toch best wel een opgave :), zelfs als ze leuk spelen).

Nou ja, nesteldrang maar weer even in de koelkast zetten :p...

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@kache het is inmiddels 7 jaar gelden dit jaar en ondertussen helemaal gewend .... ;)
    Ja weet je wat het moeilijke is......ik wordt vaak beschouwde als die meid wat de hele dag thuiszit en ik tel niet echt mee met de andere werkende mama's dat is soms wel moeilijk hoor.
    En ook dat je 24-7 mama bent en niet eens even lekker kan afschakelen op je werk. Je voelt je soms een slaaf van je eigen gezin en dat is wel eens moeilijk. Nu heb ik geleerd ermee om te gaan ik moet wel. Maar er waren tijden dat ik doordraaide hoor.

Oh jee nu al de zomer stuff hahahahaha.....
    Ik wacht nig even want soms groeien ze opeens zo snel!
    En wat ik weer moeilijk vindt is het naar school gaan en de kleren en schoenen vies maken....de oudste is namelijk net een jongen :p en is altijd smerig hahahahaha en dan doe je niet zo makkelijk die leuke felle kleuren aan.

Share This Page