derde kindje.....

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lov23, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Kimberly: haal vit K (en vit D toch?) in huis ja, en nee, geen KV. Als het echt nodig is, heeft een dienstapotheek ook babyvoeding te koop, 24 uur per dag (in weekend)...
    Mijn kinderen hebben nooit KV nodig gehad (in het begin), zelfs als BV niet goed wil, dan zal ik altijd gaan kolven. Maar ik hoop op 3-maal is scheepsrecht, dat het deze 3e/laatste keer (eindelijk) een keer redelijk soepel zal gaan qua BV...

Tjonge, ja, dan ben je best tenger ;), volgens mij heb je ook een grotere buik dan ik (ik ben 1.70 m met wat overgewicht :p). Mijn buik valt eigenlijk sowieso best mee, vind ik.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lov: ben voor mijn doen ook behoorlijk vroeg met zomerspul, maar ja, weinig zin om dat nog rond de uitgerekende datum te doen ;). En zo heel hard groeien ze nu ook weer niet meer.

En ja, thuisblijfmoeder is ook werk, vind ik, hoor... Ik was soms zo blij dat ik even naar mijn werk kon, gewoon rustig op mijn eigen tempo doen wat ik moet doen, zonder 1000 keer 'Mama!' om me heen :p.

@ hier: moet een beetje gniffelen, dochterlief loopt trots met nieuwe schoenen en nieuwe jas rond. Het is echt zo'n meisje-meisje :D

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is ook werk hahahahaha...
    Oh ja snap ik zo had ik even niet gedacht....maar lang leve wehkamp haha

4. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik vind thuisblijf moeder zelfs meer werk dan buiten de deur werken. helaas zien veel mensen dat niet.

lov: ik begrijp heel goed dat je niet meer afhankelijk wilde zijn van uwv, al die verplichtingen bahbah. en vreemd van 100%afgekeurd ineens naar weer alles goed. vind de regels toch allemaal al zo raar.

kache: dat zal er vast super schattig uitzien je dochter. altijd leuk hoe trots ze kunnen zijn. wij wachten ook nog even met zomer goed. ik heb wel al rond gekeken en weet wel wat ik wil voor beide dames.

vit d heb ik standaard in huis voor de andere kids, die haal ik wel wat extra. dan haal ik meteen ook de vit k vooraf in huis.
    en idd helemaal waar de winkels zijn tegenwoordig vaak open, dan blijf ik ook niet een pak zitten als de bv wel gewoon lukt.

ik heb wel een foto van bijna 3 weken terug. heb vandaag nog geen nieuwe gemaakt ;)

bijna 31 weken.jpg

5. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Heb foto gemaakt met de foto camera, zien jullie hem nu wel??

6. januari2010

Kom dalijk even reageren hoor! Nu ff snel kids een fles en naar bed en dan hardlopen met vriendin! Tot straks dus

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jezus Kim wat een buik meid! Ziet er zwaar uit....

Ja respect is soms ver te zoeken hoor als je thuismama bent soms. Ik merk het dan vaak aan de opmerkingen die als steekjes onder water worden gegeven.

Jan ja ik zag m al :D

8. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    jan:ja ik zie het streepje :D

9. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    lov; stom is dat vind ik, alsof je dan ineens niet meer meetelt.
    ik heb juist respect voor de moeders die thuis zijn. ik ben ook 2 jaar thuis geweest. overigens wel bewust omdat ik niet wilde dat mijn kinderen naar de opvang moesten. nu hebben wij het met werk goed geregeld zodat we nooit oppas of opvang nodig hebben.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja soms is het jaloers zijn op.....ach in die jaren heb ik wel het een en ander meegemaakt hoor. Zogenaamde vrienden noem je dat dan....jaloers zijn op iemand die met pijn thuis moet zitten.

Toen we vertelde dat we zwanger waren van de tweede was het ook gelijk de opmerking ...."ja jij bent thuis he dan kun je sneller aan die tweede beginnen". Dus met andere woorden ...als ik gewerkt had was ons tweede kindje niet zo snel gekomen hahahahaha...zo dom!

11. wynie

wynie Lid

20 jan 2013
    65
    0
    0
    dag dames, even snel een berichtje, vandaag weer en testje, en de streep was behoorlijk lichter als de controle streep, deze was ook al lichter... ik snap er niets van, donderdag toevallig wel geklust, dus wie weet... denk zelf dat de eisprong al geweest was, maar of dit nu woe, don, of vrijdag was??? snap niet zo goed hoelang die lh-testen donkerblijven na de eisprong, 1uur, 1dag, 1week???? had tot einde van de dag nog wel helder slijm? en mocht het gelukt zijn, blijft dan die lh-test positief? dacht dat ik zoiets op het forum las, dat er vrouwen zijn die deze testen ook als zwangerschapstesten gebruiken. morgen ga ik even alles bijlezen, en weer reageren! voor nu allemaal een fijne avond!!

12. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Jan ik zie een streepje!!

Kimberly mooie buik zeg! Hier altijd een minibuikje (maar ook minikindjes). Ben van mezelf ook wel slank.

Lov jeetje afgekeurd na een ongeluk! Heftig zeg!

Thuisblijfmama's, ik heb er zeker respect voor!! Ik vind de dagen thuis soms zwaarder dan op mijn werk. Vooral als de meiden zo'n heerlijke NEE en driftbuien dag hebben. Gelukkig komt dat nu niet zoveel meer voor. Maar het stukje wat je voor jezelf hebt en echt even je eigen ik zijn ipv alleen mama vind ik erg lekker en dat zal ik dan echt missen. Ik snap jullie gevoel dan ook helemaal. Wordt in ieder geval erg onderschat!

Verder even vlug bijgelezen en de rest niet onthouden. Sorry.
    Ik hou steeds dat zeurderige gevoel in mijn buik. Weet al niet meer of ik dat bij de meiden ook had. Weten jullie dat nog?

13. januari2010

Lov: ik vind thuis blijven bij de kids minstens zo zwaar als werken. Mensen denken altijd dat het zoveel makkelijker is maar dat is het zeker niet. Werkrn en de kindjes wegbrengen kan juist heel ontspannen zijn. Even zonder zeurende kinderen en stinkende broeken en bovendien is je huis s'avonds nog net zo schoon als dag je het s'ochtends achterliet. Bij mij is het in huis soms echt dweilen met de kraan open! Kan ik de stofzuiger beter gewoon in de hal laten staan ipv opruimen in de kast!

Lieke: wat naar dat je nooit serieus bent genomen in je gevoel!! Het lijkt wel of iedereen vind dat Zwangere vrouwen zich aanstellen en zeuren ofzo! Super fijn dat je nu een fijne gyn gevonden hebt!
    Hopelijk heb je ondanks je hoofdpijn een fijne middag gehad!!

Kim: mijn dochter is ook van aug 2010! Maar 92 is bij de meeste merken echt nog te groot.
    Bij beide kindjes bv gegeven en geen kv in huis gehaald maar wel vitamine d. Onze dochter kreeg wel premature bijvoeding en zakjes bmf om aan te sterken in het begin. Zoontje heeft alleen de eerste 3 dgn wat kv via de sonde gehad maar ik had gelukkig al snel voldoende melk, toen hij thuis kwam uit het zh had ik al bijna een vriezer vol :)

Mooie grote buik heb je!!

Kache: ik hoed duidelijk nog niet te zenuwen om jou!! Zal zeker wel richting 41 wkn gaan :)
    Ook al zomerkleding gehaald! Denk dat ik toch ook van de week maar is ga inslaan!
    Heerlijk dat je man morgen de kids op sleeptouw neemt, even lekker tijd voor jezelf!
    Super leuk dat je dochter zo trots is met haar nieuwe kleren!! Als ik tegen mijn dochter zeg 'wat zie je er mooi uit vandaag' gaat ze ook altijd helemaal staan en draaien! Echt genieten

14. januari2010

Lov: zie dat jij flink actief bent in het testen topic vandaar een vraagje over de clearblue plus testen, weet jij of deze uiteindelijk ook knallen? Dat het liggende steepje net zo donker is als het verticale streepje?

Ik bedoel meer zie je verschil tussen de test van 4 wkn - 5 wkn - 6 wkn - 7 wkn enz.

Vriendin heeft een positieve test maar weet niet hoe lang ze nu zwanger is, ze denkt 7 weken. Het steepje is goed zichtbaar maar knalt er zeker niet vanaf... Ik heb hier echt geen verstand van en heb gezegd dat ze gewoon echo moet laten maken...

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jan ik wil het eigenlijk wel gaan doen met ovu’s al is het alleen maar om te zien hoe deze cyclus gaat lopen.

@kimberly o wat lullig van die box heb je toch wel wat van gezegt zeker? O lees het al ik zou het ook doen idd. Ze had op z’n minst ff kunnen bellen naar je of je hem terug wilde. Hoop dat die kleine snel terug draait en je van de pijn af bent.

@jan ik mag in mei weer voor de bhv training. Vorige week mocht ik in actie komenmet de verpleegkundige van dienst voor een brandalarm gelukkig vals alarm was wel ff leuk had alleen nog maar die stomme ofeningen gehad in zo’n container brandje blussen enz.

@hier de ongi lijkt weer vertrokken te zijn maar vaak komt ie een dag later nog ff om de hoek kijken. Heb deze keer wel meer last van buikpijn gehad. Het gevoel van een veel te strakke riem. Zodra ik thuis kwam heb ik ook gelijk me huispak aan gedaan. En dan nog leek het alsof ik me riem nog te straks had zitten. Nu ook nog een beetje. Maar dat zal ook wel weer over gaan.

Verder erg druk geweest met werken, huishouden en de kids hebben vakantie gehad dus dan weet je het wel. Haak vanaf hier weer in(hoop ik haha)

16. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    lov: dat vind ik dus echt zo'n stomme reactie, waarom is het makkelijker om zwanger te worden als je thuis bent? als je werkt is het in mijn ogen toch echt hetzelfde.

ka: ik ben dat gevoel blijven de houden de gehele zwangerschap ook bij de meiden. ik hoop wel voor jou dat het minder wordt. hier overigens ook geen grote kindjes al zeg ik het zelf. 2900 gram en 3120 gram.

jan: wat fijn dat je borstvoeding elke keer snel op gang kwam. volgens mij gaat er een wereld voor mij open als het lukt.
    ik kijk er echt heel erg naar uit.

tweety: fijn als je ongi weer weg is, dan kun je er tegen aan.;)
    de rust is weer weder gekeerd. ik vind het altijd als ze vakantie hebben maar ook weer erg leuk als de school weer begint.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@ka ja dat zeurderige gevoel is denk ik wel normaal. Gek he hoe onzeker je gewoon iedere keer bent. Volgens mij ben je dat nog als je zwanger bent van je 6de kind :p maar volgens mij doodnormaal dat zeurderige gevoel.

@jan ja ik heb geleerd om niet heel de dag te proberen het huis schoon te houden hahahahaha. Heb laatst een hele goede kruimelzuiger gekocht. Was duur maar moest ik gewoon hebben. Want als je thuismama bent heb je dus ook altijd je kinderen thuis dus idd een hoop rotzooi hahaha.
    Merk wel dat ik veel beter met de kids kan omgaan dan een vriendin van mij. Zij wordt gek als ze heel de dag voor de kids moet zorgen. Ze heeft sinds een paar maanden een tweede. Ze is toch al vreemd, ze pakt vrij als de oudste de vakantie voorbij heeft? Hij gaat naar de bso heel de vakantie en hun zitten thuis. Vindt ik zo gek? Toen ze zwanger was van de tweede is de oudste 2 weken naar opa en oma geweest want dan hadden ze rust.....;) voordat de tweede kwam.

Ja ik snap dat je soms even een dagje rust wilt hoor hahahah wie niet ! Maar 2 weken? Ik mis ze al als ze een nachten naar opa en oma zijn, al geniet ik met volle teugen hoor...maar voel me dan niet compleet.

@cb testen....ja dat weet ik dus niet of die gaan knallen. Ik zie ze wel eens volgens mij in dat topic....maar je ziet meer de kruidvat testen voorbij komen. Maar ze zou eens een cb wekenindicator kunnen gebruiken? Die geeft 1-2 of 2-3 of 3 weken aan. Die test schijnt accuraat te zijn al kan die het ook wel eens fout hebben.
    Maar ik denk dat ze gewoon lekker moet wachten tot de echo hoor. Met die testen kun je jezelf goed gek maken soms.

@kim niet dat ik makkelijker zwanger raakte maar dat je dan sneller kiest voor die tweede...dat was de opmerking. Maar dat zijn dezelfde die hun kind dus altijd wegbrengen en vakantiedagen hebben een week nadat hun eigen kind een vrije dag had, zij kunnen het gewoon niet aan en zijn jaloers. Opzich wel een compliment hahahahaha

@tweety kan me zomaar voorstellen dat heel je ongi anders ging deze keer ..., het begon immers al gek.

Hier zijn de spannende dagen weer aangebroken. Hoop dat het deze keer raak is meiden.....ik ben er echt zo aan toe ondertussen. Maar ja het komt als het de tijd ervoor is.

Heb gister idg al een ovu gedaan en ga nu door om te kijken wanneer mijn ei komt. Vriend was gister ziek en ik zag de bui al hangen....maar gelukkig voelt hij zich vandaag een stuk beter.

Straks krijgen we bezoek van vrienden die een dochter van net 1 jaar hebben. Zo leuk kind! Echt al heel wijs! Dus dat wordt gezellig.
    En meiden ik werd wakker met fluitende vogels.....wauw wat begint de dag dan al goed!

18. januari2010

Tweety: Fijn dat je ongi weer weg is, postief de volgende ronde in!! Je loopt nu ongeveer gelijk met lov dus alsjeblieft allebei een positieve test deze ronde!!!! Gun het jullie allebei zo erg.
    En ovu testen vind ik niet zo'n gek idee hoor, het geeft gewoon meer inzicht. Ik heb de dure digitale clearblue testen maar die zijn zo duidelijk dat ik dat het makkelijkste vind.

Kimberley: de borstvoeding ging bij mij echt super makkelijk, vond het ook heel fijn en makkelijk. s'nachts hoefde ik niet mijn bed uit naar beneden om flesjes te maken maar plukte ze zo uit hun bedje in mijn bed en drinken maar :) hoop voor je dat het bij jou ook allemaal goed gaat lopen.

Lov: mijn man zegt ook steeds dat ik het huishouden wat meer los moet laten maar hoe doe je dat?! Ik probeer het wel en het lukt beetje bij beetje maar ik blijf poetsen.. pfff... wij hebben ook een duren kruimeldief gekocht die aan een stok zit van Elektrolux. Na het eten doe ik altijd snel de kruimels daarmee op zuigen. Ben heel blij dat onze kids nu 2 ochtenden in de week weg gaan. (jongste gaat nu sinds 2 weken). Ik kan dan mooi even de administratie van de zak e.d. op orde brengen.
    Mijn man en ik werken allebei in de zaak en zijn dus ook altijd 'thuis'. De zaak is naast ons huis dus het is niet zo dat we constand op elkaars lip zitten maar als de kinderen slapen en ik moet een boodschap doen dan kan ik gewoon gaan en gaat mijn man af en toe even luisteren of ze nog slapen, ik zit wat dat betreft wel echt in een luxe positie.

over de cb-testen ze heeft al een digitale gedaan en die zegt 3+ dus minimaal 5 weken maar nu weet ze nog niet of ze 7 of bijv al 12 weken zwanger is. Ik zeg dat ze gewoon snel een echo moet laten maken maar ik denk dat als de plus test niet mega knalt ze eerder richting de 5-7 weken zit dan richting de 12 maar ik weet dus niet of deze testen wel heel donker worden. Anyway het is afwachten voor haar, het is zo in zo al een wonder dat ze zwanger is!

Heerlijk dat je ongi weer voorbij is en de spannende dagen er weer aankomen, goed klussen en dan maar duimen op een mooie test! Gun het je echt enorm.
    Volgens mij ben jij vanmorgen super vrolijk wakker geworden met de fluitende vogels en het vooruitzicht aan een gezellig zondag met vrienden over de vloer!!

hier: Vanmorgen een clearblue digitale test gedaan en ik ben ZWANGER!!! (1-2 weken) Nu duimen dat het goed blijft gaan maar mijn gevoel zegt van wel.
    Mijn man is nog aan het werk dus die weet het nog niet, ik test altijd alleen en de test van gister met tuurstreepje heb ik hem niet laten zien, het moet bij hem wel een duidelijk streepje zijn anders gelooft ie het niet :p

Mijn zondag kan in ieder geval niet meer stuk!

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @kim, hoop dat ie nog vanzelf draait. Ik ga bv geven, vit d standaard in huis voor Maud, vit k haal ik tegen die tijd wel in huis. Fv haal ik alleen als het nodig is. Mooi buikje!
    @lov, wat zwaar lijkt me dat als je altijd pijn hebt. Pfff ik moet er niet aan denken. Echt respect als je fulltime moeder bent! Ik heb een zittend beroep en vind een dag werken veel minder zwaar dan een dag op Maud passen en dan heb ik nog maar één kindje. Wij hebben een beetje omgedraaide verhoudningen wat dat betreft: ik ben kostwinner en werk vier dagen, ml werkt drie dagen en doet meer voor Maud en huishoudelijke taken. Dat werkt prima voor ons beiden. Wj pakken sinds de dood van Bart okk wel eens een dagje vrij als Maud naar kdv gaat. Dat heb ik soms even nodig. Maar twee weken vind ik wel heel lang. Beetje gek ja!
    Trouwens wel herkenbaar wta je schrijft over vies maken. Maud is ook altijd smerig. Laatst met een nieuwe broek naar feestje geweest: kwam terug elemaal onder de gras vlekken...
    Veel succes. Komende week! Wordt tijd dat jij nu ene keer goed zwanger wordt!
    @kache, ik ga eens kijken op die site. Wat lekker een dagje vor jezelf vandaag. Geniet je er van? Iets gepland, of lekker niks doen? En al de zomerkleren in huis. Is denk ik wel handig als je dadelijk druk hebt met drie kids!
    @jan, super zeg! Gefeliciteerd!!! En wat fijn dta je er meteen al een goed gevoel over hebt! Ik zag idd al een streepje op die vorige test.
    @ka, ik voelde in het begin ook altijd van alles in mijn buik. Steekjes, trekkerig gevoel, zeurderig gevoel, menstruatie achtig gevoel. Volgens mijn is dat wel normaal, er gebeurt ook van alles, toch?

Hie rnog steeds knallende hoofdpijn. Heb maar besloten paracetamol te nemen. Ik houd het anders echt niet vol. Hoop dat t vanmiddag wat beter gaat zodat ik mee kan naar het zandkasteel. Pffff heb er echt helemaal genoeg van. In november/ december al flink ziek geweest en nu houd t ook maar niet op. Sorry voor mijn geklaag. Gisteren trouwens wel een leuek dag gehad!

20. claudia1976

claudia1976 Bekend lid

8 nov 2010
    744
    0
    0
    Januari GEFELICITEERD en dat het een plakbeeb is!!! Zag trouwens ook bij test een duidelijk 2de streepje!!

Thuisblijfmoeder: Overdag thuis en 's-avonds in de schoonmaak.
    Hoeven de kids niet naar de opvang en kunnen ze naar de peuterschool als ze er de leeftijd voor hebben.....
    Vindt wel dat er rare opmerkingen worden geplaatst als je thuisblijft overdag en 's-avonds schoonmaakster bent. Alsof je te min bent voor een normaal gesprek (intelligent gesprek). Ik vindt het heerlijk om er 's-avonds even uit te zijn en een normaal gesprek te voeren met collega's. Toch weer even anders dan een gesprekje met je zoon of dochter!!!

Weet even niet meer wat de rest allemaal heeft geschreven, dus daar ga ik maar later op reageren.

Deel Deze Pagina