ka: spannend 20 maart de echo, ben benieuwd dan of het een tweeling is. jan: super die knaltest en lekker dat het ineens opschiet allemaal, heerlijk genieten van je weekendje weg. als onze uk niet draait voor die tijd dan idd keizersnede, wij zijn een soort van serre aan het aanbouwen, in eerste instantie wilde we alleen een afdak maar nu willen we het ook dicht zodat de kinderen er ook kunnen spelen als het regend. we hebben er verder geen rotzooi van want we slopen er geen muren uit gelukkig. mijn andere kids zijn trouwens in de 38e week geboren. sepherine: ik vind dat een zeer lompe en misplaatste opmerking. het zal vast goed bedoelt zijn maar daar heeft ze de plank mee mis geslagen. tuurlijk wil jij dat ze het alle 2 goed doen. het zijn toch je kindjes. beterschap met je klachten.
Precies , ik vind dat ze beiden recht hebben op liefde en leven . Het is nu niet 1 maar twee keer vreugde. Al waren het er 10 ik dan zou ik er nog geen 1 willen verliezen
sepherine: absoluut helemaal waar, ze zijn toch van jou al zijn het er idd 10. wel jammer eigenlijk dat je nog zo lang moet wachten tot 20-03.
Ja het is slopend !! De gyn zei dat ik zeker mocht zijn dat het er twee waren maar nog niet dat het bij beide goed gaat
Ja lov dat vind ik ook ! Was er van onderste boven . Maar goed ik blijf hopen op twee mooie hartjes 20/03 Hoe gaat het met jou ?
Sepherine wat een opmerking van je moeder! Je hoopt toch dat ze allebei kloppende hartjes hebben en dat ze gezond geboren worden!! Mijn moeder zei geloof ik dat zal wel druk worden, denk je dat je het redt met 4 kinderen??? Geen idee dat is toch echt koffiedik kijken, maar ik zal er alles voor over hebben!! Lov ei al gespot???
Januari, Stephan kwam uiteindelijk met een ks ter wereld dus daarom met Emma een ziekenhuisbevalling met gyn.
sepherine: waarom moet je eigenlijk zo lang wachten voor nog een echo? er zou dan toch aankomende week al een kloppend hartje te zien kunnen zijn. claudia: ook een rare vraag: denk je dat je het redt? uhm ja je zult wel moeten toch. mijn moeder zei juist, och meisje als het er 2 zijn dan komt dat ook wel weer goed. klinkt toch anders. ga je trouwens nu voor een normale bevalling als het kan? of een ks? lov: hopelijk snel je ei dat je kunt gaan klussen.
Kimberly ja inderdaad een rare vraag!! Als ze draaien en met het hoofdje naar beneden liggen ga ik voor een natuurlijke bevalling. Daarvan ben je sneller opgeknapt dan een ks. Ik heb ook nog 2 andere kinderen die ook aandacht en spelen willen. En met een ks gaat dat toch minder vlot!!
Lov nou hoop dat je ei snel komt Gyn vond het beter twee weken te wachten dan konden we alles beter zien . Ben nu druk aan het schilderen maar de tijd kruipt voorbij pfff
even een korte update: ha denkt dat ik migraine heb. tot wo proberen met paracetamol, als t dan niet weg is terug komen...
lieke: dat is heel vervelend, hopelijk helpt het want je mag weinig anders gebruiken. ik heb er juist tijdens de zwangerschappen geen last van en heb dan mijn medicatie niet nodig. morgen 28 weekjes alweer zie ik. sepherine: ja dat is ook weer logisch idd, hopelijk zijn ze beide goed gegroeit en klopt het hartje van nummertje 2 ook. zou toch echt heel bijzonder zijn. claudia: respect voor jou hoor als je het op natuurlijk wijze wil proberen. als je er vertrouwen in hebt dan moet je het zeker doen. ik weet de nasleep van een ks niet. maar weet wel als onze beeb niet in normale positie ligt ik wel voor een ks ga. overigens ligt onze beeb vandaag dwars, lekker pijnlijk dus en heb een leuke vierkante vorm van buik. mijn man zit mij uit te lachen vanwege de vorm. ben toch wel benieuwd hoe lang die nog blijft draaien.
@ Kimberly: he balen zeg meid, weer ziek! En wat een draaikont, dat ventje van je. Hopelijk snel dat koppie naar beneden en dan blijven liggen! @ Claudia: oh wat een eigenwijsjes! Beide in stuit, gelukkig hebben ze nog even de tijd om te draaien. En wat een nutteloze opmerking, "redt je het met 4 kinderen?", alsof je er 1 zou kunnen inleveren of dat je zelf bedacht hebt, nu wil ik een tweeling, of zo . Je redt het, want zo is het nu eenmaal. @ Sepherine: wauw, ook een tweeling. Spannend hoor, hoop dat beide goed blijven groeien en fijn blijven plakken! Was er een reden voor vroege echo (want ik begrijp dat je nog vrij pril bent)? (mijn schoonzusje kreeg bij eerste echo, met 10 wkn bij VK, pas te zien dat tweeling was) Maar bah, dat is geen leuke opmerking van je moeder . Het zijn toch je kindjes en ze zijn beide net zo welkom! @ Babbelbol: wat heerlijk, al gefladder in je buik! Ik voelde mijn 2e ook al met 13 wkn, met 14 wkn geen twijfel meer over! (deze 3e terugkijkend op zich ook gevoeld vanaf 13 wkn, maar heel lang getwijfeld of het toch niet darmen waren, was heel anders door voorliggende placenta). @ Ka: he balen, ook al griep. Het heerst nog steeds, he... Spannend aftellen tot 1e echo! @ Januari: wat heerlijk, een mooie knaller op NOD! Dat maakt het makkelijker om vertrouwen in te hebben (tenminste, bij mij). En ja, ha ha, je krijgt vast je eigen wijze woorden om de oren (over 7 maanden... jeetje wat klinkt dat ver weg, dan ga ik gewoon al weer beginnen met fruithapjes ) Ik had dat trouwens ook al heel snel, gevoel van kortademigheid (bij traplopen, fietsen). Je lichaam is al hard aan het werk he . (en gas/stroom/water? Echt geen enkel benul... manlief regelt dat We hadden wel het afgelopen jaar opeens meer water verbruikt, maar dat was wel te verklaren, opeens 2 kindjes die ook naar WC gaan en doorspoelen en ik hele dagen ziek thuis en spugen, WC heeft overuren gedraaid ) @ Lieke: goed dat je naar huisarts bent geweest, maar bah, balen zeg, migraine . Hopelijk doet de paracetamol toch voldoende... sterkte! @ hier: woensdag weer flink wat buikpijn gehad, gelukkig daarna niet meer. Probeer echt rustig aan te doen, voel me iets beter. Slapen gaat wel goed, dat scheelt. Ben alleen zo aan het zweten 's nachts, heerlijk die hormonen... Morgen manlief flink achter de vodden zitten, zodat babykamer klaar komt dit weekend . Dan volgende week bed op klossen en box opzetten en dan gaan we zitten wachten . Opeens gek idee dat baby er over een paar weken al is!
Nou nee niet echt een rede in belgie is het zo dat je standaard naar de gyn gaat . Van zodra je positief test maak je een afspraak voor rond de 7 weken . Dacht al 7 weken te zijn maar blijkt maar 6 weken te zijn .krijgen hier ook elke 4 weken een echo bij 1 kindje bij twee om de 3 weken meestal
@sepherine: Zo wat een verrassing, een tweeling! Gefeliciteerd @Ka: Wat vervelend dat je je zo voelt, had je dat de vorige keren ook? @Kimberley: Ik heb de afgelopen weken ook al 2x een voorhoofdholteontsteking gehad, pijnlijk! Betetschap! @januari: Veel plezier! Waar gaan jullie heen? @Claudia: Doen ze bij een tweeling geen draaipogimg? De gyn heeft mijn middelste met 36 weken gedraaid omdat ik graag natuurlijk wilde bevallen (8,5 pond dus liever geen stuitbevalling )
Ik heb woensdagavond een extra echo gehad, oefenmateriaal voor de vk die bezig is met een echo opleiding. Erg leuk een half uur baby kijken . Ben wel benieuwd hoe groot dit meisje uiteindelijk wordt, ze is nu heel gemiddeld terwijl de oudste 2 toen al voor liepen qua groei.
Januari veel plezier bij jullie weekendje weg! Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Volgens mij heb ik er helemaal langs heen gelezen, of ik ben vergeten dat ik je al gefeliciteerd heb Sepherine jemig wat een kl*te reactie zeg!! Het zijn toch allebei jullie kindjes en natuurlijk wil je dat je de volgende keer 2 hartjes ziet! Lieke sterkte met je migraine! Hopelijk helpt de paracetamol! Hoofdpijn is zoooo vervelend! Kimberly een dwars mannetje! Hopelijk draait hij snel met zijn hoofdje naar beneden en blijft hij dan ook lekker zo liggen. Kache rustig aan meid! Jeetje het schiet bij jou echt al op! Flutterby wat leuk dat je zo lang naar je kindje hebt kunnen kijken! Ik had het bij de vorige twee zwangerschappen niet dat ik zo beroerd was, maar ik denk dat het nu ook de griep is. Ben al een heel stuk opgeknapt alleen nog een weeeig gevoel en 's morgens wat misselijk.