@kim, ik ga met 34 weken met verlof. Dat is voor mij 4 weken voor de bevalling. Maar heb vandaga met vk besproken om evt 6 uur per dag te gaan werken en ook eerder te stoppen als het nodig is. Gaan ze bij jou niet eerder ingrijpen door draaipoging? Heb je vk eens gebeld met die buikpijn??? @lov, het gaat vast snel weer lukken. Van die testen kan ik nets maken helaas. Ik heb altijd die smileys gehad, omdat ik het alstig vond die lijntjes af te lezen. Kan me je baalmomentje goed voorstellen! @kache, ik heb ook altijd veel last van de darmen in de zw. Het moet zich toch allemaal een beetje "zetten" voor mijn gevoel. Als de baby anders ligt en groter wordt, dan krijgen je darmen weer minder ruimte. Maar afknellend gevoel heb ik nooit zo gehad. Ik zou idd de vk eens vragen. En jij ook al een dwarsligger. Irritant hè? Ik hoop dat de draaipoging gaat lukken! Hier gaat t de goede kant op. Hoofdpijn is vandaga minimaal geweest ondanks werken. Vandaga bij vk geweest en alles was goed. En we hebben een bellypaint gepland. Ik heb er al heel veel zin in!
Lieke goed dat je om jezelf denkt. En leuk zeg een bellypaint! Kimberly wat super dat je contract is verlengd! Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat de baby snel zijn positie inneemt. Dit is ook niks, dat je bijna niet meer kan lopen. Lov inderdaad fijn als je een knaller op je ovu-test krijgt. Vervelend dat deze zo gevoelig zijn dat het niet zo duidelijk is. Ik kan er ook niks van maken. Kache oh nee wat een eigenwijsje! Hopelijk kunnen ze haar terug draaien en blijft ze dan ook zo liggen! Fijn dat de babykamer helemaal klaar is nu. Heb je daar geen omkijken meer na. Ik weet niet wat het is, maar ik blijf zooooooo moe, misselijk en slap de hele dag. Soms wat draaierig. Overgeven hoef ik niet, maar gewoon echt beroerd. Ik weet ook niet goed wat ik nou wel of niet moet eten... Ik vrees dat het toch niet de griep is aangezien het dan al wel over was geweest. Ben blij dat manlief vandaag en morgen vrij is. Dan kan ik nog even rustig aan doen. Het kost me zoveel energie om de dag door te komen met de meiden. Dit ken ik echt niet van de vorige zwangerschappen.
lov: dat is zeker balen en confronterend. kan mij voorstellen dat je jezelf er best naar bij voelt. lieke: oh wat leuk een bellypaint. fijn dat alles weer goed was bij de vk en dat je hoofdpijn zakt. tot de 36 weken wordt er niks gedaan want dan kan de baby nog draaien. als hij met 36 weken nog in stuit ligt of dwars dan wordt het besproken met de gyn hoe en wat verder. die buikpijnen komen door het draaien dus ik hoop dat hij nu snel een vast positie aanneemt en natuurlijk het liefst de juiste. ka: ik heb het deze zwangerschap ook zo erg en de andere niet. je bent toch drukker met alles denk ik. lekker rustig aan doen en zo nu en dan misschien een slaapje?
@ka balen zeg! Ik hoop dat t snel beter wordt, maar als het van de hormonen is dan zal het nog wel een tijdje duren hè? @kimberly, ben benieuwd hoe t verder gaat. Ze kunnen vaak hele laat nog zelf draaien en als ze zelf draaien is toch het beste hè? Maar ja die buikpijnen is niet niks. Heb je zelf al eens iets geprobeerd? Warm bad of zo? Ik weet niet of dat helpt. Mijn yogalerares zei laatst bij een bepaalde oefening dat die kan helpen een baby de goede positie te laten aannemen. Maar ik weet niet of ik dat allemaal geloof...
kache: succes vandaag bij de gyn, hopelijk lukt het draaien en blijft ze goed liggen.en wie weet brengt het wel de bevalling op gang. lieke: zelf draaien is zeker beter. warm bad om mijn buik te laten ontspannen dat helpt dan wel even gelukkig of het kindje ervan draait, hier tot nu toe niet. wij hebben het er uitgebreid over gehad gisteravond. ik heb altijd gezegd geen draaipoging te ondergaan en dat besluit staat voor ons nog steeds vast en ook geen stuitbevalling. dus als de uk niet draaid dan is voor ons de keuze al gemaakt. wat een weer vandaag zeg, er ligt hier toch een pak sneeuw, terwijl ik mij zo verheugde op de tuin afmaken. hoe is het verder met iedereen?
Kim vaak haalt zo'n poging ook niet veel uit. Ik denk dan maar dat het schijnbaar zo had moeten zijn Hier straks maar weer een ovu doen......vanmiddag krijg ik de z&k dus dan doe ik die ook gelijk. Maar wat een weer hier!! Niet normaal! Lijkt wel een sneeuwstorm hahah
Kache dat borrelen van de darmen en af en toe diarree kan ook duiden dat je lichaam zich klaarmaakt voor de bevalling. Had ik bij Emma last van en inderdaad binnen een paar dagen was ze er!! Lieke ja he rare dingen die hormonen!! Ik vond haar nu ook wel een beetje aardig. Mijn man hoopt dat ze er bij deze bevalling er ook weer bij kan zijn, lijkt mij ook wel handig nu denk ik er zo over!! Blijkt dat zij ook in het zelfde schuitje zit als wij eerst 2 bevallingen en toen ze voor een derde wilden bleek het ook een tweeling te zijn. De tweeling is nu een half jaar oud! Dus het scheelt dat ze die ervaring zelf ook heeft!!
Het is wat, die eigenwijze 3e frummels ! Vandaag bij de gyn en wat denk je? Lag ze gewoon met koppie weer naar beneden , WEER gedraaid dus... Had al zo'n voorgevoel , want heb vannacht tot 1:00 uur wakker gelegen van rommelende darmen en buikpijn, heb ook echt een paar venijnige trapjes gehad. Zo lomp is ze normaal nooit... Voelde me echt een beetje knullig daar , voor niets, ha ha. Nou ja, daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen. Ze hebben de groei nog een keer opgemeten en niets nieuws. Momenteel geschat rond de 3500 gram, nog steeds goed op schema voor de 9 pond straks . Hoop wel dat het draaien nu klaar is! Heb de gyn trouwens nog even gevraagd van de darmen en die zei dat het idd iets is van deze termijn, omdat er gewoon weinig ruimte is. Goed vezels eten en blijven drinken. Hopelijk vannacht een betere nacht... @ Kimberly: oeh, meid, jouw eigenwijze knul maakt het je ook niet makkelijk. Hoop dat het ook draaien was in goede positie en dan voor de laatste keer! @ Lov: geen ervaring met ovu-tests, maar die zien er idd allemaal hetzelfde uit , lijkt me niet echt helpen op deze manier! Hopelijk met andere merk beter resultaat (of nog liever, straks geen ovu-testjes meer nodig , duim, duim!). Overigens zijn draaipogingen bij 2e, 3e etc kindjes best succesvol, tot 70%! Alleen bij 1e kindjes is het vrij bedroevend . @ Lieke: fijn dat controle weer goed was! En dat je hoofdpijn verbeterd is! @ Ka: ach meis, wat vervelend nu dat je je nog zo belabberd voelt. Dan zullen het (helaas) toch de hormonen zijn, he? Ik sluit me aan bij kimberly, deze 3e zwangerschap was het echt erger dan bij de andere 2... Doe rustig aan en ga desnoods (gedeeltelijk) ziektewet in, wat niet gaat, gaat niet. Sterkte! @ Claudia: ja, last van darmen en diarree kan idd voorbereiding zijn, heb ik vaker gehoord (heb het zelf gehad een aantal uren voordat bevalling van oudste begon), maar toch, in mijn geval betwijfel ik dat ten zeerste .
Mijn buik met 28,5 week en de enorme sneeuwhopen in onze tuin... Vanmorgen 1,5 uur naar het werk gereden: 7,5 km!!!
Ha meiden, Hier nog steeds in center parcs, super leuk! Kids genieten volop. Mijn man is zondagavond helaas al naar huis gegaan ik blijf tot vrijdag met de kids. Helaas heel slecht bereik en internet is helemaal bar slecht. Il kom dus pas van het weekend weer reageren! Groetjes
lieke: mooie buik hoor. en pff wat heb je er lang over gedaan. baal enorm van die sneeuw en die kou. niks aan zo. jan: fijn dat je zo geniet, hoe komt het dat je man terug is al, moet hij werken? geniet nog lekker even. voel je je wel goed? kache: oh wat een eigenwijsje jou kleine meid. maar goed dat ze weer is terug gedraaid, hopelijk blijft ze dan nu goed liggen. en wow 3500 gram, hopelijk blijft ons mannetje daar ruim onder hihihi. ik hoop ook dat hij goed gedraaid is inmiddels dat scheelt toch weer stress. ik moet wel zeggen dat ik hem sinds gisteren minder voel dan normaal, het echte harde trappen en duwen zijn nu echt meer schuivende en golvende bewegingen geworden.
Kimberly en lov sneeuw bij jullie! Hier helemaal niks. Wel koud hoor, maar stralend mooi weer. Claudia wat bijzonder dat jullie gyn dezelfde ervaring heeft! Kache oh super dat de baby gedraaid is! Nu zo blijven liggen graag! Lieke wat een mooie buik meid! Januari hele fijne week nog in centerparcs! Het ging hier vandaag iets beter. Heb niet de hele dag op de bank gehangen. Moet wel rustig aan doen anders wordt ik echt misselijk en draaierig. Mijn manager belde (die weet nog niet dat ik zwanger ben) om te vragen hoe het ging. Ik had aangegeven dat het wel aardig goed ging en heel optimistisch gezegd dat ik morgen mijn eigen slaapdienst weer werk. Mijn groep nog even gebeld om het door te geven. We zitten krap met personeel vanwege 2 zwangerschapsverloffen die elkaar 1.5 maand overlappen dus ziek melden doe ik niet graag nu. Maar eind van de dag was ik zooooo moe. Had er spijt van dat ik had gezegd dat ik morgen wel kom. Maar goed. Ik hoop maar dat ik het vol hou.
ka: balen dat je nog niet lekker bent, ik snap dat je spijt hebt. hopelijk is het te doen voor je, neemt toch veel energie zo'n slaapdienst. pas goed op jezelf hoor. idd hier een pak sneeuw bahbah. hopelijk blijft het hierbij en mogen we snel de zon en warmte verwelkomen.
Ego...... Ik baal de ovu zijn nog niet binnen.....er klopt iets niet. Had ze gister al moeten hebben? Ook merk ik dat ik net iets te veel baal dat ze er niet zijn.....waarom eigenlijk vraag ik me dan af.... Wordt er niet sneller zwanger van. Het is al 3 x eerder zo gelukt zo der die dingen dus lukt het nu ook wel. Geef het op en hou me lekker bezi met om de dag klussen.l. Wel even en email gestuurd naar z&k want heb dus wel gewoon betaald
hey lov, go for it om de dag gewoon huppa .... ik snap je wel van die testjes, had ik ook...t geeft gewon een extra bevestiging, en al helemala als je er op hebt gerekend dat je ze zou moeten hebben! knuffie mn duimen draaien voor je
lov: dat is ook balen, stiekem kijk je er toch naar uit. je was er al mee bezig namelijk. ka: hoe is het vandaag met je? denk je de nachtdienst te redden? ik heb een off day vandaag, ben zo moe en rugpijn. misschien toch iets te veel gedaan vanochtend. nu met het eten bezig alvast, de kids hebben appelflappen gemaakt die staan in oven dan zijn die ook weer blij.
lov: super dat je ze binnen hebt, ik zie ook geen verschil helaas. die rugpijn/steken blijft aanhouden om de zoveel tijd, morgen ochtend bij controle even vragen wat het is. echt een gemene pijn. zit boven mijn stuitje en over de gehele onderrug. gelukkig liggen de kids al een half uurtje te slapen, dan kan ik zo ook op bed met een kruik en een filpmje.