@ hier: mega-dipdag . Ben zo moe, zo misselijk en heb vieze rotsmaak in mijn mond. Voel me echt belabberd en heb al een flink potje moeten huilen. Maagzuur is de laatste dagen ook weer echt heel vervelend. Ik heb het gewoon echt weer even helemaal gehad met zwanger zijn :x. Maar ja, de buik houdt zich erg rustig , dus zeker geen tekenen dat het einde in zicht is... Hopelijk morgen weer een betere dag...
Kache, nog even volhouden!!!! Maagzuur is inderdaad geen pretje en ronduit vervelend! Het per dag bekijken is inderdaad een goede instelling! Kwamen je andere kinderen later dan de uitgerekende datum of te vroeg?? O ja vanaf afgelopen maandag zit ik in de ziektewet! Had al van de gyn vanaf 28 weken gemoeten maar ik kwam pas weer met 29 weken, dus toen zei ik maar dan zit ik nu dus al een week in overtreding!!!! Gelijk de volgende dag geregeld maar voor die week konden ze nog niemand sturen, dus ik heb nog een anderhalve week doorgewerkt!! Ik weet het foei foei en ik doe het nu toch echt rustiger aan!!!!
@kim, ik vraag dat omdat je volgens mij eerder aangaf dat de hoogte van je baarmoeder zo hard was gestegen én omdat de baby zo draait. Zou me niet verbazen dat je dan te veel vruchtwater hebt. Ik heb dat bij Bart gehad. Ze doen er overigens niets mee, maar het betekent wel dat wat meer risico hebt op een verkeerde ligging. En veel bloedverlies achteraf, daar heb ik toen twee spuiten voor gehad. Wat betreft die vlekken in je shirt. Heb ik ook twee keer gehad, vanaf 20 weken zelfs al. Nu heb ik het gek genoeg niet... Doe t rustig aan hè? An als je het niet vertrouwt gewoon eerder controle aanvragen. @claudia, deden ze dat meten van vruchtwater standaard of was daar aanleiding toe? Wel fijn zeg dat alles zo goed loopt! Krijg je een ks of ga je voor natuurlijke bevalling als eentje in stuit blijft liggen? En nu lekker geneten van je verlof! @lov, was mijn gok dus toch goed. Maud is verwekt op dag 28 dus het kan gewoon raak zijn. Hoop t zo voor jullie. @kache, jij ook een lekker flinke baby of niet? Mooi buikje met 5 weken. Dta heb je niet lang geheim gehouden denk ik... Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Ik heb zelf ook heel veel last van maagzuur. Ik eet nu kleine porties en niet te vet, geen prik, geen citrusvruchten enzovoort. Als ik het eenmaal heb, helpen bij mij: biogarde yoghurt, yoghurtdrankjes en (granny smith) appels! Ik hoop dta je er iets aan hebt... Hier alles goed, verheug me op de bellypaint a.s. Dinsdag. Lekker een dagje verlof. Kan al heel langzaam aftellen. Nog vier weekjes....
lov; toch je ei dan, gelukkig heb je goed geklust, hopelijk is het nu raak. kache: zo dat zie je idd ook al goed bij jou dat buikje met 5wkn.balen dat je zo'n rotdag hebt, dat je uk zich maar eens aantoont. ik ben bij beide kids met 38 weken bevallen dat is voor jou morgen, denk je dat deze lang blijft zitten? claudia: heerlijk dat je ukkies het zo goed doen. gefeliciteerd met de nieuws aankoop, super dat hij zo lekker rijdt. goed dat je nu in de zietktewet zit, lekker rustig aan doen en goed op jezelf passen en je ukkies. lieke: ok dat wist ik niet dat het daar op kon duiden, idd baarmoeder was 6 cm gegroeid in 2 weken ik zal het dinsdag wel eens vragen. ik heb de rest van de dag lekker rustig aan gedaan, verder vandaag geen last gehad van ontlasting. heb dan ook wel geen eetlust vandaag. morgen verjaardag van mijn vader hopelijk ben ik dan redelijk fit.
bij de lounge staat een topic over haardracht van je kindje. ik heb daar foto's van mijn meiden staan voor de geinteresseerde onder ons hihihi.
Wat grappig Kim had en heeeeeeeeeel ander beeld van je kinderen wat een knapperd! Ja het was mijn ei....pfffffff te erg hahahaha
wat voor beeld had je dan? ben heel nieuwsgierig. en oh ja te hard geroepen van die ontlasting. net ineens weer diarree pffff en rugpijn nu. gelukkig heb je nu je ei gehad, wel erg laat dan. toch nog een beetje alles in de war?
@ Kimberly: wat een heerlijke meiden! Ik moet bekennen dat ik ook iets anders had verwacht, je had gezegd arabische namen, dus ik zat meer aan Noord-afrikaanse/midden-oosten halfbloedjes te denken . (lekker bevooroordeeld dus weer... oeps) Balen hoor, dat het zo blijft rommelen in je buik. Klinkt logisch wat Lieke zegt, wat betreft vruchtwater. Ben benieuwd wat ze zeggen volgende week? Gefeliciteerd met je vader, hopelijk kun je vandaag een beetje van genieten! @ Lieke: bedankt voor de tips, maar ik ben helaas ook geen onbekende van maagzuur, vooral bij mijn eerste was het vreselijk, kon zelfs geen melk/yoghurt/appels meer verdragen. Nu heb ik door misselijkheid al heel veel weggelaten. Het is al 8 maanden geleden dat ik voor het laatst iets met prik dronk, ha ha! Ik drink al langere tijd alleen maar kruidenthee, water, roosvicee en beetje melk . En kleine porties, vooral in middag/avond doe ik ook al heel lang. Rennies liggen op nachtkastje. En tja, dat buikje viel niet echt geheim te houden , al heb ik het vooral vroeg moeten vertellen omdat ik vanaf 5 wkn ontzettend ziek geworden ben (spugen e.d.) en meteen ziektewet in moest. @ Claudia: nou ja, dat ene weekje? Mijn schoonzusje moest van gyn met 30 wkn de ziektewet in ivm tweeling, dus zal wel loslopen toch ? Was je zelf ook helemaal toe aan rust, of ging het werken nog wel? @ hier: nog steeds erg misselijk, ik vrees dat het nu niet meer over zal gaan tot baby eruit is. Gisteren paar flinke huilbuien, even gevloekt en getierd en vroeg naar bed, dat lucht wel weer een beetje op . Nog 3-4 wkn... (want om jullie vragen te beantwoorden, ik ben 10 resp 12 dagen overtijd gegaan bij mijn andere kinderen, dus ik verwacht echt niets voor de 41 wkn... En VK ook niet ) Nou ja, ik hou het al 38 wkn vol met kwaaltjes, die laatste paar weken kunnen er ook nog wel bij, denk ik altijd maar...
kache: oh zo ver overtijd, ik hoop wel dat deze uk eerder komt. ik zal voor je duimen. wordt tijd om te genieten van je uk. wat grappig dat iedereen gedacht had dat mijn kindjes blank waren. mijn kindjes zijn half ghanees, wel erg donker uitgevallen al zeg ik het zelf. ze worden vaak voor volbloedjes aangezien. ik had gisteren te hard geroepen dat de diarree gestopt was, want later op de avond begon het weer en vandaag nog steeds. net ook even de weegschaal opgezocht. ik ben nu 12 kilo aangekomen. best netjes al zeg ik het zelf.
lov: eerlijk gezegd heb ik dat gevoel ook en de meeste om mij heen zeggen het ook. maar het kan zomaar dat ik voor het eerst de 40 weken ga halen.
Ja maar jouw'n lijf zegt ze duidelijk ik ga bijna bevallen dat ik daarvan echt zou staan te kijken hahaha...
Claudia foei foei hoor hahahaha.... Maar echt even genieten nu hoor....voor zover dat dit kan natuurlijk.... Straks krijg je het zo druk.
Even druk geweest maar nu weer tijd om te reageren! Lieke: Super toch dat de kleine een beetje voorloopt kwa groei, beter iets groter dan te klein! Heb zelf het idee dat baby's met een goed gewicht sneller zelf doorslapen. Hier 2 lichte kindjes en het duurde resp. 6 en 7 maanden voordat ze door gingen slapen. (en daarvoor echt minimaal 2-3 keer per nacht bed uit ) Leuk, dinsdag bellypaint! Tweety: Ik heb nog geen foto gemaakt, gister leek het ook iets minder opvallend. Vandaag tot nu toe ook een redelijk platte buik maar als je weet dat ik zwanger ben dan zie je het denk ik wel. Hier weet overigens nog niemand dat ik zwanger ben alleen jullie en mijn man. Wil eerst graag een goede echo zien, maar weet niet of ik het zolang kan volhouden hoor! Echo pas op 24 april dus dat duurt nog wel even. Spannende dagen, wanneer ga je testen!! Heel benieuwd! Kimberley: Wat ontzettend vervelend dat je zoveel last hebt van je darmen, ben echt heel benieuwd hoe de kleine man nu ligt!! En natte plekken in je shirt, haha! Mijn zus en ik scheelde tijdens vorige zwangerschap maar een paar weken en toen zij beviel begon ik ook als een gek te lekken Iedere keer als ik haar kindje zag begon het weer, hihi. Wat een mooie meisjes! En wat ben je creatief met de haren! Hoe oud is jou jongste ook alweer? Bij mijn oudste (2,5 jr) kan ik maar net aan 2 invlechtjes maken maar alleen in het weekend. Doordeweeks bijna altijd een klipje in de voorste lok, hopen dat het snel wat dikker en langer wordt. Je bent niet veel aangekomen inderdaad, 12 kilo is keurig! Ik ben bij allebei ook rond de 12 kilo aangekomen. Wel met 36 en 34 wkn bevallen dus als ik het uitgelopen had ik denk ik wel 15 kilo gehaald. Als je bij de eerste 2 ook te vroeg bent bevallen dan zal dat nu ook wel zo zijn... maaareeehh wel sportief zijn en Kache voorlaten, he Claudia: Super fijn dat de 2 kleintjes zo ontzettend goed groeien! Dat is echt uniek voor een tweeling, laat ze maar lekker groot groeien! De kans dat ze eerder komen is toch behoorlijk dus dan is het wel lekker als ze al een beetje op gewicht zijn! Gefeliciteerd met de nieuwe auto, gaaf hoor een scenic grand. Probeer lekker te genieten van je verlof, het zal wel een drukke tijd worden dalijk met 2 kleintjes erbij! Lov: Toch een lange cyclus! Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en wie weet toch nog een positieve hcg deze maand! Kache: Inderdaad al een flink buikje voor 5 weken, dit heb ik s'avonds dus ook. s'morgens is het weer redelijk normaal. Ach, we zien het allemaal wel, buikje komt uiteindelijk toch wel. Sh*t dat je je zo ziek en misselijk voelt, hoop dat je snel mag bevallen, kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent. (had ik bij 30 weken al ) Ach, lees nu dat je weer zo ziek bent geweest en flinke huilbuien hebt gehad! Mag ook hoor! Laatste loodjes zijn het zwaarst. Op zich wel goed dat je uitkijkt naar de 41+ weken, dan kan het eventueel alleen maar meevallen. Hier: net rotnieuws gekregen, schoonzusje kreeg eerste echo en helaas bleek dat kindje bij 7 wkn al overleden is in de buik... het was echt een wonder dat ze zwanger was dus extra verdrietig. Wij wilden het al geheim houden om haar even 'in het middelpunt van de aandacht te houden' en nu durf ik het al helemaal niet meer te vertellen. Overigens wil ik deze keer zo in zo wachten tot een goede echo hoor, maar dit speelde wel mee. Verder hier met vlagen ontzettend misselijk en veel trek in zoetigheid... wil niet toegeven maar gebeurt helaas toch af en toe.
poeh.. even bang dat mijn hele verhaal weer verloren was gegaan omdat ik ineens opnieuw moest inloggen maar gelukkig niet!
Wat erg voor haar Jan......ik zou het straks wel even eerst aan hun vertellen....en daar toch echt even mee wachten. Zit je echt niet op te wachten na zo'n nieuws....maar dat snap jij ook wel. Ja echt stom die testen.....ik hoop dat het voor mij ook eens raak mag zijn.....het is bijna niet meer leuk nu.
Ja ik ga het echt met een steen in mijn buik vertellen... de 2e keer vond ik het al heel erg lastig maar nu... pffff.