claudia: wauw mooi gewicht en lengte voor emma. blijft zo zielig die spuitjes vind ik. kache: hihihi een donker kindje en ik droom juist dat ik een blonde knul krijg hoe typisch. voor jou zoontje lijkt mij dat idd erg moeilijk. wij hebben een kalender tot de uitgerekende datum maar dat zal voor hem niet werken als je over tijd gaat lopen. dan wordt hij nog onrustiger waarschijnlijk. helaas heb ik geen andere tips. babbel: oh spannend nog een weekje wachten. gelukkig was alles goed. wel enorm balen dat je niet lekker bent en dan ook nog eens een blaasontsteking er boven op. mmm die derde zwangerschappen brengen toch ook wel wat teweeg wat gezondheid betreft. lov: ik zie wel een streepje bij je, ik hoop het zo voor je meis. idd je bent nu de enige dat is echt niet leuk. ik kan mij voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is. tweety: super zeg, mooi testje. pendels zaten er dus niet naast. hopelijk een mooie echo voor je de 17e. jan: jeetje wat erg zeg, zit met mijn hand voor mijn mond. hopelijk is alles goed met je zoontje. pfff wat schrikken is dit. dikke knuffel. lieke: kunnen ze je ongerustheid niet weg nemen met extra controles? zo is erg moeilijk voor je om nog rust te vinden. vind het echt vervelend voor je. ik weet niet meer wie het vroeg maar mijn nachten zijn vreselijk. als ik geluk heb lig ik 2 uurtjes te slapen. de rest waggel ik wat op en neer. heb nu ook echt geel/blauwe kringen rond mijn ogen. vandaag met mijn moeder samen de boodschappen gedaan, de kinderen hebben de hele middag met opa samen eitjes geschilderd zodat ik rustig met mijn moeder en zusje thee heb kunnen drinken en lekker keuvelen. nu liggen de kids lekker op bed.
Hè kim wat vervelend dta je zo slecht slaapt. Dat is echt slopend hè? Wel fijn dat je ouders je wat zorg uit handen hebben genomen. Heb je nog meer uitwijkmogelijkheden voor die laatste zware weekjes? Ohhh tweety, vergeet je helemaal te feliciteren! Super meid! Geniet er van en ik duim voor een goede echo op 17 april.
Januari jeetje wat is dat schrikken, hoe gaat het nu?? Ik denk dat je dit pas morgen gaat lezen of beantwoorden... Lijkt me dat je koppie daar nu niet naar staat!! Heel veel sterkte!! Tweety gefeliciteerd wat een mooie test!!! En voor je het weet is het al de 17e!! Lov ik zie toch echt een tweede streepje!! Hopelijk knalt ie over een paar dagen op een zwangerschapstest!! Duim, duim, duim
lieke: het is idd slopend. mijn moeder woont om de hoek en ook mijn zusje dus ik kan hun altijd vragen. we zien elkaar ook dagelijks dus als het dan even niet gaat neemt ze de kinderen mee. overdag is ook mijn man thuis tot 17.30 uur dat scheelt ook veel. die haalt en brengt de oudste naar school.
Tweety gefeliciteerd!!! Lov ik kan me voorstellen dat het echt wel heel erg lang duurt voor je! Ik duim hard voor je dat het dit keer raak is! Ik zie volgens mij wel 2 streepjes hoor en ik ben niet goed in turen! Januari oh jemig wat ontzettend schrikken!!! Hoe gaat het nu? Flutterby wat schrikken! Even een stapje terug dus! Cygnet welkom!! En gefeliciteerd! Kimberly wat slaap je slecht joh, balen! Dat breekt echt op. Fijn dat je ouders de meiden even bezig hebben gehouden. Lieke moeilijk dat je steeds zo onzeker wordt, maar heel begrijpelijk! Is extra controle inderdaad niet iets waardoor je een wat beter gevoel kan krijgen? Wauw wat een mooie buikschildering!! Echt heel mooi! Claudia lange dame heb je of niet? Echt aftellen totdat de kids er zijn! Kan me voorstellen dat het inmiddels erg in de weg zit. Kache, mijn man zit niet bij de politie. Is echt hobby voor hem. We hebben wel een gecertificeerde hond die we houden en daar beveiligt hij soms wat mee uit hobby ook. Die hond hebben we altijd bij huis en dan heeft hij er nog eentje die hij traint. We hebben er eigenlijk altijd 2, tot de laatste paar maand voordat die hond gekeurd wordt. Dan komt er een pup bij zodat hij daar verder mee kan trainen nadat de andere hond naar de politie is gegaan. Lastig dat je zoontje zo onrustig is! Kan het me wel voorstellen. Het is natuurlijk één grote onduidelijkheid. Moeilijk hoor! Babbelbol balen van je hooikoorts! Ik begin zelf ook al. Vervelend hè! Dochter heeft een erg leuke verjaardag gehad en is echt flink verwend. Vandaag getrakteerd op de psz. Zondag de laatste visite en dan zit het er weer op. De meiden waren vandaag echt strontvervelend. Allebei moe en een beetje een overdosis aan prikkels denk ik. De oudste is daar wel gevoelig voor. Morgen een nieuwe dag. Hopelijk is het dan wat gezelliger Gaat met mij wel een stuk beter. Nog wel moe, maar niet meer zo beroerd de hele dag gelukkig. Veel eten en op tijd eten en dan gaat het wel goed.
@ Babbelbol: he bah, hooikoorts en dan ook nog een blaasontsteking, balen hoor! Ik zit de laatste tijd ook weer meer te snotteren, het duurde alleen even voordat kwartje viel dat hooikoorts-seizoen weer begonnen is . Met al die sneeuw en vrieskou had ik er nog niet aan gedacht... Hoop dat je snel een beetje opknapt. Spannend, nog even en je weet of je een 2e jongen/meid krijgt! @ Tweety: wauw, een 2e streepje!!! YEAH! Gefeliciteerd, wat fijn meid (en wat bijzonder dat alle pendels dus goed in de richting zaten!?). Hopelijk snel een knaller en 17 april, dat is al best snel. (specifieke reden voor vroege echo?) @ Lov: knuff, kan me voorstellen dat het niet leuk is. Ik zie niets op testje van gisteren, maar ik hoop zo voor je dat je binnenkort een mooie test in handen hebt! @ januari: oh jeetje, meid, wat een schrik . Wat akelig! Ik hoop dat jullie met de schrik zijn vrijgekomen en dat nachtje observatie geen bijzonderheden heeft opgeleverd?? Beterschap! @ Kimberly: balen dat de nachten zo zwaar zijn , hopelijk duurt het nu niet lang meer voor je. Fijn dat je familie zo dichtbij is en makkelijk kan inspringen en je beetje rust kan pakken. @ Ka: ja, voor autistisch kind is dit natuurlijk echt een crime ... Normaal bereid ik hem voor op grote spannende gebeurtenissen met aftelkalender en zelfgemaakt visualisatie boekje, waarin stap voor stap wordt uitgelegd met tekeningen/pictogrammen wat er waar, wanneer, met wie gaat gebeuren. Dat wilde ik nu ook doen, maar ja, er zitten zoveel onzekerheden aan, valt gewoon niet duidelijk 'vast te leggen' ... Dus voor nu accepteren we het gestuiter en geschreeuw maar even, hij kan het ook niet helpen. Fijn dat je je wat beter voelt nu! En herkenbaar, strontvervelende kinderen na een drukke, vermoeiende dag ... Hopelijk idd snel wat gezelliger! @ hier: gisteren weer een rotdag gehad, kotsmisselijk en zo moe! Gelukkig in middag in bed kunnen liggen en manlief heeft een paar uurtjes verlof opgenomen, zodat hij eerder thuis was om voor kids te zorgen. Baby was ook erg rustig, nauwelijks gevoeld. Vannacht slecht geslapen, wat harde buiken, last van darmen, moeten spugen en liggen malen over weinig leven voelen en of ik moest bellen . Nou ja, baby is nu de hele ochtend al bezig met inhaalslag , dus misschien lag ze gewoon wat ongunstig met handjes/voetjes, dat ik het niet goed kon voelen of zo. Helaas nog steeds erg moe en misselijk , pffff... Manlief begint ook onrustig te worden , meer dan de vorige keren, zegt hij. Lontje is korter en heb het idee dat hij me strak in de gaten houdt nu , vraagt veel meer hoe het gaat en belt vaker van zijn werk. (kortom, wij zijn er allemaal klaar voor! Nu alleen baby nog...)
@kache nee heb gewoon gebeld naar het zh voor een afspraak met de gyn en ze vroeg hoever ik was toen kreeg ik deze datum door. daarna volgt de vervolgafspraak met de gyn aan de hand van de echo begreep ik. ben me toch een partij moe pff niet te geloven haha ook slecht geslapen vanacht dus dat zal er wel mee te maken hebben.
Kim: Ja nou deze zwangerschap is veeeeeeel liever voor me (tot nu toe) dan mijn tweede, dus ik GENIET nog hahaha! Echt rot hoor dat het zo zwaar is. Wel fijn dat je zoveel hulp hebt van je omgeving! Mijn moeder en vader werken beiden en svader ook heel veel en mn smoeder werkt ook een beetje. Dus ik had helemaal geen steun bij nr 2 helaas. ML moest veel vakantie en zorgverlof opnemen die tijd. Ka: Fijn dat de verjaardag geslaagd was en je je wat beter voelt! KAche: Nou ik zat tussen de sneeuw en de kou al te snotteren. Ik heb het altijd heel erg in het voorseizoen. Gelukkig iets minder hoogzomer. Die pollen zijn minder heftig voor mij. Maar nu is t een holteontsteking geworden. AU! Gelukkig heb ik een kuurtje voor de blaasontsteking, dus ik hoop dat t een beetje de holtes meepakt hahaha. Succes meis met die laatste dagen!!!!!!!! Oooh vind het zooooo spannend!! puf puf puf hahahaha! Lov: Liefie nog getest???????????? Ben zooooo benieuwd!!!!!!! DUIM!!
Lieke vergeet ik jou bijna ; Ik vind het zo rot dat je je zoveel zorgen maakt. Ik snap het zo goed, maar ik vind het zo heftig en zwaar voor je. Kon ik maar iets voor je doen... Dikke knuf ♥
kache: jij ook al zo'n rotnacht gehad. hier hetzelfde, vaak naar de wc, misselijk en braken. zullen we samen alvast een bevaldag reserveren hihihi. wat lief van je mannetje zeg dat hij zo goed op je past, die van mij is het tegenovergestelde zover mogelijk uit mijn buurt. ka: fijn dat het beter gaat met je, en super dat je dochter zo'n leuke verjaardag heeft gehad, zijn ze nu beter gehumeurd de kids? babbel: ja dat kan natuurlijk ook nog dat je ouders werken. dan zou het voor mij ook een stuk moeilijker zijn geweest. wel fijn dat je mannetje zoveel verlof kon nemen toen, dat zou niet elke werkgever toelaten. mijn ouders hebben panden die ze verhuren dus werken zelf eigenlijk vanuit huis als het ware. lov: ik ben erg benieuwd vandaag nog getest?
Meiden Lov neemt ff afstand hier. Het is een beetje te moeilijk nu. ze heeft n k2v5 gedaan en die was weer licht posi
Lov: lieverd ik snap dat het heel moeilijk en confronterend is om hier te blijven kletsen! Hoop wel dat je over een paar dagen weer terug bent om een knalpositieve test te showen! Hele dikke knuffel. Verder even niks bijgelezen, waren twee heftige dagen! We zijn gelukkig weer thuis en hopelijk blijft het goed gaan. Zoontje is flink ziek geweest van de klap die hij gemaakt heeft. Hij heeft vannacht en vandaag flink gespuugd waardoor er werd getwijfeld om hem nog een nachtje te houden. 1 pupil reageerde ook 2 keer niet helemaal zoals het moest. Hij is echt helemaal over vermoeid dus ben blij dat hij nu thuis in zijn eigen bedje ligt. Morgenmiddag moeten we terug komen voor controle bij de neuroloog en ik denk dat het dan wel gewoon goed is omdat ie dan niet meer zo moe is. Ik voel me mega schuldig dat het gebeurde waar ik gewoon naast stond. Gelukkig neemt mijn man dat gevoel wel goed weg maar al die hormonen werken nu niet echt mee. Sorry dat ik niet op de rest heb gereageerd ik ga lekker op tijd slapen en ga morgen proberen alles weer terug te lezen!
lov: dikke knuffel en ik blijf duimen dat je nu zwanger bent van een mooie plak beeb, neem even de tijd voor jezelf. jan: logisch dat je niet gereageerd hebt, wat heftig allemaal. hopelijk zijn de controles morgen allemaal goed. ik snap je gevoel heel goed, maar je kunt er echt niks aan doen. het kan zo snel gaan.
Lov toch we begrijpen je echt wel hoor en we snappen ook helemaal dat je eventjes afstand wilt nemen! Zodra jij er klaar voor bent kom je gewoon weer terug!! En dan heten we je allemaal van harte welkom! Een hele dikke knuffel voor je en neem je tijd! Januari wat een schrik zal je gehad hebben en nee die hormonen werken dan helemaal niet mee!! Het kan in een oogwenk gebeuren! Ik hoop dat je vanmiddag gerustgesteld word en dat alles goed komt!! Ik weet nog dat ik me rot geschrokken ben toen mijn zoontje van nog geen jaar van de trap afdonderde bij vrienden samen met de vriendin die hem wel even uit bed wilde halen! Als een gek naar de eerste hulp! Gelukkig had ie toen alleen een enorme buil op zijn hoofd en schreeuwen dat ie kon! Al was het een paar seconden verrekte stil. Je hart slaat dan echt over en je schuldgevoelens zijn enorm! Zo van had ik hem maar zelf opgehaald i.p.v. iemand anders. O ja het ziekenhuis werkte ook niet echt mee om de schuldgevoelens weg te nemen. Die kijken je aan alsof je een ontaarde moeder bent! Dit was bij mij het geval! Jee wat was ik boos daar! Al is het al een hele tijd terug nog denk ik er nog wel eens aan!
claudia: dat is ook erg naar zeg wat jij hebt meegemaakt en balen dat het ziekenhuis dan ook nog eens zo raar reageerde. hier het ziekenhuis is wat dat betreft heel meelevend. onze dochter is 3 maanden geleden heel hard van de trap gevallen. nou ja niet van de trap eigenlijk wij hebben een bocht in de trap en zij viel over de pilaar dus viel in een klap 2 meter naar beneden. de arts daar heeft haar zo geweldig opgevangen. dat soort beelden vergeet je als moeder denk nooit.
Zo nu even terug lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt Lov: hoop dat je af en toe nog wel even om een hoekje kijkt hier, denk steeds aan je! Zag op het test topic toch weer een testje voor bij komen, je houd het spannend! We duimen allemaal! Kimberley: Bijna 37 weken en dus bijna je strip poging, hoop dat het gelijk op gang komt voor je! Wel super fijn dat je vader gister lekker met de kids eitjes heeft geschilderd en jij even kon relaxen maar wat ontzettend kl*te van de nachten zeg!! Is jou man altijd thuis tot 17.30? Werkt hij s'nachts? betekend dat jij er s'nacht altijd alleen voor staat bij gebroken nachten of niet? pfff... Ka85: klinkt inderdaad mega druk! Leuk een puppy in huis maar inderdaad wel heel veel werk. Hoop dat je nu lekker aan het genieten bent van je vrije dagen! Fijn dat je dochter een leuke verjaardag heeft gehad! Dat ze daarna zo mega vervelend zijn is dan wel beetje jammer voor de papa en mama . Gelukkig voel je je ook weer iets beter, inderdaad regelmatig en vaak wat eten wil wel helpen... alleen schiet de weegschaal dan zo snel de verkeerde kant op . Hier ook constant aan het eten tegen de misselijkheid. Lieke: Vind je bellypaint echt super mooi! De boom van de babykamer, super leuk idee! En gaaf ook dat je daar het kaartje van laate maken. Hoe gaat het nu met het gedraai en de harde buiken? Kan me voorstellen dat je er mega onzeker van word! Cygnet: gefeliciteerd en welkom! Leuk dat je mee komt schrijven. Flutterby: o, nee bloedverlies klinkt niet goed! Helaas voor mij wel herkenbaar, doe maar goed rustig aan!! Claudia: Emma groeit lekker zo te lezen! Ik ben van de week ook geweest met de jongste en hij was 84 cm en bijna 11 kilo. Wat belachelijk hoe ze in het ziekenhuis bij jou reageerde zeg!! Gelukkig was dat hier totaal niet aan de orde en waren ze heel lief voor me. Kache: O, die levendige dromen.. zo herkenbaar. Je droomt echt de raarste dingen en zo ontzettend realistisch inderdaad of dat je echt bent vreemd gegaan, haha! Lastig voor je zoontje, lijkt me! Hij wilt natuurlijk graag van te voren weten hoe en wat en kan niet goed tegen onverwachte veranderingen. Hopelijk begint de bevalling op een voor hem gunstig moment zodat ie niet al te erg uit zijn ritme hoeft. Hij zal het allemaal wel reuze spannend vinden. Hoe zit het eigenlijk met autisme als je ouder word? Kan hij er later wel 'normaal' mee functioneren? Kan hij er mee leren omgaan? Wat ontzettend balen dat je weer zo ziek bent, de zwangerschappen gaan bij jou echt niet vanzelf, he! Dat spugen steeds lijkt me zo vreselijk. (ik heb serieus een fobi!). Lief dat je man een paar uurtjes verlof heeft genomen om jou even te ontzien en logisch dat hij nu ook zenuwachtig begint te worden, nog maar een week tot je uitgerekende datum!! Babbelbol: balen dat je hooikoorts al begint op te spelen, mijn man heeft er ook altijd zo'n last van maar nu gelukkig nog niet. Slik je er niet van die pilletjes voor? Jeetje en ook nog een blaasontsteking, het zie je niet mee. Spannend dat je bijna weet wat het geslacht is, heb je een voorkeur? Tweety: heb je inmiddels al een donkere test gehad of niet meer getest! Jeeje wat mag je al snel voor een echo zeg!!! ik mag pas op 24 april voor de eerste keer... pfff ben dan bijna 11 weken. Waarom ga je naar de gyn en niet naar de verloskundige? (misschien heb je het al eens gezegd, sorry maar dan ben ik het alweer vergeten) Hier: Met onze zoon gaat het gelukkig iets beter, vanmorgen nog wel gespuugd maar daarna was het over gelukkig. Hij slaapt wel bijna de hele dag maar dat schijnt wel heel normaal te zijn de eerste 2-3 dagen. Moet wel in de gaten houden dat ie wel wakker en alert is als ie wakker is en dat is iet gelukkig wel. Merk wel dat ik nu weer extra bang ben voor alles, zo klimt hij normaal zelf op zijn stoel maar vind ik dat nu toch wel weer heel erg eng en ren ik de hele tijd achter hem aan als ie iets doet. Zal vast wel weer slijten maar ik ben nu echt zo'n overbezorgde moeder. We hoeven niet meer terug naar de neuroloog, tenzij hij weer gaat beginnen met spugen of erg suf is. Wat een nare dagen zijn dit geweest maar ondertussen is onze voortuin wel helemaal klaar dus wat ons betreft kan het mooie weer beginnen. In de zomer eten wij vaak in de voortuin, in de achtertuin is het dan echt gloeiend heet en voor is het heerlijk met de zeewind Fijne avond allemaal en een heel fijn paasweekend!
@jan onze jongste zoon heeft een aangeboren slokdarmafwijking. buiten dat heb ik tijdens de bevalling een ks gehad en is die van binnen op de ouderwetse manier gedaan omdat hij dwars lag ik mag hierdoor geen weeen meer krijgen dus moet een ks krijgen. in het topic van de 1-15 dec mama's zijn er wel meer die vroeg een echo krijgen zag ik. denk dat iedere vk of gyn een beetje een Eigen beleid hierin heeft. ik weet ook dat wij een extra co tijdens de 20 weken echo krijgen ivm de aangeboren aandoening.
Tweety: duidelijk! is je zoontje geopereerd aan de slokdarm afwijking of dat niet? Ik merk ook in het topic 1-15 nov mama's dat ik daar ook 1 van de weinige ben die pas een echo krijgt met 11 weken. Acht het is niet anders, we wachten geduldig af. Logisch dat je dan bij de gyn onder behandeling bent en niet bij de vk, vind je het jammer dat het een keizersnede word of niet? Bij de eerste wel een natuurlijke bevalling of niet? Een keizersnede lijkt me erg eng en een pijnlijk herstel maar je hebt het helaas niet voor het zeggen, he! Geniet maar lekker van de roze wolk, voorlopig hoeven we nog niet na te denken over de bevalling. Super leuk dat we maar een paar weekjes schelen en dat de pendels zijn uitgekomen!!
jan: gelukkig hoef je niet terug te komen. wat schrikken zeg. ik kan mij levendig voorstellen dat je nu meer angsten hebt het gaat je toch niet in de koude kleren zitten. fijn dat de tegels liggen ,kom maar op met die zon zeg. mijn man werkt altijd van 18.00 tot 00.00 uur en dat dan 6 dagen in de week. is een bewuste keuze, zo hebben wij nooit geen oppas nodig. ik heb donderdag weer controle ben dan 37+4 dus hopelijk dat er dan een poging gedaan wordt. heb vanacht en vandaag weer constant op de wc gezeten. mijn darmen zijn flink van slag. ook veel steken van onderen dus misschien dat het voorwerk wat doet.ons mannetje is ook erg druk vandaag. mijn vader is nog steeds overtuigd dat hij aankomende week geboren wordt. mijn gevoel blijft zeggen 10 april.
Goede invulling hebben jullie Kim! Ook wel lekker dat je man dan overdag thuis is en jullie veel met het gezin kunnen genieten! Hoeveel uur werk jij normaal? Ik denk dat veel mensen jaloers zijn op jullie invulling al zal jij het af en toe best vervloeken dat je iedere avond dus alleen bent met de kids en daarna alleen op de bank! Donderdag weer afspraak, hoop echt dat ze wat voor je kunnen doen! Grappig dat je gevoel 10 april zegt!