Kimberly wat een gerommel!! Hoop inderdaad dat dit je laatste buik foto was! En een verhoogde bloeddruk en in het ziekenhuis gelegen! Ik hoop voor je dat het nu snel doorzet en je binnenkort een wolk van een baby op de wereld zet! Kache wat een mooie buik! En dat voor bijna 40 weken, netjes hoor!! Hopelijk zetten de oefeningen in je buik nu over in het daadwerkelijke???? Laatste loodjes worden inderdaad minder makkelijk!
mooie buik Kache, je ziet er goed uit hoor! Voelt w.s. wel als laatste loodjes maar je ziet er op de fotos nog kwiek uit! haha
mooie buikjes zie ik weer. voor een paar de echte laatste loodjes. hoop dat we snel baby's zien @Claudia ben benieuwd tot wanneer jij door loopt. vaak komt een 2ling eerder toch?
Ik haak natuurlijk later in, maar begrijp ik goed dat je voor een derde ging @claudia en er gratis een vierde bij krijgt? Verder op in de straat heb ik ook buren die wel en derde kindje wouden maar dat nummer 3 een tweeling werd, dus in een klap echt een groot gezin! Hoe was dat voor jullie? Een tweeling lijkt me erg leuk! maar de zwangerschap lijkt me killing, pfff zwaar hoor..en tja dan zouden we echt problemen hebben met het huis. Hebben jullie nog dingen aangepast en veranderd? @tweety hoe voel je je? merk je dat je zwanger bent? (5 week aan je banner te zien toch?)
Jan: WAUW mooie buikjes! EN heeeeel bescheiden, maar wat wil je met zo'n figuurtje FIETFIEW!!! Ik heb nu al zo'n toeter!! Ik heb 0 voorgevoel behalve tweeling hahahaha dus grote verrassing. Nog 1 nachtje!! Kim arme schat wat een ellende toch allemaal voor jou!! Dikke knuffel ♥ Ik DUIM voor NU bevallen!!!!! Lieke: Ja zo'n VK heb ik dus ook.... Ik dacht bij mn dochter vruchtwater te verliezen, moest ook tot de volgende dag wachten. Gelukkig viel t mee Tweety: Fijn dat je je zo goed voelt!! SUMMIE!!!!! WELKOM liefie!!! ♥♥♥♥ Jaaaaaa lekker ook een derde hummel voor jou meissie!! ♥ Leeftijdsverschil: tussen zoon en dochter 28 mnd, tussen dochter en baby 23 mnd Ka: Wauwie alweer 10 weken!!! Jippie!! Fijn dat je je beter begint te voelen meid! mooie buik ook ♥ Leuke herinneringen he Kache: Jeeee spannend hoor!!!! MOOOOOOOOOIE buik!!! ♥ Lieke: Knuffel voor jou Lov: Denk aan je meissie ♥ Rest: ook een dikke knuf! Hier: Ik voel me goed. Alleen heb ik het gevoel dat mn blaasontsteking nog niet helemaal over is. Even opnieuw langs de HA MORGEN GESLACHTSBEPALING!!!!!!! jeeeeej eindelijk!!!
ka: ik ben ook niet echt een ochtendmens, mijn wekker gaat wel iedere dag om 06.30 uur maar kom er niet altijd uit, haha. Meestal pas rond 07.30 uit mijn bed maar als mijn kids naar de opvang gaan dan wel om 07.00 of vroeger. Tweety: jij mag zeker al bijna voor je eerste echo of niet? Wanneer was het ook alweer? Kimberley: echt kl*te dat je zoveel last hebt van de laatste loodjes! Wel heel herkenbaar allemaal.. hoop dat dat deze keer bespaard blijft. Kache: Hoe was het bij de verloskundige? Ook al zo ziek en slechte nachten, echt de laatste loodjes maar jij bent nu toch wel een keer aan de beurt hoor!! Gaan ze je binnenkort strippen? Petje af hoe je het allemaal doet met je zoontje hoor! Lijkt me vreselijk lastig maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat ie geen verstandelijke beperking heeft, epilepsie e.d. en bovenal dat je weet wat ie heeft. Mooie buik heb je hoor! Vind het eigenlijk nog niet eens heel groot hoor! Ja kleine buikjes he.. ik was er niet zo blij mee hoor.. wilde graag een mooie grote ronde buik Helaas zijn ze nooit hoger gekomen dan dit, vandaar ook de vele groeiecho's. (dat was dan wel weer een voordeel) Claudia: Hoe gaat het met de tweeling, wanneer mag je weer even naar binnen kijken? wel leuk al die echo's, toch?! Babbalbol: het lijkt een heel mooi figuurtje maar ik weet dan ook wel vanaf welke kan ik moet fotograferen Ik ben niet te zwaar maar heb ook zeker geen bikini figuur . Morgen de echo... spannnend!!! Hoe laat mag je? We gaan je stalken met zijn allen.. haha. Hier: misselijk, misselijk, misselijk.... vandaag de vk gebeld en ze gaf aan dat ik bij de eerste twee nooit echt geklaagd heb over misselijkheid en of er misschien tweelingen in de familie voorkomen mijn hemel, zal toch niet waar zijn. Hartstikke leuk en welkom hoor maar ik dacht echt voor een derde te gaan en niet voor een derde en een vierde. Ze adviseerde me de huisarts even te bellen en hij gaf aan dat ik gembertabletjes kon proberen (zoals kache ook al zei) en anders kon hij iets voorschrijven dat ik s'avonds kon innemen en dat dan de hele dag werkt. Voor nu heb ik gekozen voor de gembertabletjes omdat dat toch wat ongschuldiger is voor de baby maar o, wat voel ik me naar. Ben mega blij dat ik niet hoef te spugen maar dit is ook niks hoor. Vandaag gelijk naar de apotheek, hebben ze het niet op voorraad en moet besteld worden, duurt 2 dagen... hopelijk gaat het helpen. Voor nu eet ik de hele dag door droge crackers, pakken per dag... resultaat al 1,5 kilo erbij! haha gaat lekker Ik ga lekker douchen, haren wassen en naar bed.
Oh Jan hahaha ik was ook voor het eerst zo misselijk deze zwangerschap! Nooit eerder zo erg gehad Buiken: Hier twee buikfoto's van mijn tweede zwangerschap: 2 en 3 weken voor de bevalling (37 wk) Die gipsafdruik is van mn eerste zwangerschap
@kim, volg je gevoel. Geoon vragen om inleiding als je het niet vertrouwt! Hoe is t vandaag gegaan? @jan, ja ik eet ook het liefst brood. En warm eten zonder vlees, want dat kan ik vrijwel niet meer eten. Ik hoop dat de gembertabletes gaan helpen! @kache mooie buik hoor! En hoe ging de controle? Ik hoop dat je snel gaat bevallen. Nog max twee weekjes toch? En autisme, ik ken iemand die het heel ernstig eeft en dat is toch echt een hele opgave voor dee ouders. Echt respect voor jullie! @sumshine, welkom en dat is idd snel na vijf maanden. @ka fijn dat je wat minder misselijk bent. En wat heb jij veel gedaan zeg, echt knap! En wat een bescheiden buikje zeg voor 36 weken. Hier absoluut geen ochtendmens en we hebben geluk met een dochter die meestal goed slaapt. Maud gaat naar school als mijn erlof afgelopen is, dus dat word waarschijnlijk wel even aanpoten met kdv en bso. @babbel, leuk morgen geslachtsbepaling! En wat een mooie buik! Hier weer op controle bij vk geweest: bloeddruk goed, hoofdje beneden en baby ligt behoorlijk voor qua groei! Ik heb gevraagd m extra controles en die krijg ik nu ook. Vanaf nu iedere week. Is wel een fijn gevoel.
@sumshine idd 5 weken nu ik voel me niet zwanger eigenlijk haha alleen moe moe moe moet wel zeggen dat het minder is als vorige week. Maar ja dat kan ook puur toeval zijn. Verder weinig klachtjes wat het ook wel onzeker maakt als ik eerlijk ben. @jan 17 april heb ik de echo. 9 april komt mvm @babbel mijn buik was ook zo groot als die van jou. @lieke fijn dat je die extra co kon krijgen. Hier ook echt geen ochtendmens pff heb een hekel aan dagdiensten als ik moet werken heb ik liever late. Vandaag via mp een box opgehaald. Een witte helemaal happy ja erg vroeg maar ja kon hem nu op de kop tikken voor een prikkie. kon het vandaag niet laten en heb een cb testje gehaald en vanmiddag gedaan soms vind ik het toch lastig dat ik niet veel klachtjes heb hoor wordt je toch onzeker van.
Babbel: mooie buiken!!! En blij om te lezen dat jij ook zo misselijk was maar toch gewoon 1 kindje verwacht Lieke: wat fijn dat je nu iedere week op controle mag komen, snap dat dat jou een goed gevoel geeft en bij twijfel direct aan de bel trekken! Dat van het vlees heb ik ook, als ik het zie of ruik word ik er al ziek van! Mijn man haf gister spaghetti gemaakt met champignon roomsaus, ham, spek, champignons, courgette etc. Normaal vind ik het heerlijk maar nu mam ik toch weer liever een boterham met boter. Ik kan natuurlijk niet alleen maar brood en crackers blijven eten dus hoop ook dat die tabletjes helpen. Tweety: mooie test!! Hcg loopt in ieder geval toe! En weinig merken... Je leest het wel vaker! Voor nu zou ik wel even met je willen ruilen al snap ik dat jij graag wat bevestiging wilt van je lijf! 17 april... Dat duurt ook nog even! Ik 24! We moeten dus nog even geduld hebben!
@jan ja het is ook wel prettig niet middelijk zijn enz. ben ik bij de jongens ook niet geweest gelukkig. denkook dat deze beeb weer een knulletje is.
De pendels wijzen op een meisje tweety! Ben benieuwd! Zou wel leuk zijn! Voelden jullie trouwens ook al heel snel je baarmoeder boven schaambot? Als ik op mijn rug in bed lig voel ik echt al een half bolletje... Wel heel snel he! Zal wel komen doordat het de derde is....
@tweety ik had alle drie de keren nauwelijks symptomen tot een week of 7-8. @jan, ik kan dat nooit zo goed voelen...
babbel: spannend vandaag geslachtsbepaling, vertellen jullie het ook? mooie foto's hoor en een mooie buik. jan: oeps een tweeling, hihih stiekem wel leuk natuurlijk. extra spannend dan nu. hopelijk helpt het tegen de misselijkheid en hoef je niks anders te proberen. ik voelde dat ook al heel snel boven mijn schaambeen uitkomen, had daarom ook al zo snel een buikje. ik ben vanacht weer behoorlijk beroerd geweest. dus toch de vk gebeld. ik mocht weer gelijk naar de verloskamers komen. mijn bloeddruk blijft nu wel prima 130/80, is wel hoog voor mij omdat ik altijd 90/50 heb maar het is acceptabel ,waarschijnlijk verhoogd door uitputing. weer ctg gehad en de baby doet het prima. ik had dezelfde gyn als bij de bevalling van de 2e en die gaf aan dat het flink aan het rommelen was, ze kon op de ctg zien dat mijn harde buiken met meer regelmaat kwamen en dat klopt dat voel ik ook. morgen ochtend gaan we kijken of de vk de boel al wat kan oprekken met de hoop dat ons mannetje vanzelf komt het weekend. zo niet dan kan ik vanaf maandag ingeleid worden, dan heb ik het termijn van 38 weken bereikt en volgens hun beleid mag ik dan ingeleid worden. pff gelukkig is het einde nu echt in zicht. lieke: goed dat je het hebt gevraagd en dat je de controles nu elke week krijgt. hopelijk stelt het je iets meer gerust. tweety: mooie test, ik begrijp je onzekerheid. over 2 weekjes heb je de echo, hopelijk kun je in ieder geval toch al genieten tot de echo. grappig dat je al een voorgevoel over geslacht hebt. ik zat er deze keer echt naast.
Jan: Ik had het ook al vroeg ja. Een randje boven het schaambeen. Maar dat bolletje kan ook je blaas zijn die door de BM omhoog wordt geduwd Want echt een BM bolletje voel je pas als hij helemaal boven je schaambeen uitgegroeid is toch? Spannend Tweety, ik ben benieuwd! Kim: Oh wat fijn dat het einde in zicht is!!! hopelijk helpt het strippen!!!!!
@ Babbelbol: heel veel succes vandaag, spannend!! Fijn dat je je beter voelt nu, hoop dat blaas nu ook helemaal klaar is, al weet ik van een vriendin dat het erg hardnekkig kan zijn in zwangerschap... Mooie buiken ook, flink rond! @ Januari: kan me voorstellen dat je best wat groter/ronder had willen zijn , maar ja, ieder lijf is toch weer anders he. Hoop dat gember je wat gaat helpen! Weet precies hoe vreselijk die constante misselijkheid kan zijn . Enne... hier was het er ook maar 1 , daar heb je nog steeds verreweg de grootste kans op. Ik schrijf mee in topic over hyperemesis gravidarum (wat ik dus deze keer heb gehad) en ook daar krijgt zo ongeveer iedereen gewoon 1 kindje. Wat betreft eten, probeer niet te veel na te denken over calorieen/gevarieerd eten en eet alleen waar je zin in hebt. Ik heb weken geleefd op geroosterd brood met kaas, chips, water en wat rauwkost omdat ik verder echt niets weg kreeg. Eetlust komt vanzelf weer een keer terug en wat je nu niet lust, vind je volgende week misschien juist weer erg lekker . Voelde mijn baarmoeder overigens niet echt snel boven schaambot, maar kan ook aan mijn speklaagje liggen . @ Lieke: fijn dat controle weer goed was en je nu iedere week mag komen! Altijd fijn als er naar je geluisterd wordt. @ Kimberly: he verdorie meid, wat balen, weer zo'n slechte nacht. Fijn dat er nu met gyn in ieder geval wel over inleiding is gesproken en dat je de geruststelling hebt dat je volgende week in ieder geval mag/kunt bevallen! @ Tweety: mooie test . Kan me voorstellen dat je wat onzeker wordt, maar qua kwaaltjes kan het zo omslaan he? @ hier: controle bij VK was status quo. Baby ligt nog lekker met koppie naar beneden, niet ingedaald en de buik/baby groeit gestaag door (nu 39 cm, komt netjes 1 cm per week bij). Even mijn hart gelucht en wat traantjes weggepinkt, dat ik het zat ben, al kan VK daar nu ook niet veel mee. Als ik wil komen ze me dit weekend strippen en voor volgende controle sowieso afgesproken om te strippen. Verder blijkt het beleid nu anders te zijn dan 4 jaar geleden , als ik zelf wil mag ik met 41 wkn ingeleid worden, no questions asked (en met 42 wkn moet het natuurlijk). Dus VK zegt, wat wil je? Pffff. Lastig hoor. Ben huiverig voor een inleiding (bang dat het tegenvalt, niet op schiet e.d. omdat lijf nog niet zo ver is), maar aan de andere kant, een datum om naar toe leven, te weten wanneer het klaar is? Ik weet het niet zo goed... Voor nu besloten om toch mijn tijd uit te zitten, dat ene weekje overleef ik ook wel.
@jan wat voel je precies dan? ik heb gisteren ook eens liggen voelen op bed kon toch niet slapen hihi voelt het als een "hard" bolletje vanaf je schaambeen naar boven? en niet over de gehele breedt maar een een kant wat breeder dan de andere kant? @kim hoop dat de vk morgen kan strippen en je snel je kleine in de armen mag hebben.
Tweety wat een mooie test!!!! En nog geen last van kwaaltjes!! Heerlijk houden zo!!! Zodra je ze hebt vraag je je af gaan ze ooit nog een keer weg!! Kim ik hoop dat je binnenkort geholpen kan worden om de boel goed op gang te helpen!! Babbelbol succes vandaag met de geslachtsbepaling!! Lieke fijn dat je nu om de week terecht kunt!! Vandaag echo en een afspraak bij de gyn gehad. Jongetje ligt nu met hoofdje naar beneden al een beetje aan het indalen (dit is wel te voelen tijdens het lopen!) en ligt prima op de groei. Bij het meisje is de groei een beetje gestagneerd. Daarom krijg ik volgende week woensdag weer een echo en afspraak bij de gyn en vrijdag 19 april nog een echo met afspraak gyn. Om de groei van onze kleine meid in de gaten te houden. O ja zij ligt nu weer volledig dwars over d'r broer heen. Ik ben meer dan een kilo afgevallen en mijn bloeddruk was lager dan ze gewend waren van mij.
Oh Claudia best een beetje spannend nu dus... Hopelijk is ze wel voldoende gegroeid woensdag! En is je bloeddruk weer normaal. Dikke knuffel!! *nog 2 uurtjes*