@ Kimberly: jeetje, wat een domper, dat VK bezoek . Ik kan me voorstellen dat je er van baalt, zeker idd omdat ze je zo sterk het gevoel hadden gegeven dat ze volgende week toch echt een handje wilde gaan helpen. Jammer ook dat het nog potdicht zit... Hopelijk lukt het een beetje (leuke) afleiding te vinden. @ Januari: fijn dat de gembercapsules wat doen, scheelt toch weer als je een beetje bezig kunt blijven en het dagelijkse leven een beetje draaglijk wordt (heeft bij mij tot 18 wkn geduurd voordat ik daartoe in staat was , maar ja, ik had het natuurlijk ook heel heftig). Ja, dat heb ik dus ook heel vaak al gehoord, dat vrouwen die spontaan/inleiden beide hebben meegemaakt, vrijwel allemaal de inleiding zwaarder vonden. VK acht de kans overigens ook groter dat het bij mij zou tegenvallen, omdat het van nature zo 'goed' gaat bij mij. @ Claudia: lastig die getallen van gemiddelden... kan me voorstellen dat je toch zorgen hebt. Je wilt gewoon graag dat alles goed is, he. Ik kan me wel voorstellen dat ze als 2-eiige tweeling echt hun eigen curve volgen en sommige kindjes zijn juist wat groter, andere kleiner. Hoe dan ook, hoop dat volgende echo mooi uitpakt. @ hier: nou, daar zijn we dan weer, bij die magische 40 wkn ... Vannacht weer redelijk goed geslapen, dus misselijkheid is stuk beter vandaag (fijn!!). Het huilen/klagen heeft me wellicht ook wel goed gedaan, het gevoel van 'ik ben het helemaal ZAT!' is weer wat weggezakt. Kan me er weer rustiger bij neerleggen dat het nog wel even kan duren . Verder dus niets nieuws. Af en toe een harde buik, maar verder rustig hier. Hopelijk ook wat leuke afleiding dit weekend, zodat de dagen sneller gaan .
wat spannend kache! succes hoor t kan nooit lang meer duren!! hihi.. Ik ben ebiede keren ruim voor 40 w bevallen (ingeleid) dochter 38w zoon begonnen met 36,5 en uiteindelijk 37.0 bevallen dus ik zou niet weten hpe t is om door te moeten...lijkt me pittig, die dagen aftellen...
kache: fijn dat het vandaag iets beter gaat, hopelijk heb je idd goede afleiding en komt je ukje snel. jij mag eerst je bent tenslotte al 40 weken. het is idd een domper, de vk zei tegen mijn moeder ( die was mee bij de controle) " als blikken konden doden was ik nu dood") het enige wat ik kon uitbrengen was " goed dat je het zelf ziet" straks lekker bij mijn moeder eten en vanavond een filmpje kijken met ml, die is vrij vanavond dus van genieten.
Kim: grote kans dat je alsnog in week 38 gaat bevallen, he! Goed dat je probeert zoveel mogelijk leuke dingen te doen en je gedachten even af te zetten van het bevallen! Komt goed! Dikke knuffel voor jou! Kache: vandaag 40 wkn!! Super! Je moet zelf goed nadenken over het inleiden, ik denk wel dat als je het van te voren weet het wel goed te doen is. Ik was al een aantal dgn opgenomen en zou nog minimaal 2-3 weken blijven liggen maar toen ging het niet goed met zoon. Veel twijfel over wel geen keizersnede en stress om de kleine... Dat hielp mij totaal niet om te kunnen ontspannen. Daarbij bleven ze infuus maar hoger en lager zetten... Lager als zoontje weer enorm dipte en daarna weer snel hoger omdat ie snel geboren moest worden... Drama bevalling maar goed... Sumshine: weten jullie al wanneer jullie echt voor een derde gaan of eerst nog even lekker dromen? Hier: helaas weer mega misselijk en ik ben nu ook begonnen met spugen! Wat een ellende...
kim, ik ben twee keer ingeleid, ik weet niet beter maar ik vond beiden keren te doen hoor...leuk is idd anders maar ja volgens mij geld dat zowizo voor bevallen..hahaha januari± wanneer is de tijd om er def. voor te gaan..ik denk zoals t nu gaat..gewoon een beetje slordig met de jasjes zeg maar en dan van zelf dat je gerichter aan de slag gaat zeg maar..tijd zal t leren! Ik zou zowizo eerst graag nog een paar kilos kwijt willen en extra centen op de spaarrekening want die is nu behoorlijk leeg...hahaha
@jan o wat vervelend dat je weer aan het spugen bent. @kache 40 weken hoop dat je snel mag bevallen @kim balen meid maar wie weet komt de bevalling deze week spontaan opgang. @hier weinig bijzonders te melden nog steeds erg snel moe. vandaag een weeeig gevoel niet echt misselijk maar ook niet erg lekker in me vel. merk ook dat ik moeite heb met genoeg drinken. ik kom echt amper aan de 2 liter. pffff. doe mijn best maar zit het savonds echt tegen te hikken. van de week trouwens een maxicosi gescoord voor maar 5 euro en ziet er nog helemaal goed uit. ook hebben we een box gekocht voor maar 20. een campingbedje voor maar 5 en volgende week gaan we een kamertje ophalen wel met wat gebruikerssporen op alleen het bedje verder ziet alles er nog goed uit voor maar 100 euro. we hadden na de jongste alles weg gedaan omdat we het niet meer kwijt konden dus nu lekker aan het rond neuzen op mp enz. o ja en morgen een badje halen met standard van woezel en pip. dus we zijn al aardig op weg hihi. alleen de kinderwagen dat wordt nog ff wachten want als het toevallig toch een meisje is wil ik wel iets met roze erin
Tweety: bij mij begon het ook mey vermoeidheid en daarna dat weeeige gevoel en toen begon de misselijkheid! Hoop voor je dat het je bespaard blijft! (Maar aan de andere kant... Als je het bij je ventjes niet had..... Haha geintje hoor). Mijn zus heeft 3 ventjes en ze zijn zo onwijs leuk samen maar ik begrijp wel dat voor haar de wens op een meisje blijft. Niet verkeerd lezen hoor!! Jullie zijn al lekker inkopen aam het doen voor de kleine! Gek genoeg durf ik nog niks te kopen! Niemand weet ook nog dat ik zwanger ben, bij de vorige twee zwangerschappen wist iedereen het al lang bij 8 weken... Dit keer een beetje terughoudend geen idee waarom... We duimen voor een goede echo! (Verhaal van de miskraam van mijn schoonzus speelt ook mee!)
@jan ja we zullen zien hoe het verder gaat he hihi. en idd al wat dingetjes op de kop getikt kom ze toevallig tegen dus kon het niet laten gaan haha. snap jou ook nu met de situatie v je schoonzus enz.
Toch super leuk om al dingen te kopen, is het ook allemaal wat meer echt! nog een week of 15 dan weten we meer. Ben zelf ook wel weer nieuwsgierig al ben ik nu vooral benieuwd of het wel goed gaat daar binnen
Wij hebben al een dubbel wagen sumshine! Hoe doe jij het nu? Loopt er 1 altijd al mee? Op zich niet veel nodig voor de baby maar wel nieuwe kamer voor de oudste. Zolder wordt nu helemaal opgeknapt en dan moeten we voor haar nog nieuw bed e.d. Kopen. Uiteindelijk wel duur allemaal maar dat hadden we ook gedaan als er geen derde zou komen...
dochter loopt idd mee is ruim 3 of gaat mee op de loopfiets Geen duo wagen nodig dus. wat voor duo wagen heb je?
Dat is wel prettig, onze dochter is nu 2,5 jaar. Loopt wel stukken mee maar gaat ook nog vaak in de wagen. Met de loopfiets is ze helaas een keer hard gevallen en durft ze niet meer zo goed. Wij hebben een bugaboo donkey. Wel een fijne wagen, je kan hem ook inklappen en als enkele kinderwagen gebruiken.
sumshine: toevallig, ik ben ook beide keren ingeleid. ik vond het niet erg. tweety: je hebt leuke dingen gescoord voor weinig geld netjes hoor. jan: mooi hoor de donkey, vind het zo'n leuke wagen. wij gaan geen duo wagen gebruiken onze jongste loopt meestal. wel hebben we een buggyboard voor het geval dat. vandaag weer erg veel last van nesteldrang en dat moet ik nu natuurlijk bekopen met rugpijn. ben ook erg onrustig. mijn moeder zei dat het voortekenen zijn. ik heb mijn gedachten daar maar vanaf gezet en het komt zoals het komt. dat helpt ook iets beter voor mijn humeur. ik ga zo lekker naar dromenland.
sorry voor het ego berichtje, moet het even kwijt. iedereen slaapt lekker. ik heb vanaf 3 uur al harde buiken die steeds meer pijn doen. hopelijk betekend het iets.
O, Kim wat balen voor je!! Hoop echt dat dit keer heeft doorgezet of gaat doorzetten! Snap dat je hier doodmoe van word! Dikke knuffel voor jou!!
@kache ik slaap al vanaf t begin slecht door de hormonen. Maar t wordt wel steeds erger. Heb ik alle drie de zw gehad. Qua doorlopen na 40 wk: ik denk dat t risico wel meevalt als je onder goede controle staat. En met jouw eerdere ervaringen al helemaal. En huilen en klagen kan zo goed helpen! Vind ik tenminste ook. @claudia, volgens mij vallen die gewichten reuze mee hoor. Hartstikke goed voor een tweeling, toch? Ik snap wel dat je je druk maakt om de groei. Hopelijk heeft ze deze week weer een groeispurt! @jan, hier precies hetzelfde. Ook meegelezen, maar te weinig tijd om te reageren. Fijn dat de gembercaosules werken. En die variatie komt wel weer als je wat verder bent. Nu gewoon lekker eten waar je zin in hebt! Oh lees nu dat je toch weer moet spugen. Balen zeg! @tweety, leuk zo shoppen op mp! @kim, ik hoop dat t nu doorzet!!! Hier drukke week achter de rug. Ik ga dadelijk met een vriendin een nachtje weg. Heb er zin in! Wel lekker in de buurt. Gezellig bijkletsen...
ik zie dat de tijdstippen van het plaatsen van de berichten niet geheel juist zijn, ik heb namelijk het bericht geplaatst om 5 uur. heb een beetje rond gewaggeld tot 7 uur en toen gaan liggen. ben toen toch nog een uurtje in slaap gevallen. nu wel harde buiken maar nemen weer af. wordt er wel moe van zo. lieke: geniet van je nachtje weg even lekker ontspannen.