Leuk toch sumshine! Als je zwanger bent hoef je de keuze ook niet meer te maken, he! Als he dit weekend al ongesteld moet worden dan had ik er al lang een test tegenaan gegooid Was je van de andere kids snel zwanger? Ik heb geen idee of het een jongen of meisje eerst. Mijn eerste gevoel was meisje maar door de extreme misselijkheid denk ik nu toch weer een jongen. Bij de tweede zwangerschap was ik ook misselijker en dat is een jongen. Wil het wel graag weten veel te nieuwsgierig voor!
Mijn bevallingsverhaal Donderdagavond om 20:00 uur braken heel onverwacht spontaan mijn vliezen. Gedoe, want baby niet ingedaald, dus meteen plat en meteen VK bellen. Controles waren goed, maar ik kreeg platte bedrust voorgeschreven vanwege het niet indalen. Mocht van VK alleen maar even uit bed om naast bed op po te plassen/poepen. En daar lig je dan, te wachten op weeen... Om 22:00 uur begonnen ze gelukkig spontaan, eerst licht en onregelmatig en vanaf 22:30 uur zo om de 3-5 minuten, maar nog licht. VK kwam om 23:45 uur, toen 1 cm ontsluiting en nog steeds platte bedrust. Weeen bleven komen en werden steeds wat krachtiger, maar ik had niet echt het gevoel dat het opschoot, het voelde heel anders dan bij C/E. Om 2:15 uur VK weer geweest, 3 cm ontsluiting, dat viel tegen... Hoofdje was gelukkig wel een beetje ingedaald, dus ik mocht wel weer lopen/staan als ik wilde. Maar ja, midden in nacht, ik was moe, lekker blijven liggen. Weeen werden steeds pijnlijker en moeilijker op te vangen, maar bleven om de 3-5 minuten. Rond 4:30 uur gaan plassen en toen kwamen ze opeens om de 1-2 minuten, he he, begint eindelijk ergens op te lijken. Om 5:00 uur kwam VK weer: nog steeds 3 cm ontsluiting, niets opgeschoten dus, wat een tegenvaller ! Omdat de weeen staand duidelijk heftiger waren dan liggend, wilde VK nog een uurtje staand proberen, maar anders zouden we naar ziekenhuis moeten vanwege niet-vorderende ontsluiting . Ik dacht echt, kl*te! Na 2 snelle, soepele bevallingen en dan nu dit! Maar niet lang daarna dacht ik helemaal niet meer... Na inwendig onderzoek dus staand weeen opgevangen en toen kwam ik in een enorme weeenstorm die ik gewoon nauwelijks tot niet opgevangen kreeg. Pfff, wat deed DAT zeer !! Kreeg ook al heel snel persdrang en enorme druk van onderen. Ik dacht echt dat ik gek werd. Heb de hele boel bij elkaar geschreeuwd en gekreund . Al snel was druk echt niet meer te houden en ik bleef maar schreeuwen: "Ik moet poepen! Ik moet poepen!" Om 5:55 uur begonnen met persen en om 5:59 uur is N.athalie geboren... Ik was dus in 45 minuten van 3 naar 10 cm geknald, maar heb officieel dus wel bijna 8 uur over de ontsluiting gedaan. Nee, als ik moet kiezen was dit echt mijn meest rottige en heftige (en ook langste...) bevalling en zou dit echt, echt niet over willen doen! Maar goed, kraamtijd is wel heel goed begonnen, want yeah, we hoefden niet naar ziekenhuis!! Wat een genot, in je eigen bed/huis kunnen blijven . Inmiddels is het BV-kwartje ook gevallen en drinkt ze nu behoorlijk goed , ze slaapt veel, gewoon in eigen bedje, huilt weinig, echt een modelbaby . Ook weer heel anders dan de kraamtijd van vorige twee, maar dan nu in positieve zin . Ik lees wel nog mee, maar lukt nu even niet om op jullie allemaal te reageren, komt straks wel weer... (alleen: kimberly, meid, zet 'm op!! duim zo voor je dat het nu echt snel gedaan is!!!)
Klinkt heftig kache!! Ben blij voor je dat het achter de rug is! Je mag trots zijn op jezelf en super dat het lekker thuis kon en je daarna ook lekker thuis kon blijven! Nu genieten! Van je grote gezin want volgend val je daar met drie kids onder!! Knap gedaan!! Knuffel
Babbel bedankt voor de tip van de loratidine! Nu ging het weer wat beter dus het belletje is weer uitgesteld... Ik ben niet zo van het bellen met de ha. Misschien toch maar doen. Kan de energie die anders in de allergie gaat zitten misschien naar het kindje zodat deze wel wat groter wordt. Wie weet zit daar wel wat in waardoor ze bij ons klein uitvallen? Wat balen van de BI! Lijkt me erg lastig met de andere kids er omheen. Net als harde buiken... Rustig nemen is dan zo moeilijk! Kache gefeliciteerd met jullie dochter!! Ben benieuwd naar je verhaal! Neem je tijd voor de bv. Is voor haar ook nieuw. Hopelijk valt het kwartje snel. Die is al gevallen lees ik, super!! En jemig wat een heftige bevalling!!!! Ik had zelf ook van niks naar 10 in 45 minuten en dat is echt niet fijn inderdaad! Gelukkig konden jullie heerlijk thuis blijven! Geniet van jullie prachtige lieve meid en van de bijzondere kraamdagen! Sum ik ben benieuwd of de bevallingtheorie klopt van de gyn. Bij ons was de eerste in 2 uur en 45 minuten zonder kleerscheuren. De 2e in 45 minuten met een flinke knip. De 3e mag er zeker wel wat langer over doen dan 45 minuten. Een gemiddelde lijkt me prima. Ben wel erg bang voor knippen/scheuren! Dat litteken is erg lelijk en nog steeds wel pijnlijk af en toe. Heb er destijds ook nog verschillende spuiten in gehad. Kan op zich niet erger, maar de pijn die ik daarvan gehad heb laat ik liever achterwege. Jan fijn dat je maandag naar de vk mag! Eindelijk! Lijkt me erg lang duren zo op deze manier. De oudste moest wel in het zh blijven. De jongste mocht wel mee naar huis, omdat ze boven de 2500 gram was. Ze heeft die dag nog wel in de couveuse gelegen. Vond het wel erg bijzonder dat we toen wel naar huis mochten. Hoe gaat het vandaag? Hopelijk niet meer gespuugd! Ach je zoontje gevallen! Wat een pechvogel! Gelukkig lijkt hij er geen last van te hebben. Kim oh wat een eigenwijs mannetje heb je! Die vindt het nog wel best zo helaas... Hoop voor je dat hij toch snel wil komen! Balen van je ontsteking! En jeetje wat was je snel weer op gewicht! Bij de eerste was ik alles ook zo kwijt. Toen was ik iets van 11 kilo aangekomen. Bij de tweede duurde het toch wel een jaar... Toen had ik ook veel gesnoept tijdens de zwangerschap en was ik 13 kilo aangekomen. Ik probeer nu niet zo veel meer te snoepen, maar dat lukt niet altijd. Zit nu met een lekkere zak chips op de bank Ben ter compensatie begonnen met een halve komkommer en een half bakje tomaatjes. Wat spannend al die voortekenen!! Laat hem maar komen!! Tweety balen dat je zo misselijk bent en moe! Lekker op tijd naar bed. En goed dat je 's avonds een stuk fruit pakt! Lieke wat een ontzettende gave krans!! Leuk idee zeg! Dat ga ik onthouden. Mooie buik heb je! Ik hoop dat hij ook snel zijn goede positie inneemt! Lijkt me erg vervelend al dat gedraai! Babbel je hebt pb Lov fijn dat je weer terug bent! Ik zie inderdaad dat het streepje duidelijker wordt. Fijn!! Sum oeh spannend!! Ik ben heel erg benieuwd!! Hier een lekker dagje gehad. Meiden waren ook erg lief en gezellig. Heerlijk samen gespeeld. Manlief was de hele dag weg. Sporten en werken. Die is vannacht weer eens een keer terug. Ik ga zo lekker naar bed. Blijf gewoon zo moe en kom ook niet aan bijslapen toe. De oudste was zo lief met naar bed gaan. Ze is niet van het knuffelen, kussen enzo. Even gekletst en daarna een slaap lekker lieve meid, ik hou van je. Zegt ze (voor het eerst) slaap lekker mama en ik hou van mama Hoe lief!!
@Kache: Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Wat balen dat de bevalling tegen viel, maar gelukkig heb je het nu achter de rug
@ka85: Oooh wat lief! Heerlijk als ze zulke dingen zeggen he Hier gisteren flink ziek geworden, hele avond en nacht gespuugd. Vreselijk met die dikke buik! Nu natuurlijk nog moe en slap, maar gelukkig niet zo misselijk meer. Kon ook niet uitblijven na een hele week kots en diarree van 2 zieke kids ruimen
@kache idd een heftige bevallig zo te lezen. geniet maar lekker van julllie dochter. lukt het nu al wat beter met de bv? vandaag had ik 3 taart opdrachtjes staan maar pfff das niet leuk meer hoor haha. eerst draaide ik mijn hand er niet voor om maar nu was ik blij dat de laaste van eind v d dag opgehaald zou worden. heb ff een uurtje op de bak gelegen tussen door. ik weet iig dat ik een stapje minder ga doen met opdrachtjes en alleen nog hetgeen ik echt leuk vind aan ga nemen. verder gaat het goed met de misselijkheid het is gelukkig alleen maar vanaf een uurtje of 4. gelukkig kookt man lief zonder problemen hier want het idee dat ik moet gaan koken pffff. ik zal babble ook ff een pb sturen.
kache, klinkt voor een buitenstaander als een goede bevalling, athans zonder gekkigheid, kleerscheuren e.d. Dus je hebt het goed gedaan meis!! Fijn dat bv goed op gang komt! En nu lekker genieten int kraambed! hoe vinden de kindjes de beeb? Ka85 hier de tweede keer ook een flinke knip en ook flink uitgescheurd. Ik zeg wel eens: "mn doos is verminkt..."zo voelt t iig wel een beetje..pff
Kache wat een verhaal meid.......ik zie het dan helemaal voor me. We zijn allemaal al eens bevallende dames geweest dan weet je zo goed hoe jij je voelde he Ja meiden vanmorgen weer een duidelijkere ovu alleen heb ik die wat vroeg gedaan dus vraag me af of dat wel realistisch is dan. Ik hoop snel mee te kunnen kletsen met al jullie kwaaltjes hoor....val nu een beetje buiten de boot hihi. Ik wil zelf liever anoniem blijven dus zal me niet aanmelden voor fb Kim al bevallen? Je klonk alsof het ieder moment ging gebeuren .....
Ja dat is een rotgevoel he meid!! En heel akelig. Ik hoop het ook voor je!! Kim: Oooooooooh klinkt spannend meid!! Ben je aan t puffen? ZET M OP!!!! Lov: Oh ziet er goed uit!! Fijnnnn een kortere cyclus ik gun het je!! En het buiten de boor vallen: Ik snap dat het voor jou zo voelt, maar voor ons hoor je er helemaal bij hoor meid, dat weet ik zeker! En we leven net zo hard met jou mee als met de rest. Maar ik snap ook dat al die verhalen over zwanger zijn nu erg hard voor je zijn. Maar als je je verhaal kwijt wil DOEN hoor!!! We luisteren heel graag naar je! Dan kom maar gewoon alleen ego-en en niet bijlezen We willen zo graag met je meejuichten bij je mooie positesten straks!!! ♥♥♥ Jan: Jeeeeee wat een PECH zeg!!! Arm manneke... FB: Ik heb nu 3 aanmeldingen en heb vriendschapsverzoeken gestuurd of een PB gestuurd Als jullie me accepteren kan ik de pagina maken Voor wie wil: Leuk! Voor wie niet wil: Prima! Maar de FBsite is volledig anoniem en kan niet eens gevonden worden door niet-leden van de groep. Wel zo prettig Sum: Ja tuuuurlijk doe ik dat ♥ Enne TEST EENS!!!!! Ik ben zooooooooooooo benieuwd!!!!!!!! DUIMMMMMMM Kache: Oh meid dat is heftig hoor. Gelukkig is alles goed en is ze een engeltje ♥ Lekker genieten hoor!! Ik weet hoe hels weeënstormen zijn meid. Niet fijn.. Ka: Loratidine mag ook zonder recept. Maar dan moet je t zelf betalen Ja ik weet het ook niet, ik weet alleen dat het doodvermoeiend voor je lijf is om allergisch te zijn Aaaaaaaaaaaaah wat lief!!!!! Wat heerlijk he die kindjes ♥ Flutter: He gats betershcap meid!! Tweety: Aaaaaah zo moe meid, arme jij. Ik hoop dat t snel beter gaat! Hier: Zoooooooooo trots!!!! Mn meissie is gister gewoon in haar nieuwe bedje op de kamer met broer gaan slapen en heeft tot 7:45 geslapen! Topwijffie!!!
kache; wauw wat een verhaal zeg, ik vind het best snel gegaan als ik eerlijk ben, maar misschien omdat ik zowiezo lang doe over ontsluiting krijgen. klinkt wel heftig die weeenstorm. gelukkig ben je lekker thuis bevallen en kon je lekker thuis blijven. nu optimaal genieten. ka: wat lief van je meisje zeg. daar smelt je als moeder van. tweet: fijn dat je man wil koken dat scheelt weer. lov: ik duim voor je. ook ik wil liever niet deelnemen aan het facebook, houdt dat lieverd ook gescheiden. babbel: wat super goed van je meisje, daar mag je zeker trots op zijn. hier nog steeds geen beeb en puffen laat dat ook maar weg. ik geloof echt dat ons mannetje niet vanzelf gaat komen. helaas heb ik deze ervaring al 2 keer eerder. ook met weeen, gebroken vliezen, bloedverlies en noem maar op en ook bij de dames gebeurde er zonder hulp niet veel meer. heb zo'n beetje de moed opgegeven. ik denk dat ik morgen maar even ga bellen of ze willen kijken of ik nu in ieder geval wel ontsluiting heb met dat bloed en slijmverlies. dan kan er tenminste ingeleid worden. de hele nacht hoorde ik van alles in mijn buik, luchtbelletjes en gerommel heb dat nooit eerder gehoord ,hoopte stiekem dat mijn vliezen zouden breken maar helaas.
kimberly wat jammer dat er nog geen beeb is, hoop ook dat t snel los gaat meis! babbel, we kunnen ook een fb hebben voor ons andere clubje..hihi! Idee? Ow en over test, heb geen testen in huis....hahaha! Voel me blehg heb dat meestal als ongie komt.
Ka: dan smelt je toch!! Heerlijk!! Flutterby: getver ook al ziek... Balen! Hopelijk ben je gauw weer de oude! Tweety: fijn dat manlief kookt en drie taarten maken op 1 dag! Zou ik ook even niet aan moeten denken! Gister aten we bloemkool alleen de lucht al... Ik hen dus overgeslagen maar kan vervolgens wel patat ofzo eten! Vind dat zo vreemd. Heb netjes boterham gesmeerd trouwens Lov: snap dat je anoniem wilt blijven hoor! Maar ik zie wel dat je niet eens allemaal vrienden hoeft te zijn en dus zelf beslist wat je er wel en niet opzet. Babbel: leuk dat je groep hebt aangemaakt!! Kim: al 39 weken en je loopt nog steeds! Ik zou ook morgen lekker bellen!! Hoop dat ze wat voor je willen doen nu! Mannetje zal toch wel klaar zijn om geboren te worden? Jammer dat je niet op fb komt maar snap het wel hoor. Moet wel zeggen dat het evengoed vrij anoniem is! Je bepaald zelf wat wij wel en niet zien!! Hoe is het weer bij jullie?! Hier is het helaas niet veel bewolkt!
hier ook bewolkt helaas! Net wel ff een flink eind in het bos gelopen! Heerlijk! Verstoppertje achter de bomen met dochterlief (die nog steeds denkt dat als ze haar ogen dicht doet jij haar neit ziet..hahaha) en zoonlief sliep in de wagen..Hondjes renden..heerlijk! t goeie leven
hier heerlijk dagje naar de camping geweest. was af en toe een lekker zonnetje en ondanks de wind heerlijk. heb bijna heel de caravan aan kant nu. eind v d week alleen nog ff de slaapkamers.
Zo hier heeft t zonnetje heeeerlijk geschenen vanmiddag! Echt flink het voelde soms echt als 24 graden! Lekker in de tuin gespeeld, op n terrasje gezeten, ijs gegeten (de kindjes) en weer naar huis gewandeld. Zelfs de jongste van 18 mnd heeft n flink stukkie gewandeld aan broers hand. Lief!
Ah Kim wat rot dat t niet doorzet bij je... Kun je ontspannen en in je bubbel kruipen? Dat helpt soms een hoop. Ik hoop zo dat je ingeleid kan worden
Kim is vast aan het bevallen! Hoop het echt voor haar. Hier: net bij de Vk geweest en het hartje klopt!! ze wilde wel proberen te luisteren dus ben helemaal blij!