Hier wilde mijn vriend eigenlijk ook geen derde....hij vondt het wel goed zo......ja die mannen he hahahha
Haha ja die mannen! @Silvia...ik moet dua gewoon even geduld hebben?? Een vriendin heeft in maart haar derde gekregen dus ik vraag elke keer aan haar en haar man om vooral tegen mijn man te zeggen hoe leuk een derde wel niet is!! Haha hopelijk helpt het en krijg ik hem nog zo ver misschien als de jongste iets ouder is dat ik het gesprek maar aanga Succes deze maand allemaal!
@Pffff ik vindt wel dat je man het echt zelf moet willen? Hier gaf hij direct aan dat hij er eigenlijk niet over had nagedacht....en het misschien wel goed vondt zo...Ik heb hem toen maar met rust gelaten en uiteindelijk zei hij het ook te willen. Ik zou me niet lekker voelen als ik hem bijna moest gaan dwingen hahahaha...al snap ik dat het vervelebd is als jij wel die wens hebt...maar het is wel belangrijk dat je beide er 100% achter staat.
Mag ik ook mee babbelen? Ik heb twee zoons, eentje van 7 en eentje van 6. Inmiddels ben ik bijna 5 weken in verwachting van de derde. De oudste zal dan net 8 zijn (3 weken) en de jongste bijna 7. Hier ook een grotere auto gekocht. Met vier slaapkamers in huis mogen wij niet klagen (met ook nog een mogelijkheid de zolder te verbouwen) Het gekke vind ik vroeger was het heel normaal veel kinderen krijgen tegenwoordig niet meer. Wij hebben nu twee kindjes. Hopelijk straks 3. En als het aan ons ligt zouden we daar dolgraag nog 1 á 2 aan toevoegen. Vijf kinderen lijkt ons geweldig. Hoewel vriendlief 6 ook wel erg leuk lijkt. Ik ben trouwens 25 en mijn partner is 32. Veel succes met jullie gemaakte keuzes!!!!
Toen ik zwanger was van de eerste riep mijn man: 2 is genoeg. Terwijl hij voor de zwangerschap riep: ik wil een groot gezin. Dat leek mij ook wel wat. Toen we de tweede kregen zei hij: het is klaar zo. Daar heb ik me toen uiteindelijk bij neer gelegd. En had er uiteindelijk vrede mee. Je moet namelijk toch met zijn tweeën zo'n beslissing maken Enige tijd gelede, nadat er wat heftige veranderingen in ons gezin kwamen, zei hij dat hij toch wel nog een derde wilde. Tja.. inmiddels had ik me ingesteld dat mijn gezin compleet was. Ik had al heel veel babyspullen weggegeven, en vond het prima. Dus ik moest erg aan het idee wennen, ik heb ook eerst zitten tellen wat me dat allemaal weer zou gaan kosten. De beslissing van een 3e kindje vond ik moeilijker als de beslissing van een eerste of tweede kindje. En dan vooral de praktische kant. Bij de oudste hebben we 13maanden erover gedaan, bij de jongste 3 maanden. Ruim voor we gericht plannen maakten over de oudste en tussen de twee kindjes in, heb ik in totaal nog 4 miskramen gehad. We zullen zien hoelang het deze keer zal duren. Komt er een kindje is het welkom, lukt het niet dan zijn we dankbaar met onze twee kindjes.
@Matonneke leuk dat je meekletst! Jeetje 6 kids hahaha nee dat is me te veel.....3 is wel genoeg hihi... @Leona ja is ook dat je samen die beslissing moet maken he? Zal ook wel even gek zijn geweest opeens wel weer een kindje...ik vindt die keuze ook echt anders...een derde kindje...veel moetg er dan toch veranderen dat is bij een tweede niet zo.
Even een kleine inbreuk. Ik ben sinds 5 weken trotse mama van 3 boys en het valt me allemaal tot nu toe heel erg mee. Het is goed te doen. We hebben er 1 van 5,5 (gaat dus naar school) 1 van 3,5 en nu 1 van 5 weken. Wij hebben het grote geluk dat onze kleine zich mooi aan het ritme van school houd qua fles dus dat probleem hebben we niet. Wat ons betreft zal dit zeker niet de laatste zijn, maar nu eerst nog maar volop genieten van ons mooie gezinnetje
gefeliciteerd nog met je derde zoontje! Hier gaat de oudste ook al bijna naar school..is zeker fijn denk ik...ben het toch al gewend met 2 kids thuis... Overgang schijnt ook vaak mee te vallen van 2 naar 3?
Hoi, Ik ben 26 weken zwanger van de 3e en heb eigenlijk nog helemaal niet aan dit probleem gedacht Mijn 2 kids schelen maar 1.5 jaar dus die kwamen vrij vlot achter elkaar. Justin was 1.5 toen Samira erbij kwam.....dat was een erg drukke periode met 2 kids in de luiers Nu is Justin 6 en Samira bijna 5 en ons 3e ukkie komt ergens eind september. In huis zijn we bijna klaar met de verbouwing, Justin heeft op zolder een mooie kamer gekregen en Samira is naar zijn oude kamer gegaan. In de oude kamer van Samira komt de baby, die kamer moet nog even behangen worden. Over naar school brengen....wij kopen zo'n fietskarretje die je achter je fietst hangt, daar gaat de baby dan in als we de kids naar school brengen. Justin en Samira fietsen gewoon zelf naar school op hun eigen fiets Met 3 kids zwemmen zal idd wat lastiger worden, dat ga ik alleen echt niet doen, maar in de vakanties zie ik daar geen problemen in als mijn man er gewoon bij is hoor.
een probleem is ook pas een probleem als je er een probleem van maakt... Althans dat is onze instelling. Je zal misschien niet alles meer kunnen doen zoals je dat nu doet, maar ook daar vind je wel een oplossing voor. Zwemmen ga ik prima kunnen met mijn kids alleen als de kleine er is. Mijn oudste heeft nu diploma A al en gaat binnen 10 weken minimaal B erbij halen. De jongste van 6 gaat binnen die 10 weken ook A halen. (denk zelfs B er nog wel bij, de oudste misschien C nog wel) Dat scheelt wel. 6 kids is inderdaad erg veel. Dit kan ook alleen maar als mijn vriend de beloofde promotie krijgt in september dit jaar. Want het moet wel allemaal haalbaar zijn. (financieel ook) Voor nu zouden wij extreem blij zijn als kindje 3 blijft plakken. Het is trouwens wel aangenaam om je gevoelens en vragen te delen met andere moeders van een groot gezin. (wat ze tegenwoordig al doen vanaf 3 kinderen)
Dank je wel, Overgang hangt ook een beetje van de andere leefijden af denk ik. Het enige waar ik weer even aan moest wennen is de fles om de 3 uur en de laatste avondfles. Wij zijn niet echt avondmensen en gaan graag om half 10 10 uur naar bed. Maar daar zijn we ook weer aan gewend. Verder heb ik soms wel eens de vraag wanneer er een terugslag komt. Want dat gebeurd wel eens met 3 kids zeggen ze. Maar tot nog toe nog niets. Makkelijke bevalling, gauw weer op de been en een heel makkelijk tevreden mannetje. Tis echt een genot 3 mooie kids. Echt een groot wonderlijk geluk!
Hier komen de twee oudste straks op een kamer.....lijkt me juist superleuk voor ze Ik heb niks te klagen want de school ligt 2 straten verder de oudste loopt alleen de baby in de kinderwagen en de middelste op het meerijplankje....zwemmen met 3 kids alleen gaat niet eens hahahaha Maar wat leuk dat je al zwanger bent....! Werd je snel zwanger altijd? En is dit nu de laatste voor jullie...zo ja hoe ervaarde je het de laatste keer zwanger raken testen enz......ik vindt dat altijd zo leuk hahahaha Hier gaan we ook verbouwen maar een zwschap duurt gelukkig 9 maanden dus tijd genoeg hihi
haha je hebt gelijk...het is pas een probleem als je dat ervan maakt...ik ben ook niet zo`n moeilijke maar mijn vriend wel hahahaha...mannen he! Nou ik hoop dat die promotie doorgaat dan! Ja want 3 kids al al veel tegenwoordig he? Bleachelijk....
Ja ach ...al die dingetjes was altijd gezegd worden hou ik me niet zo aan vast.....als je zwanger bent weet altidj iedereen het beter....heb je je eerste komt altijd iedereen met van die goede tips uhum....dus ja Ben eens benieuwd hoe iedereen gaat reageren als we eens zwanger zijn..............
Oh wauw gefeliciteerd! Ik denk dat wij met nr 3 gaan beginnen als de jongste een jaar of 2,5 is. Volgend jaar dus. Spannend! Over een paar maanden iig stoppen met de pil om te kijken hoe m'n cyclus is. Ik heb een chronische ziekte en heel onregelmatige cyclus daardoor. Meestal 40+ dagen.
Dat is precies wat mijn man nu ook roept. Hij ziet werkelijk geen probleem, terwijl ik af en toe echt nog wel wat beren op de weg zie. Onze 2 oudsten zullen ook op 1 kamer moeten, nu is dat al een keer eerder geweest en hadden die 2 iedere avond feest op de slaapkamer. Dus dat ben ik wel gewend. Ik ben nu al inspiratie aan het opdoen, voor als dat werkelijk gaat gebeuren. Hoe ik de kamer leuk kan maken voor een jongen en een meid. Manlief heeft al helemaal in zijn hoofd hoe hij de babykamer zou willen, hoe hij het bekend wilt maken, hij heeft zelfs al een kinderwagen uitgezocht die hij wel mooi vind haha. Gek genoeg had hij dat bij de eerste 2 niet. Daar heb ik voornamelijk alles geregeld/ingericht/uitgezocht. En nu is dat andersom, best grappig eigenlijk Ik ben nu al benieuwd hoe de mensen om ons heen zullen reageren. Ik weet zeker dat er een aantal heel positief zullen reageren. Maar er zullen er ook zijn, met name mijn kant van de familie, die er niet zo positief tegenover zullen staan. @LovelyMom, gefeliciteerd!!!!
hahaha super dat je man zo is Leona! Mijn vriend beweerde gister dat als een vrouw graag nog een kind wilt dat dit dan ook meestal gaat gebeuren....nou ik was erg kwaad! Wat een belachelijke opmerking.....dus toen vroeg ik me af of hij vond dat hij nu gedwongen aan de derde moest beginnen...maar nee dat was niet zo.... Tja wat moet je daar nu mee?