hoi, vinden jullie het goed als ik hier ook kom meekletsen? ik ben de trotse moeder van een zoon (2009) en een dochter (2011) en ook wij zouden graag een derde kindje willen. We willen nog een aantal maanden wachten om er echt voor te gaan, we hebben nog een paar dingen in het verschiet die ik liever niet zwanger wil meemaken, maar toch kriebelt het echt weer hoor.... dit terwijl ik na de geboorte van de tweede echt dacht dat er geen kindje meer bij kwam en nu.... ik zie vooral praktische bezwaren waar ik me dan weer druk over maak, verbouwen, twee bij elkaar op de kamer, hoe gaan we het financieel redden, straks is het niet gezond etc etc. toch voelt het echt nog niet compleet... @janneke, wij hebben nog samen op een andere site gekletst, tijdens de zwangerschap van onze dochters... leuk je hier tegen te komen gr leentje
Hahaha leentje!!! Jij ook hier! Wat leuk dat je ook voor een derde gaat! Is jou lijf al een beetje op dreef dan? Ik heb na 5 maanden volledige borstvoeding nog geen echte cyclus terug... Ondanks dat zijn we gewoon aan het proberen en zien we het vanzelf wel ik houd iig mijn temperatuur bij zodat we een beetje een beeld krijgen. Hoe is het met je kleine grote meid?! Hier lopen we al langs alle meubels! Had gehoopt dat het wat minder snel zou gaan, want werkelijk niets is meer veilig haha! Liefs, Janneke
ja toevallig he hahaha.. mijn lichaam heeft zich wel weer goed aangepast in die zin dat m'n cyclus redelijke normaal was (daarna een paar maandjes aan de pil geweest, dus we zullen zien hoe het nu gaat.. mijn mijn kleine grote meid gaat het helemaal prima, ook zij loopt al langs de tafels en vind het super om alles van de tafel af te trekken.. zijn al heel wat glazen drinken over de tafel gegaan hihi maar jij dus ook weer voor een derde kindje? wij doen het nog even rustig aan hoor, maar lijkt me zo gezellig later... ook al weet ik ook wel dat de slapeloze nachten even weer pittig zullen zijn. Leuk je hier weer tegen te komen! gr leentje
zeker Hmm die "bezwaren" zijn er hier dus ook wel geweest...maar ach samen op een kamer is toch leuk en idd over dat niet gezond zijn...ik las hier nog iets over in een boek..daar stond ook een qoute dat veel mensen bij een derde opeens bang zijn dat het dan niet goed zal gaan. Tenslotte heb je al 2 gezonde kids en zou je nu weer dat geluk hebben...maar er stond ook....je kunt het ook anders bekijken, je hebt al 2 gezonde kids dus des te meer kans op gewoon weer een gezond kind aagezien de eerste 2 ook gezond waren... Nou dat vond ik zo logisch klinken
Mooie insteek Lov23 het voelt idd bijna alsof je het lot gaat tarten ofzo Leentje, wij doen ook kampjes aan. We doen niets om het te voorkomen en als het ons gegund is: heel graag! Kan toch bijna niet wachten om weer zo'n kostbaar frummeltje te mogen dragen... Ik zou zo graag nog een keertje het hele proces mee willen maken! Maar we zullen zien wat dit jaar brengt! Allereerst de 1e verjaardag van onze meisjes! Over 3 maanden al weer!
lov23; je hebt inderdaad helemaal gelijk, waarom zou het nu niet goed gaan... bovendien ben ik nog maar 26 dus ook niet meer risico wat leeftijd betreft... maar ja ook al weet ik het wel, blijft soms toch lastig mezelf te geloven haha janneke; inderdaad over drie maanden alweer de eerste verjaardag, wat is het jaar voorbij gevlogen he?!
Ja ontzettend snel! Het lijkt nog helemaal niet zo lang geleden dat ze werd geboren... Ik ben trouwens 27 zijn we straks nog best jonge mama's met al 3 kids
Ach weet je risico heb je altijd......in de buik...als ze geboren zijn...en de rest van hun leven...dus ja.. Ik ben zelf 28 en heb 2 meiden....lekker toch zo jong! hahahaha....
Ik had het er met mijn moeder over tijdens mijn eerste zwangerschap, dat ik zo bezorgd was of alles wel goed was/komt. Ik baald een beetje van dat onzekere gevoel en vroeg me af of het weer over zou gaan na de geboorte. Haar antwoord: "Denk je dat echt?! Dat gaat nooit meer over! Eerst is het die enge eerste 12 weken, dan is het of je haar wel vaak genoeg voelt, dan is het of de bevalling wel goed gaat, dan is het vallen als ze leert lopen, de eerste keer alleen buitenspelen, de eerste keer aleen naar school, de eerste keer uitgaan... Zelfs nu maak ik me nog zorgen om je, want mijn kindje is zwanger! Dat zorgen maken gaat nooit meer over en komt voort uit een ongelofelijke hoeveelheid liefde" Ik vond het toen al mooi, maar nu merk ik pas hoe 'waar' het is... Je zal idd je hele leven in meer of mindere mate bezorgd zijn om je kinderen
pff helemaal waar hoor! De eerste keer ziek zijn van je kind dan....jeetje! Ik ben eigenlijk best een vrij nuchter persoon...maar toen mijn oudste de eerste keer ziek was...man o man ik was zo ongerust. Je leert jezelf ook echt wel kennen als moeder he......
Je leert jezelf inderdaad echt kennen als moeder. Ik ben altijd zeker van mezelf geweest, tot de kindjes ziek werden... Man man man wat wilde ik dat graag van ze overnemen, en wat voelde ikme machteloos... Inderdaad, lekker jong. Dat was een bewuste keuze :-D
ja gek he hoe je verandert als het om je kids gaat! Hier wilde ik ook altijd graag jong moeder worden...voor mijn 25ste een kindje...nou ze werd geboren op mijn 25ste verjaardag dus wat dat betreft was het wel erg bijzonder hahahaha.. Nou wil ik graag voro mijn 30ste helemaal klaar zijn en dat zal ook wel gaan lukken denk ik.... We zijn 2x in de eerste ronde zwanger geraakt dus ik hoop dat het nu weer zo snel zal gaan..! Ik denk dat ik nu nog 1 a 2 strippen zal slikken van de pil en dan wordt het weer een spannende tijd!!! Heb er helemaal zin in hahahaha
Ik heb altijd geroepen dat ik na mijn 30e geen kinderen meer wilde en niet wilde trouwen... Niet omdat je na je 30e oud zou zijn, maar gewoon omdat ik dat wilde. Tot nu toe is dat allemaal gelukt! Hier was het bij de oudste 13mnd en bij de jongste 3 mnd dus ik ben erg benieuwd. Spiraaltje is er sinds 11juni uit, dus ik wacht geduldig af tot het raak is Op de een of andere manier ligt er nu ook geen druk meer po, het moet niet meer.. het mag
ik vond mezelf ook altijd een vrij nuchter persoon, maar nu... .pfff ben een stuk emotioneler geworden.. als de kinderen ziek zijn vind ik dat ook moeilijk, helemaal als ik dan moet werken en oma ze moet troosten. . heb me echt wel eens een slechte moeder gevoelt ik wil ook voor m'n 30e klaar zijn en tot nu toe gaat dat allemaal prima ben beide keren bij ronde 4 zwanger geworden, ben benieuwd hoe dat nu gaat... wij gaan er vanaf september weer voor denk ik... wel alvast weer gestopt met de pil, dan kan m'n lichaam even wennen. vind het ook wel weer spannend, maar inderdaad de druk is er wel meer af. Ik wilde heel graag een broertje of zusje voor onze zoon. dat wil ik nu opnieuw, maar voelt toch anders. lov23: dat was een bijzonder verjaardagscadeautje zeg!!
Gek he? Het laatste'met de jongste was darmkrampjes... Hartverscheurend huilen met dikke tranen... Had het in een oogwenk van haar over willen nemen! Zooo sneu! Gelukkig is ze sinds haar geboorte werkelijk waar nog nooit ziek geweest!! De enige verhoging die ze heeft gehad was van tandjes, maar we hebben er nu 8 dus eventjes een periode vrij hoop ik voor haar! Ik was 22 met mijn eerste en net een weekje 27 met mijn tweede. Ook ik heb altijd geroepen voor mijn 30e klaar te willen zijn! Wat grappig dat we allemaal zoiets hebben!! Van de eerste was het in ronde 4 raak en van de tweede in ronde 2. Ik houd mijn temperatuur bij en volgens fertilityfriend heb ik de 30e eindelijk een eisprong gehad! jeeeeej!!! Op de verjaardag van mijn oudste! Ik ben heel benieuwd wat er vanaf nu gaat gebeuren, want dit is dan officieel ronde 1!
spannend janneke!!!! Ik moet nog even geduld hebben hahaha.... @Leentje ja was mooi! @Leona ik moet deze keer ook niet zo erg als de andere keren hiervoor....gel he...ik heb dat dus ook. Maar ja wie weet als ik eenmaal echt gestopt ben met de pil......
Als je nog tips wilt hoe je het leuk kan maken voor een meisje en een jongen samen mag je mij wel privé berichten. Ik doe veel met schilderen (wandschilderingen en veel kleur) Misschien kan ik je wat leuke tips geven!!!
Vals alarm, toch geen ei... Volgens mij heeft mijn tweede me stuk gemaakt Maak er dan wel grapjes over, maar ik voel me best verdrietig... Helemaal nu vandaag de 8e(!!!) moeder op het schoolplein heeft verteld dat ze zwanger is Ik gun het haar absoluut, maar ik wil ook zo graag... Miss toch maar eens een afspraak gaan maken bij de huisarts?...