Fijn da je die beslissing hebt kunnen maken. En in principe was je zwschap gewoon goed dus dat gebeurt nu ook weer! Je zal gewoon veel meer in de gaten worden gehouden he? Ook fijn ergens he.... Hier zal ik ook weer naar een gyn gaan. Eerste keer zwschapsvergiftiging gehad....tweede zwschap weer hoge bloeddruk....nu mocht ik bij een eventuele volgende zwschap gewoon weer komen. Nou dan ga ik liever naar een gyn!
Dat hoor je vaker he, dat de moeder het aanvoelt... Zo bijzonder dat instinct... Ja ik weet het, ik zou er zelf ook open over zijn, maar voor heel veel mensen is dat heel moeilijk. Dus ik vind het gewoon heel knap en goed dat je dat doet. Dat maakt ook dat het voor jouw omgeving makkelijker is om je te benaderen denk ik. Mooi Ik hoop echt dat je een hele mooie, pijnloze, prachtige zwangerschap met een bijzonder goed einde mag krijgen. En ik weet dat het niets aan je verdriet of gevoel zal veranderen over Bart. Maar het vervult wel de wens van een groter gezinnetje Zeester: Hahahaha nee de naam ga ik niet delen hihihihi. En bedankt voor je mooie compliment!!
@lov dat klinkt ook niet als zorgeloos zw zijn? Fijn dat je meteen naar gyn kan. Ik hoef in principe pas op t einde naar gyn, maar ik kon ook meteen komen. We zien wel. Missch allebei? Ik zag net je eerdere vraag. Te veel vruchtwater komt veel voor en is bijna nooit een groot probleem, maar leidt wel tot liggingsprolemen. Dus in mijn geal is het indirect de oorzaak. Normaal kan een kindje met 38 weken niet emer draaien, bij mij wel. Daarom krijg ik vanaf 36 weken heel veel echo's. Dan wordt het echt super spannend... @babbelbol: dat heb je echt heel mooi en goed verwoord! Ja bijzonder hè dta moederinstinct? Ik ben al een hele tijd bij een lotgenotenvereniging en daar hoor je het heel veel. Ik vind dat echt heel bizar.
Heel bizar is het, heel oer... Lov: Oh jeetje jij hebt het ook voor je kiezen gehad dan!! Ik heb alleen pech voor mezelf gehad: Heel zware BI en vanaf de 18 wk pijnlijke harde buiken, waardoor ik niet veel meer mocht. Oh ja en zwangerschapsdiabetes. Maar dat is wederom alleen lastig voor jezelf en de diabetes is niet erg voor je kindje zolang je het onder controle hebt En die HB: als je er gehoor aan geeft is er ook niks aan de hand meestal. Maar ik deed 2 dagen weer meer belasten na 37 wk en toen is ze ook geboren (broer met 39 wk)
Nou babbelbol ook nie niks! Ja je voelt je dan echt niet lekker gewoon. En bij de jongste een grote fout gemaakt in het begin......ze zou een ma zijn....hele week op een mk gewacht. Toch en dag voor curretage een echo geeist...en ja hoor een hartje klopte! Dus zwschap was even niet zo leuk in het begin....
Nee niet echt b de eerste was het dus 3 x per week aan de ctg bloedprikken en urine inleveren.....en de bevalling was ook nog met complicaties. En toch wil je dan weer
hih ik kom er net achter dat mijn nod op de verjaardag van mijn jongste is! Nou dat zou leuk zijn hahahahah
@lov dat is heftig zeg als je voor een curretage gaat en het hartje blijkt te kloppen. Ongelofelijk. Stel je had die echo niet geeist.... Wat voor complicaties had je bij de bevalling, of wil je dat liever niet delen? Da zou heel leuk zijn als je op de verjaardag van je jongste een positieve test hebt...
Ja erg he Nou ik heb beide keren sterrekijkers gehad en de eerste bevalling ging echt niet goed en uiteindelijk een vacuum...hoop gedwu en getrek weeenopwekkers...infusen....hartslag van mijn meisje die daalde...gewoon erg heftig. Bevalling nm2 weer sterrekijker en zag de bui al hangen....maar das gelukkig allemaal goed gegaan. Buiten een hoop bloedverlies waaroor ik aan het infuus moest. Placenta wilde beide keren er niet uit.... Hahaha toch wel een hoop als je het zo schrijft
lieke: ik heb zoveel respect voor je, hoe je er mee omgaat. ik begrijp je angst heel goed en vind het heel moedig dat je het aandurft. dank je voor je tips betreft de misselijkheid, ik ben vadaag boodschappen gaan doen en heb echt opgelet met wat ik koop, nu meer fruit en crackers ipv toegeven aan alle zoetigheid en hartige dingen love: jeetje ook voor jou zo heftig geweest, er kwam ook bij jou veel bij kijken. en dan ben je bevallen en ben je er nog niet pfff knap hoor. ik heb opzich wel goede zwangerschappen gehad, bij de 2e wel thuis komen te zitten met 18 weken door een rughernia, maar met de injecties van de anesthesist was het goed vol te houden. ik ben bij beide ingeleid met 38 weken ivm niet zelf krijgen van onsluiting maar wel heftige weeen. ook bij beide een catheter gehad. bij de eerste 3 dagen gebleven ivm bloedverlies. dus bevallen is ook niet mijn ding zullen we maar zeggen.
@ kim jeetje ook niet niks! Nee trekken aan de navelstreng en duwen op de buik...spuiten zetten...bijna op de operatietafel belanden...terwijl je van je kindje wilt genieten. Maar dan heb je dat lekkere kind op je borst en interesseert je niks meer hahaha!
Oei ik heb qua bevallingen redelijk geluk gehad... Het ergste wat ik heb gehad met bevallen is een weeënstorm van bijna 9 uur.... Maar dat is niet eng of gevaarlijk. De uitdrijving ging al 2x perfect... Heftig hoor!!!!!!
@ lieke ,respect! @bevallingen :altijd eerder dan 40weken maar dat komt omdat ik weken ovoorhand weeën had en die weeën gaven hun naweeën op de beebjes hun hartslag. Plus mijn ater is nooit vanzelf gebroken 2x laten doen en inleidng dus. Bij de dochter knapt het vanzelf toen ik op de arbreidskamer lag en ik mocht niet persen terwijl ze eruitkroop in mijn ogen omdat hun nog niet klaar waren met hun gerief en nee zoiets wil ik nooit nog meemaken je kind ophouden door hun. De oudste was een dikke sterrekijken man man heb ik daarbij afgezien en toch snel bevallen terwijl het een 1e was maar de vv zei telkens :"mevrouw u zal nog niet bevallen zijn tegen de avond".Terwijl ik om 1u15 binnenkwam s'morgen en om 5u55 had ik hem maar zijn ductus sloot niet per direct dus 1,5 couveuse gelegen. Ook niet leuk nhoor je alle kindjes huilen op de gang en je hebt de jouwe niet bij je en dan de naweeën... Bij de 3e heb ik afgezien omtrent het feit dat we met 16 vrouwen op geen 24 uur bevallen zijn ,TE DRUK en te weinig hulp en ik was slap op de benen en mijn jongste was geen droombaby ,hij huilde veel sliep weinig tot niets en dat heeft hij gedaan tot 3 maanden geleden en er scheeld niets aan hem. Ach het is niks tov.Als iemand zijn of haar kind moet verliezen dus we mogen nog in onze handjes wrijven Daarnet lang aan de telefoon gehangen met mijn allerbeste vriendin en de vraag kwam er al stotend en bang uit van haar kant of we voor een 4e zouden gaan. Heb geantwoord dat ik aan de pil ben en geen datum heb om ze te laten.En toen begon ze snel over iets anders... Heb met ze te doen want deze vraag ontweek ik al zolang omdat zij zeer zeer graag een 3e willen maar eerst wilde hij niet ,toen zij niet en zo 100 x omgedraaid en nu is de jongste bijna 6 vindt ze het te laat om nog te beginnen plus ze wil ze allemaal even grote kamers geven en ze hebben enkel een logeerkamer over (volgens hun normen niet goed genoeg). Het babybezoek was fijn gisteren maar het heeft me niet doen overdonderen om nu direct te stoppen met mijn pil. Denk dat ik misschien anders ga denken als maandag de school start
Persen bij de eerste 2 uur.....de tweede 1,5 uur....syerrekijkers zijn vreselijk want je hebt gewoon al vrij vroeg een persgevoel maar je mag niet....nou je weet zelf dat als je lichaam zegt persen je het niet kan tegenhouden....nou probeer dat maar eens een paar uur... Ik was kapot! Ook beval ik,altijd in de nacht...dan ben je vervolgens de hele dag wakker...bij de oudtse lag er een kindje bij ons op de kamer die de hele nacht huilde...dus niks geslapen... Bij de jongste huilde zij de hele nacht...ook niks geslapen. En ik gaf beide kids bv dus dan moet je er ook zelf uit iedere nacht.. Aaahhhw waarom wil ik alweer die derde hHahahahaha...nee soms dnek ik wel eens...waaro m wil ik weer bevallen en die nachtvoedingen enz... Maar die gedachte is snel weer weg hahahah.... Ben eens beneiuwd of ik deze keer veel misselijker zal zijn bv....of de zwschap heel anders gaat zijn. En waar ik me heel erg op verheug is dat de oudstenhet veel intenser gaat meemaken. Ik,kan het nu echt met haar gaan delen....dat lijkt me super!
ja sterrekijkers zijn erg he Maar hierna gaan jullie er toch voor of niet! Ik zou niet midden in de strip stoppen...dan krijg je een gekke cyclus....
Ik stop niet in een pilstripcyclus of hoe je het mag noemen, zou men eigen voor de kop slaan denk ik oja de bekkeninstabioliteit had in na nr.3 zeer erg ,schrikt me best af want met een groot gezin = meer werk en zomaar stilzitten zit er dan echt niet meer in. Daarom hoop ik dat ik het kan volhouden tot januari ergens of iets later dat de jongste ook op school zit mocht ik dan bevallen is er enkel de baby en ik tenzij er zieken vallen.
En ik hoor de vv nog zeggen toen ik zei bij de oudste hah ,gek ik voel hem niet meer is hij daar? Dat ze zei dat kan niet mevrouwtje ,dat kan niet en na toucheren vloog ze over mijn schouders naar de tafel waar de telefoon opstond om de gynècoloog op te bellen.Goh die vrouw ...en daarom keek ik als eerst wie er was als ik het verloskwartier binnenliep ,niet die dacht ik
nimme; dat klinkt ook erg heftig jou bevallingen, een huilbaby jee dat is zo zwaar. mijn oudste heeft 3 maanden gehuild dus weet een beetje wat het is. ja sommige zijn heel veel eissend voor het hebben van kinderen, mijn broer heeft dat ook alle kids moeten alles hebben zijn ze 2 jaar lopen ze met een 3ds rond. lov: ik begrijp heel goed dat je dat soms denkt zeker na zo'n bevallingen. ik heb bij de eerste de bevalling als een hel ervaren dus had voor de tweede duidelijke afspraken gemaakt. ik heb eerst een ruggeprik gehad,t oen catheter en ben toen ingeleid, en dat was goed te doen. had alleen helaas al een week weeen achter de rug. voor nu ook weer ruggenprik in het dossier. het lijkt mij ook super dat mijn oudste het nu intenser meemaakt. ze begrijpen nu meer dat is wel leuk.