Derde kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door loesje6, 12 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Hi ladies,

    Zo’n mega dilemma hier. Een vraag die alleen mijn man en ik kunnen beantwoorden natuurlijk, maar ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook hebben getwijfeld.

    lang verhaal kort:
    Wij hebben 2 jongens van 8 en 5. Voor mij was er altijd de wens voor een derde. Met name 2-3 jaar geleden… mijn man was er toen nog niet helemaal klaar voor. Maar de deur stond zeker op een kier. Hij wilde nog iets langer wachten… Toen kreeg ik gezondheidsproblemen. En daarbij ook een burn-out van alles wat er op mij af kwam. De wens on hold gezet. Ik heb gewerkt aan mijn herstel en voel me nu weer prima. Mijn man heeft het al zeker een half jaar over of we er nog voor gaan. Zijn wens is groot!
    De mijne ook!! Alleen ineens zoveel beren. De jongens nu lekker beide op school. Ik ben eindelijk lekker afgevallen. We kunnen gaan en staan waar we willen. Hoe gaat een nieuwe zwangerschap? Een nieuw kindje.. Weer opnieuw in de luiers… de klassieke twijfels!!
    Maar het lijkt me Oh zo geweldig om alles nog een keer mee te maken. Maar het voelt ineens als zo’n grote stap! Ben ik daar klaar voor?! Wil ik dit echt?

    moest het even van me afschrijven!!

    iemand die dit herkent? En wat besloten? En hoe snel er toen voor gegaan?

    Ik ben nu wat ouder (36) en heb een lisexcisie achter de rug… dus ben ook bang dat dit invloed zal hebben op het zwanger worden of de zwangerschap!
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Jouw verhaal heeft wel wat overeenkomsten met mij verhaal ;)

    Wij hebben 2 meiden van 4 en 7. Wens vanuit mij voor een 3e bestaat al geruime tijd (ongeveer 3 jaar). Man wilde toen nog niet. Uiteindelijk wel maar eerst verbouwen. Verbouwing was afgelopen december af, in november ben ik me de pil gestopt.

    We zijn er voor gegaan omdat het gewoon niet compleet voelt hoe ons gezin nu is. Er is ruimte voor nog een kindje. Ik kijk erg uit naar de baby tijd. Wel merk ik dat de vrijheid die ik nu de jongste naar school gaat heb ook erg fijn is. Maar dat staat niet in verhouding tot de lege plek aan de eettafel...

    De twijfels die je noemt zijn er hier ook langs gekomen hoor. Vooral vanuit mij man, hij had 2 kinderen ook prima gevonden.

    Ik ben trouwens ook 36 en heb na mijn 1e zwangerschap een lisexcisie gehad.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Mijn dochters zijn 5 en 7. Ik heb altijd een 3e willen hebben. Manlief wilde er niets van weten. Jongste was een huilbaby. Ons huis te klein, terug naar af etc etc. Wij zijn vorig jaar verhuisd naar een groot hoekhuis. Sindsdien is de wens weer helemaal opgelaaid. Vorig jaar augustus dit nadrukkelijk naar manlief uitgesproken. Hij had het al aan zien komen. We hebben veel gesproken en manlief moest echt even schakelen. Maar nu is ook hij helemaal om en nu kijken we ontzettend uit naar een nieuwe positieve test. In februari was ik zwanger maar helaas een bbz in maart. In mei weer begonnen dus we zijn hard bezig. Wij twijfelen zeker na de bbz helemaal niet meer. Ons gezin is nog niet af..
     
  4. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier beetje hetzelfde laken één pak. Kindjes zijn nog wel iets jonger, maar als de baby geboren wordt gaat de jongste ook naar school. Door allerlei omstandigheden is het hier ook wat meer leeftijdsverschil geworden dan 'gepland', maar ben nu toch wel heel blij.

    Daarnaast als ik terug denk hoe vreselijk snel de afgelopen 4 jaar gegaan zijn, vermoed ik dat dat met nr. 3 nog sneller voelt en dan heb je weer alle tijd voor jezelf met 3 kids op school en is er weer rust :). Time flies!
     
  5. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Heel herkenbaar!!! Tof dat jullie er nu voor gaan! Hopelijk ben je gauw zwanger!!

    Dus na je lisexcisie heb je de 2e gekregen? Had je hierdoor complicaties tijdens de zwangerschap of bevalling? Daar ben ik ook een beetje huiverig voor. Vroeggeboorte of verklevingen waardoor je dan bijv een keizersnede moet…
    Ben echt heel benieuwd (als we ervoor gaan) of ik überhaupt nog zwanger kan worden. Sinds die lis is mijn cyclus ineens heel kort. Van keurig 28 dagen, met duidelijke eisprong (kon ik altijd voelen) naar 23-24 dagen en voel nu niks meer en ook geen maandelijks slijm meer…
     
  6. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Fijn dat je man is bijgedraaid!!! En wat naar van die bbz. Kan me voorstellen dat dat de wens daarna alleen maar heeft vergroot!
    Hopelijk ben je gauw zwanger!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ja dat is zeker waar! Time flies!
    Daarom is mijn wens ook zo groot. Het is allemaal zo snel gegaan. Zou het zo graag nog eens willen beleven!
    Maar heel gek. Bij de eerste 2 nooit twijfel gehad en nu voelt het echt als een hele grote stap!!
     
  8. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Wij hebben het heel vaak over een derde gehad en elke keer toch besloten om het niet te doen vanwege vele redenen zoals: net je vrijheid terug, kinderen zelfstandiger, makkelijker met auto's en vakanties etc. Maar uiteindelijk bleven we er maar over praten en hebben we toch besloten om voor een derde te gaan. Ik denk namelijk dat je eerder spijt krijgt als je het niet gedaan hebt dan wanneer je het wel gedaan hebt.

    Nu inmiddels 8 weken zwanger van de derde en 90% van de tijd weet ik gewoon dat we de goede keuze gemaakt hebben. Die andere 10% ben ik toch een tikkeltje nerveus als ik eraan denk hoe we het gaan doen en hoe druk het zal gaan worden. Maar dat zal zich vast ook wel weer vanzelf oplossen.

    Maar in elk geval dus heel herkenbaar dat vooral de derde echt een grote stap lijkt en dat je veel meer twijfelt dan bij een 2e.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Haha herkenbaar deze ;) Misschien omdat het niet helemaal de standaard is? Veel zaken zijn ingericht op een gezin van 4 (papa, mama, 2 kinderen) en met 3 kinderen ben je toch “een wat groter” gezin.

    Ik ben 8,5 maand geleden moeder geworden van onze derde en ik begrijp nu, achteraf, echt niet waar de twijfel vandaan kwam. Wat een rijkdom! :D Heerlijk druk altijd, maar zo genieten.
     
    Primerose vindt dit leuk.
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw

    Ja idd over 1 en 2 nooit getwijfeld maar die 3e is echt een grote overpeinzing gewrrst
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Dit dus ja! Wij hebben inmiddels na veel praten besloten te gaan voor een derde, maar af en toe vraag ik mij hardop af waar we aan gaan beginnen :p Door die twijfel dacht ik dat ik het misschien niet wilde, want dat had ik bij de andere twee toch niet gehad? Toch heb ik ook geleerd dat de twijfel, niet betekent dat ik het niet wil. Het is gewoon weer spannend en onzeker én het wordt druk(ker). Toch ook het gevoel dat ons gezin niet compleet is en wij alle ruimte hebben voor nog een kindje erbij, ook al is het idd niet de standaard, hebben ons doen besluiten ervoor te gaan. Nu hopen dat het ons ook nog een keer is gegund en dan gaan we het beleven :D
     
    Mapje vindt dit leuk.
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja hier. Mijn jongste wordt deze week 4 en mijn oudste bijna 7. Wij wilden altijd 2 kids maar na de tweede kwamen de twijfels. En steeds als een niet meer wilde wilde de ander toch en heen en weer.

    In oktober 2020 was ik er klaar mee en heb ik alles verkocht en gezegd: we doen het niet. En een maand later zei mijn man: maar een derde..

    En toen heb ik gezegd: blijkbaar willen we dit want waarom twijfelen we anders zo en waarom blijft het terugkomen. Maar dan wilde ik wel nu de Knoop doorhakken en we voor gaan. Dat hebben we gedaan en direct zwanger. Als dat niet zo was geweest waren we vast nog steeds aan het twijfelen.

    Ook ik ben (net) 36. En de jongste is al 4. En we slapen al jaren door en al driekwart jaar geen luiers meer.

    Maar alle praktische bezwaren die we hadden waren ineens voorbij toen ik zwanger bleek. Soms kan het me aangrijpen en denk ik oh neeeee wat doen we nou?! Maar ik voel gewoon dat het goed komt.
     
    Eppo82 en Primerose vinden dit leuk.
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja helemaal herkenbaar in alles!
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn meiden zijn 10 en 2, en hier was de wens voor een voor mij 3e heel groot, na d engelwortel van de jongste zei ik gelijk ik wil er nog 1!
    Mijn vriend was er toen nog helemaal niet klaar voor, maar de deur stond ook bij hem op een kier.
    Hij wilde wachten tot de jongste 4 jaar was, minstens...
    Ik had daar veel moeite mee, en we sloten een compromis.. weghouden augustus dit jaar starten met onze cryo's voor nog een wondertje.

    Helaas ging t in onze relatie heel erg slecht, en kwamen we er achter dat ik hulp moest zoeken voor jeugdtrauma's.
    Ik blijk dus al jaren te kampen met ptss, depressie en borderline, toen ik dat hoorde, en t vast gesteld werd, heb ik resoluut Mijn kinderwens opzij geschoven op de lange baan.
    Straks gaan mn therapieën starten, ik ben er nog lang niet, dit zal jaren in beslag gaan nemen, maar so be it.
    Nu gaat t in mijn hoofd al rond, of ik dit echt wel nog een keer zou willen, want om nu te zeggen dat onze jongste goed slaapt, totaal niet! Ze ligt geregeld nog tussen ons in..

    We zien wel of we beide nog willen als ik voldoende hersteld ben van alles wat komen gaat, wie weet vinden we t tegen die tijd ook wel helemaal goed zoals t nu is.
     
  15. MoJo1986

    MoJo1986 Bekend lid

    2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oohh heel herkenbaar!
    Na de 2e (nu 6 en 4) had ik het gevoel nog niet helemaal compleet te zijn en graag een 3e kindje te willen. Manlief vond 2 wel voldoende. Veel gesprekken over gevoerd en de “voors en tegens” besproken. Manlief ziet vooral beren op de weg en vraagt zich af hoe het financieel zal gaan bv en in de auto etc. Ik zie overal een oplossing voor en denk dat dat allemaal wel goed komt.
    Vorige week kwam het nogmaals ter sprake en gaf manlief aan het ook wel weer heel leuk te vinden, maar ook spannend.. weer in de slapeloze nachten, luiers, flesjes etc, terwijl het nu allemaal zo makkelijk is! Ook is de jongste bekend met koortsstuipen en maakt het ook wel spannend!
    Bij de jongens was ik direct de eerste maand zwanger, dus nu besloten na de vakantie te stoppen met de pil en afwachten of het ons nog gegund is. Uiteraard weet ik dat het niet betekend dat ik weer zo snel zwanger raak. Maar als ik nu zou stoppen met de pil en ik zou direct zwanger raken zou ik uitgeteld zijn rond de verjaardag van de kids en zij schelen maar 1 dag Beide zijn ze te vroeg geboren ruim een maand en die kans zit er weer in! Dus nog even geduld hebben en genieten van onze “makkelijke” vakantie. In september stoppen met de pil en gaan dromen en hopen!
     
  16. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    gefeliciteerd met je zwangerschap!!

    Ja dat denk ik dus ook. Dat als we niet ervoor gaan dat het toch terug blijft komen.
    Maar wat is het moment? Bij de eerste 2 dacht ik daar niet aan. Zodra de wens er was ervoor gegaan. Nu denk ik: stel dat ik nog even wacht, ik bent toch al 36. Misschien verpest ik mijn kansen. Aan de andere kant: even wachten heeft ook zo zijn voordelen. Meer tijd om weer even te sparen. Wil dan een grotere auto, en we willen nog een extra kamer maken op zolder. Aan de andere kant: dat kan ook binnen die 9 maanden…. Pffffff hahahaha
     
  17. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Klinkt goed!!’ Hoop dat ik dat ook zeg tegen die tijd!!
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ja wat je zegt is eigenlijk ook hier wel van toepassing. De twijfel doet mij ook soms denken: wil ik dit echt?
    Maar in mijn hart weet ik dus van wel. Alleen het is zoooo spannend en heeft gewoon meer gevolgen dan toen. Maar is ook wel weer superleuk allemaal!!
    Hopelijk ben je gauw zwanger!
     
    Primerose vindt dit leuk.
  19. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Hier ook alles weg gedaan 2 jaar geleden toen het met mijn gezondheid niet goed ging!

    lijkt me toch wel eng als we ervoor gaan en het meteen raak zou zijn:D
     
  20. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Klinkt heftig!!
    Hoop dat de therapieën je gaan helpen.
    ik heb ook bewust gewacht tot mijn gezondheid beter ging voor ik er weer over na wilde denken. Mijn man heeft het er alweer een half jaar over… ik wilde nog even rust. Maar nu gaat alles goed met me en begint het dus ook echt te kriebelen en vind ik het zo eng om deze keuze te gaan maken!!
     

Deel Deze Pagina