Derde kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door loesje6, 12 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoJo1986

    MoJo1986 Bekend lid

    2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Super leuk!! Geniet ervan!
     
    loesje6 vindt dit leuk.
  2. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Zo herkenbaar! Ik was hier altijd degene die graag een derde wilde. Allerlei redenen waarom, maar vooral een gevoel.
    Tussen onze oudste twee zit ook al wel wat leeftijdsverschil 4 jaar, maar daardoor heb ik juist ook gezien hoe leuk dat kan zijn!
    Wij hebben dit weekend de knoop doorgehakt en gaan ervoor! Ben benieuwd of t ons gegeven is. Nu de beslissing is genomen heb ik er vooral heel veel zin in!
     
    loesje6 en Koekie1 vinden dit leuk.
  3. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Een vroegere vriendin is zwanger geworden na een Lis. Alles gewoon goed gegaan. Als ik het me goed herinner meteen eerste ronde raak.

    Cyclus verandering weet ik niet hoe het zat want zij had een spiraal tijdens die lis.

    Ik denk trouwens niet dat een lis per se de oorzaak is van cyclus verandering. Ikzelf heb geen ervaring met een lis maar voor de bevalling van de eerste had ik altijd 27 dagen cyclus. Daarna 24 dagen. Na de tweede bevalling ook 24 dagen. Volgens mij is de kans groter dat je cyclus veranderd door veranderde hormoonhuishouding met leeftijd dan door een lis. Voor het zwanger worden gebruikte ik 10 jaar de ministat pil. Nooit problemen tot op het laatst ik steeds bloedverlies tussendoor kreeg. Huisarts zei komt door veranderde hormoonhuishouding en deze pil misschien te licht was voor deze veranderingen. Andere pil gekregen die iets zwaarder was en was het weer over
     
    loesje6 vindt dit leuk.
  4. koffieleut

    15 jul 2021
    10
    8
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal, wat een herkenbare berichten hier.
    Hier ook de wens voor een derde. Nu 2 kinderen van 4,5 en bijna 3. Vorig jaar hebben mijn partner en ik wel eens over een derde gesproken. Hij was er nog niet aan toe. Gaf aan het niet niet te willen maar er was geen overduidelijke ja. Ik het afgelopen jaar kwam het onderwerp steeds weer terug maar steeds geen definitieve ja. De afgelopen maandag speelde het onderwerp bij mij wat minder maar vorige weekend weer eens aangekaart. Mijn partner gaf toen aan er de afgelopen maanden wel over nagedacht te hebben en gaf aan dat hij er nu voor open staat. Ik heb van de week een afspraak gemaakt bij de huisarts om de stappen te bespreken. Zwanger worden lukt hier niet op de natuurlijke manier. In 2015 een ICSI traject gestart met in 2016 en 2017 2 succesvolle terugplaatsingen. We hebben nog 6 cryo’s en gaan kijken of daarmee ons nog een derde kindje gegund is. En ik vind het nu rete spannend! Gaat het nog lukken? Een nieuw traject met spuiten wil ik iig niet meer. En soms denk ik ook wel wil ik het nu echt, kunnen we het, hebben we de ruimte, enz en twijfel ik. Maar mijn gevoel zegt ja!! Maar dat hoort er dus een beetje bij (gezien ik dat bij meerdere lees hier).
     
    loesje6 en Primerose vinden dit leuk.
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ja dat gevoel hoort er zeker bij! En ik ben nu zwanger van de derde en nog steeds denk ik weleens omg waar ben ik aan begonnen. Maargoed dat had ik ook bij de tweede en is ook goed gekomen. Nu heb ik het vooral door een regelmatig dwarse kleuter van 4 bijna 5 of als ik slecht geslapen heb. Ik ben ook al 2 jaar uit de luiers en ze zijn aardig zelfstandig dus dat wordt wel even wennen weer straks
     
    Primerose en Mapje vinden dit leuk.
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Onze dochters zijn van hetzelfde bouwjaar :thumup::D
    Leuk dat jullie voor een 3e gaan!
     
  7. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Superleuk! Hoop dat je gauw zwanger bent!
    Ja hier hetzelfde. Super spannend allemaal!
     
  8. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Net meteen mijn banner aangepast:)
    Voelt ineens een stuk echter nu!!!
    Zoooo spannend!!:D
     
    Cobon, Koekie1, Primerose en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik hoopdat t gauw raak is, spannend!!
     
    loesje6 vindt dit leuk.
  10. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Jaa leuk hoor! Hopelijk zijn we straks allebei zwanger! :D Mijn eisprong komt waarschijnlijk ook deze week :)

    Voor jullie ook héél spannend @koffieleut! Hopelijk is het snel raak met één van de 6 cryo’s :thumup:
     
    loesje6 vindt dit leuk.
  11. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Haha dat is in beide gevallen een goed jaar ;)
     
  12. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Ik hoop het ook! Kan eigenlijk niet wachten!
     
  13. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Ik had gister mn ei volgens mij.. Hadden al de hele week niks gebruikt, maar alleen nog niks naar elkaar uitgesproken. Hoe bizar zou het zijn als het nu ook raak is direct:roflmao:.. zal wel niet waarschijnlijk, maar toch het idee dat het zou kunnen... Aaaahh spannend!! :D:D:D
     
    loesje6 en Primerose vinden dit leuk.
  14. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik herken het willen wachten van m'n man in jouw verhaal.
    Ik wilde heel graag al een derde toen de jongste 1 jaar was. Maar m'n man zei toen dat hij minimaal nog 2-3 jaar wilde wachten. Ik was toen 30 jaar. Ik heb een opleiding gevolgd en toen ik m'n diploma gehaald had was hij er ineens wel klaar voor. Toen was mijn jongste 3,5 jaar. Helaas heb ik toen een aantal miskramen gehad en was de jongste ruim 4 en ik 33 jaar toen ik uiteindelijk blijvend zwanger raakte van onze derde. Er zit straks bijna 5 jaar tussen nummer 2 en 3. Maar ben onwijs blij met de hekkensluiter van ons gezin,ook al heb ik er heel lang op moeten wachten.
     
    Primerose vindt dit leuk.
  15. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik herken wat je zegt. De mijne zijn al 13 en 12 jaar. Ik heb zooo veeeel vrijheid nu. Maar weet je, als je het niet doet blijft het "een dingetje". En al je argumenten ten spijt: de keuze maak je met je gevoel. Als iedereen dat met zijn verstand en argumenten zou doen zouden er maar weinig kinderen op de wereld worden gezet :p

    Dus volg je hart: doen!
     
    loesje6 vindt dit leuk.
  16. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Leuk dat jij er ook nog voor gaat!

    hier is de kogel ook door de kerk! We gaan ervoor!!
     
  17. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ja dat begrijp ik. Als ik snel zwanger ben zal er tussen mijn jongste en de baby bijna 6 jaar zitten. Maar het leven loopt zoals het loopt en het heeft ook weer voordelen meer leeftijdsverschil. Dus als ik zwanger mag raken, dan ga ik lekker genieten van die voordelen!!
     
    Noralie87 vindt dit leuk.
  18. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Precies dat denk ik ook! Spannend voor jou!!
    Hier ook voor het eerst onveilig gedaan eergisteren! Natuurlijk zal het wel niet meteen, maar het idee dat het zou kunnen….. echt zo spannend!!
     
    Flien13 vindt dit leuk.
  19. koffieleut

    15 jul 2021
    10
    8
    3
    Vrouw
    ik hoop het ook!! 6 cryo’s is echt nog super veel!!! We hadden er 8 en de eerste 2 terugplaatsingen waren beide raak!! Heel spannend of het met de 6 overige nog een keer wil lukken. Mijn gevoel zegt van wel maar moet er maar niet teveel van uit gaan. We hebben ten opzichte van veel andere vrouwen al zoveel geluk gehad. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest en de verwijzing voor het ziekenhuis ligt er!! Nu is het echt!!

    Jij je eisprong kunnen benutten?
     
    Primerose en Mapje vinden dit leuk.
  20. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Ik snap dat je gevoel dat zegt, na twee zulke succesvolle terugplaatsingen :D Ik hoop voor je dat de derde keer ook gewoon gelijk raak is :thumup: Zijn er lange wachtlijsten voor terugplaatsingen?

    Ik ben nog aan het wachten. Kan zomaar zijn dat het pas dit weekend wordt. Ik heb een lange en onregelmatige cyclus, dus de maanden duren lang..
     

Deel Deze Pagina