Derde kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door loesje6, 12 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Wat herkenbaar hier allemaal! Behalve dat hier de jongste nog geen jaar is... Mijn man wilde juist voor een 3e gaan als er relatief weinig tijd tussen de 2e en 3e zou gaan zitten. Hij ziet het niet zitten om over 2 jaar ofzo, mocht het überhaupt lukken natuurlijk, dus weer in de luiers zitten als je ook net weer wat vrijheid terug hebt. Mij leek het juist wel weer iets hebben wat meer tijdverschil. De wens voor een 3e is er voor mij altijd geweest. Kriebelde al gelijk de eerste week na de bevalling van de 2e... Voelde gewoon nog niet compleet. Hoewel voor beide kindjes wat medische hulp nodig was omdat ik geen cycli heb (had) ben ik na het stoppen met de bv ineens gaan menstrueren. Dus nu gaan we sinds deze maand kijken of er nog een wondertje in mijn buik mag gaan groeien zonder de mmm. Super spannend want ik weet nog geeneens of ik m'n cyclus echt terug heb of dat deze 'normaal' gaat worden laat staan wanneer er een ei springt...
     
  2. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Wat spannend! Hopelijk is de mmm nu niet nodig, dat lijkt me fijn!
    Herkenbaar ook wat jij zegt. Gewoon het gevoel dat het nog niet compleet is.
     
    PeppaP vindt dit leuk.
  3. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Hier begint het rood te worden…
    Aan de ene kant jammer natuurlijk, maar het is pas de eerste ronde en denk dat ik ook wel heel erg geschrokken zou zijn als het meteen raak was geweest:D
    Kan nu nog even aan het idee wennen. Maar hopelijk wel snel raak:)
    Hoe is het bij jullie @Flien13 , @Primerose , @koffieleut?? En natuurlijk ook andere meiden?
     
    PeppaP en Primerose vinden dit leuk.
  4. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28

    Jammer zeg! Tuurlijk was t schrikken geweest, maar ook wel heel leuk natuurlijk! Hopelijk hoef je niet lang te wachten op een positieve test!

    Hier beetje krampachtig gevoel en gevoelige borsten.. zou aankondiging van menstruatie kunnen zijn, maar dan wel vroeg??, of toch van zwangerschap.. we gaan t zien. Ik ga woensdag testen als er dan nog geen menstruatie is.
     
    PeppaP vindt dit leuk.
  5. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Ah balen! De (lichte) teleurstelling is wel een mooie bevestiging van de wens voor een derde ;) Ik merk ook met iedere ronde dat het nog niet is gelukt de wens alleen maar groter wordt. Ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen hebt! :D

    Ik had gisteren eindelijk een positieve ovulatietest, dus ben vanaf morgen pas 1 dpo :rolleyes: Dus nu wachten… (en ieder steekje en krampje opmerken :p) tot mijn NOD (6 aug) als ik mezelf tenminste kan bedwingen om niet eerder te testen :oops: Ik hoop het toch zo dat het deze ronde is gelukt!! #fingerscrossed
     
    PeppaP vindt dit leuk.
  6. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Oeeee spannend!!! Duim voor je!!
    Ja was leuk geweest.. hoop idd gauw raak. Nu we besloten hebben ervoor te gaan kan ik niet meer wachten:D
     
  7. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ik duim met je mee!!! Hopelijk is het raak!!
    Spannend!!
    Volgens mij heb ik een LF van 10 dagen ofzo. Best kort. Maar dat had ik destijds bij de vorige zwangerschappen ook. En toen dus ook gelukt. Mijn cyclus is in totaal wel korter omdat eisprong wat eerder is denk ik…
    Succes op het wachtbankje:)
     
    Primerose vindt dit leuk.
  8. koffieleut

    15 jul 2021
    10
    8
    3
    Vrouw
    Jammer!! Wel een mooie bevestiging van dat het gevoel echt sterk is! Hopelijk is het snel raak. Hier in de wachtstand. Wacht op bericht van het ziekenhuis. En dat kan denk ik nog wel even duren…
     
  9. koffieleut

    15 jul 2021
    10
    8
    3
    Vrouw
    En?
     
  10. koffieleut

    15 jul 2021
    10
    8
    3
    Vrouw
    En?
     
  11. koffieleut

    15 jul 2021
    10
    8
    3
    Vrouw
    Spannend!! En wat zou het fijn zijn als jullie nu geen hulp van het ziekenhuis nodig hebben!
     
  12. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben van de 3e, heel pril. Ben zelf 27 jaar me oudste is 8 en jongste 2. Maar ik voel me zo naar, ik weet niet of ik blij moet zijn of verdrietig heb zoveel vragen en angsten, kan ik dit? Wil ik dit? Is er genoeg ruimte? Wil ik weer opnieuw beginnen net nu de rust weer een beetje terug gekeerd is. Ik ben zo bang zit echt al de hele dag te piekeren. Het was geen geplande zwangerschap.
     
  13. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Het is helaas een vmk geworden..
     
  14. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O ik denk als je die wens niet had, had je hier niet gezeten. :roflmao: ik heb na de 2e een enorm sterke wens voor een 3e gehad. Die was echt immens... maar mam wilde echt niet en op ten duur heb ik met veel pijn en moeite die wens los kunnen laten... en toen wilde man ineens wel haha. :roflmao: nog ff meegelezen hier want ik zag zoveel rationele bezwaren. Met name omdat ze jongste echt een lekker aanwezig karaktertje heeft. Vorig jaar hebben we gezegd, we laten ac weg en zien wel. Ik was snel zwanger helaas vmk. In 2021 begon het wel echt te kriebelen, toen actief geprobeerd en snel erop weer zwanger. Nu is het verlangen inmiddels sky high. Nu zoon ouder is vallen ook veel bezwaren die ik had weg. Er zijn zoveel rationele argumenten om het niet te doen, maar die gelden ook voor 2 of voor 1 kind. Het enige waar ik oprecht spanning van ondervind ia mijn gezondheid en die van het volgende kindje. Dat is en blijft een spannend risico...
     
    Primerose vindt dit leuk.
  15. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ah :( veel liefs
     
    Primerose vindt dit leuk.
  16. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Sorry dit bericht zag ik niet las alleen de openingspost. Nu staat mijn post er wel stom achter.. sterkte! :(
     
    Primerose vindt dit leuk.
  17. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Geeft niet! Dankjewel ♥️
     
  18. koffieleut

    15 jul 2021
    10
    8
    3
    Vrouw
    Ah nee wat klote! Sterkte!
     
    Primerose vindt dit leuk.
  19. MoJo1986

    MoJo1986 Bekend lid

    2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Och nee!! Sterkte…
     
    Primerose vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat balen, sterkte. Mbt lis-excisie kan ik je wel nog 1 ding mee geven.

    Ik heb 11 nov vorig jaar een lis-excisie gehad waarbij ik geen kinderwens had. Ze hebben dus genoeg weefsel weg kunnen en mogen halen. 21 dec had ik een positieve zwangerschapstest. Ben dus direct na de ingreep, begin dec, zwanger geraakt. Op dat moment had ik obviously even geen bloedverlies meer, maar later nog wel enorme stolsels verloren (afkomstig dus van de wond van de behandeling, daarna was het ook weg).

    Mijn bmh is 1x opgemeten tijdens een GUO (ivm een missend bloedvat in de navelstreng). Die was toen netjes 4 cm.
    En nu ben ik 38 wk zwanger en inmiddels is mijn bmh volledig verstreken en bmm verweekt, maar dat is juist de bedoeling op dit termijn. Kortom: een lis-excisie heeft geen invloed op een zwangerschap maar kan in theorie wel zorgen voor een iets vroegere geboorte. Er is immers toch weefsel weggehaald. Dit is mijn 3e kindje maar heeft dus geen invloed gehad.

    Wat ik irritant vind in mijn geval is dat ik nooit een controle uitstrijkje heb gehad na de behandeling. Omdat ik gelijk zwanger werd. Dat heeft dan geen nut omdat je bmm tijdens een zwangerschap sowieso onrustig is. Ik heb met de gynaecoloog afgesproken dat ik 3 maanden na de geboorte de controle laat uitvoeren.

    Succes de komende tijd!
     

Deel Deze Pagina