lieve meiden, het voelt toch gewoon weer niet goed aan. Heb 2 dagen overtijd weer een test gedaan en het streepje was niet echt veel donkerder dan die van 5 dagen ervoor. ik voel nu nog minder verschijnselen dan 5 dagen geleden en voelde toen al niks. heb weer een piepklein beetje lichtbruine afscheiding gezien gisteren. voel mijn baarmoeder niet bewegen voelde ik vorige keer wel. en bovenal is mijn temp weer gedaald met een halve graad. maakt me allemaal weer erg onzeker. liefs irisje
Hoi Irisje, Bah, wat vervelend, die onzekerheid. Ik zou je graag wat opbeurende woorden willen zeggen, maar ik weet niet goed wat die daling van temperatuur inhoudt. Ik hoop maar dat dat niets te betekenen heeft. De verloskundige had tegen mij gezegd dat je niet mag temperaturen tijdens je zwangerschap, omdat dat geen zin heeft. Dat kun je alleen maar doen als je zwanger wil worden, volgens haar. Die lichtbruine afscheiding hoeft niet erg te zijn. Dat kan nog door het innestelen komen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap mijn baarmoeder uberhaupt niet voelen bewegen (had alleen wat krampjes, toen het nog goed was en een raar, maar ander gevoel toen het fout was), dus dat hoeft ook niets te zeggen. Het is nog erg pril bij jou, en je HCG is nog niet op volle sterkte. Als ik jou was, dan zou ik eens een vraag aan de verloskundige van het forum stellen, maar misschien kun je nog beter je eigen verloskundige hier over bellen. Hopelijk kan zij je onzekerheid wat wegnemen. Ik kan me voorstellen dat je ook erg onzeker wordt van de minder positieve verhalen op dit forum. Ik hoop dat je je snel beter en vooral zekerder gaat voelen! Sterkte! Marla
Och meid... wat een rotgevoel toch die onzekerheid.... Ik ga niet zeggen dat er niks is om je bang over te maken, want dat ben ik zelf ook.... Denk er wel aan dat je extra oplettend bent als je al eerder een mk hebt gehad. Zo ga je jezelf druk maken om dingen die je anders niet eens opgevallen waren. Misschien idd ook een goed idee een vk te bellen, zodat die je misschien gerust kan stellen. Ik kan niks zeggen over jouw symptomen, ben helaas geen deskundige... Wil je wel een hart onder de riem steken, en ik hoop echt dat je je druk maakt om niks en dat je weer lekker kunt gaan genieten! Sterkte meid!
Irisje... nee he... Ik ga toch ZO hard voor je duimen nu! Ik weet hoe het voor je voelt.... Vergeet niet dat je nu ook in de innestelingsfase komt. Dus hou de opties open. Ik duim echt Iris. liefs, Amber
Ik duim echt heel erg voor je Iris, met een beetje geluk zijn het gewoon jouw hersenspinsels die op hol zijn geslagen en natuurlijk vokomen begrijpelijk na je mk. Stuur inderdaad toch even aan op een onderzoekje voor je eigen gemoedsrust.
Ik duim mee met de rest Iris, het natuurlijk vanalles zijn, hoeft niet perse negatief te zijn he! Ik zou ook vragen voor een onderzoek, voor de zekerheid! Heel veel sterkte! Jette
bedankt lieve meiden jullie berichtjes doen me toch een beetje goed. ik heb óok niet het gevoel dat ik beter ruik. naja, al met al... wordt strax teruggebeld door de vk. bedankt, liefs irisje
He wat hadden we nou afgesproken? je lijkt mij wel?niet doen hoor. Ik blijf je volgen het komt goed. HOud moed. Laat je het ons weten? Doen hoor! zou het heel erg vinden voor je. Ik denk aan je en duim voor je. jennie72
Irisje, ik kan me voorstellen dat je angst hebt. Ik hoop dat het gesprek met je gynae enigzins je wat kan geruststellen, ik duim voor je dat alles goed blijft verlopen! groetjes flyke
hoihoi De vk heeft me teruggebelt, maar ja meer dan wachten kunnen we nu niet doen. ze heeft me wel een beetje gerust kunnen stellen. ik had allerlei horror scenario's en ze zei dat ik me wel erg druk maakte. Als ik nou maar íets voelde, maar ik voel gewoon helemaal níets, maar dan ook echt níets. liefs irisje ( en alvast bedankt voor het duimen, iedereen )
Meid, de eerste keer dat ik vorig jaar zwanger was had ik 5 dagen voor nod al een positieve test, zoveel verschijnselen had ik al. Helaas is dat een miskraam geworden. Toen ik vlak daarna zwanger was van Juul had ik de eerste weken helemaal geen verschijnselen. Ik geloofde in eerste instantie niet eens dat ik zwanger was en mijn man heeft me toen echt moeten pushen om een test te doen. Gelukkig had hij gelijk. De eerste verschijnselen kwamen toen na een week of acht. Je ziet, iedere zwangerschap kan totaal anders zijn. Voor mij was het eigenlijk een opluchting dat de tweede zwangerschap heel anders was dan de eerste, want bij de eerste was het tenslotte mis gegaan. Ik hoop dat je een beetje tot rust kunt komen en dat alles goed met je gaat! Groetjes, Cynthia
Hè Iris, onzekere periode he? Ook ik had geen verschijnselen de eerste weken, het kan echt alle kanten op hoor. Ik hoop dat je je snel weer wat blijer voelt.
hoi meiden nou het zit echt niet goed hoor. vmorgen weer getest het streepje is even licht als vorige week misschien wel iets lichter. voel me alles behalve zwanger. ik zit nu te wachten op de menstruatie cq miskraam. heb me er al helemaal bij neergelegd dat het afgestorven is, misschien ga ik dan sneller bloeden want dat heb ik verder nog niet gezien. wat moet ik doen als ik niet ga bloeden? moet ik dan een afspraak maken voor een eerdere echo? stel je nou voor dat het buitenbaarmoederlijk is dan blijft je streepje ook licht nl. amber; bedankt voor je lieve pbtje liefs, een hopeloze iris
Oh Iris, je klinkt helaas erg overtuigd... Ik zou zo graag roepen: geef het niet op! Maar ik weet ook (en helaas ook uit eigen ervaring) dat onze vrouwelijke intuitie sterk is. Jij roept al vanaf het begin dat het niet goed voelt. Dat riep ik ook, vanaf de eerste dag. Ik hoop nog steeds voor je dat het meer een angst dan een voorgevoel is. Ik zou de verloskundige wel bellen en haar je bezorgdheid laten weten. Het lastige is dat ze nog niet zoveel voor je kunnen betekenen in een vroeg stadium. Op een bepaald moment is hartactie te zien, dus ik zou wel vragen om een vroegere echo. Je bent bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik weet daar weinig van, maar volgens mij gaat het dan juist steeds meer pijn doen. Je zult nog geduld moeten opbrengen, vind het echt hartstikke rot voor je. Veel liefs Amber
Hoi Iris, Wat vreselijk voor je: ik ben het met Amber eens: wij zelf voelen meestal het beste dat het niet goed zit. Ik heb destijds ook letterlijk tegen mijn vriend gezegd dat ik er vanuit ging dat het mis was. En dat was niet gewoon angst hebben, maar het eigenlijk zeker weten. Ikzelf zou contact opnemen met de gynaecoloog, die in ieder geval een inwendige echo kan maken. Een inwendige echo is veel nauwkeuriger in zo'n vroeg stadium. Heb je bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap inderdaad niet veel meer pijn? Ik weet dat ook niet zeker, maar meestal is dat wel een symptoom, geloof ik. Het is wat Amber zegt: je kunt helaas alleen maar wachten, en alvast met de gyn of VK bellen. Heel veel sterkte en ik duim voor je en denk aan je! Marla
hoi meiden vmorgen huisarts en vk gebeld. huisarts morgen om 9.30u afspraak. vk belt zo terug. het zwangerschapsvlammetje is al 7 dagen uit en nog steeds geen bloed. wel af en toe een eisprong gevoel rechts. daar waar ook de eisprong was deze cyclus. maak me enorme zorgen. hoop dat ik een spoedecho krijg zodat ik weet waar ik aan toe ben. bedankt voor jullie medeleven, later meer, irisje