TSH of FT4 Wat belangrijker voor zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door guusj, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo!!

Ben nu 5,5 wk zwanger. Heb 4 weken geleden bloed geprikt voor de schildklier vanwege mijn miskramen. Nu bleek ik 1.5 week tereug zwanger te zijn en heb gelijk ziekenhuis gebeld voor de uitslagen. Uit de uitslagen kwamen de volgende waardes:
    TSH 4.5 en FT4 van 14.
    Heb de volgende dag gelijk medicijnen gekregen.
    Vandaag weer uitslag gekregen van mijn bloed. Nu TSH van 3.1 en een FT4 van 18.
    TSH nog te hoog maar FT4 al veel beter.
    Medicijnen slaan dus wel aan :)
    Wat is nu het belangrijkste voor het kindje?
    En wie is er ook met soortgelijke waarden zwanger gebleven??

ALvast bedankt

2. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Niemand??

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Volgens mij zijn beiden van belang voor een gezonde zwangerschap. Bij mij werden in ieder geval beiden in de gaten gehouden. De waarden net nadat je de medicijnen hebt genomen zijn niet echt representatief, omdat je lijf er nog aan moet wennen en zich opnieuw moet instellen. Daarnaast is de FSH waarde al helemaal niet representatief tijdens de eerste weken van een zwangerschap, omdat HCG interacteert met TSH en zo tot een hogere waarde leidt. Het kan dus best dat je daadwerkelijk TSH waarde ene stukje lager ligt. Deze TSH waarde is idd nog wat aan de hoge kant en hoewel je FT4 niet slecht is mag deze ook nog best wel wat hoger als het nodig blijkt om op te hogen voor de TSH. Voorlopig kun je volgens mij het beste maar gewoon even afwachten, omdat de waarden nu dus moeilijk te interpreteren zijn.

Deel Deze Pagina