Hallo Dames, Voor diegenen die helaas ook een miskraam hebben gehad... Hoe zijn jullie daarmee omgegaan? Zijn jullie meteen weer gaan werken? Dit is de tweede dag dat ik thuis blijf. Ik bloed nog steeds en aangezien ik mega maandverbanden draag is het niet te doen daarmee mijn werkkleding te dragen. Er daarbuitenom, mijn hoofd staat er totaal niet na om te werken ben nog steeds verdrietig. Herkent iemand zich hierin? Of stel ik me eigenlijk aan. Ben wel benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt op het werk. Groetjes
Mijn miskraam was op donderdag, het gebeurde op het werk dus ben toen direct naar huis gegaan. Vrijdag was ik sowieso vrij, ben maandag weer gaan werken. Mijn leidinggevende was op de hoogte dus heeft me goed in de gaten gehouden en me wat eerder naar huis gestuurd. Ligt er denk ik ook aan hoe lang je al zwanger was. Ik was ergens tussen de 5 en de 7 weken zwanger (erg onregelmatige cyclus) en wist het pas een week. Dan is het emotioneel denk ik iets makkelijker dan dat je al bijna door het eerste trimester bent. Jij bent zelf de enige die kan bepalen of je er aan toe bent weer te gaan werken. zowel fysiek als emotioneel is het een behoorlijke klap. Sterkte!
De 1e keer was ik een week vrij en de 4e keer heb ik me 3 dagen ziek gemeld, omdat de pijn en bloedverlies nogal hevig waren (was op dat moment al 12 weken). Verder ben ik altijd de dag erna gaan werken. Wel met dat verschrikkelijke maandverband in natuurlijk en dus elk uur naar de wc... Had wel afleiding op mijn werk. Thuis ben ik er veel meer mee bezig. Heel veel sterkte!
Eerste keer ben ik een maand thuis gebleven. Eerste week slechte echo, afwachten tot t komt, kwam niet. Daarna tweede week: pillen. Deden niet genoeg. Nog een week later pillen... Die week erna curretage en daarna weer gaan werken. Tweede keer gewoon blijven werken, kreeg wel lichamelijk flink last dus dat doe ik niet meer. Ik had er alleen zo de balen in dat ik in korte tijd weer zo lang anders uit de running zou zijn en was blij dat t spontaan kwam dus dacht werk gewoon door. ( dom)
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Mensen zullen het begrijpen als je er even de tijd voor neemt (ze moeten maar!). En ik kan me voorstellen dat je je met bepaalde werkkleding aan niet op je gemak gaat voelen nu. Het is niet niks waar je doorheen gaat, gun jezelf (en je lichaam) ook even de tijd om het te verwerken...!
Denk dat je vooral voor jezelf moet kijken wat je prettig vind. Toen we bij de echo te horen kregen dat het niet goed was hen ik een week thuis gebleven om het zelf te laten komen maar dat werkte niet. Toen cytotec gebruikt. Na de medicatie ben ik een week thuis geweest en toen weer aan het werk gegaan. Laatste stolsel en waarschijnlijk de vruchtzak ben ik op het werk verloren toen ik naar de winkel liep in mijn pauze. Gelukkig kon mijn moeder schone kleding brengen, dat was wel minder en onprettig.
Doe wat jouw gevoel zegt. Ik ben de eerste keer meer dan een maand thuis geweest, maar dit was ook vanwege een operatie en ziekenhuisopname. De tweede keer ben ik maar een paar dagen vrij geweest. Ik heb het er wel erg moeilijk mee gehad, op het werk gaat alles door, het kan ook goed afleiding zijn. Maar je voelt het zelf het beste aan. Neem je tijd ervoor.
Je voelt het zelf oid het beste aan, luister naar je gevoel. Ik heb me 1 dag na me slechte echo ziek gemeld. Daarna weer gaan werken en de dag dat ik de cytotec nam en de dag daarna ziek gemeld.
Ik ben na de echo 3 dagen thuisgebleven. Gestart met cytotec in het weekend, daarna wel gaan werken. Na de curretage vier dagen thuis gebleven. Maar doe waar jij je goed bij voelt! Jij voelt zelf het beste wat je nodig hebt.
Ik heb donderdag een curretage gehad en de dag erna thuis gebleven. Maandag weer aan het werk gegaan maar dat viel me emotioneel wel zwaar. Nu ook al 3 dagen op rij hoofdpijn. Als ik in loondienst had gewerkt had ik me wel ziek gemeld. Heel veel sterkte!
Meid, ga niet werken zolang je bloed en je midden in je miskraam zit. Ik heb het gedaan maar doe het nooit meer. Achteraf gezien gewoon gekke werk. Ik liep zowat leeg en zat bijna alleen maar op de wc en daarnaast was ik er ook niet helemaal bij omdat ik zo'n verdriet had.
Ik heb bij mijn miskraam gewoon doorgewerkt en mijn curettage bij mijn missed abortion was op vrijdag en toen ben ik maandag weer gaan werken. Maar dat is heel persoonlijk. Ik vind werk een fijne afleiding en mijn bloeden was wel langdurig maar nieg zo erg dat ik er niet om weg kon. Maar wat veel voor mij al hebben gezegd, doe wat voor jou goed voelt.