1e ongi 'minder' na curettage ?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roosje75, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hallo,

Op 4 januari ben ik gecuretteerd en op 21 januari had ik een positieve ovu test (heb getest met zw. en ovu testen om te controleren wanneer het hcg uit mijn lichaam was).
    Nu ben ik nog steeds niet ongi, ruim 21 dagen na de positieve ovutest.
    Ik heb inmiddels ook een zw. test gedaan en die is neg.

Begin februari heb ik wat bruinverlies gehad en doorzichtig slijm met wat bruin erin :oops:
    Zou dat dan mijn ongi zijn geweest? Misschien omdat mijn baarmoeder helemaal schoon is gemaakt en ik mogelijk minder baarmoederslijmvlies heb aangemaakt, waardoor ik dus minder gemenstrueerd heb? :(

Groetjes, Roosje

2. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    de eerste keer dat ik ongesteld werdt na mijn curretage veloor ik juist heel erg veel bloed
    de 1e dag ging er een heel pak maandverband
    doorheen

3. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoe lang heb jij daar toen op gewacht?

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Roosje,

Allereerst alsnog veel sterkte toegewenst met het verwerken van de miskraam. Ik weet uit eigen ervaring dat je er veel verdriet van kunt hebben.

Ik weet wel dat ovutesten positief kunnen testen op HCG, dus dat je een positieve ovutest kunt hebben, als er nog wat HCG in je lichaam is.

Misschien was dit bij jou wel het geval. Mijn eerste cyclus na de curettage was in ieder geval wat langer dan ik daarvoor had en mijn hormonen lagen daarna wat overhoop. Ik had tijdens de eerste cyclus een week voor de eisprong wat bloedverlies en maakte me daar toen behoorlijk wat zorgen over. Ik heb toen met de gyn gebeld en hij kon het bloedverlies niet echt verklaren, maar vertelde me wel dat de eerste cyclus na een curettage anders verloopt dan gewoonlijk. Tijdens de 2 volgende cycli had ik ook nog wat last van een beetje bloedverlies voor de eisprong.

Misschien liggen jouw hormonen ook wel wat overhoop en was je eisprong nog niet geweest.

Mijn eerste ongesteldheid na de curettage begon met eerst wat bruinverlies, dat voor 1,5 dag stopte en zich daarna doorzette in een helderrode, bruinachtige bloeding, zonder stolseltjes. Het was wel wat minder dan ik daarvoor had, maar toch een echte menstruatie.

Succes!
    Marla

5. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi Marla,

Bedankt voor je reactie.

Het is allemaal zo verwarrend..
    Toen ik die positieve ovutest had, had ik daarvoor al een negatieve zw. test gedaan. Zou een ovutest dan toch gevoeliger zijn dan een zw. test?!

Maar goed, er zit niets anders op dan maar af te wachten.
    A.s. woensdag heb ik de nacontrole van de curettage en misschien kan de gyn dmv een inwendige echo zien waar ik ongeveer 'zit' in mijn cyclus..

Hoe lang duurde het bij jou, tussen de curettage en de eerste ongi?

Ik zie trouwens dat je 2 dagen overtijd bent... spannend! Gaat alles goed met je?

Groetjes, Roosje

6. monique77

monique77 Actief lid

17 jul 2007
    305
    0
    0
    Hoi

Ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden na mijn curettage.Ik moet wel zeggen dat dit heftiger is dan mijn menstruatie normaal is.

gr.monique

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hoi

ben ook nog aan het wachten op mijn eerste menstruatie na mijn curretage (1 februari). Ik denk dat je lichaam nog in de war is en rustig aan op gang aan het komen is. Ik moet dit weekend ongesteld worden als ik mijn normale cyclus aanhoud maar ik ga nergens van uit.

Groetjes

8. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Hier nog een wachtende..

Deel Deze Pagina