Hoelang een bevalling duurt, vanaf wanneer tel je?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dot, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mijn vorige bevalling, 7 jaar geleden, is heel geleidelijk gegaan.
    Vanaf wanneer tel je het begin eigelijk? Bij de eerste kleine wee of regelmatige pijnlijke weeen?
    Om 23.00 u uur voelde ik wel af en toe wat pijn, maar ben nog gaan slapen.
    Om ±05.00u wakker geworden, vliezen gebroken, en af en toe flink pijnlijk, met puffen.
    Maar tussendoor kon ik wel nog lachen en kletsen.
    Om 6.00. v.k. gebeld, om dat er nu regelmaat in zat, en om 11.00 was mijn zoontje er.
    Duurde mijn bevalling nu 12 uur, van 23.00 tot 11.00u. of tel je pas vanaf een uur of 05.00u? Dan zou het vrij kort zijn...

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    De gyn zei tegen mij dat je pas vanaf 4 cm ontsluiting begint met tellen!
    Vanaf dan is de bevalling pas echt begonnen!

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O.k. 4 c.m. had ik pas om een uur of 8 s'morgens. Dan zou het helemaal kort zijn...

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    volgens mij is de bevalling begonnen zodra je regelmatig weeen hebt en de vk heeft gevoeld dat er ontsluiting ontstaat.

wat lola zegt zou kunnen kloppen omdat vanaf 4 cm ze de vliezen breken als de bevalling niet vorderd, daarvoor doen ze eigelijk niets als het opeens stopt.

5. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    die van mijn duurde 28 uur bij de eerste..
    ben benieuwd bij de volgende

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Die van mij duurde precies 5 uur, vanaf de allereerste wee, dus echt helemaal vanaf het begin. Heb daarvoor ook geen voorweeën/harde buiken/krampen/etc. gehad. 2 uur later was de vk er en toen had ik al 6 cm ontsluiting. Is dus lekker snel gegaan. Het was nacht, en de vk was dus uit bed gekomen voor ons, ze zei bij binnenkomst nog: even ontsluiting voelen en dan ga ik weer terug naar bed, dan kom ik morgenmiddag weer terug. Nou, dat zat er dus niet in, want toen was onze Milan al lang geboren :).

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, toedeledokie :confused: Dus de eerste 5 uur met weeën om de 2 à 3 minuten mag ik niet meetellen? Ik denk dat ik jou gyn maar lekker laat lullen en ze maar mooi wel meetel ;)

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb zelf geteld vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis was...maar dat was eigenlijk niet meteen het moment dat ik dus echt zwaar pijnlijke weeen had. Ze hebben me weeenopwekkers gegeven en mijn water gebroken en daarna werd het pas ondragelijk :) dus wellicht dat het nog wel korter heeft geduurd.
    maar ik tel vanaf 9 uur savonds en ze was er dus om 2 uur snachts. (en het was me echt lang genoeg! :))

9. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier vertelde me de vk dat de bevalling is begonnen zodra je weeën korter dan 5 minuten elkaar opvolgen... (wat ik overigens ook niet helemaal vind kloppen, want iemand die constant onregelmatige weeën heeft... jullie snappen me)

Volgens die telling heeft hier de bevalling ong. 6,5 uur geduurd.

10. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik telde altijd vanaf de allereerste wee, maar dat is ook omdat ik nogal een turbobevallingen heb gehad..

Als ik zó ga rekenen duurde mijn eerste bevalling maar anderhalf uur! En mijn tweede een kwartiertje, en mijn derde twintig minuten.. Inclusief persen..

Liefs
    Esther

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Whahahaha, ja dat had ik dus ook... Vanaf half 3 s'nachts weeen en vanaf half 12 echt ook zonder pauzes en pas om 4 uur 4 cm...
    dus ik tel die uurtjes ook echt mee, vond het ook een belachelijke opmerking! :) ;)
    En om 11 uur s'avonds pas 5 cm...

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ga pas tellen om de minuut dus een rust en dan een wee weer een minuut rust en weer een wee, daarvoor vond ik het nou niet echt noemenswaardig (zelfs om de minuut vond ik het heel goed te doen, je hebt een hele minuut om bij te komen) pas nonstop met infuus vond ik pittig de rest echt niet..

Als ik ga tellen met weeen om de 3-5 minuten dan was ik al dagen bezig, en snachts zelfs al weken hihi

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn bevalling duurde vanaf het eerste beetje buikpijn ongeveer 3 uur. Geen idee wanneer ik op 4 cm ontsluiting zat. Toen de verloskundige kwam was het in elk geval al 8 cm en daarna duurde het nog ruim 1 uur voordat mijn zoontje er was.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ben beginnen tellen toen m'n vliezen zijn gebroken, had vantevoren nog geen weeën.Maar dat is ook bij iedereen weer anders natuurlijk. ;)

Als ik moet beginnen tellen vanaf dat er ontsluiting is geconstateerd ben ik wel lang bezig geweest, ik liep namelijk al dagen met 1 cm ontsluiting. :)

15. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Toen mijn vliezen werden gebroken (ingeleid) ... Bij mij duurde de bevalling 9.58 uur

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vanaf het moment dat ik weeen kreeg (waren direct pijnlijk en effectief :) ). Je hoort wel eens van die verhalen: 'haar bevalling duurde bijna 3 dagen!' Holymoly denk je dan.. :confused: Blijkt later dat de vliezen gebroken zijn en 48u later de weeen. Tja.. :rolleyes:

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zo zie je maar weer dat het bij iedereen anders verloopt. Vanaf mijn eerste wee tot de laatste waren enorm heftig en fel. Ja, die eerste paar uur had ik mss 2 a 3 minuten om bij te komen, maar de weeën zelf duurden elk zeker 1,5 minuut. Mijn pijngrens ligt erg hoog, heb al het nodige meegemaakt in m'n leven en kan echt wel wat hebben, maar ik hing al snel kotsend boven een emmer van de pijn..Kon ze nog wel aardig wegzuchten, maar om te zeggen dat ik "ze te doen vond".......nee, niet echt, helaas...

18. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Als ik tel vanaf het eerst beetje buikpijn dan duurde mijn bevalling 8,5 uur. Als ik tel vanaf het moment dat mijn vliezen braken is het 15 uur. Maar als ik tel vanaf 4cm ontsluiting weer 4,5 uur. Ik denk dat ik dus maar gewoon die 8,5 uur aanhoudt... ;)

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha zo denk ik idd ook! Ik tel zelf vanaf het moment dat ik regelmatige weeen om de 5 minuten had. (wat snel korter werd) Dus vanaf het moment dat je hier -volgens het kaartje- de vlos moet bellen.
    Ik had na 12 uur weeen (en een pethidine prik inmiddels) pas 4 cm! Dus dan pas beginnen?! echt niet! Ik denk dat de cm niets zeggen. Er zijn er bij die al wat langer met een paar cm ontsluiting rondlopen, zonder dat er wat gebeurd en andersom zijn erbij die heftige weeen hebben, regelmatig, zonder dat de ontsluiting vordert.

Maar ik vraag me ook weleens af bij bevallingen van heel veel uur (of dagen) wanneer ze zijn beginnen te tellen.

en ook ik heb qua pijn al best wat meegemaakt, maar ik denk dat dat niets zegt over hoeveel pijn je tijdens de bevalling kan verdragen, omdat dat zo'n andere pijn is.

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik had bij de eerste im 17.00 mijn eerste wee.. Al twijfelend of het wel een wee was... :) Vanaf 19.00 waren ze regelmatig en om 20.45 heb ik de vk gebeld. Toen vond ik het wel 2 uur geduurd hebben... :) De vk telde bij mij vanaf 19.00 en Jelle is om 1.00 's nachts geboren... 6 uurtjes, dus..

Deel Deze Pagina