Ervaring met een derde bevalling!

Discussie in 'De bevalling' gestart door sim80, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Eind april krijgen wij ons derde kindje. Nu hoor ik veel bevallingsverhalen over een eerste en tweede kindje maar weinig over een derde bevalling. Zijn daar miss nog bijzonderheden mee. Pas zei iemand dat een derde bevalling weer veel moeilijk gaat dan bij de tweede. Vond dat een beetje vreemd. Maar wie heeft hier ervaring in wil er wat over vertellen. ben benieuwd

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Geen ervaring mee, maar ik lees wel mee, ben ook wel nieuwsgierig.

Bij mijn moeder gingen de 1e 2 perfect en snel, de 3e (ik dus) ging wat langzamer.
    Dus ik ben benieuwd, want mijn 1e 2 gingen ook heel snel.

3. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    ik heb bij alle drie mijn bevallingen een langzame start.
    weeen komen heel rusig opzetten.
    bij mijn laatste bevalling, had ik om 22:00 3/4 cm ontsluiting.
    vk heeft toen de vliezen gebroken,en moest ik naar het ziekenhuis toe,omdat dévana in het vruchtwater had gepoept.
    om 22:45 in het ziekenhuis.
    om 23:00 4 cm ontsluiting.
    om 23:45 persdrang 7/8 cm onstluiting.
    24:15 10 cm ontsluiting.
    24:20 dévana geboren.
    het ging dus nog heel snel.
    dévana was er met 1 perswee.
    moet zeggen,dat dit wel de snelste bevalling was,van alle drie.

gr tammy77

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik lees mee!
    Ik ben ook benieuwd.
    Mijn eerste duurde 38u en de tweede 12,5 uur waarvan de laatste 10 min. van 6cm naar geboorte...wat een hell! Haha!
    Hoop niet dat t nu nog sneller gaat zeg!

5. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Mijn 1e was in 12 uurtjes geboren, mijn 2e met 5,5 uur en de 3e ging moeizamer omdat hoofdje niet goed voor de uitgang lag en was er in 7 uurtjes.
    De 3e bevalling vond ik de zwaarste van alle 3.

6. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Nog meer goede (of minder) ervaringen.
    Laat maar horen.....

7. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    mijn eerste bevalleing duurde 36 uur .....ze lag verkeerd met vacuum gehaald

mijn tweede bevalling duurde 18 uur , niks op aan te merken

mijn derde bevalling duurde 20 uur, door de bekkeninstabiliteit voelde ik de pijn van mn bekken boven de weeen

mijn vierde bevalling duurde 4 uur een weeenstorm hij lag verkeerd en bijna een uur met de vacuum . als ik mocht kiezen werd de vijfde net zoals de tweede of de derde bevalling

8. bouchere

bouchere Niet meer actief

mijn eerste bevalling duurde 5 1/2 uur,waarvan 39 minuten persweeen
    mijn tweede 1 1/2, na 1 perswee was ze geboren.
    en mijn derde 3 1/2 uur, en die was na 2 persweeen geboren

groetjes
    diana

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn eerste twee bevallen waren niet zo erg geweldig! Duurde ook uren. Bij mijn derde was ik ook van plan om zo lang mogelijk het thuis uit te zingen en daarna pas naar het ziekenhuis te gaan. Omdat de uitdrijving bij mij het grote probleem is wilde ik perse naar het ziekenhuis! Ik wil je juist waarschuwen dat elke bevalling anders is. Ik werd om kwart voor 4 wakker van shit nou kan ik er niet meer onderuit. Had al weken voorweeen. :rolleyes: Was gelijk serieus binnen de 5 minuten dus ben ik lekker op een stoel gaan hangen! Om kwart voor 7 vond ik het niet meer zo leuk en heb ik mijn man wakker gemaakt van breng snel de andere twee weg. Die wilde nog doodleuk koffie gaan drinken enzo en ik van rennen nou kom op. Ik om kwart over 7 de verloskundige gebeld die was er zo. Ze had mij bijna vermoord dat ik pas zo laat belde bij een derde. :) Maar bij de andere had ik uren weeen en ik had echt geen zin om weer in het ziekenhuis aan te komen met 4 cm. Toen zei binnen kwam rennen was mij man nog de kinderen weg brengen en bleek ik tot mijn stomme verbazing al 10 cm te hebben. Dus een grote discussie tussen mij en de verloskundige , van zei zeg we doen het hier en ik van nou echt niet ik ga naar het ziekenhuis. Ze vertelde later dat ze echt even niet wist wat ze moest doen, heeft ze niet vaak. Ze voelde een erg groot kind en omdat de vorige er ook al zo lastig uitkwamen. Dus toch maar naar het ziekenhuis ik met 10 cm in de auto, mijn man kwam net op tijd terug en had echt zo iets van niet in de auto. De verloskundige reed er achter aan en als mijn vliezen zouden breken zouden we het in de auto halen. :confused: Maar ik zei van echt niet hou het wel tegen! :) Ik heb van de zenuwen in een deuk gelegen, ze konden op de verlos afdeling niet geloven dat ik al 10 cm had want ik zat te stom te grijnsen in die rolstoel en wilde eerst mijn kleren nog uit anders had ik niks ook aan te trekken als ik zo weer naar huis ging. :confused: We waren om half acht bij het ziekenhuis en ze is om 5 voor acht geboren dus net op tijd. Een prachtdochter van 4440 gram. Dus wil je waarschuwen kan ook ineens heel makkelijk gaan.
    Jammer dat mijn baarmoeder niet wilde krimpen en ik zoveel bloed had verloren anders was het een droombevalling geweest. De verloskundige was achteraf erg blij dat ik in het ziekenhuis was, want het vloeien ging erg hard. Moest eerst twee uur plat blijven liggen en heb nog de hele dag aan het infuus gelegen en moet een nachtje blijven. Maar ze zei later wel grrrr moeders van een derde die denken dat ze het zelf wel weten. :)

Deel Deze Pagina