Derde oorbel laten schieten -> fout?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ammie1984, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Vorige maand heb ik mijn tweede gaatje laten schieten. Ik wilde er graag nog ewn derde bij, dus vandaag bij de Lucardi binnen gelopen voor de derde. Was allemaal geen probleem. Bij het zetten zat ze een beetje te klooien.. Uiteindelijk zat de tweede die ze schoot een stuk lager. Die heeft ze er weer uit gehaald. Moet ik even dicht laten groeien en met n paar dagen kan ik m opnieuw laten schieten.
    Nu las ik net dat je het derde gaatje beter kan laten piercen, omdat het misschien door het kraakbeen heen gaat. Daar heb ik helemaal niet over nagedacht, super stom.
    Ik merk dat het aan de kant waar de oorbel nu nog wel in zit, best gevoelig is. Stuk gevoeliger dan bij het tweeee gaatje iig. Ik zit er zo min mogelijk aan en heb ook van dat ontsmettmiddel om het schoon te houden..

Bijgaand een foto. Jullie enig idee of het door het kraakbeen is heen gegaan?
    Tis ook vanmogen geschoten, dus misschien ook nog te vroeg om te 'klagen' over dat het erg gevoelig is..

Bijgevoegde bestanden:

Zeebra vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Misschien net, maar in principe kun je tot een 3e gaatje best laten schieten (al denken piercers überhaupt anders over gaatjes schieten). Vind het er niet heel erg uitzien, zou het gewoon even in de gaten houden en niet te druk maken. Ook als het wel kraakbeen is, wil niet zeggen dat dat altijd fout gaat

3. LesGra

LesGra Bekend lid

2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik heb mijn 3e en 4e gaatje bij lucardi laten schieten. Ja, piercers zeggen dat je het beter kan laten piercen. Ik vind het niet eens heel erg gek geplaatst?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    voel je het verschil niet? of nu niet doordat het nog 'vers' is en allemaal wat anders aanvoelt? Vind het wel érg mooi staan trouwens!

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gebruiken ze bij Lucardi sowieso een pierce-systeem, geen echt ‘schieten’ meer. Daarmee gaan ze dus ook door kraakbeen als je dat wil.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hier bij juwelier 3e gaatje laten schieten. Schilt per persoon of schieten nog kan. Juwelier beoordeelde dit.

7. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb ook het 3de gaatje laten schieten. Geen enkel probleem.
    Het staat niet gek vind ik. Juist mooi.

8. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Ik voel nu juist wel verschil tussen het derde gaatje en het tweede gaatje wat ik heb laten schieten. Tweede had ik nergens last van, voelde niks. Heel klein beetje gevoelig.
    Vind het ju bij het derde gaatje erg trekken en het is ook pijnlijk als ik er aan zit. Wat ik zo min mogelijk doe, af en toe draaien en schoonmaken. Vooral de achterkant doet zeer.
    Maar goed, even afwachten hoe het morgen aanvoelt.

9. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Ziet er prima uit, toch?
    Heb ze ooit, lang geleden, allemaal (4 stuks) bij de juwelier laten schieten, nooit een probleem geweest.
    Verschilt ongetwijfeld ook per persoon hoeveel ruimte er is in je oorlelletje voor je door kraakbeen heen gaat, kan ik me zo voorstellen.

Kwek vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik heb net drie weken geleden mijn derde gaatjes laten schieten bij Lucardi. Ik denk dat het prima kan, maar dus wel dichter op het kraakbeen zit. Bij mij is het ook gevoeliger dan de vorige gaatjes. Ze genezen verder prima, maar kunnen nog wel gaan irriteren als ik er ‘s nachts te lang op lig oid.
    Heeft gewoon wat meer tijd nodig denk ik.

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Heb er indertijd 8 gehad in mijn rechteroor van oorlel tot het "hoogste punt" van mijn oor, en allemaal laten schieten en nooit problemen gehad, noch ontstekingen, noch littekenvorming. Is normaal dat het wat gevoelig/warm aanvoelt maar zou toch moeten afnemen de komende dagen...

Athina vindt dit leuk.
  12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Dat werd bij mijn dochter vorig jaar ook verteld toen ze een helix wilde. Dat kon, mits niet te hoog. Ze 'schoten' het er wel in maar volgens de mevrouw was dit toch piercen omdat ze het kraakbeen eruit duwde met dit apparaatje en niet 'opzij' in het oor. Paar maanden later ging een vriendin van mij ook en die informeerde dus ook daar of ze dit voor haar konden doen (was enthousiast geworden door mijn dochter) en daar vertelde een andere medewerkster dat ze het niet kon doen omdat zij schieten en niet piercen o_O.
    Ik vertrouw dus totaal niet meer op hun verhaal. Piercen met een 'schiet-apparaatje' blijkt gewoon echt geen piercen te zijn vernam ik na wat research. Waarom daar de ene medewerker zegt dat het wel piercen is en de andere medewerker dat het geen piercen is, is me echt een raadsel :oops:.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh wat raar! Bij mij werd echt geschoten vroeger, zoals zo’n spijker-pistool, bij mijn dochter was het meer een soort niet-apparaatje zeg maar? Knopje van mijn dochter was ook anders dan mijn eigen eerste knopje. En ze kreeg geen Sterilon meer mee, maar zoutoplossing-spray (en dat ken ik ook zo van mijn neuspiercing).
    Maar met het risico op een bloemkooloor zou ik inderdaad wel voorzichtig zijn met kraakbeen, en ik denk dat een goede piercer dan veel meer ervaring heeft dan iemand bij Lucardi…

14. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier rechts 2 oorbelgaatjes en links 3. Omdat ik nogal gevoelig ben voor ontstekingen (15 jaar geleden bloedde en zweerde het net zolang totdat ze er vanzelf uitvielen en ik dikke bulten achter mijn oren had).

Met behoorlijke schrik liet ik daarom vlak voor de Corona uitbraak eerst aan beide kanten oorbellen schieten (met een veel fijner systeem dan 15 jaar geleden). Nergens last van. Tweede gaatjes aan beide kanten: ook niet. Nu moet ik wel zeggen: ik verdraag alleen goud of schietknopjes. Dus vol vertrouwen gevraagd voor een derde rechts. Zij was aan het klooien, masker besloeg helemaal door de warmte, het 'schieten' voelde pijnlijk aan en deed de eerste zo'n pijn dat ik er niet op kon liggen pijnvrij. Ik had het idee dat ie niet recht geschoten was. Heb 'm er na enkele dagen uitgehaald.

Voordat ik links liet schieten heb ik eerst gevraagd of een specifieke dame mijn oorbel wilde schieten en daarna gevraagd te checken of het nog gewoon oorlel was, geen kraakbeen in ieder geval. Toen pas durfde ik het aan en ook daar al een jaar blij mee. Het 'schieten' deed geen pijn, de dagen er na ook weinig last gehad, dus die zat wel gelijk goed. Wel braaf twee keer per dag een druppel van een flesje wat ik had meegekregen erop gedaan en vooral niet draaien.

Het ziet er goed en mooi uit!

15. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    3e gaatje kun je prima laten schieten. Het zal misschien iets langzamer genezen dan een onderste of 2e gaatje... Ik heb mijn 3e, 4e en een paar bovenin mijn oor gewoon laten schieten (of zelf geschoten) en gaat echt prima. Kwestie van goed schoonhouden. Ikzelf zou geen sterilon aanraden maar idd een zoutoplossing spray óf de paarse uni cura handzeep.

(heb jarenlang oor en neusgaatjes geschoten...)

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Kreeg jij de zoutoplossing-spray mee? :roflmao: wij alleen de tip om het te kopen :rolleyes:.
    Ik weet helaas echt het verschil niet mee tussen t schietapparaatje ten tijde van hun oorbelletjes en nu dit apparaatje. Ik vond het verhaal in ieder geval erg geloofwaardig dat t een ander apparaatje zou zijn. Toch ben ik wat gaan rondneuzen op internet nadat mijn vriendin die andere medewerker sprak die zei dat t dus geen piercen was wat ze deden en daar vond ik eigenlijk ook alleen maar informatie dat piercen niet met een schiet-apparaatje gaat. Dus ik kan me zo indenken dat t echt niet klopt wat ze zei bij ons.
    Mijn vriendin is toch maar naar een pierceshop gegaan. M'n dochter had t er toen na t schieten over dat ze er nog wel een bij wilde als deze mooi genas, dus ik had al wel afgesproken dat we dan toch ook maar gewoon naar een piercer gaan. Overigens bedenk ik me nu terwijl ik dit typ dat ik haar er helemaal niet meer over heb gehoord de laatste maanden :roflmao:.

Marisje89 vindt dit leuk.
  17. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ik heb aan elke kant 5 gaatjes op een rij en alles is geschoten. Heb het idee dat er bij niks door het kraakbeen heen zit.

18. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Ik heb gisterochtend de andere oorbel kunnen laten schieten. Daar heb ik nagenoeg geen last van. M'n oor die vrijdagochtend is geschoten is nog steeds super gevoelig. Zolang ik er vanaf blijf gaat het goed, maar zodra ik er even langsga om bv schoon te maken, doet het toch wel zeer. Ik kan er ook niet op liggen. Komt verder geen troep oid uit, maar het voelt wel warm aan...
    Is het voldoende om het gewoon te blijven druppelen met de zoutoplossing en er verder vanaf te blijven? Of zal ik de oorbel er uit moeten halen? Dat durf ik eigenlijk niet zo goed. Ben bang dat ik hem er dan niet meer in krijg en het gaatje dicht gaat groeien..

19. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    Eruit halen sws nooit doen. Stel het is geinfecteerd, dan groeit de infectie in de wond binnenin. Piercings/oorbellen die ontstoken zijn of wat dan ook, nooit eruit halen.

Tip; koffiemok met warm water met zeezout erin. En dan 3 x per dag ff 5 minuten je oor erin leggen/hangen :)

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Eigenlijk zou je er sowieso gewoon vanaf moeten blijven, dat draaien en schoonmaken is achterhaald (natuurlijk niet meer als het daadwerkelijk ontstoken is). Ik zou ook schoonmaken met een zoutoplossing en het daarbij houden. Dus niet constant draaien en frunikken, dan maak je het wondje elke keer weer opnieuw open.

Deel Deze Pagina