Tweeling aan 1 kant plopjes voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleurtje03, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik ben momenteel 21.5 zwanger van een tweeling en begin nu plopjes te voelen. Maar nu is t zo dat ik ze steeds aan 1 kant voel. Herkennen tweelingmama's dit?

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben ze je verteld waar je placenta(s) liggen? Hier ligt die van de linkse achter en van de rechtse voor. de rechter is ook wat rustiger dus die voel ik daarom wat minder. misschien dat dat bij jou ook een van de redenen is. Ik voelde de linker trouwens ook eerder omdat de placenta daar achter ligt.

3. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat zei ze niet echt, ze zei wel dat de placenta niet vooraan lag toen ik t vroeg maar meer zei ze er niet over. Had paar dagen geleden wel links opeens een grotere bult zichtbaar zitten. En rechts voel ik juist meer nu.

4. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien dat er dan een een net met de voetjes naar buiten ligt en de andere met het ruggetje een bult maakte. het is best druk toch zo en ze kunnen nu nog lekker alle kanten op bewegen. Je kan de volgende keer even een keertje vragen hoe ze liggen. Het wordt straks wel nog veel drukker in je buik. Ik voel ze nu allebei heel goed en het is af en toe al goed feest.

5. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ojee haha dan ben ik s benieuwd hoe t gaat zijn over n tijdje. ;) ik kan niet wachten iig :) voelt als n geruststelling als ik wat voel. Gaat bij jou verder alles goed met je zwangerschap?

6. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat best redelijk. Alleen mijn rug en mijn bekken beginnen het zwaar te krijgen. gelukkig is daar de fysio voor. De kleintjes liggen nog ruim op de groeilijn voor eenlingen dus dat beloofd nog wat. En verder heel veel maagzuur maar dat gaat hopelijk straks met andere pillen een stuk beter. al met al mag ik niet klagen. En bij jou?

7. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoel je dat je kindjes harder gegroeid zijn dan de gemiddelde eenling? Wat was t gewicht van jouw kindjes bij de 20 weken echo als ik v ragen mag? :) hier gaat t ook goed, alleen wat last van maagzuur als ik wil gaan slapen en bukken en opstaan gaat niet zo soepel meer. Maar zoals jij al zegt klagen mag niet ;)

8. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Kan inderdaad aan de ligging van de placenta('s) liggen en natuurlijk aan de ligging van de kindjes. In het begin kunnen ze nog veel verplaatsen en bewegen ze alle kanten nog op, hoe verder je komt hoe beter je ze kunt onderscheiden! Ik begon rond jouw termijn ook pas af en toe plopjes te voelen en wist ik ook niet precies wat ik voelde. Nu voel ik ze zelfs liggen en draaien en trappen ze in de krappe ruimte en zie je overal je buik bewegen, heerlijk! Fijne zwangerschap!

9. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze zitten allebei boven de gemiddelde groeilijn van een eenling dus ze zijn groter dan de gemiddelde eenling van deze termijn. Ik heb de precieze gewichten niet op papier maar ze zaten allebei boven de 380 gram en dat was met bijna 19 weken. Nou heb ik al een zoontje en die was ook groot en zwaar bij de geboorte dus ik ben benieuwd hoe groot deze gaan worden. slapen lukt gelukkig nog wel maar ja dan een keer omrollen is wel een hele onderneming.

10. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat je ook pas wat later plopjes voelde en dat dat dus weinig zegt :) gaat je toch al gauw zorgen maken.. Ben benieuwd hoe t is als je je buik ziet bewegen overal haha ;) jij ook n hele fijne zwangerschap gewenst!

11. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zijn nette gewichten inderdaad, bij mij waren ze met 20.2 weken 356 en 390 geloof ik. Eentje iets onder t middelste lijntje en een iets erboven. Ben benieuwd hoe groot je baby's ongeveer worden dan :) dat omrollen lastig is kan ik me indenken ja. Gewoon rustig aan nu dan ;)

12. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik doe het rustig aan of tenminste dat probeer ik. Met een 1,5 jarige schiet dat er nog wel eens bij in. Maar gelukkig is de fysio daar die zegt dat ik het rustig aan moet doen. de gyn denkt dat als ik het 37 of 38 weken volhoud dat het wel eens 6 of 7 ponders kunnen worden deze twee. dus dat beloofd wat voor de laatste weken.

13. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend zeg! Met n kleintje erbij is t idd moeilijk om je rustig te houden lijkt me :) maar het is t proberen waard ;)

Deel Deze Pagina