Derde trimester en aankomen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Essie28, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Als je in het begin al best veel bent aangekomen betekent dat dan dat je in het laatste trimester niet meer zoveel aankomt?
    Zeg aub ja..haha.

Ik lees wel overal op inet dat je dan gemiddeld 2 kilo per maand aankomt en vanaf 36 weken niks meer dat betekent dus nog 4 kilo erbij.
    Dat kan nog wel..hoop dat dit ook het geval is bij mij.

Ik ben tot nu toe 10 kilo aangekomen en ik ben 28 weken.
    Dat zou betekenen dat ik 14 kilo aankom op het eind dat hoop ik zo!

Hoe ging dat bij jullie?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh echt? Ik had eigenlijk juist verwacht dat het dan harder zou gaan, omdat de baby dan ECHT groot wordt.. Maar ik heb er eigenlijk geen idee van. :)

Ik probeer er niet al te veel mee bezig te zijn, ben nu 5 kilo aangekomen en eigenlijk heb ik over 2 kilo pas geen ondergewicht meer, haha.. Maarja, dat dat nou allemaal op m'n buik blijft plakken i.p.v. overal verdeeld is natuurlijk ook weer niet echt de bedoeling.. ;)

3. mappel

mappel Niet meer actief

ja hier!! begin veel aangekomen! 8 kg met 22 weken, nu 36 weken en totaal 10 kg, het gaat nu niet meer zo hard:):)

4. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Omdat je kindje groter wordt, wordt de ruimte voor je maag kleiner, waardoor je (ik teminste) veel minder eetlust hebt en veel sneller vol zit....ik denk dat het daardoor wat langzamer gaat :)

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik vind het echt bizar om te lezen hoeveel vrouwen tegenwoordig zo weinig mogelijk willen aankomen. Ik sta daar echt van versteld. Is het tegenwoordig niet het belangrijkste meer dat je doet wat het beste is voor je kindje, zijnde gezond eten? Wat maakt het uit of je 16 of 20 kilo aankomt? Dat raak je heus wel weer kwijt als je je niet loopt vol te eten met rotzooi (snoep, chocolade etc.) tijdens de zwangerschap.....

Waarom zijn vrouwen tegenwoordig zo geobserdeerd over hun gewicht tijdens de zwangerschap? Trieste ontwikkeling. Ik ben 25 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap... Tja, so be it....

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Bij mij werkt het andersom.. de eerste 20 weken niets erbij, tussen week 20 en 30 6 kilo erbij, en vanaf 30 weken tot nu 3,5.. Ach het is voor een goed doel, je kindje heeft echt wel wat nodig hoor en je lijf heeft ook veel energie nodig voor de komende tijd. Ik wilde zelf niet veel groeien, omdat mijn BMI te hoog is (28).. daarom ben ik er een beetje geobsedeerd door geweest ;) Want 25 kilo erbij in mijn geval is gewoon niet nodig en ongezond.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het meeste gewicht kom je naar mijn weten op het einde aan, omdat je lichaam dan ook de vetreserves aan gaat vullen.

Bij de eerste hier was ik met 20 weken niets aangekomen en uiteindelijk werd het toch nog 12 kilo. Ik moest wel al met 28 weken stoppen met werken en als je hele dagen thuis zit krijg je toch meer snaaizin.

Nu bij de tweede was mijn startgewicht +2 kilo (maar deze 2 kilo reken ik verder niet mee). En met 30 weken ben ik in totaal 4 kilo aangekomen (dus 6 kilo boven mijn gewicht voordat ik de eerste keer zwanger was) en nu weet ik het niet meer. Zondag kan ik me weer wegen als ik wil.

12-15 kilo aankomen is gemiddeld heb ik begrepen. Maar goed, meer dan gezond eten en niet veel snoepen kun je er niet tegen doen en is ook gezonder. Verder bepaalt je lichaam alles.

8. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

10 sep 2013
    137
    0
    16

Amen..!

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben tussen week 4 en 8 maarliefst 4 kilo aangekomen. Ondanks het vele overgeven. Ik schrok me een ongeluk!! Sindsdien is er nog ongeveer 3,5 kilo bijgekomen. Dat is dan wel weer netjes.
    Maar ik hou mijn hart vast voor de laatste 10 weken. Ik hoop echt niet boven de 15 kilo in totaal uit te komen.

10. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Kan ik uit ervaring geen zinnig woord over zeggen.....ben gestopt met wegen bij 30 weken....
    Ben flink aangekomen, maar zeker door BV heel snel eraf gegaan. Geen zorgen om gewicht hoor!

11. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja! Haha. Bij de eerste (en nu ook weer) ging het bij mij de eerste weken het hardst, met 26 weken al 10 kilo aangekomen. Uiteindelijk op 14 uitgekomen. Zoontje is met 3440 geboren. Dus bijna alleen maar gewicht van de baby aangekomen op het eind. Ik was ze overigens ook snel kwijt (wel bv gegeven).

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ben je al meteen geobsedeerd als je alleen maar een vraag stelt, of als je gewoon wilt voorkomen dat je onnodig aankomt (op een gezonde manier)? Misschien zorg je dan juist wel goed voor jezelf.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #13 ER14, 21 dec 2013
    Laatst bewerkt: 21 dec 2013
    Fijn dat jij je daar prettig bij voelt. Dat is niet voor iedereen zo.
    Ik snap dat aankomen erbij hoort, ik laat niets en eet normaal maar geef niet toe aan cravings. De baby groeit als kool dus die pakt echt wel wat hij nodig heeft. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik lekker in mijn vel zit en een gezond gewicht hoort daar voor mij bij.

14. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd beetje overdreven. Ik let al jaren op mijn voeding en sport 2 keer in de week. Sinds ik zwanger ben ben ik gestopt met sporten, 4 dagen werken en een kleintje rondlopen is al pittig genoeg op dit moment. Ik let nog steeds op mijn eten, genoeg groente en fruit ed. Al ben ik nu minder streng voor mezelf. Ik noem het maar goed voor mezelf zorgen.... als ik dan toch (te) veel aankom weet ik dat het niet aan mijn voeding heeft gelegen. So be it dan...... maar geobsedeerd. Nee zeker niet.

15. mappel

mappel Niet meer actief

Nou ik denk niet zo zeer met gewicht bezig zijn, maar meer met gezond eten, het zo goed mogelijk voor de baby willen doen. 25 kg aankomen? dat kan niet alleen van de baby komen lijkt mij...

Gezond zwanger, dat vind ik belangrijk!

16. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er met 20 weken zwangerschap al 10 kilo aanzitten. Ik zwol echt helemaal op, kreeg ook best wel wat negatieve reacties over dat het veel te snel was enzo. Uiteindelijk bijna 16 kilo aangekomen. Binnen 2.5 week had ik weer een platte buik en waren alle kilo's eraf! Ik heb die mensen die erover zeurden dus wel even met m'n neus in de wind voorbij gelopen haha. Het is bij iedereen anders. Een gemiddelde is om een idee te hebben maar of je nu in het begin of aan het eind hard groeit.. Als je kindje het maar goed heeft daarbinnen!

17. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Jij ook haha :p ik begon ook met ondergewicht. Woog 45 en nu 52 dus 7 kilo rijker. Maar ipv mooi buikje ben ik gewoon dik haha:p
    Maar ik probeer wel elke week wat aan te komen en hoop na me zwangerschap dat ik minstens 5 a 7 kilo mag houden.

18. Roxyroxx

Nee, maar ik zie het steeds vaker voorbij komen op het forum. Elke keer weer een topic over aankomen. Het is toch logisch dat je aankomt? Ik zeg toch niet dat als je zwanger bent je jezelf moet vol eten met friet, snoep, chocolade? Maar wel dat je goed voor jezelf moet zorgen en gezond moet eten. Maar met gezond eten bedoel ik dus wel genoeg en op tijd eten, niet maaltijden overslaan o.i.d. Voor je kind zorgen begint al tijdens de zwangerschap met goed voor jezelf en je kind zorgen. Als je je zorgen maakt om aan te komen en dan eten laat staan vind ik dat je niet goed voor je kind.

19. Roxyroxx

Tja en toch was ik het binnen korte tijd weer allemaal kwijt.... Ik hield ook veel vocht vast en heb veel prednison gehad waardoor ik ook dik werd, maargoed als ik dan weer na 1,5 maand weer op t goeie gewicht zat zonder te lijnen, veel te bewegen (na ks 6 weken bijna niks kunnen doen) etc., lijkt het me ook niet dat ik me heb volgevreten hé ;)

20. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik heb geen idee.. Ben zelf maar 2 kilo aangekomen en daar kan ik me dan weer zorgen over maken als ik zie hoeveel mensen aangekomen zijn met mijn termij.

Deel Deze Pagina