3e zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Xonie, Dec 7, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xonie

Xonie Lid

Feb 24, 2015
    77
    28
    18
    Hoi dames,

Ik ben inmiddels voor de 3e keer zwanger!
    Het was niet gepland maar enorm welkom en we kijken zo uit naar de komst van dit kindje.

Ik merk alleen dat ik het lichamelijk heel moeilijk vind, we hebben een kindje van 2,5 en een van bijna 11 maanden.
    We zijn nu bijna 10 weken zwanger en ik ben gewoon op.
    Ik heb het gevoel alsof mijn lichaam niet nog een 3e zwangerschap aan kan, ik begin al last te krijgen van de zenuwen in mijn rechter bil, soms zak ik op de grond en kan ik zonder hulp niet overeind komen. Dit had ik bij mijn 2e ook maar dan pas vanaf 25 weken.
    Ook ben ik moe, totaal niet vooruit te krijgen en heb ik al 2,5 week elke dag hoofdpijn.
    Sorry voor mijn geklaag maar ik weet niet hoe ik dit nog 30 weken moet volhouden, het zal een heel groot deel tuurlijk hormonen zijn die bij het 1e trimester horen, ik hoop dat het snel wat beter gaat.

Nogmaals sorry, ik weet gewoon even niet meer hoe ik dit ga doorkomen. :(

Liefs Xonie

2. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,735
    7,263
    113
    Female
    Het zou zomaar kunnen dat het inderdaad zwaar is voor je lichaam, zo relatief kort op elkaar allemaal. Vermoeidheid zal vast deels wegtrekken in het tweede trimester, maar voor het inzakken zou ik andere hulp zoeken via de verloskundige of een fysio. Sterkte.

3. Starfire

Starfire Bekend lid

Apr 13, 2020
    581
    746
    93
    Female
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat klinkt inderdaad zwaar. En toch kan het iets tijdelijks zijn. Het hoeft niet per se te maken hebben met dat je latste zwangerschap zo kort geleden was. Mijn dochter is 5 maar ik had meteen een zware start, vanaf 13/14 weken al ischias en bekkeninstabiliteit. Erg veel vermoeidheid gehad en misselijk. Maar het heeft ook ontzettend gefluctueerd door de zwangerschap heen.

Voor bekkeninstabiliteit kun je het best bij de fysio terecht en je moet het een beetje rustig aan doen met jezelf. Leer je grenzen kennen en probeer het hiermee te doen. Het tweede trimester kan wel enorm meevallen dus het hoeft niet een bergafwaartse weg te zijn vanaf hier.

Hopelijk voel je je snel wat beter!!

4. Suuuss

Suuuss Lid

Apr 22, 2014
    50
    9
    8
    Female
    Ik ben ook in verwachting van mijn derde kindje, al is nummer 1 bijna 4 en nummer 2 van de zomer 2 geworden. Ik was ook ontzettend moe, die twee knullen maken het ook niet makkelijker. Ik ging dagen om 20:00 uur naar bed en kom zelfs op m’n werk in slaap vallen als ik niet oplette. Sinds een paar dagen voel ik dat ik meer energie heb. Zelfs nu, om 21:00 uur, gaat het nog wel. Je energie komt wel weer terug, en inderdaad, blijf je laat houden van de billen/bekken, zoek een goede fysio.

5. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

Apr 13, 2014
    178
    33
    28
    Het laatste trimester was zwaar van mijn derde...ik wist niet hoe ik de dag moest doorkomen en voelde me enorm schuldig omdat ik niet de genietende zwangere moeder was die ik graag wilde zijn. Toen ik me erbij neerlegde dat het oké was, en ik rustig aan moest doen en verder alles los moest laten, ging het stukken beter. Hoop dat dit bij jou ook lukt.

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Herkenbaar hoor! Hier ook zwanger van een derde, twee kindjes van 4 en nu 16 maanden.

Ik ervaarde het eerste trimester ook als erg zwaar, misselijk en zo moe, en je kan er moeilijk aan toegeven want die andere twee zijn er nog om voor te zorgen.

Het tweede trimester ging beter, en nu ervaar ik het weer als best zwaar. Mijn lichaam begint het nu echt zwaar te krijgen.

De grootste tip die ik kan geven is, luister zoveel mogelijk naar je lichaam en neen je rust als het kan. Ik heb dit ook echt expliciet aan m'n man moeten duidelijk maken, dat ik echt moet kunnen gaan liggen als het even niet gaat.

7. Xonie

Xonie Lid

Feb 24, 2015
    77
    28
    18
    Wat fijn (niet voor jullie) om te lezen dat het herkenbaar is!
    Ik ben met mijn verloskundige in gesprek geweest en ik ga a.s. dinsdag op werk praten hoe we dit gaan doen.
    Ik kan letterlijk niks, de hele dag heb ik zoveel rugpijn en last van mn schaamstreek/bekken.
    Als ik in de ochtend opsta voel ik het opkomen, en als ik 1 of 2 dingen heb getild is het mis voor de rest van de dag. Het word met de dag erger, ik vind het enorm beangstigend dit!
    Begin januari ga ik voor de eerste keer naar de bekkenfysio therapeut, ik hoop echt dat zij wat kunnen doen.
    Inmiddels 12 weken en 2 dagen zwanger. Afgelopen maandag de 2e echo gehad, die was gelukkig enorm goed!

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Vervelend hoor... Ik merk nu ook steeds vaker dat ik last krijg van m'n onder rug en schaamstreek! Ik vind het verschrikkelijk, maar als het zo door gaat moet ik echt in uren gaan minderen... Nu al:eek: dat had ik eigenlijk niet verwacht... Maar een fulltime baan waarbij je de hele dag loopt en staat hakt er nu toch sneller in bij die derde:o:

9. roever

roever Niet meer actief

Het is gewoonweg hartstikke zwaar!
    Hier nu zwanger van vierde kindje, straks 4 in kleine 5 jaar tijd.
    En ja, en is/zijn mega aanslagen op je lichaam en al helemaal zo kort op elkaar!
    Hier helpt rust, zoveel mogelijk als lukt!
    Het “scheelt” dat ik thuis bij kids ben en niet werk.
    Het enige wat ik echt moet is ze naar school en psz halen en brengen.
    Ik doe de nodige klussen in en rondom huis en daarnaast lig ik veel op de bank op bed tussendoor.
    Merk hierdoor dat het tot nu toe aardig goed gaat.
    Wel van mn 3 zwangerschap /bevalling lichte verzakking overgehouden waar ik absoluut noet blij mee ben!!
    Dat is nu ook mn allergrootste angst, maar we kunnen sowieos niet meer terug ;)

na deze zwangerschap is mijn prio vooral mijn lichaam eerst rust te geven om daarna weer flink spieren op te bouwen en alles te verstevigen etc!

Het is zoals het is... neem vooral je rust nu en straks na de tijd!

10. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

May 5, 2014
    1,974
    1,599
    113
    Hoi Xonie,

De derde zwangerschap is ook zwaar.. ben inmiddels bevallen van ons 3de meisje...heb het ook zo ervaren...en vroeg het ook aan andere moeders van 3 kids. Zelfs mijn vk zei het.

Daarbij heb je ze kort na elkaar gekregen..hier zit er steeds 2 jaar en 9 maanden tussen;)
    Helaas heb ik toen ik 10 weken zwanger was corona gekregen via mijn werk in de zorg..maar hopelijk geniet je na je bevalling net als ik van je wondertje.

Probeer ondanks je ukkies..toch je rust te pakken , mss kan opa of oma of een tante af en toe oppassen.

11. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

Jun 9, 2019
    1,202
    453
    83
    Female
    Het is zo verschillend per persoon, zwangerschap of omstandigheden etc.
    Ik ben nu zwanger van 3e (andere meiden 7 en 5) en voel mij de hele zwangerschap gewoon top! Heb nergens last van en tot nog vorige week in winkel gewerkt 1x per week.
    maar ik heb geen bekkenpijn of what ever behalve dikke buik niets eigenlijk...

mijn man werkt vanuit huis en meiden gaat naar school etc dus her scheelt echt een Hoop beweging. Hij brengt hun ook meestaal en ophaalt van 3x hockey, 3x tennis, ballet en dans op en neer.

Share This Page