Eenmalig vruchtwaterverlies?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavansaar, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavansaar

18 aug 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ik heb even gezocht en heb wel gezien dat er meerdere topics zijn over vruchtwaterverlies maar kon niks vinden zoals bij mij het geval is.

Vandaag ben ik 36 weken zwanger van dame nr. 2

Gisteren zat ik lekker in de tuin en ik stond op en toen had ik een hele natte plek in mijn jurk.

Ik weet zeker dat het geen urine is geweest want het was niet geel (plas op de wc was dit wel) en het rook ook niet naar urine. Ik kon de geur niet echt plaatsen. Ik weet dat vruchtwater zoetig hoort te ruiken. Het was ook te veel en te waterig voor afscheiding.

Ik ben doorgestuurd naar het zh en hier aan de ctg gelegen en is er een testje gedaan onder de microscoop, deze gaf geen vruchtwater aan. Hierna ook niks meer verloren. Maar ik ben toch niet gek???

Een hoge scheur in de vliezen ken ik wel, maar dan moet er toch af en toe iets blijven lopen? Gisteren wel heel de dag gerommeld maar geen weeën op gang gekomen ofzo.

Wat kan dit anders geweest zijn? Kennen jullie soortgelijke verhalen?

2. Moli

Moli Niet meer actief

heb je op een plastic stoel gezeten?

3. mamavansaar

18 aug 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moli

Nee op een tuinbankje met tuinkussens erop, mijn moeder zat naast me op hetzelfde kussen en haar kont was droog...

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Tuinkussen kunnen ook flink zweten he?
    Ik heb daar ook altijd last van, terwijl een ander dat niet heeft.

Hier kwam het toch echt uit mn blaas trouwens, ondanks dat het helder en niet naar urine rook

Goed dat je het even hebt laten controleren

5. mamavansaar

18 aug 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    @XmoonlightX ik zat net 5 minuutjes... het was ook geen zweet. Ik kom net van een routine controle bij de VK en die zegt dat het "kan" dat een scheurtje weer dichtgroeit, maar dit is nooit echt bewezen...

6. XmoonlightX

Dan weet ik het ook niet :D

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Heb het bij beide zwangerschappen gehad.

Blijkt toch urine en of afscheiding te zijn ook al is het niet geel en ruijt het niet naar urine.. zolang je op je hand blaast en er komt niets dan is het geen vruchtwater

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Afscheiding kan ook echt heel waterig en best veel zijn he? Tenminste hier tijdens mijn zwangerschappen wel gehad. Liep het er echt in een straaltje uit ;):)

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afscheiding kan echt heel waterig zijn idd! Lijkt me het meest logisch dat dat het was.

10. XmoonlightX

Zelfs dan kan het gewoon vanuit je blaas komen is mijn ervaring inmiddels

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg

Ditte..

12. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Dit is niet altijd waar. Ik blies me een ongeluk, maar er kwam niets uit. En ik had toch echt gebroken vliezen (hoge vliesscheur, dat dan weer wel).

TS, bij mij is het vocht toen ook onderzocht en hier werd ook negatief op vruchtwater getest. Pas toen ik de volgende dag bij de gynaecoloog kwam en er vocht werd afgenomen dmv een eendenbek werd pas duidelijk dat het vruchtwater was. Overigens zijn testen waarbij ze opzoek gaan naar een varenstructuur wel vaker vals negatief. Kun je niet via je vk aandringen op een afspraak bij de gynaecoloog?

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    ik had idd bij mijn middelste een hoge vliesscheur. Ik had een keer een flinke plons water met 30 weken (gelijk opgenomen met weeenremmers tot 38 weken en toen ingeleid hahaha)...maar er kwam verders niets meer. Hoofdje fungeerde als stop want zoontje was diep ingedaald. Moest blijven ivm aanhoudende weeen en ivm infectiegevaar. Hij wilde uiteindelijk toch niet zelf komen en ben toen ingeleid met 38 weken.

14. mamavansaar

18 aug 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan ermaar vanuit dat het niks was. Moet mijn teperatuur in de gaten houden ivm infectiegevaar.... Die is tot op heden goed...

Ze hebbenin het ziekenhuis met eendenbek gekeken (gyn) en uitstrijkje genomen, niet positief getest... Vage dingen kan je lichaam doen...

Deel Deze Pagina