Diarree als voorteken voor de bevalling.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Joli86, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Inmiddels 39 weken zwanger en hoop dat de bevalling snel zal beginnen.

Sorry, misschien een beetje vies maar heb toch een vraagje..

Gister een keer flinke diarree gehad en vandaag weer een aantal keren. Nu las ik op internet dat dit 'de grote schoonmaak' kan zijn voor je bevalling. Ik hoop het zo, want wil nu wel eens kennismaken met ons ukkie.

Nu vroeg ik mij dus af, voor wie dit ook als voorteken heeft gehad?

Na hoe lang begon jou bevalling? Begonnen daarna eerst de weeen of braken je vliezen eerst?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste heel duidelijk, gestript, daarna harde buiken, toen darmkrampen en diarree. Moest ieder uur zowat, werd ook misselijk en begon over te geven, dus ik dacht: nee he!? buikgriep!
    Maar na 2e keer spugen (zat nog op mijn knieen naast WC ;)) opeens een wee, 5 min daarna nog 1 en nog 1... Zo'n 4 uur na de eerste wee is zoonlief geboren.

Geen diarree, misselijkheid of braken meer gehad vanaf het moment dat weeen begonnen, dus ik denk echt 'grote schoonmaak'.

Bij mijn derde heb ik een periode diarree gehad, moest ook duidelijk vaker naar WC, af en toe krampen. Voelde me niet ziek of zo, ook niet misselijk, geen harde buiken e.d. Bleek te komen door ligging van baby, darmen zaten in verdrukking. Dat had toen niets te maken met bevalling.

Succes met je laatste loodjes!

3. Wisteria

Wisteria Lid

15 apr 2015
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vanaf zo'n vijf dagen voor de geboorte constant diarree als ik gegeten had. Dit was erg opvallend aangezien ik de hele zwangerschap geconstipeerd was. Dus bij mij was het een voorteken. Ik had ook een menstruatiegevoel wat na 2 dagen overging in voorweeen en een dag later in weeen.

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bedankt voor jullie reacties! Heb al bijna 2 weken last van af en toe menstruatiekrampen. Ik ben nu elk krampje en dingetje aan het analyseren of het niet misschien iets zou kunnen betekenen...

Nog meer reacties of ervaringen..?

5. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Ja! Bij mij begon de bevalling binnen 24 uur.

6. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik lees het ook wel eens maar heb het al 2x gehad en daarna gebeurde niks helaas. Nu 38+2 en vandaag weer, nouja niet zo erg als de vorige keren.
    Heb nu ook menstruatieachtige krampen maar geen idee of het komt door mijn darmen of niet..

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Hoopte ook bij die groep te horen die de grote schoonmaak vlak voor de bevalling had. Tot nu toe 3x gehad, incluis bijna overgeven en heel flauw voelen. Maar helaas zette het steeds niet door, terwijl het wel een beginnetje leek door de vele krampen er bij.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb er al een paar weken last van..
    misschien zijn mijn darmen een beetje aan de vroege kant als dat erbij hoort?
    bij dl iig niet gehad

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Hier ook nog steeds alles rustig, gisteravond wel weer last van menstruatiekrampen gehad, aanwezig maar de meeste niet pijnlijk. Vanmiddag naar de verloskundige, zal eens vragen wat hun beleid is in strippen als je nog niet helemaal uitgerekend bent. Hoop dat ze me in ieder geval niet door laten lopen en laten afwachten tot 41 weken, net als bij mijn dochter. Als ik denk dat het nog bijna 2 weken gaat duren wordt ik daar wel moedeloos van. Van mij mag hij/zij nu al wel komen, zeker omdat uit de groeiechos is gebleken dat we weer een wat groter kindje verwachten. (tussen 3700 en 3800 gram) Ik weet dat het schatting is, maar dochter was ook 3625 gram.

We wachten af, hou jullie op de hoogte!

10. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik had geen diarree, maar wel de dag voordat de bevalling 's nachts begon dat ik echt 3x een 'gewone' grote boodschap heb gedaan. Dus ik geloof wel in die grote schoonmaak in je lijf inderdaad :)

Hopelijk kan de vk wat voor je doen! Bij mij wilden ze niet voor de uitgerekende datum strippen vorige keer, ben toen met 40.1 gestript en zoontje is met 40.3 geboren. Deze keer hoop ik rond de 38 wkn gestript te kunnen worden omdat ze verwachten dat onze nieuwe knul rond de 4400 gram gaat zijn met 40 weken :(

11. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier op hetzelfde moment eerste weeën + diarree. Niet echt op voorhand dus, maar toen het al begonnen was.

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Weer thuis van de verloskundige.. Voor komende maandag weer een afspraak staan, ben dan precies 40 weken. We gaan dan kijken naar welke dag ik evt gestript kan worden. Ze dacht aan misschien het einde van die week. Zou dan 40.3 of 40.4 worden.

Vandaag trouwens al geen diarree meer gehad.. Ik denk dat het bij mij ook geen voorteken is geweest.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik had het ook. Eerst diarree... uur later weeën en braken mn vliezen, daarna weer diarree en daarna geen diarree meer gehad tijdens bevalling.

Hoop dat je bevalling dan snel op gang komt

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het bij de oudste niet, bij de jongste wel.

15. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Nou hier weer hoor.. Denk dat het gewoon bij de laatste loodjes hoort. Heb het hier dus al meerdere keren gehad sinds week 32

Deel Deze Pagina