We blijen steken op 1 naam Damian voor jongen En Sage voor meisje Maar ik vind dat we wat meer keuze moeten hebben Ik vind Lotte voor meisje ook heel leuk En voor een jongen weet ik niets anders te verzinnen Suggesties iemand?
Waarom wil je meerdere opties? Wij hadden voor beide kinderen ook maar 1 naam en die zijn het uiteindelijk ook geworden. We konden gewoonweg geen andere na(a)m(en) bedenken die we net zo leuk vonden. Ik heb nog geen dag spijt gehad van de door ons gekozen namen.
Jongens: Tobias Rune Meisje: Bente Saartje Suus Pien Pleun Ik roep maar wat! Welke richting moeten we denken? Vind nogal veel verschil qua 'soort' naam tussen Lotte en Sage Sage vind ik een rare naam..misschien omdat het mij voorletters zijn?:S
Hier ook maar 1naam voor beide geslachten. En die is het ook geworden. (Waar we het samen over eens waren dan he..) Ik vind persoonlijk sage een erg aparte naam.
Wij hadden ook maar 1 naam hoor, was al genoeg om over na te denken... Maar vind persoonlijk dat de namen die je nu hebt heel erg van elkaar verschillen qua type, dus weet niet goed welke hoek je namen zoekt... Even heel kort door de bocht; vind Damian beetje ordi, Sage semi-hip en Lotte juist populair/ braaf. Zou zelf voor Lotte gaan omdat ik daar meest van hou, maar smaken verschillen!!
Damian vind ik helemaal niets. Moet altijd aan de duivel denken en vraag me af hoe je het uitspreekt, Deemiun of Dam-jan. Lotte vind ik wel leuk.
Mag ik vragen hoe je Sage uitspreekt..? Maar eens met de andere dames, de hoek waarin het gezocht moet worden is niet echt duidelijk met zo'n verschillende namen.. Wij hadden overigens ook maar 1 naam per geslacht.
Sage spreek je uit als seedjz als ik het goed heb. Het is het engelse woord voor Salie dus wel redelijk hip. Willow Flora Indy Damon Levi Is niet veel maar kan er niet op meer komen
Ik heb dat ook bij Damian maar ik weet niet waarom? Een film ofzo? Weet jij het? Verder weer ontopic; Lotte, mooi! Is de naam van onze 2e <3 Sage vind ik heel apart en ook wel leuk al is het mijn smaak niet. Damian, ondanks bovenstaande hoor ik de naam steeds vaker en gaat dat imago er wel een beetje af. Ik vind hem steeds leuker al is het ook mijn smaak niet. En ik ben het met iedereen eens, je hoeft toch niet meerdere namen te hebben. Bij onze S. Hadden we 2 namen. Heb ik me echt afgevraagd of onze dochter wel een S. Was. En na een paar dagen was dat zonder twijfel. De afgevallen naam past helemaal niet bij haar! (Nora) Bij N. Hadden we maar 1 naam (we konden zelfs geen meisjesnamen meer bedenken). Ook die naam past hem uitstekend!
De naam gaat echt vanzelf bij je kidnje passen. Wij hadden ook maar 1 naam, maar kunnen ons nu ook niet anders voorstellen dan dat hij zo heet. Sage en lotte vind ik twee werelden van verschil. Ik zou gewoon de naam kiezen die jullie het leukst vinden, onafhankelijk wat anderen vinden en die tweede naam laten gaan Mss dat damian duivelse ideeen naar boven haalt vanwege the vampire diairies? Ik spreek dat trouwens uit als deemiun.
Overigens was mijn eerste ingeving uitspreken: Da-Mi-An (dus gewoon zoals heet er staat, zoals je oma zou doen zeg maar ) Ik ken een Deemiun en de zoon van Sylvie en Rafael is Damjan. Persoonlijk vind ik Damjan dan leuker (en ik heb helemaal niks met het showbizz-exkoppel) Mensen zullen wel eerder geneigd zijn te denken dat je Deemiun bedoeld. Onze zoon heet N.athan en dat spreken wij dus ook gewoon op zijn hollands uit maar werkelijk iedereen neemt aan dat hij "Neeten" heet. Onze oudste heet S.arah en die 2 namen moet je dus ook niet teveel in 1 adem noemen om "Satan" te voorkomen
1 naam is toch voldoende mits je die ook beide echt leuk vind? Wij wisten meisjesnaam al voor zwangerschap, nooit over getwijfeld. Jongensnaam wel behoorlijk lopen zoeken maar kwamen maar terug op een naam telkens.