Derde zwangerschap zwaar..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rebo, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik ben ook zwanger van de 3de. En ik vind het ook behoorlijk zwaar. De oudste is 5 en zit op school, dat scheelt.
    Maar de jongste heeft een achterstand en loopt nog niet, waardoor ik hem steeds moet tillen. En ik heb weer last van bekken instabiliteit.
    De jongste gaat wel 3x per week naar het revalidatie centrum, maar ik moet daar ook vaak zijn voor afspraken, of weer andere onderzoeken van hem.
    Als ik 1 ochtend vrij ben in de week, is het veel.

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Even n vraagje hoor, nu Heb ik bij de eerste al wel wat migraine (kamp er al bijna 15 jaar mee) maar bij de tweede had ik dit nog meer plus aan t eind had k isschias en kon ik amper lopen, last van pijnscheuten ed.. Is t dan zo dat t bij de derde zwangerschap vaak nog erger wordt? Want eerlijk gezegd schrikken jullie verschalen me een beetje af
    Omdat er wordt gezegd: een derde zwangerschap is vaak zwaarder.. Waarom dan? Ik dacht dat t dan juist makkelijk zou gaan, ook de bevalling ed.. Zal t wel idealiseren hoor haha

3. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Bevalling weet ik nog niet
    Maar wij bedoelen dat het zwaarder is door dat je al 2 kids rond hebt lopen, je kunt niet gaan zitten of liggen overdag want je moet zorgen voor de andere kids, je werk, je huishouden.
    Ik heb bij alle 3 bekken problemen gehad.
    Zelf merk ik dat alles nu zwaarder is omdat het voor je lichaam ook de 3 e x is alles verweekt sneller ect.

Ik kan eigenlijk op niemand rekenen en als ik een x zeg dat het zwaar is en dat ik blij ben als de kids op bed liggen dan hoor ik vaak ' dat wist je fan te voren'

Maar goed ook dit gaat weer voorbij..en we krijgen er iets prachtigs voor terug!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Klopt! Had ik bij de eerste al.. Zat toen echt maar heel kort tussen.. Bewuste keuze, Maar had toen echt veel last van migraine en sommige zeiden dan letterlijk dat ik dan niet aan moest beginnen.. Alsof ik van te voren kon weten dat ik in m'n tweede zwangerschap meer last zou krijgen van migraine dan in de eerste.. En omdat ik graag twee kindjes kort op elkaar wilde mag ik eigenlijk nooit eens mopperen of klagen he als moeder , want daar kies ik toch voor? Zucht.. Know what u mean!

5. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! Tuurlijk wisten we het (voor een deel iig) van te voren, maar dat betekend niet dat het niet zwaar mag zijn! Ik heb 1 goede en 1 slechte zwangerschap gehad en deze is weer "slecht"... Dat had ik in kunnen calculeren, maar toch is de wens voor een derde kindje zo groot dat we het risico genomen hebben. Een zwangerschap is maar tijdelijk en een kindje voor altijd. Het is zwaar, maar ik en mijn man hebben het er wel voor over. :)

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Precies Femke.. Mijn gedachte... ❤️ Gefeliciteerd met j zwangerschap en sterkte in t laatste semester! Knuffel en zet m op!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou toch een stapje terug doen. Tv aan voor de kinderen en even op de bank liggen, als je kinderen lief spelen ook even gaan liggen. En je man wat meer in het huishouden laten doen ;)

Deel Deze Pagina