ik vind hem sympatiek en ik geloof hem ook, ik denk eerder dat de overeenkomsten toevalligheden zijn dan onwaarheden, er is teveel wat hij niet kan weten.. dat er één lijn zit in een show kan (zoals wat die tolk verteld) kan natuurlijk een richtlijn zijn, het blijft een show, ik kan me gewoon niet voorstellen met zoveel mensen dat hij dat risico zou lopen om een faker te zijn, hij doet het al zo lang, en mensen die bewijs hebben dat hij nep is, zou ik zeggen, stap naar de media (sbs ofzo, dat is een concurrent van rtl, die hebben er vast oren naar) als je zeker van je zaak bent en hij is nep dat zou ik dat doen, bovendien scheelt dat een hoop "schrale" troost.
Er was hier al eerder een topic over verschillende forumleden die allemaal hetzelfde kregen te zien/horen.. edit: ow sorry, daar kwam je beginpost ook uit.
Dikke onzin! Hij is een keer bij een vriendin van mij geweest, en daarvoor hebben ze hem echt nOOIT gezien hoor. Ze is ook naar zijn show geweest wél met opnames en hij kwam binnen en begon de show. Niks niet uren praten met de mensen! Snap niet waar jij je informatie vandaan haald.
ik zie dat niet als zelfvoldaan als hij gelijk krijgt, heb eerdere interviews met hem gezien, er zijn heel veel mensen die proberen aan te tonen dat hij nep is en onwaarheden over hem schrijven dus eigenlijk vind ik dat hij er ook nog mee weg komt mocht hij zelfvoldaan zijn, maar goed dat is mening, ik zie dat gezicht meer als dat hij ook weer versteld is van het wonder dat overleden mensen met ons kunnen communiseren, en bovendien gaat hij zo lang door niet om gelijk te krijgen maar hij is dan gewoon 100% zeker van zijn zaak.
Ik ben vorig jaar in Sittard geweest.. De middag en de avond show.. Geen van beide shows was hetzelfde.. Ook de mensen die werden aangesproken waren verschillend, niet dezelfde personen dus.. Ik geloof in hem, en heb er profijt van gehad dat ik ben geweest..
dat veel shows op elkaar lijken kan toch ook gewoon normaal zijn...en de warming up met jeroen (zo heet hij) wordt bij iedere show hetzelfde gedaan ik ben ook 5 keer geweest waarvan 1 opname en geen van de shows waren hetzelfde.. het is zon lief warm mens als je bij hem in de buurt bent krijg je onwijs veel liefde gevoel op je af.. denk dat mensen die geweest zijn dit wel herkennen?
Ik ken een docent/onderzoeker filosofie die eens een lezing heeft gegeven over dergelijke 'gold readings'. Hierbij noemde hij Derek Ogilvi de ergste en hij legde een heel aantal truukjes van hem uit. Zo schijnt hij vaak tegen mensen te zeggen dat ze een litteken hebben op hun knie (blijkt dat het overgrote deel van de mens op deze wereld een dergelijke litteken heeft). Ook gebruikt hij vaak het argument 'u heeft een miskraam gehad maar u weet dit niet' als hij met een naam op de proppen komt die niemand herkent. En zo zijn er heel veel simpelweg harteloze truukjes die hij zou gebruiken. Waarom mensen hem toch massaal geloven? Mensen hebben de neiging om het onverklaarbare te willen verklaren. En als dit niet lukt met 'gewone' logica, willen ze graag geloven dat het iets paranormaals is. Hij noemde hierbij een onderzoek waarbij studenten naar een optreden van een mentalist moesten kijken. De ene groep kreeg hierbij geen informatie vooraf en de andere groep kreeg expliciet te horen dat deze man geen echte mentalist is en louter truuks gebruikt. Toch geloofde deze groep studenten net zoveel als de andere groep studenten dat het wel degelijk om een paranormale gave ging!
Wij zijn in november naar een show geweest in Gorinchem en bij ons gebeurde precies dezelfde dingen als de TS schrijft....!
heb niet alles terug gelezen, dus het zal al geplaatst zijn, maar hier is vorig jaar precies hetzelfde topic geweest. precies hetzelfde verhaal ook..
Maybe dat hij die krachten wel heeft maar het gewoon veeel te too much heeft uitgediept. Want van de babyfluisteraar zijn er toch veel positieve berrichten. Misschien had hij daar moeten stoppen en niet die grote mega readings doen in zalen en bij mensen thuis. Dus wel bij kindjes en baby's , maar niet verder dan dat. Want ik geloof het bij kinderen en vooral baby's zeer zeker maar daarna dus niet meer.
Ach natuurlijk is die gast helemaal nep net zoals Char en Uri Geller en ga zo maar door . Maar als hij er mensen mee helpt tsja...
Mwah, als ik naar zijn programma de babyfluisteraar kijk, vind ik vooral dat ie goede pedagogische truukjes weet toe te passen. Hij verricht er goed werk mee, dat zeker, maar of ie daarvoor "krachten" nodig heeft? Ik vind van niet. Hij heeft gewoon ontzettend veel mensenkennis.
Dat denk ik dus ook. Hij ziet gewoon heel goed hoe iemand in elkaar zit en wat de reactie van een persoon is. Vooral bij bepaalde vragen denk ik "dat had je mij en 10 andere om me heen kunnen vragen en die hadden allemaal ja gezegd". Of wat hij bij een vorige show deed, een vrouw haar zoontje wakker laten bellen en hem vragen of hij pijn aan zijn kies had. Ik denk dat als je een jong ventje door zijn moeder uit bed laat bellen hij overal wel "ja" op zegt. Had er meer versteld van gestaan als hij een open vraag gesteld had en hij dan het goede antwoord had gegeven.
lieve schatten...in het publiek zitten acteurs en de thuisreadings zijn ook zo gemanipuleerd. ze geven het zelfs toe bij de fabriek ect!
dat van die babyfluisteraar vind ik als pedagoog inderdaad niet echt heel bijzonder. Die tips zou ik de ouders ook geven en ik ben niet paranormaal begaafd. Ik kan me wel voorstellen dat mensen troost krijgen uit de readings en dat ze daarmee iets kunnen afsluiten. Dus het heeft wel zin dat Derek dit doet. Ik weet nog niet of ik het ook geloof...