Ik vind die Derek maar een engerd en een oplichter. Ik zou nooit naar zo iemand gaan als ik hulp nodig had met de opvoeding van mijn kind. Liever naar een professional.
Ja ik heb ervaring.. Wij zaten bij de selectie van dit seizoen Wat ze willen is dat je een paar filmpjes maakt van het gedrag en dan komen er twee van de redactie op gesprek en je filmen ze vragen dan ook dingen over het probleem enz. Maar nog niet echt in details ofzo gewoon basis en wij lieten er ook niet veel over los.. Later nog eens gebeld en stelde ze wat diepere vragen waarvan ik zoiets had van dat zou Derek met zijn gave ook wel moeten weten.. Dit ook gezegd en uiteindelijk dus ook niet uitgekozen om naar de daadwerkelijke selectie dag te komen.. Of het er aan ligt dat we niet van alles vertelden? Ons gevoel zegt van wel.. Wij zijn in ieder geval niet de types die met alles te koop lopen en waarbij het verleden en de problemen op het hoofd geschreven staat.. Het klinkt misschien slecht maar dat gevoel heb ik bij de selectie mensen die ik tot nu toe heb gezien (heb niet alles bekeken) wel Maar ik ben blij dat we het uiteindelijk ook niet zijn geworden en we wel de hulp krijgen die we nodig hebben
Derek is naar mijn mening gewoon een hele goede psycholoog> hij ziet aan het gezin wat er niet goed gaat en doet dan of hij dat van "buiten" binnenkrijgt, maar vrij veel dingen die hij ziet zie ik ook en daar heb je alleen maar een goede opleiding voor nodig en hij heeft zich natuurlijk nog meer verdiept in de communicatie tussen ouders en tussen ouders en kind. Een psycholoog zou dus ook werken, dat is mijn mening
het ging er niet om dat ik erna toe wilde hoor was gewoon nieuwsgierigheid. zat het met verbazing te bekijken dat je jarennnnnnnnnn een lastig kind hebt en dan zomaar na 1 week een engeltje hebt, het zal natuurlijk hard werken zijn voor de ouders. begrijp wel dat als je jaren met de handen in het haar zit en iedere hulp instantie hebt gehad dat je dit ziet als laatste redmiddel.
Je weet ook niet of het blijvend is bij die kinderen.. Er is nog nooit een programma geweest "een jaar na Derek"
Als Derek iets niet is, is het een 'geldwolf' als iemand hem hier eerder beschreef! Het zusje van een vriendinnetje van me is een aantal jaar geleden overleden en zij was erg bang om dood te gaan (18 jaar). Hij is toen in zijn eigen tijd, zonder camera's, gratis, naar haar toe gegaan om haar gerust te stellen!
Niet vervelend bedoeld maar dat doen bn-ers toch wel vaker? Voetballers die tijd vrij maken voor ernstig zieke kinderen bijvoorbeeld. Ik vind dat zo'n bezoek los staat van de shows waar hij de laatste jaren mee op televisie komt. Vind het gewoon niet kloppen dat hij pretendeerd te kunnen praten met overledenen en zegt over telepathische krachten te beschikken waarmee hij kinderen kan 'horen' terwijl het niet waar is. Wat wel waar is is dat mensen daar voor moeten betalen, dat is toch niet oke?
Hoe weet je nu zo pertinent zeker dat het waar is?? Omdat zo'n site van sceptici dat beweerd? in hoeverre berust dat dan op waarheid? Dat jij er niet in gelooft oké maar om keihard te zeggen dat hij niet telepatisch en met geesten kan communiceren? Ik heb andere ervaringen hoor.
Met Derek heb ik niets, hij legt de schuld altijd bij ouders en hun onverwerkte trauma's. Ik ben met mijn dochter bij een kinderfluisteraar geweest en dat gaat HEEL anders in zijn werk dan bij Derek.
Novaa hoezo pretendeer jij dan dat dit níét zo is? Hier zijn de ervaringen namelijk heel anders! En denk dat er weinig bn'ers zijn die 'zomaar' even bij iemand op visite gaan zonder eigenbelang!
Het zal altijd een wel waar / niet waar ding blijven en ik geloof er niet in maar dat was al duidelijk. Ik baseer mijn mening op de twee programma's waarin derek ontmaskerd werd en waar aangetoond werd dat hij niet over paranormale gaves beschikt. Daarnaast heb ik me verdiept in cold reading en hot reading en wat Derek doet komt daar extreem mee overeen. Wat een ieder vindt van Derek moet hij of zij zelf weten en ik ben dan ook niet uit op een discussie over de echtheid van deze man. Mijn mening binnen het topic was slechts dat ík het erg onverantwoord vind om Derek als hulp in te schakelen voor het opvoeden van je kinderen en zou bij extreme opvoedproblemen altijd adviseren om naar een officiele instantie te gaan.
Inderdaad een geldwolf met een uitstekende gave om lichaamshoudingen te analyseren in combinatie met een heel team aan pedagogen vermoed ik zo!!