Is iemand dit toevallig ook aan het kijken!? Het is op dit moment op Animal Planet/TLC. Ik vind het echt WALGELIJK!!! *sorry!* Kinderen van een jaar of 4/5, of jonger, die mee doen aan missverkiezingen, modellenwedstrijd, etc. Waarschijnlijk alleen omdat hun mammie het oh-zo-geweldig vind om met hun kleine meid/jongen te pronken. Er is nu serieus een meisje op dat zojuist een 'gebitje' heeft gekregen, zodat ze hele mooie rechte tanden heeft, en ze wordt op dit moment gebruind, een KIND VAN VIJF! Ik vind het ronduit belachelijk, zijn er meer die deze mening delen of ben ik de enigste! *sorry als ik mensen beledig, maar zo denk ik er nou eenmaal over*
er zijn ergere dingen op de wereld, ik zou het wel belangrijk vinden dat de kindjes het zelf leuk vinden (en dat zie je vanzelf op het podium ) Ik zou het liever niet bij mijn kinderen doen (de tanden, haarstukken e.d.) het gaat soms wat te ver, maar vind het niet echt "walgelijk" ofzo, ik weet niet of je het vaker kijkt maar soms zijn de kinderen zelf echt heel erg ermee bezig en vinden het superleuk, ja het zal niet de gezondste tijdeverdrijf zijn met je kind maar "walgelijk" vind ik dan wat anders... deze kinderen krijgen veel aandacht, ze kunnen vaak gave kado;s winnen (zoals een elektrische auto, veel ander speelgoed) en zolang ze het leuk vinden zie ik geen probleem ermee.. Ik heb mn dochter pas ook eens helemaal opgemaakt (ze is 2,5) we hebben de grootste lol gehad, ik denk eerlijk gezegd als er zoiets in NL was dat ik voro de gein wel eens had meegedaan, gewoon leuk, lekker dollen met zn tweetjes.. Ik zou het echter niet al te serieus nemen... in tegenstelling tot de amerikanen..
Voor de lol vind ik wat anders dan zo serieus, en die mensen (en sommige kids) namen het nogal serieus.. iets te serieus vind ik. Nee, niet mijn ding.
lekker dollen met zijn 2. Uuuh laat dat dan ook voor jullie 2. Ze is 2 jaar en met make up krijgt dat meteen een ander gezicht. Maar als het jouw ding is..geef mijn mening
Danku!! Ik was aan het zappen, en ik zag die titel staan, dus ik was wel benieuwd waar het nou over ging, en toen ik zag dat dat het was, zat ik letterlijk met een open mond naar beeldscherm te staren. Ik vond het ook vreselijk zielig! Al helemaal toen een meisje haar danspasjes was vergeten/verkeerde dansje deed, die moeder half schreeuwend tegen haar zei:"neeeeeeeee, niet dieee! Die andere, neeee! Ga nou maar door, lachen , enz.!" Waarop dat meisje dus huilend het podium afliep. En i.p.v. dat mams haar nou troost, zegt ze zoiets van:"wees sterk, wees een grote meid, hou op met huilen, lachen, en het podium op!" Erg sneu inderdaad!
dat gedeelte vind ik ook erg sneu maar erg zijn genoeg mama's die ook heel lief zijn en zelf megatrots zijn als ze geen titel hebben maar wel een leuke dag hebben gehad... er zijn ook genoeg glitzloze verkiezingen waarbij ze gewoon naturel zijn, ze hebben hier natuurlijk wel de extreemste shows gepakt Gewoon in mooie jurkjes, zonder make up, tanning of flippers (zoals die tanden heten)
Mijn dochter speelt dolgraag prinses, make up, kroontjes, jurkjes vind ze helemaal geweldig ook showen, dansen, zingen.. ik vind zolang het niet te pushy word en niet te overdreven (ik zag pas iets van borstjes bij die kleintjes) dan kan het best leuk zijn, voor hun is het gewoon een dagje prinses spelen en ze leren daar een hoop leuke nieuwe vriendinnetjes kennen, echter als het om presteren gaat dan ben ik het met je eens dat het "not done" is tuurlijk mag je wel oefenen maar het moet geen moeten worden..
ik vind het walgelijk voor de fun om thuis prinses te zijn vind ik anders dan mee doen aan zo show nee dank je
@Isademi, wat heb je een prachtige dochter! En thuis lekker opmaken en tutten is niks mis mee, doet mijn dochter ook heel erg graag. Die roept nu zelfs al dat ze later topmodel wordt Maar zoals die kleine meisjes bij die verkiezingen, vreselijk. Dat heeft toch niks meer met kind laten te maken? Tanden bleken, kronen, nepnagels, haarstukken, bruin gespoten...sorry...dat gaat echt te ver!
nee ze gaan ook tever maar ze laten wel de extremere verkiezingen zien natuurlijk, van vrienden in Amerika weet ik dat het ook heel anders kan (de niet glitz verkiezingen) als je meerdere afleveringen kijkt weet je dat die er ook zijn en soms ook hele normale mensen meedoen die wat minder doorgedraaid zijn erin
Thuis een meiden dagje is anders dan dit. In die shows gaan grote bedragen als prijzen geld in om. Vaak zijn de ouders gewoon compleet doorgeslagen. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden is er toen ook een klein schoonheidskoninginnetje om het leven gebracht. JonBenét Ramsey - Wikipedia, the free encyclopedia Een kind moet je kind laten zijn.
Zo thuis voor de fun je dochter opmaken, is natuurlijk hartstikke leuk en gezellig! Maar dat programma? Nee, die gaan echt veel te ver! Kom op man, het zijn nog jonge kinderen. Die horen niet onder een zonnebank, die horen geen vullingen achter hun 'bh' te hebben en die horen ook niet zo zwaar op gemaakt te worden. Als je sommige van die grietjes ziet, dan zou je haast denken dat ze tiener zijn i.p.v kind!
Sommige meisjes hebben er inderdaad plezier aan en dan moet je het lekker laten gaan vind ik. Maar er zijn ook moeders die erg pushen, bijna doordraaien, in tranen uitbarsten als hun meisje een kroontje krijgt want dat betekend dat ze niet door gaat voor de hoofdprijs. Het toppunt was wel een meisje dat haar special drink kreeg tijdens een verkiezing, tot onze stomme verbazing kreeg dat kindje (jaar of 4) gewoon een blikje redbull te drinken om haar wakker te houden Of meisjes die huilend bij de kapster zitten, zichzelf opsluiten omdat ze eigenlijk willen, complete woede uitbarstingen hebben omdat ze het podium om moeten om vervolgens met een grote neplach het podium betreden. Nee niet mijn ding
Ik vind dat kleine kinderen sowieso niets te zoeken hebben op een 'missverkiezing'. In mijn ogen geven die verkiezingen zo een verschrikkelijk beeld mee van wat een meisje hoort te zijn: mooi, lief, schattig. Laat ze dat lekker zijn, thuis of op school, maar waarom moet daar een wedstrijd van gemaakt worden? Meisjes mogen ook niet-lief, niet-mooi en niet-schattig zijn. Maakt ze niets minder waard dan een meisje dat die eigenschappen wel heeft. Het is seksisme in z'n zuiverste vorm. Ooit een wedstrijd gezien waarin jongetjes kijken wie het liefst, mooist en schattigst is? 'tuurlijk niet, want uiterlijk is voor meisjes superbelangrijk, maar als een jongetje daarmee bezig is dan vinden we dat raar. (doe dat maar niet lieverd, straks word je er nog mee gepest.) Misselijk word ik ervan. ...schudt de feminisme-veren weer van zich af, ik moet nog boodschappen halen...
uuh jongetjes doen ook gewoon mee in die show hoor, in minder vorm dat wel maar ze doen wel mee... Seksisme in die vorm vind ik niets mis mee, jongens gaan op voetbal, spelen vaak met stoerdere dingen en meisjes zijn meer prinsesjes dat regelt de natuur vaak vanzelf (de interesse ervoor) uitzonderingen daar gelaten. Niets mis mee om duidelijk een meisje te mogen zijn hoor anders zou je je jongetje op ballet moeten doen en je meisje op motorcross ofzo maar dat zie je ook niet vaak gebeuren..
Vind het vreselijk.. Overigens komt hier ook echt geen make-up naar binnen, leuk een kroontje of een boa maar daar blijft het bij.
Ik ken het verhaal van dat meisje, vreselijk Die ouders zijn vaak compleet doorgeslagen inderdaad, bah! Prinsesje spelen (met vriendinnetjes) thuis is heel wat anders dan met zo'n belachelijke wedstrijd mee doen. Dat is gewoon leuk voor die meiden, maar dan nog zou ik m'n dochter geen make-up op laten doen. Een (paar) keer voor de lol misschien, maar ik zou haar niet serieus opmaken op zo'n jonge leeftijd. Volgens mij is dat niet eens goed voor d'r huid! Tuurlijk zijn er ook wel 'normale' ouders, die niet doorgeslagen zijn, maar dan nog snap ik niet waarom je je kind zou opgeven voor zo'n wedstrijd, je kunt toch ook lekker thuis prinsesje spelen!? Zonder dat je omringd wordt door doorgeslagen ouders en wandelende make-up dozen!? Nee, ik vind niet dat kinderen thuis horen op zo'n podium, die moeten lekker kunnen spelen en kind zijn