weet de presentatrice zeker dat ze niet geadopteerd is ? Het is altijd makkelijk om iemand om de tuin te leiden (van 2 kanten) en het is nooit te controleren.... Wellicht spreekt Derrek wel de waarheid, maar betrof het haar overgrootopa.... maar ging hij er vanuit dat het haar opa was, aangezien ze zei dat deze overleden was.... Mediums, paraganosten, toekomstkijkers, kaartenleggers, wichelroedelopers, spoken etc.. etc... is nooit aan te tonen daarom is het ook "geloven".... maar aan de andere kant dat is "god" (allhah, jehovah of hoe je hem ook wilt noemen) ook.... Niemand heeft ooit bewezen dat die bestaat en toch geloven daar miljarden mensen in.... Als het maar helpt... en voor goede doeleinden gebruik wordt, maakt het maar niet uit....
het zou een keer tijd worden zeg, dat heeft lang geduurd. en daarbij iedereen die geld vraagt voor een gave is helemaal verkeerd bezig in mijn ogen. maar deze vent misleid gewoon de hele boel, die is zo fake als wat. die is gewoon mediageil.
omdat hij mensen in de wachtruimte heeft rondlopen die "verhalen" afluisteren terwijl mensen met elkaar staan te praten.( wat jaren geleden al is uitgekomen trouwens) en heel veel dingen kun je uit iemands gelaatsuitdrukkingen, en non verbale intonaties halen als je een beetje handig bent. de gezinnen die je op tv komt worden ook niet zomaar lukraak gekozen hoor, hijzelf komt er in beginsel volgens mij niet eens aan te pas. daar gaan allerlei voorselecties bij andere mensen aan vooraf. hij komt pas opdraven op het moment supréme en krijgt dan gewoon een papier in zijn handen gedrukt van een screening volgens mijn bescheiden mening. en dan daarbij als je een gave hebt, ga je niet zomaar lukraak een wildvreemde vrouw van straat tegenhouden om haar te vertellen dat ze een miskraam heeft gehad maar dat zelf niet weet of zoiets belachelijks.
@ Kleine muis: je bent wel erg anti Derek he . Dat wist ik helemaal niet, maar klinkt wel logisch eigenlijk. Al gaan sommige dingen wel veel verder dan besproken wordt in een wachtzaal. Ik ben er niet van overtuigd dat het nep is en het maakt me eigenlijk niet zoveel uit ook.
Er was toch ook een topic hier op het forum een jaar ofzo geleden dat er meiden 2 dagen achter elkaar naar zijn show zijn gegaan en hij beide dagen PRECIES hetzelfde zei, alleen tegen andere personen, maar de tekst echt precies gekopieerd en opgelezen Die meiden vroegen toen ook hun geld terug
wilde ik net zeggen Maar verder....dit is toch feitelijk algemeen bekend dat dit soort dingen dmv "handlangers" geregeld wordt? Zo doen die zgn priesters in Amerika dat ook allemaal. Die hebben precies dat soort shows en praten ook met allerlei dood volk voor de nabestaanden. Aan de andere kant. Er is een behoefte aan en als het die mensen nou gerust steld over een geliefde die overleden is en ze daar door verder kunnen met hun leven? Dan is dat toch mooi? Waarom moet altijd overal alles "ontmaskerd" worden. Net als met de wetenschap...waarom moet overal het naadje van de kous gevonden worden. Niks is straks meer speciaal of mysterieus want de wetenschap heeft al aangetoond hoe het zit. Zolang die vent geen mensen oplicht voor honderden euro's of mensen anderszins kwaad aan doet zal het mij echt een zorg wezen of hij echt met dode opa's praat of dit doet door hulp van handlangers en goede mensen kennis.
Ik geloof niet dat Derek alles altijd 'zomaar' ingegeven krijgt, want hij zal inderdaad best wat voorkennis hebben gekregen. Maar uit eigen ervaring weet ik dat het wel degelijk mogelijk is ervaringen te hebben die niet te verklaren zijn. Ook een goede vriendin van mij kan contact leggen met overledenen (of zij doen dat met haar), ze verdient er niets mee en doet het alleen voor naasten dus voor haar is er geen 'gewin' bij om zoiets te verzinnen. Daarnaast vind ik het wel vrij makkelijk om te roepen er staan mensen in de hallen die gesprekken afluisteren.. Tja.. Mensen hebben het vast allemaal over het pijntje dat ze in hun teen hadden de afgelopen week, of de oorbel die ze kwijtraakten of iets, wat Derek ook vaak benoemt. Nee, dat geloof ik dan weer niet Nogmaals er zal vast iets van voorkennis zijn, maar hij zuigt echt niet alles uit zijn duim of somt alleen maar dingen op die hem zijn ingefluisterd.
Volgens mij heeft hij voor zijn shows een vast aantal onderwerpen. Zijn veel vrouwen met een miskraam zonder dat ze dit wisten. Hoeveel mensen hebben een mannelijk persoon die overleden zijn of noem maar op. Hij heeft denk ik veel mensen kennis en is goed met kinderen. Denk wel dat hij een gave heeft maar bij zo een grote show niet.
Skepter frames lees dit artikel maar eens goed door o ik merk dat de link niet naar behoren werkt, ga naar de linkerkolom --> paranormaal en dat het 7de artikel van boven.
tja wat zal ik zeggen ik heb een boek van hem en daar staan niet zozeer paranormale dingen in maar wel echt heel handzame en niet zweverige dingen ik vind het een leuk boek! maar ik vind nog een boek wel erg leuk met mooieverhalen erin maar dat geloof ik ook niet
Ik weet niet of Derek een 'echt' medium is, wie weet neemt hij wel dingen waar, maar kan hij het niet afdwingen. De rest van de tijd (hoeveel tijd?) verzint hij dan misschien wel wat. Eigenlijk interesseert het mij niet echt, als hij maar in staat is mensen te helpen. Zolang als hij maar niet misbruik maakt van de wanhoop van mensen. Verder denk ik dat er wel meer is tussen hemel en aarde dan wij kunnen waarnemen. Maar dat wil niet zeggen dat ik de eerste de beste geloof als hij/zij beweert een medium te zijn. Ik snap wat je bedoelt, maar aan de andere kant, voetballers en zangers bijvoorbeeld krijgen ook zeer riante vergoedingen, dus waarom een medium niet? (Of hij echt een medium is, dat is een tweede)
Wat Daantje zegt heb ik ook gehoord.. mijn vriendin vertelde precies het zelfde, zei is ook naar de liveshows geweest in Enschede. Alleen wat ik wel een beetje vreemd vind er zijn zoveel mensen in de zaal hoe heeft zij die aandacht kunnen trekken van Derek? en dat zij juist die reading kreeg?
Al zou hij niet echt zijn hij heeft wel heeeeel veeeel mensen gezinnen geholpen. Zolang hij niet doet zoals jomanda mensen alternatief genezen moet hij het zelf weten. Er zijn miljarden mensen die er een godsdienst op na houden en wat denk je wat daar aan verdient word. Mensen moeten doen waar ze baat bij hebben De een gelooft De ander zoekt het bij een psygoloog en weer een ander heeft meer baat bij een medium. En al zou hij niet echt zijn ik denk dat de gezinnen die hij geholpen heeft zo weer hetzelfde zou betalen omdat het hun wel geholpen heeft.
hier ben ik het wel mee eens, zolang mensen baat hebben bij een reading so what?? Zolang hij niet net als jomanda van die gevaarlijke dingen gaat doen.
Hier hetzelfde, ik geloof in iets tussen hemel en aarde maar derek geloof ik niet en char ook niet en jomanda ook niet
Zo iemand als Derek is gewoon een hele goede (goedaardige?) oplichter, net als dat illusionisten in principe goedaardige oplichters zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar Derren Brown. Er zijn zoveel mindtricks en manieren om te 'readen' waar char en derek ook gebruik van maken in hun shows, ter entertainment en omdat ze mensen willen helpen (?). Wikipedia: Brown is evenals mede-illusionisten zoals Chris Angel en James Randi een fervent voorvechter van het skepticisme. De Brit keurt elke claim van bovennatuurlijke gaves af, tenzij degene die de claim maakt, toestaat zijn beweerde gave wetenschappelijk te laten testen. In zijn boek Tricks of the Mind evenals in zijn show Messiah toont Brown aan dat veel mensen snel bereid zijn om illusies te aanvaarden als bovennatuurlijke gaves, terwijl ze niets meer te zien krijgen dan trucs die hen simpelweg niet bekend zijn. In Tricks of the Mind onderstreept Brown zijn ongeloof dat er tot op heden ooit iets bovennatuurlijks is bewezen te meer door te benadrukken een overtuigd atheïst te zijn. Dat is hij in de loop der jaren geworden nadat hij - in zijn eigen woorden - eerst opgroeide als een 'happy clappy Christian', maar hoe langer hoe meer geïnteresseerd raakte in de wetenschap. Ten dienste van deze overtuiging verscheen Brown ook in Richard Dawkins' tweedelige documentaire The Enemies of Reason. Hij legt daarin verschillende psychologische technieken uit die zelfverklaarde paranormalen en mediums gebruiken om hun publiek te misleiden. De meest gebruikelijke techniek die Brown daarbij onder de aandacht brengt, is het zogenaamde cold reading. Een techniek die hij zelf ook demonstreert in zijn show Messiah.