is er hier iemand die naar derek ogilvie is geweest Hij komt bij ons in het dorp theater tour en wil er misschien na toe Dus hoop dat er iemand is die mij kan vertellen of het wat is Gr 1985beeb2009
Ik ben een keer naar een show geweest en ik vond het niet helemaal echt overkomen. Veel dingen gokken/raden en veel dingen zeggen die bij mensen niet herkend werden.
Wij zijn geweest in amsterdam met een hele grote groep mensen in 1 zaal.. nu kan je vertellen de kans op een reading is wel zo verschrikkelijk klein dat ik er niet vanuit zou gaan dat ik een reading zou krijgen. T is wel leuk om een keer mee te maken..
iemand hier op een forum is een keer geweest met haar moeder en een keer met een vriendin en elke keer heeft ze dezelfde show gezien, volgens haar met acteurs... is vorig jaar ofzo een topic over geweest
Ik ben er twee keer geweest en het was echt fantastisch! Twee keer in Amsterdam en het waren echt geen acteurs. Als je de mogelijkheid hebt om te gaan, moet je dit echt doen.
jomanda enz vind ik echt oplichters, net als char. Maar ik geloof wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde. En ik geloof best dat derek ogilvie echt is. Ik heb al eens iemand gezien uit een dorp vlakbij mn ouders en zie die mensen in de stad wel eens lopen als ik daar ben. Zij waren 1 van de mensen die op straat werden aangesproken. Acteurs waren het zeker niet, Die mensen wonen echt daar en ik kan mij niet voor stellen dat zij willekeurig worden gekozen en dan ingehuurd worden en altijd hun mond houden. Ik denk dus wel dat het echt is. Ik zou zeker gaan als ik die kans kreeg.
Derek Ogilvie is een net zo groter oplichter als Char als je het mij vraagt. Hij maakt in ieder geval veel gebruik van manipulatieve truuks. Hij heeft bijv. wel eens tegen iemand gezegd dat die gene een litteken heeft op de knie. Blijkt van zo'n beetje 9 van de 10 mensen dit hebben. Of als hij een naam noemt en niemand herkent het, dan zegt hij tegen iemand dat die gene een miskraam heeft gehad zonder dat die gene het weet. Belachelijk, misselijkmakend en goedkoop. Ik denk dat hij hooguit een grote mensenkennis heeft en dat goed weet in te zetten. Maar dat dingetje als het litteken op de knie gebruikt hij doelbewust om mensen te paaien.
Dit soort types maken gebruik van een techniek die 'cold reading' heet. Hierbij kun je, zonder dat je een persoon kent, de indruk wekken dat je veel over hem of haar weet. Een aantal vaste onderdelen: - Door uiterlijk, gedrag en manier van praten geeft iemand al veel prijs. Daarmee kiest hij wie een 'reading' gaat krijgen - Het 'Forer' effect, ook bekend van horoscopen. Een zo algemen opmerking noemen dat die voor iedereen op kan gaan. Mensen registreren dit als een 'hit', denken dat de persoon echt helderziend is en gaan meer over zich blootgeven, wat de illusie van helderziendheid weer versterkt. - letters raden. gewoon zulke algemen letters nemen dat je altijd wel een 'hit' hebt. Of roepen: 'ik zie iemand bij u staan, is er iemand overleden?' Ja, bij wie niet? En dan zeggen dat je hoofd of hart voelt, de meest voorkomende doodsoorzaken zijn hoofd en hart bij mensen En zo kun je nog uren doorgaan. Maar helderziend? Nee. Ik zou mijn geld lekker gebruiken om uit eten te gaan.
Ik twijfel ook maar misschien moet je het dus ook eerst mee gemaakt hebben voordat je weet of het waar is of niet hmm moeilijk ik weet het nog niet thnx voor de reacties
Helemaal mee eens!! Oh, ik krijg al de kriebels als ik zijn naam hoor of langs zap op tv. Ik vind het zo'n oplichting en misbruik maken van de goedgelovigheid, hoop en het verdriet van mensen. Meer kan ik er niet over zeggen.... Maar goed, je vroeg of iemand ervaring had, dus je hebt helemaal niks aan mijn reactie
Van de week zag ik een kort stukje van een uitzending van hem en daarin zei hij tegen iemand "je zoontje zegt dat er iets met salarisverhoging is" (of iets dergelijks). Ja duh, gaan we niet bijna allemaal jaarlijks omhoog qua salaris, al is het maar vanwege de inflatiecorrectie? Echt zo ontzettend simpel! En nog erger: mensen gaan het juist meer geloven als ze het zien. Dat is vanwege een sterk psychologisch effect: mensen hebben de drang dingen te kunnen verklaren. Als iets niet direct te verklaren valt, schrijven ze het al snel toe aan het paranormale. Uit onderzoek is gebleken dat zelfs studenten tegen wie nadrukkelijk is gezegd dat de reading niet echt was de persoon in kwestie geloven. Terwijl dat dus simpelweg een acteur was en dit de studenten ook is gemeld!
HEt is niet dat ik niet geloof in meer tussen hemel en aarde. Integendeel. Maar zodra mensen er flinke bakken met geld aan willen verdienen dan is voor mij de geloofwaardigheid weg. Derek vind ik net als Char en hoe heet die andere pipo die lepeltjes buigt 'Masters of Manipulation'. Dat is mijn mening
Mediums zijn imho allemaal oplichters. Ze maken inderdaad gebruik van een techniek zie "cold reading" heet (zie juul75) en mensen gaan daar zelf (onbewust) associasties bij zoeken. Zoek maar eens op het "forer effect". Verder zeggen ze veel dingen die specifiek klinken (miskoop, litteken, tragische dood in familie, erfstuk), maar algemeen en op iedereen van toepassing (kunnen) zijn. Wat ik zo erg aan dit soort mensen vind, is dat ze parasiteren én profiteren van het verdriet van mensen. Dat vind ik erg kwalijk. Tip: google maar eens op James Randi. Er staan interessante filmpjes van hem op youtube. Hij looft een miljoen dollar uit aan een medium die (onder wetenschappelijke omstandigheden) onomstotelijk paranormale gaven kan aantonen. Onder andere Uri Geller en Derek Olgilvie hebben de test al gedaan en zakten als een baksteen. Paranormale gaven waren niet aanwezig. De zgn. "paragnosten" krijgen van te voren inspraak in de testomstandigheden, helpen met voorbereiden van de testen etc., zodat ze van te voren niet kunnen gaan janken dat er iets niet klopte of dat ze zijn opgelicht, e.d. Hij doet die testen al jaren en nog niemand heeft de miljoen dollar kunnen claimen. Met andere woorden: paragnosten/mediums/whatever bestaan niet.
Ik ben bij een grote show geweest en ik vond het prachtig. Niks geen actuers en zeker geen onzin naar mijn gevoel. Prima als je het niet geloofd maar om het nou misselijkmakend te noemen vind ik een beetje vreemd. Niemand behalve hij weet exact hoe het zit bij hem. Je kan het geloven of niet, maar je kan onmogelijk zeggen dat het wel of niet waar is.
Zie mijn post hierboven, dat kan dus wel Ze zakten allemaal als een baksteen, dus je kunt veilig zeggen dat er niet zoiets bestaat als een medium/paragnost.
Hier wel hele goede ervaringen met 1 (onbekende) dame. Ze doet geen 'readings' normaal voor mensen alleen reiki enzo. Maar ze kan het wel en ze is een verre kennis dus voor ons (moeder, zusje en ik) wou ze het wel doen. Mede doordat ik vroeger ook 'geesten' zag en ik daar meer over wou weten. Dit wist zei echter niet maar begon er direct over. En de rest klopte ook allemaal als een bus.
ik ben in amsterdam geweest en vond het erg leuk om mee te maken. en bedrieger? nee dat niet als je t mij vraagt. 1 iemand voor mij die kreeg een reading en die was erna helemaal van slag. nou als zij dat had geacteerd dan moet ze met george cloony en al die bekenden gaan werken want dan zou ze goud geld kunnen verdienen ermee. ik geloof normaal echt niet in dat soort dingen (mijn broer beweert ook dat ie dingen kan bla bla) maar derek kan mij toch elke keer weer verbazen