derek ogilvie

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Master of Manipulation. En dat legt hem geen windeieren.

Zodra Iemand met dit soort dingen bergen geld gaat verdienen en er een grote show van maakt gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

op youtube staan vermakelijke ontmaskeringsfilmpjes over dit soort goeroes. je kan er eigenlijk niet omheen en toch blijven mensen het geloven.

Het lepeltje buigen van die Geller-dude is ook zo mooi. Youtube het maar eens. Hij wil het in dle show niet doen want bla bla ontwijkende antwoorden bla bla bla yadda yadda yadda.

2. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik en mijn vriend zijn ongeveer 2 jaar geleden naar een show geweest van Derek. We hebben ook even reading gehad, hoewel ik het persoonlijk geen reading kan noemen, hij zegt 5 zinnen over iets en gaat dan weer door naar een volgende 'reading'. Wat hij bij ons zei klopte deels, maar was geen spectaculaire boodschap voor ons. Het was leuk voor een avondje maar wij zouden niet nog een keer naar een show van hem gaan.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd.......
    Maar ja weet je de mensen willen het graag geloven....en helaas verdient hij daar idd belachelijk veel,geld mee......maar dat kan hij omdat andere mensen eigenlijk zo "dom" zijn om erin te trappen:)
    Tja .....

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Maar ja, mensen zijn wel vaker zo. Kunnen anderen flink van cashen :D

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja we moeten het ook maar gaan doen joh:D

Pfff nee zou het niet kunnen om mensen zo te bezeiken....

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook niet. Maar menigeen heeft er totaal geen moeite mee en het lijkt behoorlijk lucratief te zijn....Moet je ding maar zijn.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met het lezen van lichaamstaal doe je al meer dan de helft, is wel bewezen in ontmaskeringstoestanden enzo. Als je daar een beetje in getraind bent, stel je vaak vragen waarvan mensen zeggen: Hoe weet je dat nou?
    Ik ben zelf hulpverlener en krijg regelmatig die reactie, soms zelfs dat mensen dan gaan roepen dat je vast paranormaal begaafd bent. Nee, lieverd, ik kijk gewoon goed naar je en laat m'n intuitie werken... ;)

Daarnaast: mensen die naar zijn shows komen, komen om nieuws van overledenen te krijgen. Vaag blijven en in algemene termen praten en dan is er altijd wel iemand die zich herkent, (net als bij horoscopen).
    En mensen die een 'goede' reading hebben gehad, herinneren zich vaak alsof de reader de naam van de overledene genoemd heeft, tereijl er geraden werd naar voorletters en degene die de reading kreeg, zelf de naam en andere belangrijke details is gaan noemen.
    Dus zo doe je dat :)

De adviezen die hij vervolgens geeft, (laat het rusten, enz), zijn zo ontzettend algemeen waar, zulke ongelovelijke cliche's, dat ze altijd wel weer aanslaan. Bij hem moet je er alleen voor betalen en van je vrienden en familie krijg je die adviezen gratis.... ;)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hij schijnt echt haar naam volledig te hebben genoemd en als je hun ziet denk je echt niet dat zijn vrouw is overleden, maar dat het een stel is. Het zou logischer geweest zijn als hij naar ze toe was gekomen en had gezegd, jullie moeder mist jullie, bij wijze van, want ik praat hier over een 22 en een 26 jarige waarbij het niet logisch is dat je per direct zou zeggen dat hij weduwnaar is, ik snap jouw punt zeker wel hoor, maar bij hun was het wel apart (volgens hen, ik was er niet bij)

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hoe is een topic wat vraagt naar ervaringen, weer veranderd naar een discussie of dit wel of niet echt is?

M'n moeder gaat 27 januari pas, ben zelf nog nooit geweest. Dus hier geen ervaringen :)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Klopt je hebt gelijk:)

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

je moet je er echt niet teveel van voorstellen, zoals het op tv overkomt lijkt het heel wat door al het knip en plakwerk
    Het is leuk om zo'n show eens mee te maken, maar maak je geen illusies dat hij je een reading kan geven.
    Ik ben zelf 2 keer geweest. De laatste keer leek het alsof hij de show nogal afraffelde en niet echt voldoende aandacht gaf aan de readings, hierdoor verloor ik de geloofwaardigheid in zijn kunnen, verder is het een sympathieke man.

12. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Moeder van een vriendin van mij heeft een reading gehad en hoorde echt niet bij de acteurs zoals geschreven werd.
    Het klopte allemaal wat hij zei

13. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook hier een vriendin die een reading kreeg en hij vertelde veel wat alleen zij wist en hij heeft vooraf nooit met haar gesproken...hij wil ook niets horen of weten..

Weet je er zijn altijd mensen op uit om expres iemand in een verkeerd daglicht te zetten wat ik niet eerlijk vindt..
    Sceptische mensen mogen er zijn maar om san hun mening gelijk op te dringen door iemand zogenaamd belachelijk te maken in een soort ontmaskering..
    Dat vindt ik nou ongeloofwaardig..

Waarom percee iemand willen ontmaskeren gezien hij nooit iemand kwetst.

Wat die opa dat bleek juist fake want opa in kwestie was wel dood maar een acteur opa zat ik het spel om hem slecht weg te zetten

Voor wie nog gaat veel plezier er hangt een fijne sfeer!!!
    Ik ben 5 keer geweest en zou zo weer gaan

14. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik ook! Ik geloof erin en hem dus ook.
    Maar ja dat is ieder voor zich, vind het alleen jammer dat hij in verkeerd daglicht word gezet.
    Want zelfde als op tv dan zou hij wel acteurs moeten hebben

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Maar als "echt" medium weet je dat dan toch ook?

16. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik vraag mezelf af of de mensen die hier zo sceptisch reageren ook een persoon van heel dichtbij verloren zijn? dan bedoel ik vader, moeder, broer, zus of kind.
    ik denk dat je er dan ook anders tegen aan zult kijken. omdat je dan ook hoopt dat er meer is en contact wil krijgen en wil weten of ze het goed hebben. en daardoor elke kans wil aangrijpen om zoiets te weten te komen. dan wil je zoiets heel graag geloven.
    Derek ogilvie heeft een gave. hij ziet meer dan een ander mens, daar ben ik van overtuigd. of hij ook kan praten met doden dat weet ik niet. zelf denk ik meer dat hij iets van flitsen van dingen ziet oid. hij heeft t vaker over iets wat in huis staat of over iets wat diegene onlangs gekocht heeft dan over de dode.
    maar goed, als iemand troost kan halen uit de dingen die derek ziet en ervaart, dan is dat toch hartstikke mooi?

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@bosi precies! Trouwens nooit iets van gehoord da die opa toen nep was? Zou toch dom zijn?

@tresje heeft toch verder niks te maken met wel of niet iemand verloren zijn?
    Ik geloof er gewoon geen snars van....dat kan toch? Waarom mag dat niet?

18. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik ben gisteravond geweest en het was ontzettend leuk, het is nogal een show;)
    Veel mensen hebben een reading gekregen en sommige dingen klopten ook wel..

Ik sta er nog hetzelfde in als eerst, ik geloof er niet in.
    Iedereen zoekt daar wat en er zijn altijd dingen die bij mensen passen.
    Hij stelt vragen en degene die de reading krijgt vult het zelf aan,hij herhaalt dat en dan is het net of hij het zelf ''doorgekregen'' heeft..
    Mensen geven zelf de antwoorden al..

Maar voor een avond weg is het wel erg leuk, viel me niet tegen..

19. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hij heeft een talent, google maar eens op 'coldreading' echt... Het lijkt heel wat maar is manipulatie

Deel Deze Pagina