Ik had azijn in een handspuit (tegen het mos) Toen zoontje huilde dat ding op het aanrecht gezet en na 10 minuten lag er een hele kring azijn onder, op een natuurstenen blad! :x Nu is het een grote doffe vlek geworden, hoe krijg ik dat weer mooi?
helaas niet. dat is zuur en dat krijg je nooit weg. of je moet het volledig opnieuw schuren polijsten. hier een kiwis op de vensterbank.. zelfde verhaal
Idd dat moet eruit gepolijst worden. Het zuur lost de kalk op van het blad, helaas is dit er niet zomaar uit te boenen met een ander schoonmaakmiddeltje.
Ik heb een soort zuur op mijn tuindeuren(raam) Is daar ook een oplossing voor? Als de zon erop schijnt is het vreselijk lelijk.
Waterkringen op hout krijg je er uit door het te verwarmen met een föhn..... Misschien eens proberen, baat het niet dan schaadt het niet.
Volgens mij is idd het kalk aangetast en krijg je dat niet zomaar goed. Maar ik heb wel eens ergens gehoord dat je natuursteen mooi kunt laten glimmen door het te behandelen met bijenwas, allicht het proberen waard...