Wie heeft ervaring met van je kind voor een blad?

Discussie in 'De lounge' gestart door sandrine, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandrine

sandrine Lid

23 jun 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst een fotoshoot gedaan voor mijn dochter van 1 jaar voor een blad. Echt heel veel foto's en met verschillende kleding de ene keer moest ze eten de andere keer spelen etc. De fotograaf vertelde me dat er verschillende thema's zijn die in de tijdschrift komen. Nu kreeg ik van de tijdschrift redactrice 4 foto's. Waren niet de leukste maar de rest heb ik niet laten zien. Ik snap het niet. Betekent dat al die foto's niet worden gebruikt??

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ze kunnen toch niet alle foto's gebruiken, misschien kan je de rest overkopen / krijgen van de fotograaf zodra het in het blad heeft gestaan?

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ze maken vaak veeeeeeellll foto s ook in verschillende settings etc maar niet alles wordt gebruikt het is meer om te kijken wat is het mooist en ze kunnen het ook later nog eens gebruiken

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Van alle foto's die zijn gemaakt worden er best wel veel "weggegooid" en idd ze kunnen ook niet álle foto's gebruiken in het blad.

Ik heb een aantal jaren geleden een fotoshoot gedaan met mn Weimaraner....die man heeft in 45 minuten wel zo'n 500 :$ foto's geklikt. Vervolgens zijn we gaan zitten en zijn alle niet-mooie foto's weggegooid (rooie ogen, half hoofd, halve poten, rare uitdrukkingen etc) Binnen 20 minuten hadden we er nog maar 30 :$ over! Uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt uit de tien mooiste foto;s..... die hangt hier "op de vierkante meter" op de muur :D

Ik dacht dat ik gewoon een afdruk zou krijgen van de mooiste foto.... blijkt dat ik gewoon exact eenzelfde "afdruk" heb gekregen als die de fotograaf in zn studio heeft gehangen. Kort geleden kreeg ik bericht van mn vriendin.... die had de foto ergens zien hangen... met een prijskaartje van 700 euro erbij :$

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter staat op de cover van een blad. Er is maar 1 foto gebruikt en de rest heb ik ook niet gekregen...

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als jij daar niet voor getekend hebt dat hij dat mag verkopen dan kan jij daar _ook aanspraak op maken en moet hij de verdiensten delen

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De afspraak was dat hij de foto's mocht maken en dat hij verder de rechten behield ivm oa project à la kunstuitleen. Dus ik heb er verder geen last van hoor.... het was alleen dat ik meer schrok van de prijs die er voor werd gevraagd.

Ik heb een hele mooie print aan de muur hangen, letterlijk en figuurlijk "op de vierkante meter" :D

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar je hebt er wel voor betaald gekregen?

Zover ik weet moet er wel vermeld staan dat het ook voor commerciële / verkoop doeleinden gebruikt kan worden staat dat er niet moet men eerst toestemming aan jou vragen..
    Maar als je er geen probleem mee hebt is het goed ;)

Deel Deze Pagina