dermalex tegen eczeem? 37 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babysaluki, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

tja, ik heb last van eczeem, en heb thuis een tube dermalex creme liggen... maar ik weet dus niet of ik dat tijdens de zwangerschap mag smeren... het staat namelijk niet duidelijk in de bijsluiter... heb hem helemaal doorgelezen, maar staat niks bij over zwangerschap... weet iemand of je dit mag smeren?
    groetjess

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    IS het van de dokter of gewoon zo verkrijgbaar?
    Corticosteroiden mag ik gewoon gebruiken in ieder geval. Anders even de apotheek bellen.

3. babysaluki

het is gewoon zo verkrijgbaar... ik heb ook nog een andere tube van de dokter maar dat is hormooncreme... dus niet mag niet... maar dermalex kan je gewoon zo kopen... die zie je ook in de reclame steeds...

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hormooncreme mag ik gewoon gebruiken hoor. Ik gebruik zelfs de sterkste die er is. Het is dan of gek worden van de jeuk, of hormooncreme gebruiken....of pillen slikken die misschien nog wel slechter zijn. Dan maar hormooncreme.

5. babysaluki

oooh... hmmm vreemd zeg dat mijn arts wat anders zegt... dan ga ik idd straks even navragen bij de apotheek...
    dank je voor je reactie :D

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het is misschien maar net hoe erg het is. Hiervoor zat ik aan de cyclosporine (afweeronderdrukker) dus tja...eigenlijk heb ik gewoon geen keus om hormooncreme te smeren.

7. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Ik heb ook eczeem en gebruik af en toe wat Cremicort (ni teveel en ni op "heel" het lichaam)
    Dan zou het geen kwaad kunnen.
    Verder werd aangeraden talkpoeder op de jeukende plekken op te brengen...

Deel Deze Pagina