Deryan slaaptent in vouwwagen, ervaringen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Woezel 25, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben een vouwwagen en een dochter van 16 maanden.
    Vorig jaar sliep ze in de disselbak (hadden we een bedje voor gemaakt, matrasje erin enzo. Maar dat gaat nu niet lukken natuurlijk, daar klimt ze uit. En in de slaapcabine vindt ik haar nog te klein voor, ben bang dat ze tusen het matras rolt. Dus nu hebben we een Deryan gekocht, die kan dan ook in de slaapcabine staan en daar kan ze in slapen. Heel leuk ding. Vraag me alleen af, het matrasje rits je onder in die deryan, en als ze dus in de tent ligt, ligt ze met dr hoofdje gewoon op het plastic van die tent. Lijkt me een beetje koud aanvoelen voor haar. Iemand ervaring mee? Kun je gewoon een molton of zo in dat tentje leggen?
    Ben benieuwd hoe andere meiden dat doen

Alvast bedankt!

2. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    welke versie heb je, in de peurterversie zit een slaapzakje. Je dochtertje ligt dan op de onderste helft van het slaapzakje. In de babyversie zit volgens mij een binnendekje waar je dochtertje op slaapt. Hier had ik zelf een hoes omheen gemaakt, zodat hij makkelijker wasbaar was.

Mijn meisje slaapt al vanaf dat ze 7 maanden is heerlijk in haar travelcot, nu sinds kort in de peuterversie.

succes

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    We hebben de peuterversie. Kan ze gewoon die die slaapzak dan denk je? Ze is nogal een draaikont in bed...

4. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Wij hebben voor dochterlief de baby versie van de deryan gehad. Dit ging prima in de vouwwagen. Bij de babyversie zat een fleeche dekentje met klitteband vast aan de onderkant. We hebben haar toen wel een winterslaapzak aan gedaan, een gewone slaapzak was wel te koud. Ik heb geen ervaring met de peuterversie.

We gaan zelf dit jaar twee keer met de vouwwagen weg, maar wij zijn van plan om haar gewoon in de slaapkabine te leggen. Ze is nu een stuk groter en mobieler, dus ik denk dat dat wel gaat lukken. De eerste keer gaan we een lang weekend weg. Als het niet bevalt gaan we zeker voor de peuterversie kijken.

5. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de peuterversie van de Deryan. Ik ritste de bovenkant van het slaapzakje af en legde mijn zoontje dan in zijn eigen slaapzak bovenop de onderkant van het Deryan slaapzakje. De slaapzak van Deryan vind ik persoonlijk nogal zweterig. Bovendien beweegt mijn zoontje ook nogal in zijn slaap en zo was ik er zeker van dat hij toch lekker warm bleef.

Wij hebben overigens geen vouwwagen maar een tent.

6. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik leg het matrasje altijd in het tentje en doe daar dan een hoes omheen. Mannetje ligt hier dan in zijn slaapzak op, werkt prima. Het kan wel warm en daardoor wat zweterig worden in de zomer. Verder wel ideaal, net een tweede babyversie voor de jongste erbij.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb laatst voor het eerst het matrasje in het tentje gelegd. En dan een (molton) hoeslaken eroverheen. het matrasje ligt er vrij strak in, dus ik denk niet dat het kindje eronder kan komen. Als je er een molton en een gewone hoeslaken overheen doet, dan lijkt het mij minder zweterig. De slaapzak die erbij hoort gebruik ik niet, dat vind ik niet geschikt voor babys

8. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Mag ik vragen wat jullie de voor en nadelen vinden van dit tentje??
    Wij gaan dit jaar ook weer met de vouwwagen op vakantie en waren van plan om het campingbedje (dochter is 20 maand dan)mee te nemen. We hebben een uitbouw aan de vouwwagen waar die in kan staan.
    Nu lees ik deze mogelijkheid en ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar jullie ervaringen (positief/ negatief) en dan ook t.o.v. een campingbedje.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

niet alle kinderen willen er op die leeftijd nog in, dat zou ik wel even uitproberen van te voren. Mijn zoontje wil juist wel in de deryan, maar niet in een campingbed slapen.

Mijn man vindt de slaapzak dood eng dus zoonlief ligt gewoon op het plastic, bodem zit in het ritsvakje. Zoonlief ligt erin met een combisleeper winterzak ervan.

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi!

Bedankt voor de reacties!
    Heb ook al zitten denken om de bovenkant van de slaapzak eraf te halen maar denk dat ie dan gat schuiven? En dat matras erin leggen gan ik ook proberen. Hm, mogelijkheden genoeg zo te horen. Ben blij met jullie verhalen!
    Wij gaan 1e week van Mei op vakantie, een weekje en dan gaat ze er voor het eerst in slapen. Ben heel beneiuwd hoe ze het gaat vinden. Ze sliep ook altijd heel goed in de disselbak met klamboe erover heen dus denk dat ze in het tentje ook wel gaat slapen. In het campingbedje slaapt ze ook wel maar kan die nergens kwijt, ja in de voortent maar dat vind ik een beetje te koud. Dus zocht echt iets voor in de slaapcabine en hoop dat dit de oplossing is....;) Thanx in ieder geval

11. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hebben jullie trouwens je kindje erin laten wennen vooraf, thuis?

Deel Deze Pagina