dauwworm

Discussie in 'Verzorging' gestart door mamajes, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajes

mamajes Lid

11 feb 2011
    26
    0
    0
    hallo moeders,mijn zoontje van 6 maanden heeft sinds een maandje of 3 last van hele erge uitslag op z'n wangen.het werd op een gegeven moment steeds erger en hij krabde zich helemaal open tot bloedens toe.
    ondertussen al meerdere keren bij mijn huisarts geweest en verschillende zalven geprobeerd.
    op dit moment zitten we aan de hormonenzalf en dat werkt aardig goed,maar dit mag iedere keer maar een paar dagen en dan moet je daar weer mee stoppen.een dag later begint het dan weer net zo erg.
    van de arts mag ik hier een paar weken mee aan de slag.
    af en toe zit ik met m'n handen in het haar want het is iedere keer helemaal vochtig en korstjes.
    hij slaapt al met wantjes tegen het krabben,gaat weinig in bad,geen zeep,neutral,geen wollen kleding enz.
    wat ik op internet kan vinden is dat dauwworm alleen te onderdrukken is en niet echt te verhelpen.
    mijn vraag aan jullie is of er misschien ouders zijn die hetzelfde hebben gehad met hun kindje en hebben jullie nog tips wat ik meer kan doen?
    zijn er kindjes bij wie het aan een voedselallergie lag?en is het verstandig om doorverwijzing te vragen naar een dermatoloog of schiet ik daar niets mee op?
    alvast bedankt groetjes

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha, aangenaam.....

Ons manneke heeft al vanaf zijn geboorte via het keizerlijke luik last van uitslag/eczeem. KA: "hormonale kwestie, gaat wel over", HA: "Oooohhh.... maar ik zie dat hij al op hypo-allergene voeding zit, dus koemelk kan het niet zijn", en zo meer reacties....

We kunnen idd wel goed merken dat Hidde een droog en gevoelig huidje heeft, wat dus makkelijk vatbaar is voor eczeem, maar sinds hij half December van de H.A.-voeding accuut is overgegaan op Friso Allergy Care, kunnen we toch ook goed gewaardworden dat het eczeem stukken minder is geworden (wel in combinatie met hormoonzalf (Google even op FTU, nieuw smeerbeleid met hormoonzalf, advies van onze kinderarts)! Het is nu over het algemeen WEG, enkel in stress-situaties of voedsel-allergie speelt het op; dan is het 1 of 2 keer smeren en volgende dag is het verdwenen, punt.:D
    We hebben op aanraden van de kinderarts nog eens een open provocatie toegepast en schepjes-gewijs Standaard voeding door zijn flessen gemengd, maar dit was binnen 3 dagen geen houden meer aan. 1e dag meteen al wat vlekjes, 2e dag hele romp en rug onder de uitslag en de 3e dag gillen van de krampjes :$:(.

Welke voeding krijgt je zoontje nu? Als je bijv. nu op hypo-allergeen zit, zou je eens een gokje kunnen wagen en zelf een provocatie-test kunnen doen door net als wij standaard door de voeding te mengen; dan krijg je gauw genoeg in de gaten of hij daar op reageert.

Wij hebben overigens ook nog, op recept van de huisarts speciale kleding voor Hidde's eczeem; zoek maar eens op: PadyCare | BAP Medical, dat was nog in de tijd toen hij nog op hypoallergeen zat. Hebben ze rompertjes, mutsjes, broekjes, wantjes etc. van, maar ja, de wangetjes, dat wordt lastig (is overigens reteduur, maar wordt bij ons in elk geval vergoed).

Als je zelf misschien het idee hebt dat het eczeem samenhangt met overgevoeligheid voor koemelk of ander voedsel, zou ik eerder nog eens met de kinderarts om de tafel gaan dan met de dermatoloog.

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.280
    1.420
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje heeft ook dauwworm gehad en ik heb op een gegeven moment gewoon de dermatoloog gebeld en ben daar geweest. Van de huisarts had ik een hormoonzalf gekregen en die hielp maar even.

Bij de dermatoloog kreeg ik een hele heftige hormoonzalf genaamd Elecon. Heel dun smeren en daarna een dikke laag lanette creme er overheen en dat heeft heel goed geholpen.

Hij is nu 3 jaar en heeft eigenlijk nooit meer dauwworm gehad, wel een droge en gevoelig huid maar we gebruiken alles parfum vrij. Dauwworm is atopisch eczeem, google maar eens.

4. mamajes

mamajes Lid

11 feb 2011
    26
    0
    0
    Eindelijk eens weer terug op het forum.bedankt voor de reacties.ik had idd.al vernomen dat het ook wel atopisch eczeem heet.ondertussen heeft mijn zoontje ook nu op zijn hele lichaam eczeem.afspraak met dermatoloog staat al.helaas heel druk in het zhuis hier.dus nu nog 3 weken wachten.al wel ook erachter gekomen dat hij niet tegen vis kan.hij zat meteen helemaal onder de bulten.hopelijk snel verbetering als we in het zhuis zijn geweest en komen we een stap verder.dit is niets.hij heeft zo'n jeuk soms dat ik gewoon tranen in mn ogen krijg,omdat ik het zo vervelend voor hem vindt.gelukkig is het een heel vrolijk ventje.

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Misschien een beetje late reactie maar ik heb zelf vroeger ook dauwworm gehad en mijn moeder heeft toen ook een hormoonzalf gehad van de HA, die hielp niet echt. Ze heeft toen wolocreme gebruikt en toen ging het zo weg! Als je op google wolo intypt kun je het wel vinden. Groetjes!

Deel Deze Pagina