Hallo, Ik heb een vraag mbt welke maat ik moet nemen van de deryan slaaptent... Je hebt een baby en peuter variant, en aangezien mijn dochtertje 6 maanden is moet ik eigenlijk de baby variant nemen. Maar nu zei mn collega tegen mij dat ik beter gelijk het grotere formaat kan nemen, omdat de tent verder precies hetzelfde is, alleen dan een slag groter...zij had er namelijk spijt van dat ze toen niet gelijk een grotere gekocht had. Wat zouden jullie doen? En heeft iemand ervaring met dit slaaptentje? Alvast bedankt!
Wij hebben zelf ook gekozen voor de peutervariant. Toen onze kleine 5 maanden was zijn we naar Italie op vakantie gegaan en hebben deze deryan peuter tent gebruikt op het strand. Ideaal! Zo konden wij de maxi cosi in de tent zetten en onze kleine lag ernaast even heerlijk te slapen toen wij sochtends even naar het strand gingen.. Om er echt in te slapen om uit logeren te gaan vind ik hem persoonlijk niet echt geschikt. Het matrasje is erg dun en ligt niet comfortabel voor zo'n kleintje.. Als je de kleine variant neemt kun je dus alleen je kleine erin leggen en als ze een jaar zijn, dan groeien ze er geloof ik al uit en past het al bijna niet meer.. zonde van je geld dus! Ik zou absoluut ook voor de grotere versie gaan.. Succes en veel plezierr
Ik heb ook de grote versie gekocht toen dochter 6 maanden was, ze kunnen er veel langer in daardoor en qua veiligheid maakt het ook niet uit. Dochter lag er altijd in in haar slaapzak en sliep er heerlijk in. In haar eigen tentje naast ons op het luchtbed in onze grote tent, overdag lekker buiten in de schaduw, veel fijner dan in de hete tent. Het matje, dat in de onderkant gaat kun je zelf ook nog een beetje opblazen, dan is het net zo dik als de matjes voor volwassenen en die liggen echt niet slecht. Dochter heeft er altijd lekker in geslapen en komend seizoen gaan we hem weer gebruiken voor zoonlief.
ik heb de kleine versie, maar ik denk dat als ik weer voor de keuze zou staan baby of peuter, dat ik dan de peuter variant zou nemen, ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop hoor, maar de peuter variant heb je gewoon langer wat aan.
Toen Ties 5 maanden was hebben we de peutervariant gekocht. doe je veel langer mee. ik zie het voordeel van de babyvariant niet zo
Wij hebben toen ook gekozen voor de peuter variant. Echt super handig ding je zet hem op b je hebt een bedje en vor een kleintje speeltentje in een Mijn dochter vraagt gewoon of ze af en toen in haar tentje mag slapen (en dan staat is gewoon op haar kamer )
Bedankt voor de reacties Ik ga inderdaad maar voor de peutervariant. Wij zullen hem alleen gebruiken als we op visite gaan s avonds, dus ze zal er nooit een hele nacht inliggen... Daar is hij toch wel geschikt voor? En zou je het tentje ook op een bed kunnen zetten, of is dat gevaarlijk? (ivm tocht over de grond bijvoorbeeld)
Wij hebben de peuterversie en die bevalt zeer goed. In de zomer wordt dit bedje altijd gebruikt op onze boot (ze kan er niet uit klimmen),ook als we op vakantie gaan gaat hij gewoon mee (voor als het kinderbedje vies is ofzo) en als wij ergens op visite gaan is het ook geen probleem. Ik adviseer je wel om eerst te gaan oefenen met je kindje. Sommige kindjes vinden het wat eng. Ook hebben wij wel een cijferslotje op de rits moeten maken, anders maakt ze hem zelf open..... En of je het bedje op een bed kan zetten... er zullen er veel zijn die zeggen dat het onverantwoord is, maar wij doen het weleens (op een 2 persoonsbed), maar wij hebben wel een heel rustig kindje hoor. Er bestaan een kans dat ze een keer met bed en al van het grote bed af rollen.....
Ik heb de baby variant. Ik heb hem afgelopen zomer heel vaak gebruikt. Hij ging bij mooi weer iedere dag mee naar het strand. Mijn zoontje toen 6 tot 9 maanden. Speelde erin en viel als hij moe was gewoon in slaap. Ideaal vond ik het. En het was een kleine pakketje om mee te nemen.
Wij hebben meteen de peuter variant gekocht. Hij heeft er al 3 keer in geslapen en geen problemen. Gaat gewoon lekker slapen. Laten wel de ingang open zodat hij niet zo heel erg opgesloten ligt. En alle roosters open
Tja op bed. Nou ik heb de ervaring jamer genoeg dat als ze gaan bewegen ze er mee van af vallen en dan zelfs tussen een hele kleine opening kunnen valen . Maar qua toch. Gewoon kijken hoe en waar je het zet als je het naast een bed zet en niet bij een deur in de buurt En ze kunnen er gewoon lang Op slapen hoor onze dochter heeft er 2,5 week in de vakantie op geslapen
Wij hebben ook de peutervariant. Sverre slaapt er heerlijk in, misschien wel beter dan in zijn eigen bed. Ook gerust meer nachten dan 1. We doen altijd wel het matrasje in de tent ipv in de opening in de bodem, dan kan er een hoeslaken omheen en stoppen we hem gewoon in onder een dekentje. Tocht over de grond valt volgens mij wel mee, als je de ritsen van de opening dicht doet dan houdt dat de tocht wel tegen. Zelfs de koude nachten in een ongeisoleerd huis bij mijn zwager en schoonzusje gingen prima, dikke slaapzak aan, dekentje goed instoppen en heerlijk slapen. Nu is hij bijna 2,5 en als we aan het inpakken zijn staat hij al te juigen: "jaaaa, tentje slapen!"
Bedankt voor alle reacties! Ik ben er wel uit dat ik er 1 ga kopen!En dan inderdaad maar gelijk de peutervariant (heb een hele mooie zilveren gezien) Mijn dochtertje draait nog niet en is vrij rustig, maar als ik het risico kan lopen dat ze met tent en al het bed afkukeld, doe ik het maar niet...en op de grond zal het vast wel meevallen met de tocht als ik de deur dichthoudt. Er zit toch ook een slaapzakje bij de tent? Gebruiken jullie die, of nemen jullie gewoon een eigen slaapzakje?
Wij hebben destijds gekozen voor de baby variant. Die peutermaat vonden we net iets te groot. Het tentje moest ook mee in de koffer naar Canada en dit ging met de baby maat prima. Onze jongste zoon heeft er tot net 2 nog in gelegen ( in januari 2 geworden ). Inmiddels slaapt hij in een gewoon bed en gebruiken we het tentje niet meer. Over het neerzetten van het tentje op bed. Bij een 1persoonsbed hebben wij dit wel altijd gedaan. We zetten het tentje dan vast met een spin. ( dus spin onder matras leggen en dan haak je ze zo aan beide kanten van het bedje vast ).
Sverre ligt altijd in zijn eigen slaapzak. De slaapzak die er bij zit is voor voor echte kleintjes veel te groot. Doordat we gewoon een hoeslakentje gebruiken en een voor hem bekende deken voelt en ruikt het heel vertrouwd denk ik. Als je liever het matrasje in de onderkant stopt dan zou ik wel het onderste deel van de slaapzak gebruiken anders ligt je kindje met het hoofd op het nylon en dat lijkt me niet zo lekker liggen. Succes met je aankoop, wij zijn er in ieder geval erg blij mee!
Dank je wel...het lijkt me echt een uitkomst. We zijn nu vaak met het campingbedje aan het sjouwen + dan ook nog eens een dikker matrasje + hoeslaken en dekentje enz... Dan ga je een avondje op visite, maar de buren denken dat je een week naar centerparcs gaat! Dus het lijkt me echt ideaal!
Wij hebben inderdaad ook altijd eigen slaapzak aangetrokken en dan matrasje gewoon in het tentje met een hoeslaken er om.
Het is echt een uitkomst! Alles wat je nodig hebt voor het slapen, dus hoeslaken, slaapzak, knuffels etc kunnen gewoon erbij in de draagtas, met een beetje proppen ook nog wel wat luiers en setje schone kleren. Ideaal! Als ik zie wat vrienden van ons meenemen voor een avondje...
@eendje77: Waarschijnlijk loop ik er nu dus bij als 1 van je vrienden Mn collega zij ook dat je alle spullen gewoon bij het tasje kan doen, zodat je maar 1 tas bij je hebt met alle benodigdheden...lijkt me echt heerlijk!
hoihoi er zijn ook verschillende varianten.... waar moet je op letten. En mocht iemand een peutervariant verkopen die er nog netjes uitziet, bp me gr brenda