Deryan Travel Cot, iemand ervaring mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepepe, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit tentje lijkt ons ideaal voor op vakantie, logeren, weekendjes weg, etc.
    (zie bv Deryan Travel-Cot Baby Luxe Zilver | Campingbedjes | Baby-Dump als je m niet kent).

Heeft iemand er ervaring mee? Of andere logeeroplossingen?
    Een campingbedje is zo groot (en log), en onze kleine is nog maar 3 mnd. En dit tentje zet je overal op. We gaan van de zomer kamperen, en dan lijkt ons deze ook ideaal.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind 'm ideaal. Je moet een paar keer oefenen met inklappen, maar hij is echt heel makkelijk mee te nemen en ons zointje slaapt er heerlijk in. Wij hebben de peuterversie, dan gaat 'ie langer mee. ;)

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik vond hem super. Mijn dochter sliep er op vakantie heerlijk in. Op het strand... naast het zwembad... We namen hem eigenlijk overal mee naar toe.

4. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is de peuterversie niet te groot? Wij dachten daar nl ook aan om de peuterversie aan te schaffen.

Ze verkopen 'm trouwens niet overal. Bv. Prenatal niet... Vreemd toch?

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier zijn we er ook helemaal blij mee. Wij hebben ook de peuterversie. Zodat we er langer mee kunnen doen :D

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

peuterversie kopen en niet de babyversie. Scheelt niet heel erg veel en ze kunnen er langer in. Mijn zoontje wil niet eens in een campingbed, alleen in zijn deryan.

Onze kinderen hebben er al veel in geslapen, buiten, in de tent, in een vakantiehuisje.

Ik heb hem 2dehands overgenomen van een vriendin die hem amper had gebruikt. Ik vind hem ideaal, heb alleen altijd ruzie met opvouwen, maar uiteindelijk lukt het me wel.

7. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Hier geen last van in ieder geval. Ik weet ook niet zo goed hoe je kindje er last van zou hebben dat ie te groot is? Tuurlijk, zoontje gaat wel eens rollen en klieren erin, maar sinds hij wat beweeglijker is, hebben we de rits dicht als we er niet bij zijn, dus is dat ook geen probleem. ;)

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij gebruiken er ook al 3 jaar 1. Peuterversie trouwens.
    Heerlijk ding. Lekker klein op te bergen, makkelijk mee te nemen.
    Er is wel een kans dat je kindje er in het begin aan moet wennen. Het is natuurlijk best 'eng'. In zo'n dicht tentje. Hier ging het wel goed en nog gaat ze er graag in!
    Een echte aanrader!

9. Mamaliefde

2 apr 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem vorig jaar aangeschaft voor onze vakantie met de caravan. Aangezien onze zoon bij ons op bed moest en hij in zijn "schravel"fase (kruipen, veel bewegen en vooral op ontdekkingstocht gaan) zat, vond ik het ideaal.

Ik legde hem 's avonds in zijn tentje, rits dicht en al was meneer nog uren met zijn knuffels aan het spelen, hij kon er niet uit en vooral niet van het bed af vallen. Als de rits dichtging was het dan ook echt bedtijd.

Overdag werkte dit buiten overigens alleen maar als hij echt doodmoe was. Maar hij was toen wel al wat ouder dan jullie kindje (hij was 10/11 maanden).

Je kunt de deryan travel cot overigens ook prima via marktplaats kopen. Er staan er genoeg op en de meeste zijn weinig tot niet gebruikt. Zorg wel dat je een luxe versie koopt met dat inflatable matje.

Nu is jullie kindje nog erg klein. Onze zoon heeft ook vrij lang in de wandelwagenbak geslapen. Het "mag" dan officieel niet, maar als ze zo klein zijn en nog niet veel bewegen kun je het best doen (mits je die bak niet helemaal vollegt met knuffels e.d.). Dat is natuurlijk ook nog een optie.

Veel succes met je keuze.

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben ook een Deryan Travelcot, peuterversie, met luchbedje. Ideaal ding!
    Ik heb 'm via marktplaats gekocht, zag er nog helemaal toppie uit, dus dat kan ik je best aanraden.
    Wij hebben 'm aangeschaft omdat wij een boot hebben, stuk praktischer dan een campingbedje. Maar ook hebben we het tentje al eens meegenomen op vakantie.

Wij hebben trouwens D. thuis al laten wennen aan het tentje. Eerst kort, een half uurtje oid, beetje spelen en het tentje ontdekken. Daarna een middagslaapje erin laten doen. En de volgende stap hem een nachtje erin laten slapen. (gewoon thuis dus). Op vakantie vond hij het dan ook geen probleem om in het tentje te slapen, want het was niet meer een raar onbekend ding. :)

11. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Wij hebben het tentje ook wel de baby versie. Zoontje is nu bijna 16mnd en slaapt er nog 2 keer per week in bij het oppas adres.
    Super makkelijk mee te nemen.

12. hier ook gehad voor de twins eerst samen er in en toen allebei eigen tent.. helaas ging dochter lief er met de tent van door haha.. hoe ze het deed weet ik nniet maar de tent ging aan de wandel.. dus hier gekozen voor campingbedjes... en idd de deryan verkocht via mp

13. juf85

juf85 Niet meer actief

peuterversie met zelfopblazend matje is bij babydump volgens mij 59 euro.
    Wij hebben meteen de peuterversie gekocht, de babyversie lijkt zo klein.

Je kunt hem met mooi weer ook in de tuin zetten, zodat hij buiten kan slapen, ideaal!
    En straks op de camping lijkt het mij ook handig.

Ik heb laatst het matrasje niet in de onderkant gedaan, maar gewoon in het tentje, dan kan er een hoeslaken en molton overheen.

14. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik heb er nog wel 1 te koop. Met een luchtbedje erin. MOet je maar even pb-en als je er belang bij hebt!

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb er ook een maar nog niet gebruikt, maar ik vraag me af hoe maak je het op?? Want het matrasje mag niet in het tentje maar er onder...

En mijn zoontje is heeeel beweeglijk, kan ik hem wel echt strak instoppen in zo'n ding?

En zijn er extra matrasjes te kopen? Ik vind het toch vrij dunnetjes...

16. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb het matrasje laatst wel gewoon in het tentje gelegd, ligt er vrij strak in. Mijn zoontje rolt wel, m aar doet niks met het matrasje.
    strak instoppen kan denk ik niet. Mijn zoontje heeft gewoon een winterslaapzak aan.

17. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Hier gebruiken wij het tentje ook en zijn er blij mee! Ik doe het matrasje in de tent met een hoeslaken en een molton. Ik heb van dat zelfklevende klitteband gekocht voor het matrasje, zo zit het toch wat vaster in het bedje.

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Geweldig ding! Gebruik hem al 2 jaar en echt, hier komt er nooit een campingbed! Klein, praktisch, veel gemakkelijker mee te nemen en op te zetten. Ik snap niet waarom mensen nog campingbedjes gebruiken.

19. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb er ook eentje, maar wij zitten nog in de 'overdag erin wennen-fase' :) Maar als het straks lekker weer wordt, kan hij er in de tuin z'n middagslaapje in doen. Een goed idee trouwens, om het matrasje erin te leggen! En die tip met het zelfklevende klittenband ook! Ga ik doen!

Maar om op de vraag van TS terug te komen: tot nu toe tevreden, maar nog geen nachtelijke ervaringen dus...

20. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik heb ook zo'n tentje en ik ben er niet helemaal tevreden over.
    Toen mn dochter onder het jaar was vond ik het echt een uitvinding!
    Overal nam ik hem mee naar toe, vooral handig voor verjaardagen enz.

Maar nadat ze een jaar was en kon lopen, heb ik hem niet meer kunnen gebruiken.
    Ze ging telkens staan in het tentje en als ik niet uitkeek ging ze met tent en al de kamer door.
    Hierna dus toch maar een campingbedje aangeschaft.
    Zal ook wel verschillen per kind, maar hier was het dus alleen het 1e jaar een succes...

Deel Deze Pagina