Ik ben al een tijdje aan het speuren naar een leuke moederfiets en ben gevallen voor de lief! fiets van Cortina. Komende week ga ik een proefritje maken Nou hoort bij een moederfiets natuurlijk een fietsstoeltje. Maar....welke?? Qibbel heeft een super leuke lief! stylingset, past natuurlijk super bij de fiets. Maar de Yepp stoeltjes zien er ook zo leuk uit En Bobike is volgens mij weer een stuk aantrekkelijker wat prijs betreft. Welk stoeltje hebben jullie en waarom bevalt deze zo goed? (of juist niet) Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen bij het maken van mijn keuze Alvast bedankt!
Ik zou denk ik in de stijl meegaan van de fiets en anders voor de yepp gaan.. echt een super stoeltje!
Heb yepp, maar zag laatst de lief! fiets met de bijpassende stoeltjes. Toen dacht ik wel even die wil ik ook!!!! Helemaal super joh!
Ik heb zelf bobike maar zou het niet meer kiezen want er zit (bij het voorzitje) een kussentje in het stoeltje wat je er uit kunt halen maar natuurlijk altijd vergeet en als het dan regent, niet handig! Want dan is het nat en moet je kindje zonder et kussentje zitten, nouja vind ik dus niet handig
Ja, leuk is die lief! serie he Ben er helemaal weg van, hoop maar dat de fiets ook fijn is! Maarre...heeft Qibbel niet ook van die kussentjes die eruit moeten? Volgens mij alleen de Yep niet toch? Of zijn die kussentjes water afstotend ofzo?
ik ken qibbel niet, weet niet of bijv de fietsersbond ze al getest heeft? Ziet er wel mooi uit. Yepp zijn prima. Bobike zou ik afraden, altijd geklooi met de bandjes om ze groter/kleiner te maken (en dat doe je best vaak: de ene keer zonder jas, met zomerjas en nu weer een winterjas). Die bandjes draaien constant verkeerd! Hb op man`s fiets een achterzitje van okaybaby en dat bevalt zoveel beter, geen gedraai en in 2 sec aangepast.
Ik heb een Qibbel en hij is super! Die kussentjes zijn waterafstotend en hij is heel makkelijk op je fiets te zetten. Qua prijs scheelt het niet veel met de Bobike hoor.
Kan zo'n stoeltje eigenlijk ook over gezet worden op de fiets van m'n vriend? Als ik bijvoorbeeld op m'n fiets naar m'n werk ga en hij papa dag heeft, dan kan hij ook met onze dochter fietsen...
Ik ga binnenkort een Yepp-stoeltje kopen, omdat ik het een heel groot voordeel vind dat er geen kussentjes in zitten, ze er comfortabel uit zien, en erg mooi zijn.
Ik heb op mijn witte lief fiets de Yepp zitjes en ik vind ze ideaal. Had hiervoor de bobike zitjes maar hier zitten ze veel beter in.
Hier een Yepp stoeltje: Mara zit er prima in. Ik vind het materiaal erg lekker aanvoelen en het voordeel van zacht materiaal zonder (natte) kussentjes.
Ik ben uiteindelijk voor een yepp stoeltje gegaan. De reden hiervan is dat dit de enigste is met een vijfpuntsgordel! Heb hiervoor een bobike gehad en hier wurmde mijn zoontje zich uit de gordels. Met een vijfpuntsgordel zat dit niet snel gebeuren, is dus veiliger.
Gmg heeft naast de yepp nog een ander fietsstoeltje, namelijk de tipp. Een veel minder bekend merk, maar alle winkels die yepp verkopen moeten verplicht ook de tipp verkopen. Maar je moet er vaak om vragen, want ze liggen nogal eens in het magazijn. Tipp is goedkoper, maar heeft net als yepp een vijfpuntsgordel. Dat vond ik erg belangrijk, na eerdere slechte ervaring met een driepuntsgordel. (Tweedehands bobike; misschien lag het aan de leeftijd.) Ik vind de yeppstoeltjes niet mooi. Dus voor ons was tipp ideaal om toch de 5puntsgordels te hebben. Mooier (mijn mening) en nog goedkoper ook.
Hier ook de Yepp, vanwege de 5-punts gordeltjes en dat het materiaal wat comfortabeler aanvoelt (veert een beetje mee).
De Qibbel heeft volgens mij toch ook echt een 5 punts gordel??? Hoor al wel dat de Bobike in ieder geval afvalt! Zal eens google-en op de tipp, ben wel benieuwd
Ik had vorige week zo'n zelfde topic geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/349590-welk-fietsstoeltje-voorop-de-fiets.html En had dus besloten om voor een Yepp-stoeltje te gaan, ware het niet dat ik gisteren van mijn ouders het Qibbel stoeltje + acc. heb gekregen voor mijn verjaardag... Helemaal prima, was ook mijn tweede keus! Ziet er degelijk en sterk uit, kan niet wachten tot ik hem uit kan proberen, maar moet nog even wachten...
Ahh...nou zie ik het, de Qibbel heeft inderdaad ook een 3 punts gordel en geen 5 punts. Dacht dat er bedoeld werd dat er alleen een heupgordeltje in zat