Deryan Travel Cot. Iemand ervaring?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door GewoonLinda, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi meiden,

Mijn ouders gaan binnenkort een caravan kopen waar wij ook gebruik van gaan mogen maken. Helemaal leuk natuurlijk.

Nu willen we graag zo'n slaaptentje kopen, zodat we dus geen campingbed mee hoeven te nemen voor onze jongste, die tegen de tijd dat we met de caravan weg zullen gaan ongeveer 1 jaar zal zijn.
    Hebben jullie ervaring met zo'n ding?
    En ik zag dat er verschillende zijn. Speciaal voor de baby's en peuters. Maar kan ik ook meteen een peutertentje kopen? Dat zou makkelijker zijn, want anders kan ik het jaar erna weer een nieuwe gaan kopen.

Het ideale van zo'n ding, lijkt mij, dat hij heel klein opvouwbaar is en dat er geen ongedierte bij het kind kunnen komen.

Onze oudste leggen we in een pop-up tentje in de voortent. Die is dan 6 jaar, dus lijkt me wel dat dat moet kunneN, toch?

Hier even een link met allerlei soorten travel cots.
    Deryan campingbedjes kopen? | BESLIST.nl | Laagste prijs!

Alvast bedankt voor het reageren!

2. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik heb er een, ideaal!

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Heb jij de peuter of baby versie?

4. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik heb de baby versie, gekocht bij kruidvat in de sale voor 20 euri hihi... Handig voor volgend jaar fam weekend! En neem m nu ook mee als ik naar mn ouders ga.... Peuterversie ruil ik straks met mn nicht, die gaat voor een 2e beeb. ;)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier ook zo'n tentje. Wij zijn direct voor een kleuterversie gegaan. Hij is ideaal!! Gebruik hem ook als ik op verjaardag ga en op het strand, in de tuin etc.
    Persoonlijk lijkt het mij onzin om eerst een babyversie te kopen.

6. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik heb hem ook, alleen wil Jack er niet in slapen.
    Zelf ben ik er achteraf toch wel wat huiverig voor want als hij zo aan het rollen is of probeert te gaan staan erin weet je nooit wat er in zo'n tentje kan gebeuren.

Nu toch maar een campingbed gekocht, veel beter en daar wil hij wel in slapen:)

7. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ik vind hem ook fijn! Meteen de grote versie gekocht, en nooit meer ruzie met ons onhandige campingbedje :)
    Wij hebben de jongens er wel al met 6 mnd ingelegd, dus ze kennen niet anders. Let er wel op dat het kouder is dan een bedje

8. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik heb zo iets van Nomad, vond het ideaal, ook als box te gebruiken. Inderdaad lekker vrij van ongedierte, dat was in afrika helemaal handig. Lekker compact om mee te nemen.
    Ik zou meteen voor de grote versie gaan, voor je het weet zijn ze uit d kleine gegroeid

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij vinden het echt een ideaal ding!! hebben het bijv ook gebruikt toen wij met familie gingen kamperen, onze caravans stonden niet allemaal naast elkaar en we gingen regelmatig naar kampvuurplek savonds. dan zetten we het tentje een stukje verderop, slaapzakje aan, dekentje en knuffels mee en als ie moe was kon ie mooi daar in slapen, ging prima.

10. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook een, kregen we gratis bij de aanschaf van onze wandelwagen.
    Maar ons zoontje wil er echt niet in liggen! Ik vind het dus niks.
    Ik denk dat het echt aan je kindje moet leggen of ze er wel of niet in wil......;)

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Bedankt voor de reacties!
    Ik zou ons zoontje er al jong in gaan leggen, dus wellicht dat dat scheelt.

12. Wij hebben de babyversie toen gratis bij de wandelwagen gekregen, heb er veel gebruik van gemaakt vooral op het strand en hij staat nu nog steeds als speeltentje in mn dochters kamer. Maar als je hem gaat kopen zou ik wel direct voor een peuterversie gaan, heb je er veel langer plezier van :)

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ja, dan ga ik inderdaad maar gewoon meteen voor een peuterversie. Dat scheelt weer.

Het matrasje wat er in zit, is dat wel goed? Of kun je er nog een extra matrasje bijkopen eventueel?

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een babyversie. Een keertje gekocht voor een 10e bij de halfords. Ideaal vind ik.

Nu ga ik overal op de fiest heen, dus kan ik gewoon zijn bed mee nemen. Met een camping bedje is dat echt onmogelijk.

Wij hebben hem gebruikt in een camper. Ook handig. Overdag buiten voor de warmte, savonds op een opgeklapte bank.

Ik zou wel gelijk de grote versie kopen als je kindje dan 1 jaar is. Anders is ze her wel snel uit.

Het matrasje is opblaasbaar. Deze heb je ook voor volwassenen voor in tenten enzo. Als vervanging van een luchtbed zeg maar. Hij loopt zelf vol en soms blaas ik er nog een beetje lucht bij. Hij lijkt heel dun, maar is echt comfortabel! Ik vind er niks mis mee

Veel plezier alvast

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok, nou klinkt allemaal heel goed. Ik denk dat we er binnenkort maar eens een gaan kopen dan. Dan kan hij alvast een beetje aan wennen als ik hem er af en toe even in leg, voordat we echt op vakantie gaan. Hoe jonger hij erin ligt, hoe beter, denk ik dan.

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wij hebben beide maten en ook beiden veel gebruikt. Al heel snel op t strand, zoontje was toen een maand of twee. Geen last van insecten en houdt zon tegen.
    Afgelopen zomer met kamperen heeft hij in de grote geslapen, hij was toen net drie, hij vond t super!
    Wel heeft hij een periode gehad dat hij er absoluut niet in wilde....
    Tentje kan trouwens niet snel omvallen doordat t oppervlak groter is dan t tentje hoog is.
    Oja ik debk zelf dat t tentje met kamperen warmer is (wij leggen voor isolatie wel een deken eronder) dan een campingbedje want daar gaat de (koude) lucht onderdoor.

17. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Wij hebben ze ook allebei! De babyversie heeeeel veel gebruikt, echt overal. Gekocht in de opperdepop voor 15 euri bij de kruidvat. Via marktplaats de peuterversie (want die krijg je nergens zo goedkoop) en daarvan eigenlijk alleen de slaapzak gebruikt die echt super fijn is. De kleine van ons wilde er ook ineens niet meer in. Misschien nu weer eens proberen, maar aan de aan de andere kant kan hij nu ook gewoon in een groot bed...

Matrasjes zijn trouwens prima hoor!

18. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Bedankt voor alle reacties. Ik ben wel overtuigd.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben de babyversie altijd gebruikt tot ze een jaar of 2 waren. Daarna gewoon in het stapelbed in de caravan. Ik vond het superhandig, vooral als het warm was, lekker middagslaapje buiten doen zonder muggen of andere kriebelbeesten in de buurt. Kinderen sliepen er ook prima in, gelijk al vanaf het begin.

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij hebben voor onze dochter meteen de peutervariant gekocht. Ze slaapt er prima in. Ze sliep er bv ook in in de caravan van m'n ouders toen ze daar ging logeren.

Enige gedoe vind ik met dekens. Je kan ze er niet in vast leggen. En het matrasje wat je er aan de onderkant in moet stoppen, dat leg ik in de tent met een hoes er omheen. Weet dat veel mensen dit doen.

Maar perfect ding!

Deel Deze Pagina