Waar kraampakket kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Novella, Jul 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novella

Novella Actief lid

Oct 8, 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik krijg het pakket dus niet vergoed door de verzekering.
    Nu zag ik bij de Prenatal een pakket staan voor 30 euro, maar hier zat naar mijn idee best weinig in....

Hebben jullie tips voor een echt compleet pakket??

Bedankt!

2. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik ben thuis bevallen dus ik had zeker een kraampakket nodig aangezien ze het daar van moeten hebben tijdens de bevalling.
    Ik had die van Prénatal en mijn VK heeft tijdens de bevalling niks gemist, hoor. Sterker nog, heb nog gaas, watten, alcohol over.

3. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    P.s.
    van beide kindjes thuis bevallen en beide keren een Prénatal kraampakket gehad.

4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    ik vind juist dat er vaak teveel in zo'n compleet pakket zit.
    Bij mij heeft de vk een lijstje waarop staat wat je echt nodig hebt, misschien die van jou ook wel? Ik heb de meeste spullen bij kv gekocht, maar niet in een pakket.

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    heb een pakket bij de thuiszorgwinkel gehaald.
    neem aan dat al het nodige er dan wel in zit.
    was ook 30euro maar dezelfde hebben ze ook bij de etos.. ben alleen het merk kwijt.

6. Hester

Hester Niet meer actief

Ik heb een volledig onaangebroken pakket (van de verzekering gekregen) waaruit niets gebruikt is - we kwamen pas na 6 dagen uit het ziekenhuis thuis.

Weet niet waar je woont, maar je mag het hier zo komen ophalen als je wilt.

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    als je in het zk bevalt heb je dan toch nog een kraampakket nodig voor thuis?? ik krijg er namelijk ook geen van mijn ziekenfonds maar moet bevallen in het zk.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    @ Gaab,

nee joh!
    tijdens mijn kraamdagen is er niks uit het kraampakket gebruikt.
    Zelf gebruikte ik wel het kraamverband en 3 dagen zo een onderlegger voor onder mijn billen als ik sliep. Zit ook in je pakket, maar ik zou dan aanraden echt het nodige los te halen.
    Zonde joh zo een heel pakket als je toch al weet dat je naar het ZH moet.

9. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Hier ook in het ziekenhuis bevallen. Kreeg wel het kraampakket omdat ik in eerste instantie thuis zou bevallen.
    Maar als je in het ziekenhuis gaat bevallen heb je voor thuis nog nodig,

Kraamverband,
    Celstofmatjes
    Alcohol
    Desinfectanszeep
    Navelgaasjes.
    Steriele gaasjes

10. teletascha

teletascha Actief lid

May 5, 2011
    148
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar ik heb toch (op wat van die matjes na) alles gebruikt uit het kraampakket. Geweldig die netonderbroekjes:$

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    oke dank jullie wel :)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Veel is idd overbodig bij zo'n pakket. Ik was ook in het ziekenhuis bevallen, maar had wel een kraampakket thuis staan van mn verzekering. Ik heb daarvan gebruikt: de kraamverbanden, celstofmatjes, het plastic zeiltje voor op je bed, watjes en alcohol voor het reinigen van de thermometer, en verder wat steriele gaasjes voor het naveltje.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    netonderbroekjes zitten niet in het pakket van prenatal, maar heb ze beide keren niet gemist.

14. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Gewoon een maat grotere onderbroeken kopen want die netbroekjes zijn drama ;)

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wilde ook in ZH bevallen, maar toen de VK voor het eerst kwam, had ik al volledige ontsluiting! Dus toch thuis aan de slag gegaan. Goed dat ik een kraampakket had! (Baby werd uiteindelijk toch in ZH geboren, ivm niet vorderende uitdrijving).

16. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Die netbroekjes vond ik juist wel super, maar heb verder niet echt veel extra gebruikt uit het pakket. Alcohol kun je Zo los kopen en de rest tja... Grote maandverbanden heb ik ook nog bij gekocht van kotex.....

17. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Heb bij de Zeeman gewoon witte hipsters gekocht in een maatje groter, ja ;)
    Ze zaten heeeeerlijk.
    Ze zien er ook mooi uit. Was er zo tevreden over, heb er vorige week meer gekocht. Maar pas die uit mijn kraamtijd ook nog.

TS, kijk bij Zeeman.
    Hipsters in wit of zwart. Per 2 stuks 1,99 euro.
    Zitten heerlijk en blijven mooi/goed. ;)

18. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik ben ook in het zh bevallen, maar toch aardig wat dingen gebruikt uit het kraampakket. M'n nicht is kraamverzorgster en die had me voor de bevalling al een spoelfles gegeven. Dan kun je na het plassen jezelf schoonspoelen, zodat je maar weinig toiletpapier hoeft te gebruiken en dat het goed schoon is. Die vond ik echt ideaal, zou zo'n fles echt niet willen missen in m'n volgende kraamperiode! Na een paar weken moest ik echt weer "leren" plassen zonder die fles, hihi.. ;)

19. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Maar ik heb m'n kraampakket van de verzekering gekregen, dus ik weet niet of die hetzelfde zijn als van de Prenatal bijvoorbeeld..

20. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

Nov 13, 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Je moet altijd een pakket voor thuis hebben, omdat de bevalling ook onverwachts alsnog thuis kan plaatsvinden.

Share This Page