kort vraagje ik ben me aan het orienteren en vroeg me af wat is het beste stof badstof plastic ???????????????
ik heb zelf 2boxkleden van stof. de ene heeft aan de onderkant gewoon katoen en de bovenkant een soort fleece. de andere heeft aan de bovenkant een soort teddystof en de onderkant weet ik niet precies. veel mensen doen in het begin een stoffen boxkleed en als hun kindje wat ouder is en ook koekjes eet en drinkt in de box een plastic kleed. liefs doris
Plastic vind ik persoonlijk voor een jong kindje niet prettig, dat ligt zo koud. Verder maakt het niks uit, als het maar een lekkere dikke stof is.
Heb een plastic boxkleed onderin liggen, met daarbovenop een stoffen boxkleed.. Ligt (naar mijn idee) prettiger
Ik heb een boxkleed van Koeka (wafelcollectie) erin liggen; niks eronder. Het kleed is al lekker dik en zacht dus ligt prima zo. Hebben als reserve ook een boxkleed van de kruitvat (stof) maar die is erg dun, daar zou ik zeker nog wat onder hebben gelegd. Maar hier wordt hij alleen op de grond gebruikt als kleedje en dan is het wel prima. Plastic lijkt me niks. Ik denk dat ze enkel als onderkleed worden gebruikt. En drinken en koekjes eten in de box lijkt me ook niks dus wordt hier zeker niet gedaan. Box is speelterrein, geen eetterrein... Keuze badstof of stof maakt niks uit. Kies gewoon wat je zelf het fijnste lijkt. Lekker zacht is voor de baby natuurlijk fijn. Groetjes!
Zo hebben wij het ook gekocht. Platic kunnen we dan ook als reservekleed gebruiken aangezien je deze alleen met een doekje hoeft af te nemen bij ongelukjes. In de babywinkel zeiden ze ook dat stoffen boxkleden niet meer prettig zijn als het kindje kan staan etc., omdat stof makkelijk wegglijd i.t.t. plastic. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar zag de logica er wel van in.
Ik heb een stoffen boxkleed, vond ik veel zachter liggen. Heb er een antislipmatje onder gelegd (grote matjes, erg goedkoop bij de action) zodat het kleed blijft liggen bij de bewegingen van het kindje straks
Lekker stof.. ik heb er nu een van Koeka en de vorige keer één van Snoozebaby (daar moest iets onder omdat ie niet dik genoeg was). Die van Koeka is dik zat en mooi
hier ook een koeka kleed, heb bij mijn zoon andere gehad, maar waren dunner, en deed er 2 tegelijk op.... en heb een eigen ontworpen boxkleed, ook lekker dik