Bij mijn deryan zit een slaapmatje, die je met klittenband in het tentje legt. En daar slapen ze dus op. Maar hier werkt dat dus niet. En zo op het tentje liggen lijkt me niet echt prettig.
Klopt, had ik wel gelezen. Maar ik verwarde het luchtbedje met het slaapzakje..! Ja, ik kan me goed voorstellen dat ze met het slaapzakje/slaapmatje aan de haal gaan.
ik zit ook te twijfelen om 1 aan te schaffen. het jammere vind ik alleen dat ze 2e hands op marktplaats even duur zijn als nieuw bij de babydump.
Hier ook de peuter versie. Ook een van de beste baby/kind aankoop die wij gedaan hebben. Heb bij de kruidvat voor mijn zwangere zus de baby versie gekocht voor 30 euro! das nog de moeite
whabbit, wiegendood kun je niet voorkomen en wordt niet veroorzaakt door bijv onder het matrasje terecht komen of een andere vorm van verstikking. dan is er namelijk geen oorzaak maar hier het matrasje los in de tent. mijn zoon wil namelijk wel per se een hoeslakentje. en groot gelijk heeft hij, zonder lijkt me voor geen meter slapen.
@Leandrotje: ik denk dat ze op mp niet veel schelen met de babydump prijs om meerdere redenen: sommigen kopen 'm niet bij babydump en zijn dus veel duurder uit. Dan willen ze er ook weer meer voor terug. En ik denk dat ze nog steeds goed verkopen tweedehands, dus dat ze het er wel voor kunnen vragen. Maar die MP prijzen hebben er bij ons voor gezorgd dat we gewoon een nieuwe wilden. Zo duur vind ik het ook weer niet. Kijk eens wat je voor een campingbedje betaald (excl matras). Ze zijn regelmatig in de aanbieding. Ik heb 'm dus bij halfords gekocht: peuterversie voor 40 euro. En de babyversie zag ik pas nog in de kruidvatfolder. Maar wij willen sowieso een peuterversie. @Kleintjevoorons: ook enthousiast lees ik! @Marieke: ben het met je eens.
Fijn dat jij er nog grappen over denkt te kunnen maken, ik gek genoeg niet! Ik heb niet gezegd dat onder het matrasje terecht komen wiegendood veroorzaakt, ik heb aangegeven dat ik alles wat risico's tijdens het slapen met zich meebrengt probeer te voorkomen. M.b.t. wiegendood zijn er aanwijzingen dat het te maken kan hebben met gebrek aan ventilatie, te warme kamer etc. Los daarvan zijn er niet voor niets richtlijnen opgesteld voor veilig slapen. Daar hoort onder andere bij het laag opmaken van een bedje, geen losse lappen/dekens in bed, geen bed vol knuffels, ga zo maar door. En dus ook geen losse matrasjes in zo'n tent! Nogmaals: ieder zijn eigen keuze, maar mijn kids slapen prima zonder hoeslaken en moeders is gerust!
Tja, als ik kijk wat voor matrasje er normaliter in een campingbedje zit, dan is dat ook niet heel geruststellend. Daar kunnen ze ook onder schieten...
Ik maak nergens grapjes over, ik denk er alleen wat relaxer over. Maar moet er wel bij zeggen dat mijn zoon pas vanaf 9 maanden met een slaapzak ipv dekens in de deryan is gaan slapen. Tot die tijd paste hij nog gewoon in de kinderwagenbak. Dat is toch een stuk veiliger dan een pasgeboren baby.
Hier ook, alleen niet tot 9 maand in de bak. Die hebben we tot voor kort (7 mnd) gebruikt. Maar dat vind ik zeker veel fijner voor een pasgeborene! @Whabbit: Het is fijn als anderen je attent maken op eventuele gevaren. Maar welke keuzes mensen uiteindelijk maken is toch persoonlijk. Ik denk niet dat marieke het grappig bedoelde, maar gewoon ter verduidelijking. Ik ben er zelf ook wat relaxter in. Mijn zoontje slaapt al heel lang op de buik, ik heb daardoor vertrouwen in hem gekregen denk ik. Dat wil niet zeggen dat ik vervolgens nergens meer over nadenk hoor! Maar ik kan me goed indenken dat jouw ervaring mede maakt zoals je er nu over denkt.
Dan vind ik het inderdaad ook prima kunnen, maar wij hebben een tent en dat vond ik toch iets te hard liggen
En sowieso is op de grond slapen wel wat fris bij die kleintjes. Maar je zou er altijd een dikke deken onder kunnen leggen (onder het tentje). Scheelt wat in warmte en in dikte.
Mijn uk slaapt er ook in, overigens wel de babyversie gehaald omdat die zo goedkoop was bij de kruitvat (vond het verschil met een peuterversie buiten de uitverkoop te groot). Hier doe ik het matrasje in het tentje, er ligt ook een soort dekenachtig ding die leg ik eroverheen, en dan een hoeslaken. Slaapzakje aan en mijn (buik)slaper ronkt als een roosje!
Toch één nadeel ontdekt: het zweet erg... Het plastic/matrasje waar ze op liggen is natuurlijk niet ademend. Dus ons buikslapertje wat het sowieso al snel warm heeft, komt er bezweet uit... Iemand een tip?
Ik ben niet kapot met deryan, zweterig ding! mijn dochter heeft er in geslapen bij vrienden van ons en kreeg dat ding al bijna om (hun zoontje heeft hem al omgekregen) en kwam zeiknat van het zweet eruit. Ik vind de deryan echt niet geschikt voor kindjes die niet stil liggen!
In principe zou je de deryan niet zomaar om moeten krijgen... Maar het zweterige vind ik ook zoals ik schreef. Ik hoop op een goede tip van iemand en anders kom ik vanzelf wel op een goed idee hoop ik!